3 Ekim 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

3 Ekim 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Habeşistana 100 Japon zabitinin gittiği haber riliyor. ve AKŞAM Ingiltere zecri tedbirleri tatbik için bir blok yan- mak istiyor. aaa. a Sene 18 — No. 6092 — O Fiatı her yerde 5 kuruş PERŞEMBE — 3 Teşrinievvel 1935 oo Telefon; 24240 (idare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Italyan kuvvetlerile Habeşliler arasında çarpışmalar başladı Italya heyecan içindedir İngiliz veHabeş sefaretleri polis tara- fından muhafaza altına alındı Milletler Cemiyeti konseyi bugün fevkalâde bir toplantı yapacaktır. İngiliz işçi fırakası zecri tedbirler lehinde karar yerdi. İngiliz kabinesi harbiye, bahriye ve hava bakanlarına müdafaa tertibatı almak için salâhiyet verdi Adis Ababa 2 (A.A.) — Reüter bildiriyor: Habeş hükümetince de teyid olunduğuna göre İtalyanlar Musa Ali dağı yanında Habeş top- raklarına girmişlerdir. , Adis Ababa 2 (A.A.) — Habeş hükümeti, sınırın Musa Ali dağ yanlarında tecavüze uğradığını uluslar sosyetesi nezdinde protes- to etmiş ve bir komisyonun yahut Fransız Somalisi hükümetinin bu- nu tesbite memur edilmesini iste- miştir. Paris 2 (A.A.) — Pari Soire göre iki yüz bin İtalyan askeri üç koldan Musa dağı mıntakasına doğru ilerlemektedirler, İtalyan kıtları Habeşlilerle temasa gel- mişlerdir. Ölenler vardır, Paris 2 — Paris - Soir gazetesi.” nin verdiği bir telgrafa nazaran İtalyan kuvvetleri 29,000 kişilik « Addis Abe HABEŞİST tazam ordularile karşılaşmamış- lardır. bir kuvvet halinde üç koldan Mu- hn AA r sa mıntakasına girmişlerdir. Yi hal e ar Bunun üzerine İtaylanalarla Ha- X holan GİMEELA ii ayialar bşelilerin gayri muntazam - cen. | - ilemktödi: * gâver kabileleri arasında karşılaş. | tekzip edilemktedir. ma olmuştur. Birçok ölüler vardır. Büyük, edebt roman, yazan: M. UYGAÇ Bir Türk genci (İN İspanyol kızı arasindaki kalb mücerası YASEM Fakat İtalyanlar Habeşlerin mun- Ingiltere tedbir alıyor Kral bugün dış ve NLER ARASINDA İN Bütün okuyucularımız tarafından zevk ve merakla tekib edileceldir, İİ Yeni romanımıza Cumi i günü başlıyoi o AN v Eritre ve Habeş hududunu göterir harita NE harbiye bakanlarını kabul ederek kendilerile uzun müddet görüş- müştür. Kabine saat on birde top- lanmıştır, Londra 3 — ingiliz kabinesi. dün bir toplantı yapmış ve durum hakkında görüşmüştür. Kabine milli müdafaa için münasip göre- ceği tedbirleri almak üzere harbi- ye, bahriye, hava bakanlarına sa- lâhiyet vermiştir. O Bu bakanlar başbakanın reisliği altında topla- narak icap eden kararları vere- ceklerdir. ” (Devam 4 üncü sahifedel DÜŞÜNCELER ———.. «Belki aldanmak ihtiyacı hayat» di: bir ozan sözü vardır. Bu, hayata Yl miş, çarpışmağa gücü, umuda kalmamış Neden saldanmak ihtiyacı hayata ol- sun? Aldanarak, kendi kendini aldata- rak avunmağa çalışmak niçin bir cihti- İ yaçı oluyor?. Eğer «ihtiyaçların» birer || nen bu sözünü doğru bulanları ortay, karan sebepleri araştırmak ister. Bu ses bepleri araştırmak göreceğiz ki, bunlarin goğu sosyaldir. «Aldanmak ihtiyacı ha- yat» diyen yenilmişleri böyle bir düşün- ceye getiren sosyal çevreleri, sosyal çev- relerindeki yenik ir, Hayır, bence saldanmak ihtiyacı ha- yat» değil, aldanışta avuntuyu bulmak bir rakı kadehinin içinde boğulup ölmek , Aldanmamak, Hakikat ne kadar âcı ve korkunç da olsa, onu bile bile - ti karşı İÜ) | lamak ve dövüşmek! Sösyal çevreleriyle Roma 2 — M. Musolini saat 18 de Venedik sarayının balkonun- dan bir nutak söylemiştir. Nutuk radyo ile her taraftan dinlenmiştir. M. Musolini nutkunda demiştir ki: aldığımız tedbirler ilerlemiştir. A- maca doğru ileriliyen yalnız ordu değildir, 44 milyon İtalyan ordu ile beraber yürüyor. Cenevrede zecri tedbirlerden bahsediliyor, Fakat ben Fransa- nin büyük harpteki İtalyan ölüle- rinin hatırasına hürmet ederek zec- ri tedbirlere iştirak etmiyeceğini sanıyorum, Öz İngiliz milletinin vahşi bir millet bilinen bir Afri- ka memleketi için kanını dökece- ğini zannetmiyorum. Maamafih icap eden tedbirleri aldık. iktisadi tedbirlere fedakâr. lık zihniyetile hareket ederek di- siplin ve cesaretle mukabele edece- giz. Askeri mahiyette tedbirlere kar- şı da, askeri tedbirlerle mukabele edeceğiz. Harp hareketlerine kar- şı, harp hareketlerile cevap vere- ceğiz. Bir müstemleke savaşının, bir Avrupa harbi şeklini almama- sı için mümkün olan her şeyi ya- pacağız.» Asri eğlence!!... sebep değil | M. Musolini dün büyük bir nutuk söyledi “Askeri tedbirlere askeri tedbirlerle, harp hareketlerine harp hareketile mukabele edeceğiz,, diyor JJtalyan elçisi Adis Ababadan hare- kete hazırlanıyor «Memleketimizin tarihinde bek-| Elçiliğe aid evrak elçilik lenen saat gelmiştir. Aylardanberi | bahçesinde yakıhyor Adisababa 2 (A.A.) — Reuter ajansının bildirdiğine göre İtal. yan elçiliği evrakını demiryolu is tasyonuna göndermekte ve vesika ları bahçesinde yakmaktadır. Paris 2 — Romadan bildirildi. ğine göre Habeş elçiliği muhafaza altına alınmıştır. Cenevre 3 (Akşam) — Habeş imparatoru Milletler cemiyetine bir telgraf çekerek İtalyan ordu- sunun Habeş topraklarına girdiği- ni bildirmiş ve tedbir alınmasını istemiştir. Bu telgraf üzerine Milletler ce- miyeti konseyi fevkalâde toplantı- ya çağırılmıştır. Toplantının bu- gün yapılması muhtemeldir. Habeşistan tedbir alıyor Londra 3 (Akşam) — Habeşis- i tandan gelen son haberlere göre hududu geçen İtalyan kuvvetleri Musa Ali dağını ele geçirerek bu- rasını ileri hareketi için istinad noktası yapmak niyetindedir. Bu cepheye kumanda öden Ha beş velihadi tedbir alıyor. arm an