16 Ekim 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

16 Ekim 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ingiltere, yeni zecri tedbirler alınması Için Cenevrede uğraşıyor. um — Fiatı her Sl 5 kuruş Sene 18 — No. 6105 — ÇARŞAMBA — 16 pi EK 1935 —— Italya şarki Afrikaya yeniden çok miktarda asker gönderiyor. malmananla Telefon: 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 Ve) ii an uçakları dün her fara fta keşif uçuşları yaptı Habeşlilerin birkaç yerde Cenevre mektupları Üçler, beşler, onüçler, altılar, onyediler.. Iktisadi ve mali tedbirler istenilen neticeyi veremiyeceğe benziyor Cenevre 13 (Hususi omuha- birimizden — Üçler, (o beşler, on üçler, altılar, on yediler... Ağnı iş etrafın da toplanan ko- misyon ve ke- mitelerin sayr sı o kadar ço- ğaldı ki, yeni ad koyamamak zoru (okarşısın- da, orakkamla ayırd etmek. ten başka ça- re bulunamadı. Hattâ, beş dev- letten Oo mürek- kep bir komite seçilirken o(OM. Laval: «Bari bu- hu altı kiğilik yapalım da, iler- de tarih yaza- gakların işi ko- laylaşsın!» dedi, Bunların en sonuncusu «on yediler» dir. Konsey ve asam- ble, | İtalyanın, B barbetmek (su. İğ retile Milletler Cemiyeti misa- İlgi kını ihlâl eltiğis | ne karar ver. dikten sonra, bu hareketin, hiç bir karara lüzum kalmadan, ken- diliğinden sadir olan neticesi: Cemiyete mensup her devletin, İtalyayı kendisile harb halinde Yukarıda M. Eden, ortada M. Laval, aşağıda baron Aloizi asamblede söylevlerini söylüyorlar addetmesi ve ona göre, İtalyaya karşı zecri tedbirler almasıdır. (Devamı 6 ıncı sahifede) Fransa bir anlaşma yolu bulmağa çalışıyor Zecri tedbirlerde acele edilirse uzlaşma olamıyacağı söyleniyor Paris 15 — Fransa, Habeş işin de bir anlaşma yolu bulmağa ça- lişiyor, M. Laval bu hususta bü- yük faaliyet göstermektedir. Fransız gazeteleri İtalyaya kar- $i zecri tedbirler alınmasında gös- terilen aceleden şikâyet ediyor- tar. Bu hal devam ederse uzlaş- ceğini söylüyorlar. Petit Parisien | ekonomik tedbirlerin konuşulma- sının yavaşlatılmasını istiyor, Ouvre gazetesi diyor ki: «M. Laval, M. Mussolininin son şart- larını bildirmesini bekliyor. Buna intizaren 10 günden evvel İtalya- ya karşı hoşa gitmiyecek hiç bir © müdafaa hazırlığı yaptığı görüldü, bombalar atıldı En bir ebe kilin hükümet adamı, Imparatorun Habeş topraklarından hiç bir parçaşının Italyaya bırakılmasını , kabul siyiyocez söylüyor Aduanın saptında İtalyan kuvvetlerine yol açan tanklar Roma 15 (Akşam) — 19 nu- maralı İtalyan resmi tebliğidir: İtalyan tayyareleri Makalenin cenubunda keşif uçuşları yapmiış- lar ve Ambalacı 'sırtlarindaki Ha- beş kuvvetlerine bombalar atmiş- lardır. Cenup cephesinde de tayyare. ler keşif hareketleri yapmışlar ve Sulh meselesi görüşülmemiş Ingilizler “Sulh teklifi Milletler cemiyetine yapılmalıdır, diyorlar Londra 15 (A.A.) — ingiliz makamları, ne B. Laval, ne B. Mussolini tarafından yapılmış her hangi bir barış teklifinden haber. dar değildirler. Londrada söylen. diğine göre, hiç bir teklif ne ya- pılmış, ne de yapılması istenmiştir, B. Lavalın Paristeki Ingiliz bü. yük elçisi ile yaptığı konuşmalar. da şimdiki durumun türlü safhala. rından başka hiç bir şey bahsedilmemektedir. kesre ATTİLA'nın adı Yazan: Saim . Ali Dilemre 5 inci sahifemizde okuyunuz. bombalar atmışlardır. Bombalar Belmaryamda bir cephaneliğe isa- bet etmiş ve cephanelik ateş al mıştır, Roma 15 (Akşam) — yareden mürekkep bir filo Cibu- ti Adisababa hattı üzerindeki > Ne mutlul.,, — Pnsvünsrüs Diredavva üzerinde uçuşlar yap- mıştır. Habeşlilerin bu mıntaka- da müdafaa hattı yaptıkları gö- rülmüştür. Tayyareler Avaş neh 30 tay- | ri üzerindeki köprüye bombalar atmışlardır. KE