15 Ekim 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

15 Ekim 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Italya, Ingiltere ile bir konuşma kapısı açmak için Londraya yarı resmi bir delege gönderdi Sene 18 — No. 6104 — Fiatı her yerde 5 kuru e — SALI — 15 Teşrinievvel 1935 Yunan başbakanı Yu- nan dış politikasının Balkan andlaşmasına dayandığını söyledi Telefon: 24240 (Idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Italyan hazırlıkları bitti, harbin ikinci safhası başlıyor Habeş kuvvetleri Makalenin cenubunda, Aşhan gölü kena- rında harbe hazırlanıyorlar Italyan gemileri Malta adasına uğramıyor, Imam Yahya tedbirler almağa başladı, general de Bono Aduaya girdi. İtalyanlar Aksumu ele geçirdiler : Habeşistanın coğrafi vaziyetini gösterir harita Roma 14 (Akşam) — 18 nu | topu vardır. tülmüşlerdir, Habeşliler biri reis maralı resmi İtalyan tebliğidir: Ras Guksa, İtalyanlara ubudi- | olmak üzere 22 ölü bırakmışlar- Ayın on birinde 1500 kişilik mai- | yetini arzetmiş Tigre vilâyetinde | dır. yeti ile beraber İtalyan kuvvetle | diğer reislerin de İtalyanlara de- Somali cephesinde (o sükünet rine teslim olan Ras Guksa arka: | halet etmek ve İtalyanların sükün | vardır. sında haki renkte Avrupalı bir | ve adalet idaresi altına girmekis | Habegliler bir İtal an kıyafet bulunduğu halde general tediklerini söylemiştir. şi ; uçağını düşürmüşler Cibuti 14 (A.A.) — Habeşler, 11 birinciteşrinde Cibuti-Adisa, baba demiryolu üzerinde bulunan 4 üncü sahifedel De Bononun yanına gönderilmiş- tir. Ras Guksanın maiyeti'manli- herle mücehhez olup yanlarında 20 mitralyöz, 4 sahra ve 2 cebel Şimal cephesinde; Habeş ileri müfrezeleri hatlarımıza baskın yapmak istemişlerse de yerli İtak yan askerleri tarafından püskür- Italya, Londraya yarı | Ozyediler 21: .. .. komitesidün resmi bir delege gönderdi. *#oprandı Bu delege İngilizlerin düşüncelerini : . yoklıyacak, imkân varsa sonra görüşmeler başlıyacak Londra 14 (A.A.) — Daily Telegraph gazetesi Roma muha- birinin haber verdiğine göre, g€ nâral Ganibaldi, Londraya git- mek üzere bugün Romadan ha- reket edecektir. Bu gazete diyor ki; «Özel olduğu söylenen bu gö- ret, general Ganibaldinin Re- madaki mevkii ve İngilterede mevcud birçok münasebetleri na- | Zarı itibara alınırsa, büyük bir İ silmesi memnuniyetle karşılan- mâna taşımaktadır. | muştır. M, Lavalin diyevinin bu Generalin şahsi dostu olan | hususta yardımı olduğu söyleni- ussolininin, generali, durumu | yor. Aydınlatmağa matuf bir görüş- Türk, Rumen, Yunan murahhasları tazminat meselesini ileri sürdüler Cenevre 14 (Akşam) — On yediler komitesi toplanarak İtalya ile kredi ve banka muamelelerinin kesilmesini konuşmuştur. İngiliz murahhası alınacak zecri tedbir. lerin çabuk ve şiddetli olmasını istemşitir, M, Laval yalnız ihraca- tın menile iktifa edilmesini ileri sürmüştür. Romanya, Türk, Yugoslav ve Yunan murahhasları İtalyaya ih- racatın meni yüzünden uğraya- cakları zararların telâfisi için taz- minat meselesini ortaya atmışlar» dır. Komite bu akşam saat altıda toplanarak müzakeresine devam edecektir, meye başlangıç olmak üzere İn- giliz kamoyunu yarı resmi bir şe kilde yoklamaya memür etmiş ok ması muhtemeldir, Ingiliz gazeteleri ne diyorlar? Londra 14 — Habeşistanda as- keri hareket durduğundan gaze- teler politika faaliyetile uğraşı- yorlar. Fransız gazetelerinde İn- giltere aleyhindeki yazıların ke- (Devamı 4 üncü sahifedel İ oraya kervan yolları vardır. Bun- | mak güçtür. İtalyan baş kuman- Bir İngiliz askeri muharririne göre.. Kati muharebeler için daha uzun yol vardır Cenup cephesinde asıl muharebeler Hararın cenubunda olacaktır Deyli Telgraf gazetesinin aske- ri muhabiri general “Temperley yazıyor: İtalyan - Habeş harbinin baş- langıcı takip olunacak sevkulceyş usulü hakkında bir fikir verebi- lir. Hiç durmaksızın ilerileme hareketi beklenemez. İleri hare- ketinin mutlaka fasılalara uğra- masi zaruridir, Mühimmat, leva- zım ve takviye kıtaatının arka. “ | dan yetiştirilmesi ve yolların is lahı bu fasılaları icap ettirir. Fasılaların uzunluğu müdafaa | halindeki hasmın göstereceği mü- kayemetin derecesine bağlıdır, Eritreden dağlık eraziye yollar yapılmakta olduğundan İtalyan- ların ileri hareketi uzun fasıla; uğrasa gerektir, Şimal cephesinde gelecek fa- sıla Makallede başlıyacak gibi görünüyor. Adua ve Adigrattan ların cümlesinden irlerileme ha- reketinde istifade edilebilir, Geniş bir cephe üzerinde ileri- lemenin büyük faydaları vardır. Aksum Aduadan ancak 12 kilometre mesafede olduğu halde hâlâ İtalyanlar tarafından zapte- dilmemesinin sebeplerini anla- danı general De Bono ya bütün Kuimanyolacı — Adisababada geceteri bütün aşiklâr söndürülüyormuş!... Ne mükemmel bir ği