15 Ekim 1935 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

15 Ekim 1935 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 1

15 BIRINCITEŞRİN SALI 1935 Mead Sayısı 5 KURUŞ Yem en BUGUN 16 sAYFA ISTA NBUL im Ediliyor İSAYI 176—3479 On Birinci YIL SAHIP ve BAŞMUHARRİIRİ Mahmut SOYDAN TELEFON | ör » 24518 Yazı İşleri 2 24319, ve Marban » 24310, Limanları Tahk Cephelerde Sükünet Var - ingiliz Somalisinden Bir Kabile Habeşlere Geçti - ingiltere Hab Vaziyet mm elk Dünkü telgraflar, lem ir faaliyet olmadığını gös- ektedir. İtalyanlar Aduadaki intikamlarını aldıktan sonra harekâtı biraz (o gevşetmişlerdir. Şimdiki halde cephelerde yalnız Ulak telek müsademeler olmakta » dı er, Habeşler bir İtalyan tayyaresini Ateşle düşürdüklerini bildirmekte - irler. Cephelerdehi bur sükünetten do * layı herkesin nazaridikkati siya - sal durum üzerine çevrilmiştir. Bu- rada vaziyet şudur: 'enevredeki zecri tedbirler ko- Mmitesi, eksperler tarafından teklif &dilen finansal proğramın genel hatlarını kabul etmiştir. İngiltere, Habeşistana yapılacak silâh ihracatı üzerindeki ambargo- yu kaldırmış, ve zecri tedbirlerin tatbikine şimdiden başlamıştır. Bu suretle İngiliz silâh fabrikaları Ha- beşistana silâh ihraç edebilecek » lerdir. Yalnız İtalyanlar, silâh sev- kiyatında kullanılmamak şartile.. rinde durulabilir. Şa muhakkaktır ki, zecri tedbir- ler fikri Avrupada çok yol almış - tır, Fakat bu tedbirler harbi dur - durmağa kâfi gelmezse o zaman va sivet ne olacak? Jour gazetesi Cenevreden aldığı bir telefon habe, ları yazmaktadır: “Zecri tedbirlerin on beş gün i ikâfi olduğu anlaşılacak istinaden gun ğe karar verdiği anlaşılıyor... Bu haberi dün Aden'den gelen bir telgraf haberile telif etmek lâ- zımdır. Bu telgraf, Yemen İmamı - indeki müdafaa ettiğini bildir - mektedir. Fakat Fransa şimdiki halde bir ablukanın tatbikine tamamen aleyk tardır, Onun için İngilterenin bu is- tehte ne dereceye kadar ileri gide- Geği bilinemiyor. Diğer taraftan, Mussolini'nin çok yakın dostların - dan olan General Ganibeldi'nin Romaya gideceği haber verilmek - tedir. İngiltere ile İtalya arasında ki son durum gözönünde bulundu - rulacak olursa bu ziyaretin büyük bir mânası vardır. Aduva muharebesi esnasında alınan resimlerden: Habeşler uçaklara ateş ediyorlar — Habeşler yerde İtalyan Hareketi Biraz Durakladı Lİ memiş Miley Cibuti, 14 A.A. — Habeşler, 11 Birinciteşrinde Cibuti - Adi- sababa demiryolu üzerinde bu »- lunan Afden istasyonunda bir İtalyan uçağını düşürmüşlerdir. Pilot ile uçakta bulunan iki sü - bay ölmüştür. İtalyanlara geçenler Asmara, 14 A.A .— İtalyan - lara teslim olan Habeş muharip İ leri, Ogaden kabilelerinden bir çoğunun Adisaba'nm seferber - | lik emrine itaat o etmediklerini söylüyorlar. İtalyaya sevgi bes- | lemekle itham edilen birtakım İ yerliler kurşuna dizilmişlerdir. , Yeni askerler Messina, 14 A.A. — “Pie. monte,, ve “Toscana,, gemileri, silâ fırkasına mensup kıt'aları alarak halkın coşkun gösterileri Habeşler Bir italyan Uçağını Düşürdüler İngiliz Sefiri Adisababanın Bobardıman Edilmomcesini istedi! arasında Doğu Afrikasina hare- || ket etmişlerdir. Adisababadaki ecnebilerin | İtalyaya müracaatı Londra, 14 A.A, — Romada- Tizre Kumandanı Ras Seyyum /- Makineye — / akineye | Verilirken İ Adisaaba, 14 A.A, — Dagabur'-! dan gelen haberlere göre, İngiliz Somalisi hududu boyunca Italyan kuvvetleri ile bir Habeş kabilesi arasında kanlı bir muharebe baş- İl lamıştır. İngiliz Somalisi makama- tının bütün gayretlerine rağmen İngiliz Somalisinden bir Habeş ka kabilesine iltihak etmiştir. Aksun almdı mı ? Asmara, 14 A.A. — Bugün bü- yük bir askeri hareket olmamış ise de İtalyanların Habeşistan i- | çinde ilerlemesi terakki göster miştir. Aksamun sukutu, birçok kabile başkanlarının Tigir mınta. İ kasında Italyanlara muracaatı ve cenupta da Italyan hava kuvvet- lerinin Harrarın ancak 150 kilo- metre kadar cenubundaki yerleri bombardıman etmiş olmaları bun- İ lara delildir. İl Yeni bir hareket bekleniyor , Asmara, 14 A.A. — Makalle istikametinde İtalyan kuvvetle- rinin pek yakında harekete geç- mesi bekleniyor. TR Sİ na aa 8 inci sayfamızda : Ak- denizde İtalyan ve İngiliz sevkulceyş vaziyetine dair büyük bir harita bulacak- sınız. — e Yanlış bir haber Dün gece geç vakit istatistik genel direktörlüğünden yu telgrafı aldık: “An 14 (Çok aceledir) — Bu günkü Son Posta gazetesinde nüfus sayımını müteakıp bekârlık vergisi tesis edileceği hakkımda verilen habe- rin aslı olmadığını ve sayımın hiçbir eşistana Silân Gönderecek ME . .- Habeş İtalyan harbine dairen son enstantaneler 9 uncu sayfamızdadır. sürünerek ilerliyorlar Mason Locaları ' Mason Localarının Çalışması Durdu il sam er eme Gizli Teşekkülün Tatil Edilme- sinden Encok Masonlar Memnun Geçen yıllarda Türk masonlarının Fransiz masonlarıle bir arada yaptıkları bir resmi kabulde çekilmiş resimlerinden Türk Yükselme cemiyeti (Farma- sonlar cemiyeti) adını taşıyan teşek- Bankası direktörü Muhiddin Osmana bildirilmiştir, Mubiddin Osman, Yülk- külün faaliyetini tatil ettiğini bildir- | ek meşriki toplantıya çağırmış ve ale miştik, İ dığı emir üzerine mason tocalarının Toplantıları yasak eden emir, Tür- | faaliyetlerini tatil ettiğini bildirmiş » kiye üstadı dzamı İstanbul Emlik | (Arkası 12 incide) Ni Sovyet Profesörler “Dün Üniversitede Konferans Verdiler ki İngiltere büyük elçisi, İtâl - yan hükümetinin dikkatini De- redoua ile Adisabanın külliyetli yabancı halk ile meskün, açık şehirler olduğu noktası üzerine çekmiştir. , Bu müracaat, Adisababa üze - | rine hava taarruzları yapılması tehlikesi mevzuu bahsedildiği st rada, Habeşistandaki yabancı devletler mümessilleri tarafın - dan verilen bir karar üzerine ya Arkası 9 uncuda) vergi işle alâkası bulunmadığını ya rınki nüshanızın ilk sayfasında meşe retmeniz ehemmiyetle rica olunur. Istatistik Umum Md. Vekili Aybar İstatistik Genel direktörlüğünün bu telgrafını yukarıya aynen koyduk. Başbakanımızın nüfus sayımının hiç- bir yergi ile alâkası olmadığı hakkın- daki sarih beyannamesi, hattâ hergün inilip binilen tramvaylarda bile asil olduğuna göre bahsedilen haberin bir gâzetede nasıl yer bulduğuna ve nasil ortaya atıldığına hayret ( etmiç- mek kabil değildir. inde Italyan harekât Habeşistanda, Şimal, Şark ve Cenup cephelerinde Italy mın dün nasıl inkişaf ettiğini ve hücumların hangi istik yapıldığını gösterir bir harita şamet'e Sovyet profesörleri Universitede konferanstarını veriyorTar UYazısı 12 inci sayfamızdadır)