October 18, 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

October 18, 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

alyan askerleri Ha- beşistandan çıkmadıkça Ingiltere sulk konuşma- sına girmiyecek —— Sene 18 — No. 6107 — Fiatı her yerde 5 kuruş CUMA — 18 Teşrinievvel 1935 Telefon: 24240 (idare) « 24249 (Tahrir) « 24248 (Matba) - 20113 (Klişe) Makale etrafında bü- yük Habeş kuvvetleri toplandı, Habeş Impa- ratoru cebheye gidiyor. Ingiliz - Fransız münasebe tünde gerginlik baş gösterdi M. Laval müşkül bir mevkide bulunuyor, İngiltere Fransız milletinin kararını bekliyor Bir Alman gazetesi, “M. Lavalin yıldızı gözle görülecek kadar söndü,, diyor. Ingiltere, Italya Habeşistandan askerini çekmedikçe sulh meselesini görüşmiyecek f si Suikasd için cenup hududundan giren çete Ankaraya getirildi Çetenin başında yüzelliliklerden çerkes Ethemin adamı Yahya bulunuyor Hükümet tahkikatta işe adı karışan Urfa saylavı Ali Saibin teşrii masuniyetinin kaldırılmasını Istedi Ankara 17 (Tan) — Aziz, Ula- a sal şefimize karşı suikastta bulun. mak maksadile cenap hududun- dan topraklarımıza dahil olan bir çete mensupları yakalanmıştır. Bunlar, Ankaraya getirilmişlerdir. Muhakemelerine önümüzdeki haf- ta içinde, Ağır ceza mahkemesin- de başlanacaktır, Çetenin elebaşısının adı Yahya- dır ve yüz elliliklerden Çerkes Cebelüttarık boğazinda toplanan İngiliz gemilerinden bir kısmı Etemin adamıdır. Mahakemenin çok dikkale,şayan safhalar arze- deceği anlaşılmaktadır. Çete mensupları önemli bazi itiraflarda bulundukları gibi, ele Londra 17 (A.A.) — Cenevre- | den Deyli Telgrafa bildirildiğine göre M. Lavalin politikası ile İn- giltere ve Milletler cemiyeti âza- sından diğer 49 memleketin poli- tikası arasında gözle görünen bir | gerginlik vardır. Fransız harbiye, | deniz ve hava nazırları ile meslek- ten yetişmiş Fransız memurlarının ekseriyeti İngiltere ile sıkı bir el birliğinin memleketleri için hayati | bir ehemmiyeti haiz olduğunu #öy- i lediklerine göre vaziyet gariptir. | Diğer taraftan M. Lavalin, İn- giltere ile soğukluğu da göze ala- rak'İtalya ile birlikte hareketi ter- cih ettiği söyleniyor.» News Chronicle gazetesi ba hu susta diyor ki: «İngiliz - Fransız münasebatında ansızın bir buhran baş göstermiştir. M. Lavalin, Mil- letler cemiyeti bir karar vermez. den evvel İngilterenin Akdenize kuvvetler gönderdiği, binaenaleyh İngiliz filosunun Milletler cemiye- ti tarafından verilmiş salâhiyetle- re binaen Akdenizde bulunmadı- ğı noktai nazarını müdafaa eltiği söyleniyor. Ba hal, bir İtalyan taarruzu tak- dirinde İngilterenin Fransadan hiç bir yardım bekliyemiyeceği | Ursavaşın teşrii masuniyetinin kal mânâsına geliyor.» IDevamı 4 üncü sahifede7 geçen evrak ta, melünların mak- satlarını bütün çıplaklığiyle orta- ya koymuştur. Hükümet bu akşam geç vakit Kamutaya bir tezkere ile müra- canatta bulunarak suikast için ha- riçten topraklarımıza giren çete İ hakkında açılan tahkikatta işe adı karışan Urfa saylavı Ali Saip | dırılmasını istemşitir. Hükümet, ayni tezkereye bağlı olarak, neti- İ celenen tahkikata ait dosyayı da Nasıl ölmek istiyorlar? (5) Urfa saylavı Ali Saip Kamutaya göndermiştir, Hükümetin tezkeresi ve dosya, usulüne tevfikan Teşkilâtı esasiye ve adliye encümenlerinden mü- rekkep muhtelit encümene havale edilmiş ve Kamutay ruznamesinin «Gelen evrak» kısmına dercolun- muştur, Muhtelit encümenin yarın derhal toplanarak bu talebi tetki- ke başlaması ve burada bulunan Ali Saip Ursavaşın da dinlenme- si kuvvetle muhtemeldir, İŞ İtalyanların Mısır hudu- per? mim dunda büyük hazırlıkları impeator ölenleri Imperator askerlerine çete mel harbi yapmalarını ingilizler de İskenderiye etrafına büyük! çapta toplar yerleştiriyorlar Kahire 17 (A.A) — Havas | «ajansından tahkiki müşkül bir habere göre (Trablusgarp ve Bingazideki İtalyan kıtalarının Siaounah vahasi karşısındaki G- heghal civarında faaliyette bu- lundukları, tahkimat yaptıkları, siper kazarak yeraltı Jâğımları yerleştirdikleri söylenmektedir. Bundan başka, bir çok tank | ve harp levazımının sınır boyuna sevkedildiği bildirilmektedir, Bu haberlerin, İngiliz - Mısır ptoriteleri tarafından alınan as- kerlik ihtiyati tedbirlerle alâka dar olduğu sanılmaktadır. İskenderiye 17 (A.A.) — ingi- liz deniz bakanlığı, limanların | müdafaasını tanzim etmekle meş- guldür. Bazi kısımları halka ya- sak edilmiş olan Doukhela ve Mox plâjlarına büyük çapta toplar yerlestirilmiştir. Sudan Üzerinde bir Italyan tayyaresi Roma 17 (Akşam) — Morning Post gazetesi Sudanın fotoğraf- larını almakta olan bir İtalyan tayyaresinin Hartum yakınında inmeğe mecbur edildiğini yaz- mıştır. Bu haber kati surette ya- landır. Vekiller heyeti toplandı Ankara 17 (Akşam) — Vekil ler heyeti bugün saat 4 buçukta bir toplantı yapmıştır. Toplantı- da Mareşal Fevzi de bulunmuş- tur. Sovyet sporculara danslı çay Ankara 17 (Akşam). — Yarın akşam Halkevinde Sovyet 'spor- cularına bir danslı çay verilecek- tir. Ziyafete vekiller, mebuslar, fır- ka erkânı davetlidir, tavsiye ediyor Adis Ababa 17 — Royter a- jansından bildiriliyor; İmpara- tor yeni gelen 50 bin askerle ge. gid resminde bulundu. Sonra cep- i heye gitmekte olan 4000 hassa askerine veda etti, Geçid resmi esnasında harbiye | nazırı ras Mulugucta imparatora yaklaşarak atından indi, kılıcını çekti ve Habeşistan için ölmeğe hazır olduğunu bildirdi. İmparator bir kaç güne kadar Dessie şehrine gidecektir. Burasi erkânıharbiye merkezi olacaktır, Harbiye nazırı bugün ordu ile Dessie şehrine gidiyor, İmparator baş kumandan sıfa- tile Habeş ordusuna bir emirna- me neşrederek tavsiyelerde bu- lünmuştur, Bunda deniliyor ki: «Asla bir arada çete muharebesi bulunmayın, yapın, sabırlı i olun. Bir tayyare görünce sakla- nın, beyaz elbisenizi çıkarın ve görülmemek için hâki elbise gi- yin.» dünülünin