17 Aralık 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Aralık 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

KÜÇÜK İLÂNLARIMIZI okuyunuz! O sütunlarda istediğinizi bulmak ihtimali çoktur YUNIŞ demek ucuzluk, gözellikye sağlamlık demektir. TAM TÜRK KUMAŞI Bahçekapı, Piyango Direktörlüğü karşı sında Zeki Riza mağazası, Sene 18 — No. 6167 — fiatı her yerde 5 kuruş SALI — 17 Kânunuevvel 1935 ia Mühim bir politika haftası İngiliz kabinesi kendini müdafaaya hazırlanıyor Bir kısım nazırların istifa etmek istedikleri, bir kabine buhranı çıkması ihtimali olduğu söyleniyor Londra 16 (Akşam) — Bu haf- ta, İngilterede en mühim politika haftası sayılıyor. Perşembe günü Avam kamarasında yapılacak ko- ( Ruşmalar büyük bir ehemmiyetle beklenmektedir, O gün dış bakanı sir Samuel Hoar sulh teklifleri hakkında izahat verecek ve poli- tikasını müdafaa edecektir. Hükümet fırkasına mensup me- buslardan mühim bir kısmı ya» pılan sulh tekliflerinin aleyhinde- dir. Kabine âzası arasında da bu tekliflerin aleyhinde bulunanlar Vardır, Dayli Mayil gazetesine göre bil- hassa M. Oliver Stanley, Duff, Cooper ve Gore teklifleri şiddet- le tenkid etmişlerdir. Bu dört na- Zır istifa etmeği düşünüyorlarmış. * Ayni gazete bir kabine buhra- nı ihtimalinden bahsediyor. Bu takdirde başvekâlete, eski dış ba- kanı geçecek, dış bakanlığını da mali- ye nazırı M. Neville Chamberlin derahde edecekmiş. Bu haberler bir parça müba- lağalı görülüyor, pazar günü ka- binenin her halde ekseriyet ka- Zanacaği umuluyor. M. Hoar dönüyor Londra 11 (Akşam) — Bugün M. Eden ve sir John Simon da ha- zır bulundukları halde kabine toplanmış, vaziyet hakkında gö- Tüşmüştür. İsviçrede Saint Moritzde kış *porları yapmakta olan dış ba- kanı sir Samuel Hoarın bugün hava yolile Londraya - dönmesi deniyor. Sir Hoar ne diyecek? Londra 16 (A.A.) — Daily Te- 'aph gazetesinin diplomasi mu- M. Austen Chamberlain * Amerikada galeyan var İ) Milletler cemiyeti hare- kete gelmezse tam yalnızlık politikasına dönülecek Londra, 16 (A.A.) — Times W gazetesinin Vaşington muha- | öirinden aldığı bir habere göre, Amerikan siyasi maha- İ fili şa kanaattadır ki, son haftaların hâdiseleri Ameri- kanın kollektif emniyet hu- ( susunda yaptığı teşriki me- saiye tamir kabul etmez bir darbe vurmuştur. Eğer milletler cemiyeti ha- | zekete gelmezse Amerikan ef- kârı umumiyesi hükümetten tam bir infirad siyasetine dönmesini isteyecektir. hurriri, sir Samuel Hoarın avam | kamarasında politikasını müda- | faa etmek için ittihaz etmesi muhtemel hattı hareketinin ne ol- | ! duğunu yazmaktadır: Milletler Cemiyeti kendisinin istinad etmekte olduğu prensiple- ri tatbik edemiyeceğinden, ufak tefek neticelerle iktifa etmek mecburiyetinde kalacaktır , Paris plânı, İtalyan - Habeş ih- tilâfının en iyi hal suretidir, Çün- kü cemiyet âzasından olan dev- letler, mesuliyetlerini üzerlerine almağa mütemayil bulunmamak. tadırlar. Diğer taraftan İtalyan- lar, Habeşistan erazisinin bir kısmını işgal etmiş bulunuyorlar. İ (Devamı 4 üncü sahifedel Şark demiryolları işletme imtiyazı satın alınıyor Bir heyet bayındırlık bakanlığı namına işletme vasıtalarını tetkike başladı Hükâmet, Şark demiryolları kumpanyasının işletme imtiyazı Mi satın © almağa karar vermişti. Bu hususta tatbikata geçmek için ırlıklara başlanmıştır. Kumpanyanın mevcut işletme Yenal ti, depo, atelye, istasyon bi- talar,, demiryolları ve diğer te- Misatı bayındırlık bakanlığı - na- ima devlet demiryolları cer baş a ettişi Mazhar ve merkez mü» ndislerinden Müeyyedden mü- kep bir heyet tarafından göz- N geçirilmektedir . Heyet Şirkecideki — tesisatın i vaziyetini tetkik etmiş ve incelemelere devam için Trak- yaya gitmiştir. Kumpanya tesisatının ne hal de bulunduğunu . ve değerlerini tesbit için çok esaslı surette arâş- tırmalar yapılıyor. Heyet tetkiklerini yakinda bi- tirecek ve vardığı sönüçları - bir raporla bakanliğa bildirecektir. Rapor bakanlıkça tetkik - edil İ dikten sonra kumipanya ile “müs | başlanacağı ve salın İ alma mukavelesine bunun: esas tu- tulacağı söyleniyor. Maamafih i kumpanyada bu hususta resmi imalümat yoktur, | zakerelere raki belediyenin bütün kararlarına | ket mukavelesinde tasrih edilmiş- e Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) Yukarıda maktul veznedarın cesedinin bulunduğu yer ve katil Abdullah, aşağıda maktulün cesedini Uk bulan kır bekçisi Veli, cesed muayene edilirken Veznedarı, postane kasa- sının anahtarlarını almak için öldürmüşler Dün cesed bulundu, morga kaldırıldı, kasanın anahtarları Haydarpaşada şimendifer rayları altından çıkarıldı Abdullahın cinayetten evvelki resimlerinden biri Tramvaylar Yirmi sekiz kişiden fazla binilmemesi hakkındaki karar kaldırıldı Tramvaylara 28 kişiden fazla binilmemesi hakkındaki tedbirle. rin tatbikinden vaz geçilmiştir. Tramvaylar hakında mülga Nafin nezareti tarafından tanzim edilen ve milli hükümetin İstan- bulda teessüsünden sonra nafıa vekâleti tarafından tasdik edilen bir nizamnamöye göre tramvayla» ra arka sahanlığından binmek ve inmek mecbüriyeti vardır. Ön sa» hanlik vatman için serbest bıra- kılmıştır. Bu nizamname, 'hükü- metçe yapıldiğı için bundan son- ve talimatına takaddüm etmekte- dir. Son tedbirlerin bu nizamna- | meye uymadığı görülmüş ve tramvaylar eski haline irca edil miştir. Haddi. istibaı miktarı, şir- se de bunun tatbiki ihtiyaca bıra- kılmıştır. Tramvaylara yalnız arka taraf. an binilip inilmesi mümkün ola- mıyacağı anlaşıldığından bu nok- fa da tatbik edilmemektedir. Galata postanesi veznedarı Hü- seyin Hüsnünün ortadan kaybol- masını örten esrar perdesi dün ta- mamile kaldırılmıştır. Vezneda- rın bir cinayete kurban gittiği ve bu cinayeti, iki kişinin yardımile Abdullah isminde bir gencin yap- tığı tahakkuk etmiştir. Abdullah evvelki gece cinayeti itiraf etmiş —ğ a (Tramvaylara 28 yolcu almaktan vezgeçildi.| İ | | | ve cesedin Ayazağada bir yere gö- müldüğünü söylemişti, Geç vakit ceset o civarda aranmış, fakat bu- İunamamıştı. Araştırmaya dün sa- bah tekrar başlanmıştır. Bir muharririmiz Ayazağa ko- ruluğuna giderek cesedin aran- masında hazır bulunmuştur, (Devami 5.inci sahifada) rm rum a —Gazetelerden— — Oh!... Çok şükür rahatımıza kavuştuk!...