19 Aralık 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Aralık 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ingilterede sulh plânına karşı galeyan artıyor, bütün gazeteler şiddetli makaleler yazıyorlar. Rl M. Herriot'nun Fransız kabinesinin bugünkü po- litikasını muvafık bulma- dığı bildiriliyor. Sene 18 — No. 6169 — Fiatı her yerde 5 kuruş —e— mam Habeşler büyük muzafferiyet kazandıklarını,Italyanlarıngeri çekildiklerini bildiriyorlar m Ye, perma Dün Italyan resmi tebliği neşredilmemiştir. İngilterede sulh şartları aleyhindeki galeyan artıyor. Bütün gazeteler sulh plânına hücum ediyorlar Tigride bir Ttalgan kola hareket halinde Londra 18 — İtalyan - Habeş harbi hakkında bugün mühim bir haber gelmemiştir. Romada geç vakite kadar resmi tebliğ neşredil- memiştir, Bir gün evvelki tebliğ- de Takaza nehrini geçen Habeş kuvvetlerile çarpışma devam et- tiği ve İtalyan askerinin bir mik- tar çekildiği bildiriliyordu. Bugün tebliğ neşredilmemesi bir çok tef- sirlere sebep olmuştur. 'Taarruza geçen Habeş kuvvet- lerinin miktarı hakkında henüz malümat alınamamıştır. Bunların 3000 kişi mi, yoksa ilk telgrafta haber verildiğ olduğu belli değildir. ibi 30000 kişi mi | Adisababadan gelen telgrafla- râ göre Habeşler mübim bir zâ- fer kazanmışlardır. İtalyanlar ge- ri çekiliyorlar. Ras Kassa ve ras Seyumun kuvvetleri kendilerini takip ediyorlar. İtalyanlar çekilir- ken bir çok yaralı bırakmışlardır. Papa, noelde mütareke teklif edecek Roma 18 (A.A.) — Papanın Habeşistan O ihtilâfında (Chaco ibtilâfında olduğu gibi bir Noel “mütarekesi yapılması için teşeb- büste bulunacağı söylenmektedir. (Devamı onuncu (sahifede) Galata - Taksim arasında otobüs işletilecek Şimdilik yeni tramvay hattı yapılma- sına imkân görülmüyor Tramvaylara 28 kişiden fazla binmemesi hakkındaki kararın geri alınması üzerine halk bir parça geniş nefes aldı, saatlerce tramvay beklemek zahmetinden kurtuldu, Fakat bununla mesele halledilmiş değildir. Tramvaylar. daki fazla kalabalığın önüne geç- mek için tedbir almak lâzımdır. yazdığımız gibi, tramvaylarda en ziyade kalabalık Beyoğlu ile Beyazıt arasındadır. Burada tramvayların yükünü & zaltmak için yeni hatlar yapmak akla “geliyor. Belediye bunu tet- kik etmiş, Tophane yolile Taksi- me bir hat uzatmanın kabil oldu- Eutiu görm Evvelce de tür. Bu hat iğin an- <ak bir kaç binanın istimlâki lâ- zımdır. Fakat yeni hat yapmak r #eyden evvel Nafıa vekâletile #irket arasında yeni bir mukavele yapılmasına bağlıdır, Şirketle ye- ni mukavele yapılmadan buna im- kân görülmemektedir, (Devamı onuncu ( sahifede) Bayanlar! 500 lira hediyeli (Yün örgüsü işleri ) müsabakamıza aid (30) kuponun neşri bugün bitti. Müsabukamıza , girmek için ba. zrlananlar, eserlerini, . biriktirdikle- ri kuponlarla beraber (30 ilk kâ- nu 1935) günü saat (17) ye ka” daç ve pazardan maada her gün: Ak yarn” Gozetcei idare direkte. lüğüne» teslim edip bir almalıdırlar. Bu tarihe kadar taşradan eser gönderenlerin adreslerine de birer nurmara gönderilecektir. PAR 30 numarali son kupon bugün 5 inci sahifede. numara M. Benes Çekoslovak reisicumhuru | seçildi i Hüseyin Hüsnüyü M. Bene Prag 18 B. Benes, milli meclis tarafından cumur başkan, lığına seçilmiştir. B, Benes, 440 reyden 340 re- yini kazanmıştır. 76 rey puslasi boş çıkmıştır. B, Nemec, 24 rey almıştır. : Seçimden sonra M. Benes ye min etmiş ve 21 pare top alıl miştir, IM. Benes, M. Masarik ile birlikte Çe- koslovakyayı Kuran zamanımızın en büyük diplomatlarından biridir. Çe koslovak ( reisicumhurluğuna seçilmesi hi tarafta memnuniyetle karşılanacak» tır. Avusturya dış bakanı Macaristana - gidiyor Viyana 18 (A.A.) — Avustur. ya dış bakanı B. Berger « Valde- neg, general Gömböşün davetli. si olarak, gelecek ay içerisinde Macaristana gidecektir. B, Val deneg, orada bir av eğlentisinde i hazır bulunacak ve bu eğlentiye, her halde B. de Kanya da iştirâk edecektir, PERŞEMBE — 19 Kânunuevvel 1935 (Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) Postane “kasasını nasıl soyacaklardı? Geceleyin polise müracaat edilmesi buna imkân bırakmamış Abdullah ve Yunus adlarında iki kişinin Galata postanesi kasa- sını soymak maksadile postane- nin veznedarı Hüseyin Hüsnüyü nasıl öldürdüklerini ve kendileri- nin adliyeye verilip tevkif edik diklerini dün bütün - tafsilâtile yazmıştık. Vakadan sonra Anka- | raya ve oradan da Ürgübe kaç- ! mağa muvaffak olan Yunusun o- * rada yakalanması için çekilen telgrafa cevap beklenmektedir. Vakanın her gün yeni bir saf- hası yazılırken bazı noktalar ka- palı kalmıştı. Bu arada Abdullah * Yunucun veznedarı | | öldürüp anahtarları aldıktan son- ile arkadaşı ra kasayı nasıl soyacakları iyice i anlaşılamamıştı, Yapılan tahkikat | ve fnillerden Abdullahın ifadesi- ne nazaran kasa şöyle soyulacak- ti Abdullah, veznedar Hüseyin Hüsnünün odasına her zaman serbestçe girip (Oöturmakta imiş. Veznedarı öldürüp anahtarları al- dıktan sonra da ertesi sabah er kenden gene postaneye gidecek ve Hüseyin Hüsnüyü bekliyormuş gibi odasına girerek yavaşça kasayı açip içinden paralari aşi- racakmiş, Kendisi her zaman ziyaretlerinde kasa yanında oturduğu için kasa- yı açarken de kimsenin hazari dikkatini celbetmiyeceğine emin bulunuyormuş. Bu işi cinayetin er- tesi sabah yapacağı için Hüseyin Hüsnünün ortadan Okaybolduğu- nun bu kadar çabuk farkına vari» lamıyacağına kani bulunuyor. muş. Fakat Hüseyin Hüsnünün kardeşi doktor Zekinin o gece | Katil Abdullahın son resmi ağabeysini araması ve işi polise bildirmesi Abdullahın bu plânını bozmuştur. Diğer taraftan Abdullahı tan yan bazı kimselerin anlattıklarına nazaran kendisi Hüseyin Hüsnü- nün ailesini yeni tanımış değildir. Harbi umumide Abdullah küçük (Devamı 10 uncu sahifede) — Bunlaf bortlak ha?,,, Sahi mi büyükanne)... — Sahi yal,. Eskiden buraları hep mezarlıktı!...