25 Aralık 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

25 Aralık 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife Sene 18 — No. 6175 — Fiatı her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA — 25 Kömierieii 1935 saz KURUKAHVECİ! MEHMET EFENDi MAHTUMLARININ | Bütün Türkiye İ KAHVESİNİ İÇİYOR Telefon: 24240 dare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) — Italyan gazeteleri bedbin. Yeni İngiliz dış bakanının politikası: Bugünkü zecri tedbirlere devam Bir Fransız gazetesi diyor ki: “ Italyanlar bunalmış vaziyettedirler. Paraları yoktur ve anlaşmazlığın kati surette halli sırasında lehlerinde tesir yapabi- lecek her hangi bir muvaffakıyet elde etmeleri imkânı ortadan kalkmıştır ,, Londra 24 — Çok dafa M. Ede- nin düşüncelerini yazan Deyli Te- legraf gazetesi, yeni dış bakanının tutacağı politika hakkında diyor ki: «Şimdiki halde bir uzlaşma dü- şünülemez. Yeni zecri tedbirlerin tatbiki de mevzuu bahis değildir. Ancak Şimdiki tedbirlerin kak dırılması ihtimali de yoktur.» Morning Post gazetesi Milletler cemiyeti konseyinin toplanacağı 15 ikinci kânundan evvel İtalyan - Habeş işinde bir değişiklik olamı- yacağı, yalnız karşılıklı yardım hakkında fikir taati edileceğini söyliyor. Fransız gazeteleri ne diyorlar? w Paris 24 — Gazeteler vaziyet hakkında uzun makaleler yazıyor- lar. Petit Parisien gazetesi diyor ki: «Romadan gelen bazı telgraflar, İ | | Bi ameliyatta bi Oecuvre gazetesi diyor ki: «ital yanlar bunalmış vaziyettedirler, Paraları yoktur ve anlaşmazlığın kati surette halli sırasında lehle- rinde tesir yapabilecek her hanği bir muvaffakiyet elde etmeleri im» kânı ortadan ' kalkmıştır. Bütün devletlerde buna muhakkak na zarile bakılmaktadır.» Oecuvre ilâve ediyor: «İngiltere, petrol üzerinde ambargo konulma- B, Edenin dış bakanlığına tayini zecri tedbirlerin şiddetlendirilece- ğinin bir delili olarak telâkki edik mekte olduğunu göstermektedir Bü görüş, biraz fazla ileri gitmek demektir. B. Eden, halihazırda İn- n dış mesuliyetlerini üzerine almış oldu- | ğundan, hiç şüphesiz hukukun mü çerret prensipleri ile siyasi şeni- yetleri uzlaştırmağa çalışacaktır. giltere siyaşsasının bütün | Şeker, şekerleme sergisi Sergi çok rağbet gördü, binlerce halk ziyaret yz Şeker va şekerleme sergisinden bir görünüş Türkiyede ilk mamul şeker ve Bu sergi memlekette bir yeni- şekerleme sergisi dün Bahçeke- | lik teşkil ettiğinden çok rağbet pıda Taşhanın alt katında açıl | ve alâka ile karşılanmış, binlerce mıştır, halk tarafından ziyaret edilmiştir. Şekerciler cemiyetinin sergiye iştirâke davet ettiği müesseseler. den yalnız biri bu işe alâka gös- termemiş ve yeri boş kalmıştır, Sergi bayram ertesi kapana- caktır, Satış yoktur , * Sergiden maksad şudur: (Devamı 7 inci sahifede) - Bütün yerli şeker mamulâtı ser- | giye konulmuştu. Serginin “en göze çarpacak yerinde Atatürkün güzel bir büstü ve iki tarafında başbakan İsmet İnönü ile ekono- mi bakanı Celâl Bayarın büyük kıtada birer fotografları bulunu- yordu. Habeş Imparotoru Dessle hastanesinde bir askere yapılan İzzat bulunuyor sı tedbirini tatbike başlıyacak o- lursa önun peşi sira gitmek zor olacak gibi görünüyor.» Ördr gazetesi, diyor ki: «B, E- den ne yapacak? B. Mussoliniyi Cenevrenin gittiği yola sokmağa uğraşacaktır. Bir sulh dostu için bundan başka yapılacak bir iş yoktur.» Populaire gazetesinde B. Blüm diyor ki: (Devamı 7 inci sahifede) Jurnalcılık De jJurnallar! . Hafiyelik nasıl vücud buldu ve Hafiyeler kaç sınıf ve takım idi? Jumallar nasıl verilirdi? Mahkeme ve divanı e kararları. Jurnalcılık ve Jurnallar Abdülhamid devrinin bu en meraklı safhasını YARINDAN İTİBAREN Saray ve Babıâlinin Iç yüzü Sütunlarında okuyacakâsiniz, Bu yazıları okurken 33 senelik saltanatın en felâketli hatıra- larile kalblerinizde derin elem- ler duymamaniz kabil olamı- Yacaktır, Ingiliz donanması Hayfa açık- larında manevra yapıyor Kudüs 24 (A.A.) — Gazetele- rin yazdıklarına göre, 14 İngiliz harp gemisi Hayfa ve zırhlı otome- billerle mücehhez İngiliz kıtalari Nablus civarında manevralar yap- maktadır, solini «Azest» gazetesine şu be- yanatta bulunmuştur: «Bugünkü imtihan İtalyan mil letini tek bir kütle halinde bir- İeştirmiştir.. Birlik duygusu her zamandan ziyade kuvvetlidir, na munzam kuvvetler vermekte- dir. ve vazifem her an benim Umumi duygu resmi noktai na- zardan çok daha azimkâr ve de- rindir. Millet umumiyetle zan- nedildiğinden çok daha harp duy- gulariyle mütehassistir. Mesuliyet duygularımız dola- yısile sulh için âzami gayretler- de bulunmak vazifemiz olduğunu millete anlatmak çok zordur. Müstemleke işlerimizi rahat ra- hat ve ârızasız halletmemize ni- çin müsaade edilmek istenmedi- ğini bir türlü anlamıyoruz. Şurasım kaydetmeliyim ki ben | Habeş işini sırf bir müstemleke işi olarak telâkki ediyorum ve bu mesele ile hiç bir zaman bir Avrupa ihtilâfını ortaya çıkarma» ğı düşünmedim. müdrik olarak noktai Mesuliyetimi nazarıma diği kadar hırsları teskine çalı şıyorum. Fakat vatanın menfa- atlerini de gözden kaçırmıyorum. Yaşadığımız anlar hakikaten mukadderatı tayin eden anlardır. Biz sulh istiyoruz, fakat zecri sahada kaymak hareketidir. Bu hareketin nerelerde durabileceği- ni kestirmeğe imkân yoktur. Bence dünya iki kısma ayrıl Milletin müttefik coşkunluğu ba- | Milletimin bayındırlığını gö | i zetmek hususundaki mesuliyetim için | daha sarih bir şekil almaktadır. ! - | Normandie vapurunda bir kıvıl- tedbirler dünya için meyilli bir | da sadık bulunuyorum. Elimden gel | M. Musolininin nin beyanatı “ Zecri tedbirler meyilli bir sahada sada köymükiadi. i “ Müstemleke işlerimizi rahat rahat halletmemize niçin müsaade edilmiyor, Budapeşte 24 (A A.) — Mus- “mış bulunmaktadır. Bizimle be- raber olanlar ve bize karşı olan- lar. Bunun içindir ki Macaristan tarihi ananelerine sadık kalarak şerefini feda etmekten imtina eylediği zaman son derecede memnun oldum. Bunu asla unut. mıyacağız.» Kormandie vapurunda yangın başlangıcı Havr 24 (A.A.) — Hali ha zırda havuzda bulunmakta olan cım bir mantar yığınını ateşle- miş ise de ateş çabucak söndü. rülmüş ve hiç bir hasar olma. mıştır. Ntin ve gümüş verme aleyhinde propzğanda Roma 24 (A.A.) — Dressana- baş peskoposunun altın ve gümüş madeni ianesi lehinde pro- paganda yapmamağa dairesi da- hilindeki rahipleri davet etmiş olmak töhmetile süel göz hapsin- de tutulmakta olluğu haberi ne tekzip edilmektedir. Kayıb kir tayyzreci arahıver (A.A) Melbourne 24 Discovery vapuru, kaybolmuş olar İsworthu aramağ AKŞı A Mın in) ema 500 iira mükâfatı (Yün örgüsü işleri) Müsabakasına iştirak etmek istiyen Bayanlar 1.. Acele ediniz; eserlerin kabul müddeti ; (30 İlkkânun 1935) günü saat 17 ye kadardır.