30 Aralık 1935 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

30 Aralık 1935 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife Bugün Sahife Sene 18 — No. 6178 — Fiatı her yerde 5 kuruş Habeşler cenup cephesinde bir uçak ele geçirdiler Bu cephedeki yerli askerler arasında en baş göstermiş Habeşlerin şimal cephesindeki baskınları ve Abi Addiyi ele geçirmeleri her tarafta büyük ehemmiyetle karşılandı. Habeşler Enda Silasiyi de geri almışlardır Harar 29 (A.A.) — Cibigadan gelen bir yolcu ayın yirmi altısın- da Dagaburda bir İtalyan uçağının karaye inmeğe mecbur olduğunu ve tayyarenin ele geçirildiğini bik dirmiştir. Pilot ölmüştür. Tayya- redeki iki kişi kaçmış ve bir ma- ğaraya sığınarak bir gün burada saklanmışladır. Fakat ertesi günü yakalanarak Cibiğaya getirilmiş- lerdir. Ayın yirmi yedinci günü İtal. yan uçakları yeniden Dagabur ü- zerinde uçmuşler ve kaybolan tay- yareyi aramışlardır. Bundan son- ra Cibigaya doğru yollarına de- vam etmişlerdir. Cibiga ehalisi bir bombardımandan korkmuştur. Fa- kat uçaklar yarı yoldan geri dön- müşlerdir. Ayni yolcunun söylediğine gö- re Ogaden cephesinde sükün hü- küm sürmektedir, Fakat bir taar: ruz vukuu yakın sanılıyor. Somalili — İtalyan askerleri arasında bozgun- luk başladığından bunların yerine /falya kralı ve veliahdı İlani yeni gitmekte olan siyah gömlekli bir fırkanın teşyi resminde fırkanın kumandanlarile görüşüyorlar beyaz İtalyan askerleri konmuş- tur. Yolcu harbin ibtidasından beri Somali cephesinde 15 beyaz ve 600 Somalili İtalyan askerinin öl- düğünü söylemiştir, Bir Ingiliz asker! münekkıdinin mütalâası Londra 28 — Deyli Telgraf gazetesinin meşhur askeri müte- hassısı general Temperley son va- ziyet hakkında diyor ki: Şimal cephesindeki ciddi muha- rebelere ait ilk haberi mareşal Şekerlemeler ucuzlıyacak Şeker şirketi büyük bir fabrika açmağı düşünüyor lacağı gibi ihracata da imkân ve- Şeker fiatleri ucuzlatıldıktan sonra sarfiyat yüzde 25 kadar faz- lalaşmıştır. Ancak bu fazlalık ale- lâde şekerdendir. Mamul şeker sarfiyatı eskisi gibidir, Çünkü bu | gibi şekerlerin fiati elân eskisi gi- bidir. Şeker 38 kuruştan 27 kuru- şa indiği halde mamul şeker elân 80 - 100 kuruşa satılıyor. Hele şe- kerlemeler 120 - 160 kuruştan aşa- ğı alınamıyor. Şekerciler, mamul şekerin mali- yet fiatinde yalnız olmadığıni ileri sürerek fiatleri indirmek istemiyorlar. Şeker şir- keti bunu gözönüne alarak ma- mul şekeri ucuzlatmak için büyük bir fabrika açmağı düşünmekte- dir. Bu maksadı temin için şirket nizamnamesinde değişiklik yapı- lacaktır. Mamul şekerin ucuzlaması içe- ride sarfiyatın artmasına sebep o- | | | j şekerin âmil | Badoğliyonun kısa tebliği teşkil ediyor. Bu muharebenin sahnesi Makal- lenin 25 mil garbındaki Abi Adi dir. Burası Tembien havalisinin merkezidir. ve Takkazenin bir ko- lu olnup İtalyan cephesini teşkil ettiği zannolunan Geva nehrinin şimalindedir. Anlaşılan Habeşler bu nehri ge- se İtalyanlara hücum etmişler. ir, Göğüs göğüse şiddetli muhare- recektir, Konyada krom ve amyant madenleri bulundu Konya 28 — Cihanbeyliye bağlı Zıvarıkın köyünde * 250 hektar- lık bir erazi dahilinde krom ve amyant madenleri bulunmuştur. Amyant elle toplanacak kadar çoktur. İmtiyaz iğin hükümete iki grup baş vurmuştur. A KŞA M'ın 500 lira mükâfatlı (Yün örgüsü Işleri) Müsabakasına iştirak etmek istiyen Bayanlar |, Acele ediniz; eserlerin kabul müddeti : (Bugün) saat 17 ye kadardır. beler olmuş ve hücum ancak müş- | külâtla bertaraf edilmiştir. Zayi- atın ağır olması muhtemeldir. Bu muharebe ile daha evvel Demberguina geçidinde yapılan muharebe mühim işaretlerdir. Evvelâ bu muharebelerin şidde- ti Habeşli > muhariplerin manevi kuvvetinin gayet yüksek olduğunu gösteriyor. İtalyan tebliği de bu- nu anlatıyor. Habeşler kendilerin- den beklenen cesareti tamamile göstermişlerdir. (Devamı 4 üncü sahifedel Şahitler — Bereket versin silâhlar boş!... Bir kaç gün önce Atatürkün Mallar pazarma giderek bazi eşya satın aldıklarını yazmıştık, Bunu gören pek çok halk mağazanın önünde birikmiş ve çıkarken Ata- türkü candan alkışlamıştır. Resmimizde Atatürk, mağazadan çıkar- ken görünüyor. PAZARTESİ — 30 Kânunuevvel 1935 o Telefon: 24240 (idare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) -20113 (Klişe) Sümer Bankın Ankaradaki Yerli Şehir içinde kolay ve çabuk gidip gelme... Bu meseleyi tetkik etmek i için bir komisyon Tramvaylara 28 kişiden fazla binmemesi hakkındaki emir geri alındı, bu suretle halk saatlerce i tramvay beklemekten kurtuldu. Fakat tramvay seferlerinin her kesi memnun edecek bir şekilde olmadığı meydandadır. Bilhassa sabahları ve akşamları tramvay- lar çok kalabalık oluyor. Tramvaylardan başka diğer nakliye vasıtalarında da aynı hal göze çarpıyor. Akay, Şirket va- purlarının bir çok seferlerinde yer bulmak kabil olamıyor. Haber aldığımıza göre şebrin İ nakil vasıtalarına ait meselelerin esaslı bir surette gözden geçiril- mesi kararlaştırılmıştır. Bunun için vali ve belediye reisi Muhid- din Üstündağın reisliği altında bir komisyon toplanacaktır. Komis- yonda seyrisefer işlerile alâkalı belediye, zabıta erkânı, mühen- disler, muhtelif müesseselerin mü- toplanıyor messilleri bulunacaktır, Komisyon tramvaylarda, va- | purlarda, iskelelerde kalabalığı azaltmak ve halkın daha kolay ve çabuk surette gidip gelmesini te- İ min etmek için ne yapmak lâzım geldiğini gözden geçirecektir. Bunlar bir kül halinde tetkik edi- | lecektir. Alınması lâzım gelen tedbirler kararlaştırıldıktan son- ra bunların hemen tatbiki kabil olanların derhal tatbikine başla» nacaktır, Hükümetin müdahalesi- ne ve yahut kanun çıkmasına lü- zum görülecek noktalar da bükü- mete bildirilecektir. Komisyonda İstanbul ile Beyoğ- lu arasındaki tek hatta yolcu yü» künü hafifletmek için yeni bazı hatlar yapılması da görüşülecek- tir. Bu hususta bir karar verilirse hükümet nezdinde icap eden teşebbüste bulunulacaktır,