30 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

30 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

X:9 un maceraları Formaları kitap şeklinde toplana rak satışa çıkarıldı. 156 büyük sa' yıfa 30 kuruş. Yeni yıla girerken Gazetemizde ne gibi yenilikler göreceksiniz? — Son sayfamıza bakınız: — 5 Kuruş . Telefon: 23872 30 ilkkânun 1935 Pazartesi Sene Habeşler bir buçuk milyar frangı ES rolen buldular ? Italyanlar, Habeşlerin Ingiltereye bu kıymette harp malzemesi ısmarladığını Kanmı yatanı için dökmiye hazır bir Habeş, imparatorun sarayı önünde yapılan bir geçit resminde saraya böyle bakıyordu. İtalyanlar zecri tedbirlerin başladığı mirsiz bi taşlardan birinin küşul resminin yapıldığım gösteriyor. Uruguvay Ras Seyyum garptan söylüyorlar Ras Kassa cenuptan Makalleyi kuşatmak | için harekete geçti | Büyük taarruz yarın Başlıyormuş (Yazısı 4 üncüde) tarihi taşlara o yazdırmışlardır. Pes. ile Sovyet Rusya münasebeti ii esildi Sovyetlere göre Uruguvayın bu kararı Vatikan ve Brezilyanın tesiri altında verilmiştir Dün gelen telgraflardan öğrenil-| diğine göre Uruguvay hükümeti Sovyet Rusya ile olan siyasi müzimebellerisi! kesilmiş bulunmaktadır.Uruguvay hü-| kümetinin Moskova işgüderi de bugün! Moskovayı terkederek (o memleketine| doğru hareket edecektir. Dün bu mesele etrafında gelen ha- berler şunlardır: Moskova 29 (A.A) — Uruzuvay işgüderi yarın Moskovadan ayrılacak- tır. Siyasal ilgilerin kesilmesi mese. lesini tahlil eden İzvestiya © gazetesi) 1933 senesinde evvelâ Uruguvay hü- kümetinin bu ilgilerin kurulmasını istemiş olduğunu hatırlatarak diyor ki: “Uruguvay hükümetinin o bugün neden bu münasebetlerin kesilmesini istediğini izah etmek güçtür. Acaba Sovyet hükümetinin Montevideonun bazı siparişlerine devam etmeği red-| detmesi mi buna sebep olmuştur. Bu gazete, Uruguvayın karar'nın Brezilya ile Vatikanm tesiri altnda; verilmiş olduğunu tahmin etmektedir.) Montevideo 29 (A.A.) — Sovyet elçisi Minkin O Dışbakanma b'r nota gönderip Sovyetlerle münasebatm in- kıtamı bildiren iradede < ileri sürülen sebepleri ret ve bu kararı protesto ey- lemiştir. Montevideo 29 (A.A.) — Dışbaka nı İsbalter Sovyet elçisi - tarafından verilen notayı yakışıksız tarzda yazıl | mış olduğundan ötürü almaktan imti: | na etmiştir, İsbalter bundan böyle el-| ginin diplomatik sıfatını tanımamakta | olduğunu kendisine bildirmiştir. İ satın alınmağa karar verilmiştir. Bir rozet |o—| sahtekârlığı mı . yapıldı? Dün bayramın ü-| çüncü günü idi, Kadmları Esirge - me Derneği tara - fından dün rozet dağıtılmıştır. Bu- rada gördüğünüz rozetlerden Üst- deki bir arkada - şrmıza, alttaki de diğer bir arkada -| sımızın göğsüne takılmıştır. Yalnız iki rozet arasında çok fark vardır. Bunlardan (birinin hangi müesseseye ait olduğuna (o dair üzerinde hiçbir işaret yoktur. Acaba bir rozet sahtekârlığı mı yapıl» mıştır, Alâkadarların ve zabıtanın na- zarı dikkatini çekeriz, © üçüncü kattan | —i Caddeye düşerek ayağı ve kolu parçalandı Bu sabah Beyoğlu cihetinde iki! kaza olmuştur: 1) Şişli. 121 numaralı vatman Rasimin i- daresindeki motris bu sabah sart dokuz buçukta Tünele gelirken ş0- för Raşidin idaresindeki otomobil. le çarpışmış, otomobilin çamurlu- ğu hasara uğramıştır. ... 2) Saat on buçukta Beyoğlunda Hamalbaşında Rum katolik lise- sinde hizmetçi olarak çalışan Ven- tia, üçüncü katta pencere silerken düşmüş, ayağile sağ kolu kırılmış, baygın yatakalmıştır. İmdat oto- mobili kendisini Haseki hastaha- nesine götürmüştür. 1189 (*100*) Italyan hava postası tesisatı 200,000 Liraya satın alınıyor İtalyan hava postası şirketinin hü- kümetle olan mukavelesini yenile- miyerek faaliyetini tatil etmeğe karar verdiğini yazmıştık. Bu şir- kete ait hangarlarla telsiz istasyo- nu ve diğer tesisat şirketle yapı- lan müzakerelerden sonra hükü- metimiz tarafından 200.000 liraya Bu tesisat devlet hava yolları- nım yeniden kuracağı hava hatla- rında kullanılacaktır. Tünel hattında işliyen | Ölü Patrik Dünyada 178 milyon ortodol.- sun en büyük'ruhani reisi olan Pa*. rik Fotyosun dün sabah öldüğünü bildirmiştik. An'ane mucibin:e bugünden itibaren üç gün detle Fener patrikhanesinde ort* İ dokslar tarafından eli öpülmek ü- zere ölü patrik tahtına oturtulmuş bulundurulacak ve psrşembe gü- nü saat. Li de cenazesi büyük me- rasimle kaldırılarak Balıklıda pat. riklere mahsus yere defnedilecek- tir, Sabahleyin Fener patrikhanesi- ne girdiğim zâmân saat dokuz bu- çuktu. Büyük kapı açılmış ve ki- lisede yanmakta olan ' ödağacı kokuları etrafı kaplamıştı. Sağda, solda birçok yerlerde mumlar, kan diller ve elektrikler yanıyor. tk gözüme çarpan şey patrik Fotyes oldu. Üzerine sarı sırma patrik el- bisesi giydirilmiş, başma patrik'ik (Devamı 2 ncide) mü £ Patrik Fotyosun elini öpenlerden biri Yüz milyondan fazla Ortodoksun en büyük din reisi olan Fotyosun eli nasıl öpü ülüyor? Ölü patrik pairiklik tahtındu Taksiler 70 kuruşa adam taşımalıdırlar Tramvay arabalarının kalabalığı- nın ancak böyle önüne geçilir Aksi takdirde hem halk sıkıntıdan kurtu- Şoförlerin on kuruşa müşteri taşmmaları meselesi etrafında yaz- dığımız yazılar, işsizlikten kıvras nan şoförlerden başka, okuyucu -| larrmızı da alâkadar etmektedir. Sabahları işlerine yetişebil - mek için erkenden tramvay du - rak yerlerine koşan okuyucuları» HABER istanbulun en çok satılan la İL A ASE PSİ İTE TAT İTATM P Ne verenler kâr ederler. mız, tramvay arabalarındaki ka - labalığı ortadan kaldırmak için mutlaka otomobillerin on kuruşa | adam taşımalarına müsaade edil- | mesini söylemektedirler. Bayramda havaların çok iyi gitmesine rağmen yeni otomobil- lamıyacak hem yüz binlerce lira kıyme- tindeki sermayeler çürüyecek, bununla karınlarını doyuranlar bugünkü gibi aç duracaklardır ii günde 4 - 5 lira alabilmişt'r. Kısmen eski taksiler ise bunun ya- rısını çıkarab'İmişlerdir, Bu da gösteriyor ki otomob'l- lere binenler günden güne azal - maktadır, Otomobilleri, taksi yerlerinde İ birbiri arkasına sıralanmış beklet. medense, bunların on kuruşa a « dam taşıma'arına müsaade et - mek, devlet hazinesin'n, belediye kasasının o geliri 5 noktasından lâzımdır ve zaruridir. ' Bu zaruret bugün kendisini hiş. (Devamı 2 ineldeğ””