30 Aralık 1935 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

30 Aralık 1935 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

; Görümüşler; e başında herkes Zengin oluyor! Küçük bir anket: Yılbaşı piyango- sunda kazanırsanız ne yaparsınız? Son günlerin yegâne dedikodusu Yılbaşı piyangosu oldu, Beş yiiz bin Viralık ikramiyenin doğurduğu hülya- lar, sari bir hastalık gibi küçük, yük, zengin, fakir, kadın, erkek bütün hajkı sardı, büyüledi. Artık her yerde Yılbaşı piyangosunun lâfı.. Habeş — Italya harbi, ekmek pa- halılığı meselesi, tramvaylara binme, çıkma nizamı, Haliç vapurlarının ha- li pürmelâli gölgede kaldı, Eminönü ile İstiklâl caddesi, bilet satan mağazalarm yaptırdığı muaz- zam elektrikli reklâm tesisatından gü- rülmemiş bir şehriâyin manzarası İ- çinde... Bunlarm önü arı kovant £ibi.. Her dükkünm önünde bir masa. Üze- rinde kalem, defter, biletle verilecek hediyelik paketler dolu.. Kimi paskal kıyafetli, kimisi jaketataylı çığırtkan- Tar tenorlara taş çıkartacak sayha'ar- Ta caddeleri çığlığa boğuyorlar: — 300 bin lirayı kazandıracak yer burası... Bir bilet almız, zengin olü- nuz! — Kısmetini ayağınla tepme. Tâ- 4, kısmet, Zenginlik, saadet Oönünde duruyor. Bir bilet çek! — Ne düşünüyorsun be yolcu! Bir bilet al, parasızlıktan kurtul. — İnsanı zengin eden gişenin ö- nünden boş geçmeyiniz. Beş yüz bin Tiralık servet biletlerimizin arasında- dır. * »Witrinlerin de hali ömür. Kimi bir Miş dekoru yapmış. Öteyebetiye kar Tara gömülü küçük evler koymuş. Bu kulübeler arasında gidip gelen cüce- ler kucak kucak para taşıyıp duru- yorlar. Kimisi, yüzlük, ellilik, onluk bank- notlardan desteler yapmış, camekânın Ötesine berisine atrrermiş.. Bu yığınlarının öyle manalı Tarı var ki, insana: — Ne duruyorsunuz? İçeri girip bir bilet alınız. Birkaç gün sonra he- pimiz senin olacağız. Demek istiyorlar gibi. Bazı dükküncılar, vitrinlerine ya- arp sönen renk renk elektrikler dol durmuşlar, Saniye başında rengürenk bir ışık cağlayanı içinde — (509,000) rakamı görünüp, sönüyor. İnsanın yü reği bu manzaralar © karşısında hop hop atıyor, bir duruş- * İşittim ki parası olmadığı için ö- tesini berisini satıp yılbaşı piyangosu alan çokmuş. Ümit dünyası bul Ay sonu olmak münasebetile | bir bilet almağa paraları Ççıkışmıyaalar da işin kolay tarafını bulmuşlar. Bunlar beş, on, yirmi kisilik orunlar halinde toplanmışlar, beşer, onar ku: rüş koyup birer bilet almışlar. Müte. addit piyangoya iştirak etmek. sn dn az çıksın; ona da eyvallah, * Şu mürabahacıların boynu altında kalsın... Bunlara ne kanun, ne hapis kâr ediyor... Faizcilik kalktı ama, on. İar gene işlerinin kolay tarafımı bul- dular. Yılbaşı piyangosunu da bir fırsat bilmişler.. Ne yapmışlar bili- yor musunuz? Acentalardan dört bu- çuk liraya aldıkları biletleri memur- Yara, şuna, buna paraları aybaşında maaşlarından kesilmek üzere beşer li- raya satmışlar. Üç dört gün icinde Beş liraya elli kuruş kâr.. Yani vüzde on faiz... Bir çok açık gözler de geçinmenin yolunu şöyle bulmuşlar, Bunlar, p€ rakende bilet satanlar... Siz bir bilet sldrme değil mi, derhal bir odunlar. bir dunlar ki sormayın.. — İnşallah bayım büyük po sizin bilete çıkar, — İnşallah... para | — Çıkarsa bu fakiri tabii onut- mazsınız | Hele şürüz. — Bayım, bu işin kerameti vardır Sen gani olursan kazanırsın. — Peki ne yapalım? — Çıkarsa benide sevindirecek misin? Bu sunle ekseriya verilen cevap (evet) dir. O zaman size küçük bir def ter imzalatmak hiç de güç bir şey ol- miyor. Görüyorsunuz ki bu zanaat da fena bir iş değil. * Eş dost arasında küçük, ori/'nal bir anket yaptım: ii Yılbaşı piyangosu çıkarsa ne ya- pacaksınız? Şu cevapları aldım: Bir bayan: Kendime bir düzüne kürk ve rönar alacağım, kadifeden, satenden taftadan beş on tuvalet (o yapacağım. Paristen Krokodil çanta, ayakkabı ve tuvalet takımı getirteceğim. Kalanı ile de Beyoğlunda bir moda salonu a- çacağım. Bir memur: — Evvelâ bakkala çakkala borç-| Tarımı ödiyeceğim, Sonra o Taksimde, Cihangirde, Bebekde birer apactıman yaptırıp yan geleceğim, keyfime baka sağım. Bir sporcu: — İstanbulda büyük bir spor sa Tonu yaptıracağım, Yaptıracağım am- ma bunu kimin idaresine vereceğimi Naşit — Ertuğrul Sadi HALİDE çıksın da o zaman görü- i i Bu gece sant 2040 de HALK GECESİ Onlar Ermiş Muradına vodvil 3 perde Her tarafa tramvay Telefon: 221277 Ücuz İladn dersleri 50 Kuruşa ders Felsefe ve edebiyat profesörü İ bir Alman beher dersi elli kuru. şa olmak üzere seri bir usulle AF manca İngilizce ve Fransızca lisar dersleri vermeğe taliptir. HABER de K. E. adresine mektupla mürs- caat edilmesi. iyi bir terzimi arıyorsunuz işte size bir adres: ağ ER iHSAN YAVUZ Kadın Erkek Terzisi ve istanbul » Yenİpostane karşısında Foto Nur yanında Letafet hasıada | Operatör Dr. Selâh SUN Deniz hastanesi Cerrahi Şefi BDiş Tabibi Kemal SUNİ istiklâl caddesi No: 322 ( Bevoğlu Yerli Mallar Pazarı üstü ) | | | İ ve bu salonu hangi kulübün renklerile Şehzadebaşı TURAN Tiyatrosunda i boyıyacağımı henüz dım. İçtimaiyatçı bir doktor: — Düşkün kadınlar için bir ısla- hane açacağım. ki dest: deceğim. * Geçen gün kadın konuşuyorlardı: — Sami ile evlenecek misin? — Henüz karar vermedim. — Neden? — Yılbaşını bekliyorum. goyu kazanırsa varacağım. mazsa ben yoğum. Geçen gün, bir müessesenin | | Kazan. tan sapsarı. Saç sakal biribirine ka- rışmış.. Üst baş berbat. dert yandı: — Bıktım, usandım artık. Gece yarılarına kadar lâmba altında çalış. Ne o? Sonunda bir ekmek parası. hammül edilir şey değil birader! Ay başında işine de, maaşına da bir tek- me vurup gideceğim. Sordum: — Hayrola? Ne oldu? Zengin bir kadınla mı evlendin, yoksa iyi bir memuriyete mi geçtin? Gözlerini kırparak cevap verdi: — Bir yılbaşı bileti aldım! İhsan Arif p Asri kadının beğendiği krem « CREME SIMON lier kadının sın ve bir kremden beklediği yani rik cildin mükemmeliyetini, yumuşaklı ğını, tatlılığını, beşerenin taravatı. ni ve tenin beyazlığını temin eder, Her yerde satılır. SIMON KREM, un ve mmm > PUDRASI « Muhabere abere İle | ini Gayet müsait şerait dahilinde muha- bere ile fransızca ve ticaret dersleri Hm verilir. Arzu edilecek malümat bilğ- | ücret ve derhal o verilir, 14 kuruşluk pul ile İzmit posta kutusu 10 müra -| caat, GAYET | MÜHİM Paris mamulâtı, H. Villette lâboratuvarinm yeni bir keşfi SANOGYL Piore, Jenjevit ve Stomatit gibi ağız ve diş hastalıklarını ve mikroplarını imha ve tedavi eden diş pastasıdır. Lezzetiji! hoş, her eczane ve depolarda satılır. Diş tabibinize sorunuz. ymm Diş hekimi Ratip Türkoğlu Ankara caddesi oteli Karşısı numra kararlaştırma. | Aklından hafifçe zoru olan "ir es-! — Habeş imparatoruna yardım e | tramvayda iki genç Piyan- gece| servislerinde çalışan bir mektep arka-| daşıma rastladım. Yüzü uykusuzluk. |” Besler Fabrikası Yılbaşı için Şeker, çikolata ve bisküvilerin en iyi ve tazesini hazırlamıştır. Satış yeri: Tootan ve perakende Bahçekapıda İstanbul tramvaylarının son durak yeri No. 10 Telefon: 20860 Istanbul Gümrükleri Satış Komisyonu Direktörlüğünden : M.K.N. Ağırlığı Kıymeti K.G, ği < 3.050 17.08 0.300 18. 0.780 37.44 0.435 3132 0.570 41.04 1885 4315.83 30.800 * 227.26 1.840 11.04 17. 55.25 Cinsi eşya 2162 2641 2642 2645 2670 3002/2 2505/4 2779 2778 Yün örme omuz atkısı, İpek boyun atkısı. şilte kılıf. işlemeli çocuk elbisesi, » Mensucat. Muhtelif baskül, Sakarin. Keten. Pamuk yorgan, yatak. yastık yüz- leri, 886 11.700 35.10 Mesaha alâtı, Yukarda yazılı EŞYANIN 3/1 ,/936 G. saat 14 de satış salonun- da ihaleleri yapılacaktır — İsteklilerin şartlarımız mücibince eşyayı almak üzere yüzde yedi buçuk pey akçelerini gösterir makbuz ve sair evrakile kanunen muayyen günde komisyona gelmeleri ilân olu- nur. (8087) ALAYA AA 1936 Yılbaşı Hava Kurumu Büyük Piyangosu me! Büyük ikramiyesi (500,000) liradır Ayrıca: 200.000, 100.000, 50.000, 40.600 30.000, 25.000, 20.000, 15.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (üç) adet 100.000 liralık mükâfat vardır. Keşide: Yılbaşı gecesi yapılacaktır Bi'etler: (2,5), (5) ve (10) iiralıktır. Vakit kaybetmeden hemen biletinizi a'ınız. PE Ay Akay işletmesi drektörlüğünden « 12 - 935 Salı günü akşamı yılbaşı gecesi münasebetiyle Ka- el saat 24,45 de ve köprüden Kadıköyüne gece şarısından sonra saat Z de ilâve seferler yapılacaktır. Bu seferlerin Kadıkü- yünden maa if iltisakı va: dır. TURAN BAR — YILBAŞI GECESİNi SABAHA KADAR Müşterilerimizin rahatla eğlenmeleri için salonlarımız iks koltuktar- la süslenmiş olup BAYAN FERİDE ! CENAN tarafından memleketi- mizde İlk ve yeni göstereceği İspanyanın meşhar danslarile canlı yılan numaraları ayrıca yüksek varyete de yapılacağından şimdiden masa» larımızın numaralarını telefonla İstiyebilirsiniz. Tel; 41977 — Kotiyon- lor — Sürprizler,