6 Ocak 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Ocak 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

M. Ruzveltin son nutku petrol ambargosuna ha- zırlık diye tefsir edili- yor. Lindberg , ingilterede Kardif şehri civarında bir köyde yerleşmeğe karar verdi. ——— — —— mm Sene 18 — No. 6185 — Fiatı her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — & Kânunusani 1936 pe Habeş hükümeti Milletler cemiyetine baş vurdu Italyanların halkı imha harbi yaptık- larından bahisle tahkikat istiyor Tayyareler, içinde Ingiliz doktorlar da bulunan bir Kızılhaç kamyonuna bomba attılar. Italyan gazeteleri Isveç Kızılhaç hastanesi bombardımanının fazla büyütüldüğünü söylüyorlar. Ingiltere Somalide bir harp limanı yapıyor Cenevre 5 —Habeş hükümeti Milletler Cemiyetine baş vurmuş ve iki muhasım ordunun ne su- retle harp ettiklerinin bitarafane bir surette tetkikini istemiştir. Habeşistan, İtalyanın harp kanan larına riayet etmediğini, bunu bir çok defalar protesto ettiğini ha tırlatmaktadır. Habeş notasında | İtalyanın amansız bir imha harbi yapmak istediğini, bunun bütün Afrika. da fena neticeler doğurabilece- ğini bildirmekte ve nazarı dikka ti çekmektedir . Kızılhaç hastanelerinin bombardımanı Adis ababa 5 — Dün sani 18,30 da beş İtalyan uçağı Da- gaburu bombardıman etmişlerdir. Mısır kızılayının hastanesine bom- balar atılmıştır. Resmibir teb- liğde deniliyor ki: «Kızılhaç hastanelerine karşi taarruzlar devam ediyor. Düşman uçaklari tarafından bombardı- man edilen sıhhiye otomobilinde işaretler vardı. Otomobil askeri ( Yün örgüsü işleri sergisi ) Beyoğlu Akşam kız sanat mektebinde dün açıldı. AKSAM GAZETESİNİN YÜN ÖRGÜSÜ İŞLERİ SERGİSİ ” 5/1936... 12/11936 Li salik a Mi edilen örgü eserlerden bir kaçi kadar açıktır. Her gün saat 10 dan Sergide Teşhir (Sergi 12/1/936 akşamma) kamplardan çok uzakta idi, Oto- mobilde iki Mısırlı doktor ve (Devami onuncu sahifede) Tokatta erkek elbisesile çörek satan bir kadın Bayan Sebile bu kıyafeti çalışmak için daha pratik bulmuştur Tokat 4 (Ak- şam) — Bura- | da meşhur bir satıcı vardır, Bu, erkek ki- yafetinde do- laşan (Obayan Sebiledir. Ba- yan Sebile er- kek © elbisesi sırtında * her gün: — Hani ya.. çörekler. diye bütün Tokat sokaklarını do- laşır... Bayan Sebile, Toka- tn en nefis (Bayan Sebile çöreklerinisatar. erkek elbizesile Bu kadıncağızın kocası ümumi e ölmüştür. Bundan sonra hayatta desteksiz kalan Sebile, ! ticaret yapmağa karar vermiş, er- 7 | kek elbisesini de daha pratik 17 ye kadar gidip görülebilir, Dühuliye yoktur. bulmuştur. Bunun üzerine erkek elbisesi giyerek çörekçiliğe başlamıştır. Kendisi erkek elbisesinden son derece memnundur. Bu suretle bayan Sebile, yer yüzünde erkek elbisesi giyen Marlen Dietrichten başka kadın- lar olduğunu da isbat etmiştir. Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Diyarıbekir yakınında bir kaçakçı çetesi tutuldu ii Yedi yük eşya ele geçirildi, kaçakçılar ihtisas mahkemesine verildiler m. Yakalanan kaçakçılar ve eşyalardan Bir kısmı ile silâkları Diyarıbekir (Akşam) — Dün gece Diyarıbekir yakınında üç ka- sakçı, yedi yük kaçak eşya ile be- raber yakalanmıştır. Tutulanlar Sait, Siraç ve Lâtif isminde üç ki- şidir. Bunlar yedi yük eşya ile hududu geçerek dağ yollarını ta- kiben Savur kazasından geçmiş ler ve Diyambekir yakınındaki köprülerden geçerek Liceye git. mek istemişlerdir. Kaçakçıların hududu geçtikleri daha evvelden duyulmuş ve köp- rü yakınında tedbir alınmıştı. Ka- çakçılar yedi yük eşya ile sabaha karşı köprüden geçerlerken baş- çavuş Hurrem ve Kâmil onbaşı. nın kumandasındaki müfreze ta- rafından durmaları bildirilmiştir. (Devamı onuncu sahifede) Altmışlık ihtiya- . : rın cinayeti Adana 5 — Buranın Kargılı köyünde bir cinayet olmuş, 60 ya- şında bir ihtiyar adam 17 yaşında bir çocuğu tabanca ile öldürmüş- tür, 60 yaşındaki ihtiyar Kargılı kö- yünün eski muhtarlarındandır. Bu muhtar intihabında kazanama- mıştır. Bunun üzerine kendisine muhtar intihabını kaybettirenle- re düşman olmuştur. 60 yaşındaki bu adamın öldür. düğü 17 yaşındaki çocuk eski ra- kiplerinden birinin oğludur, | Japonyanın Rusyaya karşı Almanya niyor.). ile bir dostluk yaptığı söyle — Garstelardan —