7 Ocak 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Ocak 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

' Fransada nehirler taştı zarar ve ziyan çok büyüktür Ingiltere Mısırla ya- İ kında müzakereye baş- lıyor Sene 18 — No. 6186 — Fiatı her yerde 5 kuruş SALI — 7 Kânunusani 1936 İtalyanın 3 düşmanı: İngiltere, Milletler cemiyeti ve Habeşler.. , Italyan gazeteleri Milletler cemiyetine şiddetli hücumlarda bulunuyorlar Bir Italyan gazetesi diyor ki: İtalya Milletler cemiyetinden ayrılmak istemiyor, fakat herşeyin bir haddi vardır, İtalyanın tahammülü son haddine yaklaşıyor. Roma 6 — Giornale d'italin gazetesi yazdığı bir makalede di- yor ki: İtalya 3 taarruz karşısın- dadır; İngilterenin, Milletler ce- miyetinin ve Habeşlerin taarruzu. Bunların arasında en ehemmiyet- sizi Habeş taarruzudur. Son zamanlarda İsveç kızılhaç hastanesine kazaen bir bomba düşmesini İskandinav milletleri bir milli mesele sayarak İtalya aleyhine kıyam etmişlerdir. İtalya bunun karşısında da kendini mü- dafaa edecektir. Cenevreye gelince, Cenevre havası artık teneffüs edilmiyecek bir hale gelmiştir. Şu halde her- kes sorabilir: İtalya neden Millet- ler cemiyetinde kalıyor? İtalya imkân müsaade ettiği müddetçe, yeni karışıklıklara sebep olma- mak için, Milletler cemiyetinde kalacaktır. Maamafih bunun da bir haddi vardır. Ve İtalyanın tahammülü son haddine yaklaşı yor. Garip bir tebliğ Londra 6 — Buraya gelen ha- berlere göre Beynelmilel kızılhaç cemiyeti merkezi bir tebliğ neşre- derek İtalyan tayyarelerinin İsveç kızılhaç hastanesi bombardımani meselesinde bitaraf okalacağını ilân etmiştir. Bu tebliğ Cenevre muhitinde bir hayret uyandırmıştır. İtalya- nın beynelmilel kaideleri ihlâl et- tiği kabul edildiğine göre beynel- milel kızılhaç merkezinin nasıl bitaraf kalacağı sorulmaktadır. Italyanlar bomba atmıyacaklar Roma 6 — İtalyan tayyareleri kızılhaç işareti olan yerlere bom- Yün örgüsü i Telefon: 24240 (İdare) »- 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) “e aaa ba atmıyacaktır. Yalnız bunların askerlerden yarım mil uzakta ol- ması lâzımdır. İsveçli doktorun anlattıkları istokholm 6 — Adisababadan bildirildiğine göre Dolonun İtal yanlar tarafından bombardımani «snasında yaralanmış olan İsveç kızılhaç heyeti reisi doktor Hy- lander, beynelmilel kızılhaç dele gesi B. Brown ile Habeş kızılhaç delegeleri yanında aşağıdaki di- yevde bulunmuştur: «italyan bombaları ile 28 hasta telef olmuştur. Bulunduğumuz yer Malka . Oidaka, ras Destanın ile- ri mevzilerine takriben 5 kilomet- re mesafededir. Bütün kızılhaç işaretleri iyice görülecek surette konulmuş idi, Ve bilhassa üç met- re genişliğinde bir kızılhaç vardı, Devami 4 üncü sahifedel evler tarzında olacaktır. a be Dİ Yebi köğ öle evveli Suikasdçıların | core taanbalköyemde yi . dı iğ i muhakemesi bundan sonra diğer vilâyetlerde Gazetemiz tarafından açılan Beyoğlu Akşam kız sanatlar mektebinde “Yün örgüsü işleri sergisi, büyük rağbet görmektedir. Hergün yüzlerce kişi sergiyi riyaret edip burada teşhir olunan fevkalâde güzel yön işlerini görmektedirler. Serginin duhuliyesi yoktur, Herkes gezebilir. Sergiye aid bir yazı üçüncü sabifemizde' “Bir çırpıda,, sütunundadır. Trakyada yerleştirilmekte olan | göçmenler için bir çok binalar ya- pılacaktır. Bu binaların herşeyden evel sıhhi ve kullanışlı olması iş- teniliyor. Bunun için sıhhiye ve İ nafıa vekâletleri müşavirleri, bir bina tipi kararlaştırmak üzere bir likte çalışıyorlar. Yapılacak plân bundan sonra inşa edilecek bütün | göçmen evleri için nümune ola caktır, Diğer taraftan köy evlerinin de bu nümune mucibince yapılması düşünülüyor. Yapı ve yollar kanu» nu, şehirlerde yapılacak binaların nasıl olması lâzım geldiğine dair bir çok ahkâm koymuştur. Bu kanun yalnız şehirler içindir, köy- ler kanundaki kayıdlara tabi de lerine göre idare edilmektedir. Haber aldığımıza göre hükü- met, kendi tarafından yaptırıla- cak olan, yahut köylülerin doğru- dan doğruya kendi sermayelerile yaptıracakları bina için bir tip ka- bulünü muvafık görmektedir. Bu bina, göçmenler için kabul edilen de bu tarzda evler inşa edilecek- tir. Hükümet bu hususta köylüye kolaylık gösterecektir. Anadoluda bazı köy evleri sih- hate muvafık değildir. Hattâ yer altında yapılmış evler bile vardır. Bunlarm yavaş yavaş ortadan kalkması ve yerine aydınlık, sıhhi binalar yapılması bir çok nokta. dan memleket için faydalı ola- caktoır, Suçluların sorgusu ağır cezada yapıldı, muhake- me perşembeye başlıyor Ankara 6 (Akşam) — Atatür- küm aziz şahıslarına karşı tertip edilen suikasd failleri hakkında- ki tahkikat dosyası Ankara ağır ceza hâkimliğince tetkik edilmiş ve bugün öğleden evvel suçlula- rın ayrı ayrı sorgusu yapılmıştır. Tahkikat üstündeki formalite ta- mam olduğundan muhakemenin derhal başlaması muvafık görü- lerek perşembe günü öğleden sonra muhakemeye başlanması kararlaştırılmıştır. İddia makamı, suikasd failleri hakkındaki iddi. anamesini hazırlamaktadır, Yerli pamuk Pamuk cüzüleri ıslâh ediliyor Ankara 6 (Akşam) — Memle- ketimizde pamuklu sanayiin ku- rulması üzerine ziraat vekâleti yerli pamuk cüzlerinin ıslahına başlamıştır. İki senedenberi Es- kişehir taraflarında, Sakarya va- disinde ziraat vekâletince ekti- rilmekte olan ve Sazova tohum üretme çifliğinin kontrolu altında bulunan Atala cinsi pamuklar. dan gayet iyi neticeler alınmiştır. Bu pamklar, Ereğli bez fabri- kasının pamuk ihtiyacının mü- him bir kısmını temin edecektir. Bundan başka ziraat vekâleti bu muntakada modern bir kültür eyi yaptırmıştır. Bu sene Sakarya vadisinde yapılan kültür evi ade- di yirmiye çıkarılmıştır. ğildir, Köyler köy kanunu hüküm- z öy evleri için bir plân hazırlanıyor ün köy evleri bu plâna göre ve sıhhi şekilde yapılacak Efgan hariciye nazırı geldi Serdar Feyiz Mohammed han Ankara 6 — Efgan hariciye na- zırı serdar Feyiz Mohammet Han ve maiyeti bu sabah saat dokuzu on geçe Ankaraya vasıl olmuşlar, istasyonda Dış Bakanımız, Anka- ra vali ve belediye reisi, Ankara kumandanı dış bakanlığı ve Ef- gan elçiliği erkânı tarafından karşılanmışlardır, Muhterem misafirlerimiz tren- den iner inmez bir kıta asker ta rafından selâmlandı ve milli m ale ML « — Bara bak, sakın ha, o dediğim otele Zitme, rahatsiz olursunl,, — Tahtakurusu mu var)... — Hayır, yatak odalarında kübik eşya var...