10 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

10 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Fransız - Alman ihti- İâfı Avrupada endişe- ler uyandırdı Sene 18 — No. 6246 — Fiati her yerde 5 kuraş AKŞAM SALI 10 — MART 1936 Habeşistanda italyan askeri hareketi de- vam ediyor Teleton : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matban) - 20113 (Klişe) am a aziyet tehlikeli görülüyor Fransa yeniden hududa birçok alaylar gönderdi Lokarno misakını imza eden devletler delegeleri bugün Pariste toplanıyorlar İngilterenin tutacağı yol henüz belli değil, Italya, Almanyaya karşı zecri tedbir alınmasına taraft Alman askerinin işgal ettiği Kolonya civarındaki Ren sahilleri Paris 9 (Akşam) — Almanya in Ren mıntakasını işgal etmesi rine husule gelen heyecan de- am ediyor, Burada vaziyet ciddi ülüyor, Sükünetin bozulmama- Mi İsteyen devletlerin sulh ve sü- ii mufazasını temin edecek- * ümid edilmekle beraber hükü- mühim tedbirler almaktadır. po yakın şehirlerde bulunan b alaylar hududa gönderil ma Alzasta bundan başka di- bazı tedbirler alınmıştır. Cenevre 9 (Akşam) — Cenevre ahafili vaziyetin vahim olduğu- nu kabul ediyor. Cuma günü top- lanacak olan Milletler cemiyeti konseyinde mühim konuşmalar ol- ması bekleniyor. Cenevredeki İngiliz mahafili vaziyeti tehlikeli görüyor. Küçük itilâf mahafili bu zümrenin Fran- sa ile tamamen el birliği yapaca- ğını söylemektedir. M. Hitler neden cesaret almış? Paris 9 (Akşam) — Bura ma- hafilinde M. Hitlerin, bazı nazır- ların ve generalların muhalefeti- (Devamı 10 uncu sahifede) Kira parası ile ev sahibi olmak.. Emlâk bankası, mütehassısın rapurun- > dan sonra bunu Emlâk bankasını daha faal bir eş ” Yet getirmek ve teşkilâtını kuv- İendirmek üzere Fransadan ç Sohansış olarak getirtilen Kredi |, tiye direktörlerinden B Got- my Ankaradaki tetkiklerini ta- lamıştır Fransız mütehassıs ida bankanın başlıca şubele- ek ve bu teşkilâtın bu- uğu yerlerin ihtiyaçlarına gö- i a abik edilecek pratik tedbir- b kararlaştıracaktır , “ütehassış memleketimizde da- temine çalışacak zl ha beş ay kalacak, ıslahat raporu- | nun ilk tatbikatını da gözden ge- girecektir. Banka. mesken yaptı- (Devamı 10 uncu sahifede) SAN'AT, FİKİR, AKSİYON Alfabe mrasile Abdülhak Şinasi, Ahmed Hamdi, Ahmed Kutai, Bür- han Toprak, Ertuğrul Muhsin, Fik- ret Adil, Hilmi Ziya, 1, Galib, Mus- tafa Şekip, Necib Fazıl, Peyami Sa- fa, Sabahattin Al, Sabahmttin Rah- mi, Suut Kemal ve daha 18 arkadaşları 14 Mart Cumartesi Tanman ve her Cumartesi ar görünmüyor M. Tardicu mebus'uktan çekiliyor Fransadaki bugünkü idare sistemine aleyhdar Paris 9 (Akşam) — Eski Baş- vekil Tardicu mebusu bulunduğu Belfort dairesi müntehiplerine hi- taben bir mektup neşretmiştir. Bu mektubunda artik mebus olmak is- temediğini ve yakında yapılacak | seçimde namzetliğini koymıyaca- | ğını bildirmektedir. M. Tardicu buna sebep olarak bu. günkü idare sistemini iyi bulmadı- ğını, buna karşı yaptığı mücadele- lerden hiç bir netice çıkmadığını gördüğünü bildirmektedir. İngilterenin Almanyaya bir tebliği ( Fransa veya Belçikaya İ Almanya tarafından bir tecavüz olursa İngiltere yardım edecektir Londra 9: (Akşam) — Ha İl İ siciye nazırı M, Eden Alman- yanın Londra sefiri ile mü- A lâkatında, şayed Almanya ta- İM rafından Fransa veya Belçi- kaya karşı bir tecavüz vuku balacak olursa Lokarno mu- ahedesinin 2 nci maddesi mu- cibince İngilterenin derhal | tecavüze uğrıyan memlekete yardımda bulunacağını kendi- | İ sine tebliğ etmiştir. Tramvay faciası Ehlivukuf dün akşam raporunu verdi Şişhane travmay faciasının se- beblerini fenni bakımdan tetkik eden ehli vukuf raporu dün geç vakit bitirilmiştir. Rapor Bugün müddeitumumiliğe (© verilecektir. Raporda kaza hakkında muta- savver olan her sualle en küçük teferrüatına varıncaya kadar ce- vap verilmiştir. Rapor, mesuliyeti şu veya buna atfetmekten ziyade hadiseyi izah etmektedir. Mesuli- yet bahsi adliye tahkikatı ile te bellür edecektir. (Devamı 4 üncü sahifede) sai Habeşistanda harbin durduğu doğru değil Romadan gelen haberlere göre Italyan | askeri ilerilemekte devam ediyormuş Şimal cephesinde Italyanların işyal ettikleri Roma 9 (A.A.) — Reuter ajan- sinin bildirdiğine göre söz söyle meğe salâhiyetli resmi bir rükün bu sabah şu beyanatta bulunmuş- tur: Afrikada mühasemat ne tatil edilmiştir ne de fasılaya uğramış- yerleri ve son vaziyeti gösterir harita Vekiller Ankara- ya gidiyorlar Hariciye vekili bu akşam Badi Lech | Cenevreye hareket ediyor gırılması sırf askeri bir tedbirden ibarettir, İlerlemeğe devam ediyo- Başvekil İsmet İnönü ve şehri- mizde bulunan vekiller bu akşam Ankaraya hareket edeceklerdir. Hariciye vekili Tevfik Rüştü Aras, Milletler cemiyeti konseyi- , nin toplantısında bulunmak üze- re bu akşamki ekspresle Cenevre (Devamı 4 üncü sahifede) ye gidecektir. TUZ.» Bu beyanat, Asmaradaki muha- birlerin sansörden geçen kati ifa- deli telgraflarından sonra Roma | matbuat mahfellerini son derece mlm Dilencinin evinde , © Müjdel,.. Tek gözlü, tek ayaklı bir çocuğun doğdu!...