11 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

11 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Belçika hükümeti de hududda tedbir alma- da karar verdi Na pe 18 — No. 6247 — Fiat ber yerde 5 kuruş ei 11 — MART 1936 Telefon : 24240 Mi - 24249 (Tahrir) - 24248 KEN) - 20113 iii Vaziyet elân karanlık görülüyor Fransa ile İngiltere alınacak tedbirlerde uyuşamadılar Pariste dünkü toplantıda hararetli konuşmalar oldu. Milletler cemiyeti konseyi Londrada toplanacak Fransız erkânı harbiyesi harekete seçilmesini istiyor Londra 11 (Akşam) — Paristen gelen haber- €re göre fransız erkânı harbiyei umumiyesi Almanyanın mütemadi tecavüzlerine ve nakzı ahitlerine bir nihayet verilmesi zamanı geldi- ine kani bulunuyor. Alman . a, askersiz Ren mıntakasına yolladıktan ve sakını dınlanmamıştır. Bugün öçin öce, Fransanın Milletler muş olmasıdır. n, Frans veya Belçikaya hâdise ihtimali ler cemiyetince en önce herhangi bir bulunmaz. Fr aldığı birler sırf ihtiyat içindir. İn- sahin 1manyanın bu hareketini iyi göz“ harbe de taraf- anın tek başına yaya tecavüz etmesi akla çok güç ı askerlerinin geri çekil- tede isteyecek, ancak bu » Almanya ile konuşacağını söyle- Almanya buna razı olmazsa, © karşı müşterek tedbir abnmasını ileri nyaya kamı iktisadi ted- olup olmadığı an- sl izakerelerinden sonra an- akn. Belki de, esaslı bir Avrupa kurmak için, her iki tarafın kabul rta bir çare bulunabilir İde Frans bu'emri vaki kolay iş 17 kabul edeceğe benzemiyor. Onan bir ha afta sobra ne olacağını şimdi- Alman gazetelerine göre Pariste dünkü toplantıda bulunan başlıca murahhaslar den kestirmek imkânsızdır. Politika bakımından bu hâdise Fran- sa, İngiltere, Sovyet Rusya arasındaki birliği kuvvetlendirecektir, (Devarm sekizinci sahifede) kabahat Fransada 0, bizden evvel AYET neme feshetti,, diyorlar Berlin 10 — Alman gazeteleri ka, et ve M. Edenin nutku |, “nda uzun makaleler yazıyor yı, , olkişer Beobahter gazetesi iğı makalede diyor ki: ; m nete - Sovyet ittifakı Lo- e © muahedesinin metin ve ma- İN! tamamen bozmuştur. Ak Mya, cerhedilmez delillerle bu- üye stermiştir. Bu Alman görü- dap », Fransız mahfellerine ka- Yap acı efkârı umumiyesi ta- â« "dan tamamen haklı görüldü- anlaşılıyor. Daha evvel nakzedil miş bir muahede tekrar nakzedile. mez. Çünkü esasen mevcud de ğildir. İngiliz hariciye nazırile başve- kilin sözleri İngiliz politikasını bir (Devamı sekizinci sahifede) Kafes ve ferace devrinde İstanbul Esir pazarı Yazan: Ahmed Refik Almanya konseye murahhas | göndermiyecek Hükümsüz bir mua- hede için görüşmeği lüzumsuz sayıyor Cenevre 10 (Akşam) Milletler Cemiyeti konseyi cu- ma günü saat on birde topla- İ nacaktır. Ruznamede yalnız Almanyanın Lokarno paktını bozmasından mütevellit vazi- İİ yetin tetkiki vardır. Alman ya bu konuşmaya mümessil € göndermeğe davet edilmiştir. Berlinden gelen haberlere göre Almanya murahhas gör- | dermek niyetinde değildir. Almanya Lokarno muahede- sini hükümsüz saymaktadır. ( Hükümsüz bir muahede hak- kında görüşmek üzere murah- has göndermeği lüzumsuz ad- | dediyor. Fransız fırkala- | rının kararı Radikalların kararında sulhü muhafaza kaydı var Paris 10 (Akşam) — Bugün muhtelif fırkalar toplanarak son | vaziyet hakkında görüşmüş ve ka- rarlar vermiştir. Radikal sosyalist (Devamı 8 8 inci nci sahifede) Belçika « da hudut- ta tedbir alıyor Fransada 18 yaşından yukarı olanlardan gönüllü yazılıyor Brüksel 10 (Akşam) — Belçi- ka hükümeti de hudutta bazi (Devamı 8 inci sahifede) Atatürk dün akşam Ankaraya gitti Başvekil, dahiliye ve iktisad vekilleri de ayni trenle gittiler Atatürk vapurdan çıkarken ve Haydarpaşa rıhtımında Bir müddettenberi İstanbulu | şereflendiren büyük önderimiz A- tatürk dün saat on yediyi on geçe hususi trenle Ankaraya hareket etmiştir. Atatürk Dolmabahçeden Heybeliada yapurile Haydarpaşa | rıhtımına çıkmış ve istasyonda pek çok zevat tarafından uğurlanmıştır. Ayni trenle başvekil İsmet İnö- nü, dahiliye, iktisad vekilleri, | Trakya umumi müfettişi general | Küzım Dirik de Ankaraya gitmiş- tir. Başvekil Heybeliadadan meo- törle Pendiğe geçmiş ve Pendikten trene binmiştir. Vali ve belediye reisi Muhiddin Üstündağ vilâyet hududuna kadar Atatürke refaket etmiştir. Hariciye vekili Dün akşam Londraya hareket etti Tevfik Rüştü Aras dün akşamki trenle şehri- Hariciye vekili mizden Cenevre tarikile mütevec» | cihen Londraya hareket etmiştir, Tevfik Rüştü Aras Milletler Ce- miyeti konseyinin cuma günkü toplantısında bulunacaktır. Almanyanın yeni teklifi münasebetilet MADDELİK TEKLİF