10 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

10 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

5 Kuruş . Telefon: 24872 Fransız 10 Mart 1936 SALI Harp tehlikesi Fransa ve Almanya hudutlara isker ve cephane gönderiyor | Italya, zecri tedbirlere taraftar görünmüyor Ingiltere, iki ae siyaset Ke im sanıkları" Hitlerin “önünde bir geçit resminde âyanı, Sovyet paktını müttefikan tasdik ediyor Baldvin diyor ki “1 millet harp *debilir fakat 52 İllet buna mani olacak,, N Buna rağmen akbaş Almanya. nın tekliflerini tetkik taraflısıdır pon dakikg: Fransada heyecan ki, Paris 10 (AA) — Mabaripler ye neşrettiği bir beyannamede Fran Uzlaşmasını o ve milli müdafaayı, ilk biribiri aleyhine ayaklandı tüy Neşriyatın durdurulmasını, seçimin yn ve emniyet © tedbirlerinin kuv lendirilmesini temin edecek bir hü ye teşkili için kabinede değişiklik İ “İmağını teklif etmiştir. A (Devam 4 üncüde) Fransız askerleri bir geçit resminde Duglas evlendi Tagi kalı meşhur sinema ar- ayle Feyrbanks, bir müd: Xi beraber gezdikleri gö- Be İngiliz kadını Ledi Eşli ile Mist evlenmişlerdir. lasm eski karısı eski bir yıldızı Meri Pikforddu. | Bir dünya harbı patlıyacak mı? Almanyanın Rew'i askerileştirmesi hadisesi etrafında doğan karışık | ve» istediği şekilde kurulmuştur. vaziyeti biz nasıl telâkki ediyoruz? (Siyaset yüzünden Beterin' beteri varmış! Habeş harbinden, uzak şark karışıklığın! dan sonra, insanlığın başıma, bir de Avrupa harbi ihtimali açıldı. Hitlerin “hodbehod,, Ren hav- zasını askerileştirmesi' “üzerine, Fransa da, gene “hodbehot,, umu- mi seferberlik ilân edebilir ve yan- gın bacayı sarabilirdi. Şimdilik İn- giltere ve İtalya değilse bile, her Yazan: (Vâ-Nü) halde Sovyet Rusya, onun arkasın. dan sürüklenebilirdi. Çünkü anha minha, bütün bu işler Sovyet - Fran sız ittifakı yüzünden olmuştur ve Sovyetler böyle bir vaziyette Fran. saya yardimı manevi bir borç bile. bilirler... © (Devamı 3 üncüde) Diğer Türk gazelelerin mütalâaları da 3 üncü saylamızdadır, Büyük müsabakamız 2000 liralık büyük müsabaka mıza gelen cevapların fazla olması yüzünden gönderilen defterlerin (tasnifi ancak ayın on beşine doğru bitirilebilecek, hediye kazananların isimleri de bu tarihten sonra ilân edilecektir. Muhterem okuyucuları mızdan özür dileriz... Sene: 5 - Sayı: 1500 Vevnedar Hüseyin Hüsnüyü öldüre n Abdullahla Yunusun muhakeme sine bu sabah ağırceza mahkemesinde başlandı. Resmimiz muhakeme sırasında çekilmiştir. Sağdaki Abdullah solundaki Yunustur. — Tafsilât ikinci sayfamızda — Lokarno ile alâkadar devlet mümessilleri Bugün Pariste toplandılar "(Yazısı 4 üncüde) İtalyanlar kendi haberlerini tekzip etti Asmara harbin durduğunu, Roma ise durmadığını bildiriyor Italya, suln müzakeresine yanaşıyor Londra 9 (A.A.) — Mareşal Badog» lionun kıtaatının faaliyetini tatil etmek huşuşndaki kararma ait haber Londra da hayretle karşılanmıştır. Iyi haber alan maâhafillerin telâkki. sine göre, bu karar, İtalyanın, Avrupa daki vaziyeti, şimdi ancak ikinci derec& de bir ehemmiyeti haiz kalan İtalyan — Habeş anlaşmazlığını ihmal edecek ka dar ciddi göründüğüne delildir. Harp devam ediyor Roma, 10 (A.A.) — Doğu Af- rika umumi karargâhı bütün cep. (Devamı 4 üncüde) Japonyada Kabine ordunun istediği gibi kuruldu Londradan gelen haberlere gö- re, Hirota yeni Japon kabinesini teşkil etmiştir. Yoşida liberal te- mayüllerinden dolayı ordu tara - fından istenmediği için Hirota ha riciye vekâletini de üzerine almış- tır. Yeni kabine tamamen ordu- nun istediği şekilde kurulmuştur. Berlin olimpiyatları bozuluyor Cenevre, 10 — Birçok ecnebi| | heyetler Lokarno paktının Alman- ya tarafından feshini prolesto et- mek üzere Berlin olimpiyatlarına sporcu» göndermemelerini,. hükü; metlerinden rica etmişlerdir, Mareşal