10 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

10 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

Günaşırı bir dükkân soyan iki azılı hırsız yaka Yalnız çaldıkları saatlerle bir saatçi dükkânı açabilirlerdi Zabıta iki azılı hırsızı yakalamış. ter. Bunlardan biri 26 yaşında Celâl. dir. Paket postanesinde bir memurun oğlu olan Celâl Diyarbekirde askerli. ğini yaparken kıtasından firar &derek İstanbula gelmiş, Şehremininde oturan bahçıvan, Hamdi ile birleşerek bir ay içinde on beş dükkân soymuştur. Bun ların iskarpela kullanarak dükkânların kilitlerini kırdıkları ve bu suretle hır- suzlık yaptıkları tesbit edilmiş, kendi leri sorguya çekilince soydukları yerle ri de söylemişlerdir. Soyulan dükkânların listesi şudur: 1 — Karagümrükte tramvay ii sinde Osman bey apartımanı altnda | terzi İstavrinin dükkânı (3 kat elbise | galmışlardır). 2 — Fatihte Malta çarşısmda saat çi Mehmet Şükrünün dükkân (47 saat). * 3 — Fatihte Malta çarşısında Ha fızpaşa caddesinde Mehmet Şükrünün dükkünr. 4 — Fatihte Tramvay LE landı $ — Fatihte büyük Karaman cad | desinde terzi Kiryakonun dükkânr 6 — Eyüp camiikebir muvakkitha. nesinden 25 saat. 7 — Eyüp Ayvansaray değirmeni | sırasında tütüncü dükkânmdan tütün j ve sigara, 8 — Fenerda Süreyya Paşa fabrika $: karşısındaki tütüncü (dükkânmdan 235 paket sigara, tütün, çıkolata. 9 Şehremininde, tramvay cad desinde terzi Suzanın Odükkânmdan yedi Pantalon. 19 — Şehremininde Taşmektep 8© kağında Şevketin evinden bir çok eşya. 1i — Şehremininde Merkezefendi. caddesinde saatçi Mercanın dükkânr. 12 — Beyazıdda tütüncü Mehmet Nurinin dükkânmdan 20 fira, sigara | ve tütün. 13 — Şehzadebaşmda Şekerci dük- kânından şeker ve fotoğraf o makinesi, 14 — Çemberlitaştaki berber dük künmdan para, berber âletleri, 15 — Beyazıttaki şekerci dükkânm dan saatçi Bedrinin dükkân (34 saat), Bu sabah Bir ceset bulundu Bu sabah Ankara caddesinde 66 numarâlr Ahmetbey hanının bod- rum katında bir kadının cesedi bu- lunmuştur. * Sabahleyin ona doğru hanın bodrum katındaki abdesthaneye i- nen gazete bayii Cevdetin adam. larından Salamon isminde bir ço- cuk karanlık olan abdesthanede a- yağına takılan bir insan cesedi ile ürkmüş, hemen yukarı çıkarak abdesthanede birisinin © yattığını söylemiştir. Bunun üzerine zabırta- ya hater verilmiş, hemen tahkika-| ta başlanmıştır. Zabıta memurları geldiği za - man kadının can çekişliği ve biraz sonra da öldüğü görülmüştür. Fakir kıyafetli olan kadın dün bu hana girmiş, gazete bayiinden sadaka almış, sonra çıkıp gitmiş- tir. Abdesthanede bulunan kadı- nın bu kadın olduğu anlaşılmıştır. Sar'alr olduğu tahmin edilen kadının, geceleri sabaha kadar ka- Pisi açık duran bu hana (girerek bodrum katında sabahladığı ve abdesthaneye gittiği zaman sar'a- - st tutarak öldüğü zannedilmekte- dir. Tahkikata müddeiumumilik el koymuştur. İstanbul Belediyesi konservatuvarınm da Saray sinemasında vetilecektir. Konser piyano resitalidir ve Ferdi Fon da Beethoven'in Do majör sonatı, Chopin Jeri, Balakirev'in İslemey'i vardır, Ferdi Fon Ştatzer'in diğer konserler de gösterdiği kudreti bu hattâ daha fazlasile göstereceğine şüphe bir hayli şeker. ERZURUM Hapisanesinde katil Topal Halit Ahmedin bıçağı, altında can verdi Erzurum hapishanesinde bir ci- nayet işlenmiştir. Adam öldürmek suçundan mevkuf azılı katillerden Topal Halitle Ahmet (o bir alacak yüzünden kavgaya tutuşmuşlardır. Ağız kavgası döğüşe dönünce Topal Halit bıçağını çekerek Ah- medi üç yerinden ağır surette ya- ralamıştır. Ahmet de boş bulun- mamış o da bıçağını çekmiş ve Ha. lidi sağ böğründen yaralamıştır. Halit birkaç dakika can çekiştik- ten sohra ölmüştür. Şişhane faciası raporu Dün adliyeye verildi Kazadan, ölen ispekterle vatman mesulmüş Şişhane yokuşundaki feci tram- vay kazasına ait fenni tahkikat ra- poru dün öğleden sonra müddeiu- mumiliğe verilmiştir. Söylendiğine göre, ayağı kesi- lerek ölen ispekter Niyazi ile vat- man Fahrettin ve o gece yola kum dökmiyenler suçlu görülmektedir. Müddeiumumilik tahkikat evrakı ile fenni raporu istintak hâkimli- ğine verecektir. | altıncı konseri yarım akşam saat dokuz- Ştatzer tarafından verilecektir. Program” in İmprantu, Liszt ve Paganini'nin Etude ggsitalde de ve i bırakmamaktadır, ç HABER — Akşam postaiı Veznedarın katilleri Muhakeme bu sabah başladı Galata postahanesi veznedarı Hüseyin Hüsnü ramazanda bir ge. ce, Abdullah isminde bir genç ta-| rafından iftara çağırılmış, vezne.! dar akşam üstü işinden çıktıktan sonra Pangaltıda Poyraz sokağın. da 24 numaralı eve gitmişti, Burada Abdullah, Üsküplü Yu- nus, aşçı Mehmet ve Mehmedin karısı Mükâfat ile birlikte sofra- ya oturan Hüseyin Hüsnü sucuklu pastırma ile bamya yedikten son- ra kendisine ikram edilen kahve.! yi içmiş, yanımda Abdullah ve Yu- nula birlikte evden çıkmıştı. Bu üç kişi yanlarında bir de köpek olduğu halde Şişlide Bo - monti istasyonu önünde bir taksi otomobiline binmişler ve Ayasağa çiftliğine giderek otomobilden inmişlerdi. (Karanlıkta çiftliğe doğru yürüyen bu üç kişiden Ab. dullah ile Yunus birden vezneda. rın üzerine atılmışlar ve bunlar. dan Yunus tabancasını çekerek veznedar Hüseyin Hüsnüyü öldür. müşler, cesedini civarda bir çu - kura atıp üzerine ot parçaları koy duktan sonra evlerine dönmüşler- di, Bu cinayet, veznedarın yanın. daki kasa anahtarlarını almak maksadile tertip olunmuştu. Katiller plânlarının birinci kıs. mını başardılarsa da o gece ya- taklarına girdikten biraz sonra saat ikiye kadar evine dönmeyen veznedarın âkibetinden şüphele - nen eilesi efradmın araması üze- rine yataklarından kalktılar. Abdullahtan veznedarın nereye gittiği soruldu. Abdullah iftardan sonra evden çıkıp yolda sakallı bir adamla görüştüğünü gördüğü- nü, fakat ondan sonrasmı bilme. diğini söyledi. Hattâ biraz evvel veznedarı öldüren Abdullah vez- nedarın kardeşi doktor Zeki ile birlikte veznedarın Aksaraydaki evine gitti. Ailesini teselli etti, Sonra tekrar evine dönüp yatağı- na girdi. Katiller, cinayetin der - hal zabıtaya aksetmesi üzerine plânlarının ikinci kısmını, yani Galata postahanesinin kasasını soymayı geri bıraktılar, Ertesi sa. bah, askerden yeni terhis edilmiş olan katil Yunus Haydarpaşaya geçerek memleketi olan Üsgübe kaçtı. Biraz sonra da Abdullah, Mükâfat ve aşçı Mehmet yakalan. dı. Sorgu beş gün sürdü. Bu müd. det zarfmda sıkı araştırmalara rağmen veznedarın cesedi bulu . namadr. Nihayet cinayetin üzerin. den bir hafta geçtikten sonra Ab. dullah her şeyi itiraf etti. Vezne. darm cesedinin saklı olduğu yeri gösterdi. Birkaç gün sonra da Yu- nus Usgüpte yakalanarak şehri- mize getirildi. Bu cinayet o za- man büyük bir alâka ve heyecan uyandırmış, cinayetin safhaları gü Dü gününe okuyucularımız tara - fmdan takip edilmişti, Bu cinayetin davasına bu sa - bah saat onda ağır ceza mahke. mesinde başlanmıştır. Katil Yunusla Abdullah saat dokuz buçukta iki jandarma refa- katinde adliyeye getirilmişler, ve ağır ceza mahkemesinin korido. rundaki kanapeye oturtulmuşlar . dı. Abdullahın sol eli ile Yunusün sağ eli birbirine kelepçelenmişti. Yunüs mütemadiyen sigara içiyor, Abdullah ise bacaklarımı ayırmış yarı eğilmiş bir vaziyette oturu. içerisinde Beşiktaş takımı ve ha Bu sabah İstanbulu dönen Beşiktaş İzmire giden Beşiktaş birinci takı mı bu sabah, Saadet vapurile İstanbula avdet etmiştir, Takım azasından kendisile görüş tüğümüz bir zat bize (o kavgalı bir hü»! di le yarıda kalan son maç hakkında Şunları anlattı: Beşiktaş «— İzmirspor maçı Altay hakem Hasanın İdaresinde saat 16 da başladı. İZMİRSPOR: i İbrahim, Ahi Rıza, İsmail, Korkut, Hakkı, Cemil, Sabri, İsmail, Sait; Hü. seyin; Reşat, BEŞİKTAŞ: Mehmet Ali, Adnan, Hüsnü; Nuri, Lütfi; Faruk, Eşref, Şeref; Sulhi; Rıd- van; Hayati, şeklinde çıkmıştı. İzmirsporlular bu mühim maç için Altayla İstanbula giden © Altinordulu Sait ve Göztepeli Hakkıyı getirmişler bundan başka takımlarını gene Altnor| dudan Cemil ve Bocadan İsmail ile tak| viye etmişlerdi. İlk akını rüzgürm üstünde İzmir sporlülar yaptı. Ve on beş dakikâ hâ imiyeti ellerinde tuttular. Bu “saman ancak bir kaç münferid akm yaptıysa da bunlar dan istilade edemedi. Bilhassa ( Şeref herkezi geçti, Fakat kapalı zaviyeye vu Tut yaptığından top kaleye girmedi. Bundan sonra yavaş yavaş Beşiktaşı kendi nısıf sahasından çıkıyor görüyo ruz. Nihayet 23 üncü dakikada sağdan gelen ortayı Sulhi kafasile Şerble gü zel bir fersat hazırladı. Oda bir vole vuruşla günün en güzel golünü yaptı. Bu seyr İzmirsporluları caslandır dr. Hakemin oyunu bitaraf idare etmen; mesinden sinirlenen Beşiktaş da raki yor, etrafını alanlara sinirli, sinir- li bakıyordu. Saat onu on geçe mâhkeme sa- lonu açıldı. Koridorlarda biri - kenler içeri girip yer alabilmek i- çin koşuştular. Erkekler kadar ka- dın dâ çoktu. Salon tamamen dol- duktan sonra reis Suat, salona da. ha fazla samiin alınmamasını söy- ledi. Yunusla Abdullahm ellerinde- ki kelepçeleri çıkarılmıştı. Başla- rile heyeti hâkimeyi selâmladık. tan sonra yerlerine oturdular, Mübaşir: — Hüseyin Hüsnü veresesi! diye koşidora doğru bağırdı. Vez- nedarın karısı ile üç kızı namına iki avukat içeri girerek yerlerine oturdular, Suçluların vekilleri yok tu. Bundan sonra mübaşir: — Mustafa kızı Mükâfat diye birkaç kere bağırdı. İçeri giren ol madı. Zabıt kâtibi Mükâfat hak - kındaki zabıta raporunu okudu. Bunda, kefaletle tahliye edilen Mükâfatın Pangaltıdaki evden çı. karak Beşiktaşta tramvay cadde- si üzerinde bir eve taşındığı, ad- res araştırıldığı halde bulunama. dığı bildiriliyordu. Bu evrak okunurken kati Ab- dullah kendi resmini çıkaran fo- toğrafçılara mütemadiyen bakı - .yor, poz alır gibi duruyordu. Ra - birinci takimının İzmirde alınmış bir > sücai İarlei srav ilân Beşiktaş futbolcular Bu sabah Istanbula döndüler Kavgalı maç nasıl olc ası! çıkt vi NA 20 bi karşısında asabileşmiye başlad dan istifade eden İzmirsporlular & dakikada beraberlik sayılarını İ tiler, Ve bu vaziyet sonuna kadai medi iki tarafın gayretleri içinde etti. Hakemin bu kadar gayretin men İzmirsporlular sayı yapam Bu devrede hakem Altaylı | işi azıttı. Çok favullü oynayan sporluların lehinde hareket etmej Jadı, Bu ara Hüsnü sakatlandı. Çık hafa Fuat girdi. Nuri de beke Biraz sonra bu tertibin faydası dü. İzmirspor kalesi daima tehiii giriyor, fakat hakem avantaj kalı ne riayet etmeden bütün bu a kesiyordu. Nihayet münferid aj yapan İzmirsporlular ikinci (def rak Beşiktaş kalesini © ziyaret € Ve topu yakalayan Mehmet Ali katladılar .Böylece boş (o kaleye soktular, Oyuncular asabileşti. Seyirci nirlendi. Bu yetmiyormuş gibi 24 dakikada İzmirspordan Cemil $ tokat attı, Ve bir kavgadır kop! iler ve öyuncar Kavga edönlüi ddar. Bundan sonra Beşikta - sab çıktı. Bereket polis kordonuna, Z Beşiktaş oyuncuları İzmirden gü seyahat hatırasile ayrılacaktı!!1 E* barile gürültü hakemin Bitaraflığır hafaza edememesinden çıktı. fkini lü ancak Mefimet Aliyi sakatlama retile yanabildiler. Maatecssüf he sayd ve hem favul olan bu vaziy€ kem cezalandırmadı. İ Ve böylece Beşiktaşlıların ie fena bir hatıra ile ayrılmalarına olundu. zan da ileri, geri sallanıyord” Cinayeti ika ettiği zaman kalanan Abdullahın bıyıklar! dı, Sakalları uzamıştı. bir perişanlık vardı. Bugü" bıyıklarmı kazımış, sinek X traş olmuş, kahve rengi ike lerini boyatmıştı. Zabıtadan 8 evrak okunduktan sonra umumi Kâşif ayağa kalktı V* istekte bulundu: — Suçlulardan Müküfet numarada nişanlısı Mehmetle raber oturduğunu tahkikat #" sında söylemiş olmasına gör adresten de tahkikat Ed suçlunun bulunmasını ve ” meye gönderilmesini isterim Heyeti hâkime bu inek da müzakerede bulundu. de suçlu Mükâfatın bul i zaren mahkemeye e kında zabıtaya tezkere ya" na ve muhakemenin 24 87€ günü saat ona b rar verdi. enli Bu kararın tefhimii Yunusla Abdullah salondan s rıldılar. Ve ellerine keleps” & larak tevkifhaneye gönder Z Lehistanda gr€" Verşovadan bildiriye. Ücret ve iş saati ihti zünden Lehistanda 109; ij