19 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün Sahife —»-w 6255 — Fiat her — yerde 5 kuruş PERŞEMBE 19 — MART 1936 — — —— — Telefon: 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) Bugün Sahife 24248 ( Matbaa) - 21 13 (Kiş) 'Lokarno devlet Almanlar askerlerini çekmiyorlar, iransızlar bunda ısrar ediyorlar İlman heyetinin Londraya gitmesine rağmen vaziyet elân karanlıktır Değişik ilkbahar havası gibi, “dradan gelen haberler bir gün İDİZ gün fena, Niçin iyi, neden kötü? Onu anlamak güç... Çünkü ortada "üz lâftan başka bir şey yok. İlk vaziyet olduğu gibi duru- Almanlar, Ren kenarların- Jân askerlerini geri çekmek is- *miyorlar, eski Nziyet avdet etmedikçe, yani Ak Hanlar Yor. Fransızlar ise, askerlerini geri çekme- çe konuşmaya yanaşmak is- iyorlar. kl manyanın Milletler Cemiye- Nin talebi üzerine Londraya bir Murahhas göndermesi ortalıkta iraz, Kbinlik hasıl etti Fakat #üz bir anlaşma olmuş değildir. Vaziyeti hülüsa edelim: Londrada iki türlü konuşma iyor: Biri Milletler Cemiyeti Devamı 5 inci sahifede Konseyin oplandığı Sen Ceymis sarayına gelen murahhasları görmek üzere toplanan meraklılar Esaslı maddelerde derin anlaşmazlıklar var ,, Üokarno devletlerinin dünkü toplantı- sından sonra M. Flandin böyle "dedi İMilletier Cemiyeti konseyi bu sabah onda topla- acak, Alman heyeti de bu toplantıda bulunacak Londra 18 (Akşam) — Bugün Ohdrada çok mühim siyasi ko- Uşmalar olmuştur. Fakat henüz *ziyette iyilik alâmeti yoktur. Almanlar Ren havzasindaki kerlerini çekmek istemiyorlar. Tansa ve Belçika ise bunda is- ar ediyor. “Bu sebeple anlaşma akkında ümit azdır. Bugün en mühim konuşmalar “karno misakını imza etmiş olan €vletler arasında olmuştur. Bu evletlerin murahhasları sabah 230 da, akşam saat 22 de iki efa toplanmışlardır. Sabahki toplantıda Yeni bir fabrika m | | faks, | mesinden dolayı mahküm İngiltere | Karuçeşmeli — Kömür de poları başka yere mi gidiyor | mı namına M. Eden, M. Makdonald, | M. Nevil Çemberlayn, lord Hali- | Fransa namına M. Flandin ve Paul Boncour, İtalya namına | M. Grandi, Belçika namına Van Zeland bulunmuşlardır. Fransa ve Belçika Almanya- mn Lekarno misakını ihlâl et- edil. | mesini ve bu iki devletin hudut- | larının emniyeti için Lokarno mi- | sakını imza eden devletlerin yar- dımını istemişlerdir. Fransiz ha- riciye nazırı M. Flandin Fransa namına bir plân teklif etmiştir, Top-| (Devami 13 üncü sahifede) | | i keptir. Alman heyeti Londrada Heyet şimdilik 20 kişidir,! âzanın 100 kişiyi bulacağı sanılıyor Londra 18 (Akşam) — Al İ man heyeti bugün saat 14 te Berlinde Tempelhof tayyare meydanından beş tayyare ile hareket etmiş ve saat on ye- diyi on geçe Londranın ha- İ va istasyonu olan Croydonda İ karaya inmiştir. Alman he- yeti M. Ribbentropun reisliği altında yirmi kişiden mürek. | Gelecek diğer müşa- | vir ve kâtiplerle beraber yüz kişiye yaklaşacağı tahmin edi- liyor. İ İngiliz gazeteleri, Alman | heyeti reisi M. Ribbentropun | dirayetinden bahsederken | | kendisinin İngilizce ve Fran- | sızcayı mükemmel surette söy» lediğini de yazıyorlar, jı | müştür. Eski baş» | torlar nezfi | Londra müzakereleri ileri anlaştılar M. Venizelos dün sabah öldü, Yunanistanda 3 gün matem tutulacak M. Venizelos, Ismet Inönü ile birlikte Türk - Yunan dostluğunun temellerini atan ilk Yunan hükümet adamıdır Atina 18 (Ak- şam) — Veni- bu sabah ($ sekizi çeyrek ge- | | zelos Pariste öl- vekilde bir haf- ta evvel öteden. * beri müptelâ ol duğu flebit has- talığı tekrar baş- göstermişti. Ve- nizelos (o sonra zatürrie has- talığına “tutul muş, cuma gü- nü akşamı nezfi dimaği başgös- termiştir,. Dok- di. maği başladık. tan sonra ümidi kesmişlerdi. O dakikadan | iti- baren hasta ta- kendi. * Devamı dördüncü sahi ilede mamile M, Venizelos ve İsmet Inönünün Ankarada bir arada çekilen bir reşimleri i Bütün Fransız gazeteleri İngiltereye hücum ediyor Oeuvre gazetesi Fransanın doğrudan doğruya Almanyailegörüşmesini istiyor Piri 18 (ALA) <2 ökzslsler hakkında yazmaktadırlar. gazetelerde uzun yazılar Umumiyet itibarile, İngiltereye aleyhatr bir lisan gö- rülmektedir, Petit Parizien diyor ki; Fran- sız delegesi, dün yine Almanya harafndan Lokarno eli kendisini lele ile müzake- reye sokmak isteyenlerin hücum- larına mukavemet etmek mecbu- | riyetinde kalmıştır. Sarhoş — Acaba sokaklirı genişleliyorlar?... | Journal şöyle diyor: Almanya, İngiltereden Hitler tekliflerinin müzakere edileceği. ne dair teminat almış bulunmak- tadır. Flandin perşembe günü Parise dönse dahi, Paul Bon coür. ve Fransiz eksperleri Lon- drada kalacaktır. Zira, Alman lar ile her hangi bir uzlaşmaya varmak için İngilizleri başı boş bırakmak tehlikelidir. Echo de Paris. gazetesinin si- yasi İngiliz ve Fra- sız noktai nazarları arasında bir (Devamı on üçüncü sahifede) muharriri, İstanbul radyosu — Gene bizden şikâyet olmalıl... ümü?.., başkanı — Acaba Üst kattaki — Alt kattaki. ler zadyo mu aldılar acaba?