19 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

19 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

5 Kuruş . Telefon: 23972 Hitler, dün akşamki nutkunda dediki: hiç Kimse Kararımdan beni Düşündürecek bir istatistik Paris . Soir gazetesinde okun muştur: Almanyada her beş dakikada onbir kişi ölüyor, onyedi kişi doğuyvr - 19 Mart 1936 Perşem be ——— döndüremez!.. Ve gene kendisi söyledi : “Almanya deme Taksilerin — | pa Şehir Meclisi şoförlerin plâka resimlerini ay başlarında ve peşin vermesini karar altma almıştır. Bu husustaki yazımız 2 nci sayfada- dır. Ingilizlerin fikri: Şorörler Hiç içki içmemeli Kendilerine koyu çay tavsiye olunur İngilterede şoförlerin otomobil sür dülkleri zaman içki içmemeleri lâzrmgel. diği hakkındaki cereyan gittikçe kuvvet bulmaktadır. Mesele, nakliyat nazırı (tarafından Parlâmentoda da mevzuu bahsedilmiştir. Müteaddit salâhiyet sahibi doktor” Jar goförlerin kat'iyyen içki içmemeleri hakkında şiddetli beyanatta bulunmak - tadırlar, Bir Londralı operatör demektedir ki: “Bir şoförün içtiği içkinin, otomobil Bürinek kabiliyetine ne derece dokuna) Sağın: tayin etmek güçtür. Bu içki az, miktarda da olsa, şoförün gene bir ka| za çıkarması mümkündür.,, Bir otomobil mütehassısı yarışçı *j mu diyor : *“ Bana kalırsa, otomobil o veya ot büs süren adam, hiç içki içmemelidir. E | ğer şoförler, yorgunluklarını gidermek İçin bir münebbih arıyorlarsa, lokomo .«Ribentrop'un:. sözleri : — k, Hitler demektir! Hitler demek! Almanya demektir! Ben sulh mübeşşiriyim !,, Zokarnocula- | rın dediği : Lokarnocular, dün gece, aralarında gö- rüşerek yalnız Al manyada yirmi kilo- metrelik gayri as- keri bir mıntaka ku- rulmasına ve bunun beynelmilel kontrol altına alınmasına karar verdiler. Bu karar konseyin tas- vibine arzedilecek. Almanların dediği 5 Hitlerin Londradaki murahhası Almanların askerileştirdik- leri Ren mıntakasını ve di- ğer münaziinfih Danzig'i gösteren harita... Almanya, bitaraf mıntakanın Fran- sa ve Beiçikada da yapılmasını ve Fransız istihkâmları ortadan kalk- madıkça Almanyanın da ayni şe- kilde Reni tahkim edeceğini bildirir Işi Adalet divanına havale edebilirsiniz Fakat kararlara uyacağımızı vadetmem Londra, 19 — Fon Ribentrop dün saat 18,30 da hariciye nezare- tinde Eden ile görüşmüşlür. İngiliz hariciye nazırı, yapılacak müzakerelerde Almanyanın ne gibi fcdakârlıklara mütemayil olduğunu muhatabından anlamak iste- miştir. Siyasi mahafile nazaran, Fon Ribentrop Fransız - Sovyet paktı ile Lokarno misakının kabili telif olup olmadığı meslesinin tetlikini Lâhey adalet divanına havalesine itiraz etmemiş, fakat Almanyahmi Lâheyde verilecek karara tâbi olacağımı da vadetmemiştir. Rene gelince: Fon Ribentrop Fransa ile Belçikaya karşı da ayni şekilde tedbirler alınmadıkça Almanyanın hâkimiyetini ihlâl ede- cek her hangi bir tedbiri kabul etmiyeceğini bildirmiştir. Hariciye nezareti mahafilinde müzakereler esnasında bu nokta- nın hayati ehemmiyeti haiz olacağı söylenilmektedir; zira Almanya, Fransız istihikâmlarının. muhafaza edilmemesini istemektedir... — Vaziyetin hülâsası Almanyanm Ren kıyılarını işgalden sonra kopan fırtına yavaş yavaş sükünet bulmkatadır. Fakat bugünkü vaziyet hiç de Almanya- nın aleyhine değildir. Ve bütün emareler Fransanm yalnız ba- şına kaldığını göstermektedir. İngiltere kendisini Lokarno muahedesi- nin taahhütlerinden kurtarmış, Fransa - Almanya arasmda hakem ro- lünü takınmış, Almanyanın bütün milletlerle müsavi telâkki edilmesi ni kabul ettirmiştir. Daha ileriye giderek Hitlerin dünya barışını temin edecek yeni tekliflerinin mutlak müzakere edileceğini vadetmiş- tir. Belçika, hattâ Fransanın müttefiki olan küçük itilâf devletleri bile Almanyaya mutlâk surette aleyhtar bir vaziyet almaktan çekinmişler- dir. Hitler bundan istifade ederek bir taraftan milletlerle müsavi İF makinistleri gibi yapsınlar; © Onlar, koyu çay içerler. Ben en giddetli yarış İaermda bu usulü takip ettim, Koyu çay; içkiden de iyi... sartlar dahilinde konuşmak için Londraya murahhas gönderirken, diğer taraftan da Königsbergde verdiği nutukta Ren kıyılarını hiç bir zaman tahliye etmiyeceğini söylemiştir. Hâzım Sene: 5 «Sayı 1509 hararetli müzakereler Vali, aktörleri cezay 8 çarpt: &i Hâzımla Vasfi- inin onar günlük yevmiyelerini kesti Yazıları 2 incide) Süreyyapaşa işçileri Bugün işlerine başladılar Fabrika işçilerin alacaklarını bir hafta içinde verecek Kafile halinde valiye müracaat ettiklerini dün haber verdiğimiz grev cilerden bir grap... Süreyyapaşa fabrikası işçile - rinden 150 kişmin dün öğleye doğru vilâyete gelerek Valiyi ara- dıklarını, Valiyi burada bulama- yınca belediyeye giderek araların. dan seçtikleri dört kişilik bir be - yeti Vali ile görüşmeğe memur ettiklerini dün yazmıştık. Bu görüşmeden sonra Vali, Fa- tih kaymakamı Halâk Nihadi fab- rika müdürü ile görüşmeye me - mur etmiş, Halük Nihat görüşme. si neticesini valiye bildirmiştir. Fabrika müdürü bir hafta zarfm- da amele yevmiyelerinin verilece- ğini söyleyince bu söz amele mu - rahhaslarına bildirilmiştir. Emniyet müdürü Salih Kılıç da işçilere sükünetle işleri başlar rına gitmelerini söyleyince ame - leler Balata dönmüşlerdir. Ameleler bu sabah gene mesai saatinde işe başlamıyarak - Fatih kaymakamı ile görüşmek istemiş- (Devamı ? incide) Fesadın arkası kesilmiyor Bulgaristanda gene Türklük aleyhtarlığı Şimdi de 60 sene evvelki bir isyanın bastırılmasını vesile ederek merasim yapıyorlar Bir Yunan gazetesine göre SO tayyare almışlar (Yazısı 2 nci sayfada)