18 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Ingiltere hükümeti, Avrupada sulhun te- Minine çalışacağına dâir teminat verdi. Sene 18 — No. 6254 — Fiatı her yerde 5 kuruş Venizelos can çekişiyor Londrada gersinlik azaldı, M. | Dün gizli toplantıda Hitler konseyin davetini kabul etti, delese gönderiyor Konsey, Lokarno misakının ihlâli meselesini konuşurken Almanya ve Lokarnoyu imza eden devletler Avrupanın emniyeti için yeni bir anlaşma hakkında görüşecekler Konseyin toplantısına riyaset eden Avusturalya delegesi M. Bruce Londra 17 (Akşam) — Dünkü gerginlik bir parça azalmıştır. öyter ajansının Berlinden haber aldığına göre M. Hitler konseyin ayetini kabul ederek bir murah- s göndermeğe razı olmuştur. giltere bunu temin etmek için manya hâriciye nezareti nez- dinde bir kere daha teşebbüste lunmuştur. Ancak bu teşebbüs- sonra Almanya, Londraya bir delege göndermeğe razı olmuş tur. Fakat bunun için kendi tek- flerinin de-vakit ve zamanında Müzakere edileceğinin bildirilme- sini istemiş, cevab geldikten son- Ta delegenin yola çıkacağını bil dirmiştir. Bu cevab üzerine İngiliz hari- “iye nazırı M. Eden bu sabah fansız heyetinin oturduğu Savoy “teline giderek Fransız nazırları Belçika şark hudutlarını b: Almanyanın konseye göndermekte olduğu heyetin reisi M. Ribbentrop M. Flandin ve Paul Boncour ile görüşmüştür. Bu görüşmede bir anlaşma yolu bulunmuştur. Bulunan tesviye sureti şudur: Bir taraftan konsey toplanarak Lokarno misakının ihlâlinden mü- tevellid vaziyeti tetkik edecektir, Bu tetkikat arasında Fransız - Sowyet misakının Lokarno misa- kını bozmuş olup olmadığı mese- lesinin tetkikinin Lâhey adalet divanına havalesi ihtimali vardır. Konsey bu müzakerede bulu: nurken diğer taraftan Lokarno misakını imza etmiş olan devlet. ler toplanarak yeni bir düzen için görüşeceklerdir. Almanya da Lo- karno misakını imza etmiş oldu. ğu için bu görüşmelere iştirak ede- cek ve düşüncelerini yazılı olarak bildirecektir. Bu suretle Avrupa (Devamı sekizinci sahifede) tahkime karar verdi 1936 yılı sonunda İngilterenin 1500 tayyaresi bulunacak Namur 18 (Akşam) — Belçika harbiye nazıri M. Devez Almanyâ tarafından Lokarao paktının ihlâli ve Renin işgali münasebetile mil- lete hitaben bir beyanname neşrelmiştir. , M. Devez bu beyannamesinde Belçikanın Almanya tarafındaki hu. dudlarını erkânı harbiye dairesince hazırlanan plân dairesinde tah- kim etmek için hükümete yardım etmesini taleb etmiştir. Londra 18 (Akşam) — Hükümet neşrettiği bir tebliğde, 1936 yılı tonunda İngiliz hava kuvvetlerinin herhangi bir devlet hava kuvvet- leri derecesinde kuvvetli olacağını beyan ediyor, 1936 yılında İngilte- tenin ilk safta son sistem 1500 tayyareden mürekkeb 123 hava filosu İunacaktır. İhtiyat hava filoları bu miktardan hariçtir. Bunların ÇARŞAMBA 18 — MART 1936 Bir tren bir çobani nı çiğnedi Yapılan tahkikatta çobanın sağır olduğu anlaşıldı Ankara 17 (Telefon) — Dün akşam Samsun « İstanbul ekspresi Fekili ile Yerköy arasında de- miryolunu geçmek isteyen bir köylüyü çiynemiş, köylü derhal ölmüştür. Tahkikat için Yozgattan müd- delumumi ve istintak hâkimi ha- dise yerine gitmişler, makinisti İshicvap etmişlerdir. Çiynenen adamın sağır bir ço- ban olduğu anlaşılmıştır. Vaka- da makinistin hatası yoktur. Eks- pres bu hadise yüzünden buraya beş saat t geç gelr gelmiştir. Yeni bir Şua? İngilizler bununla denizaltı gemilerini batıracaklarmış Londra 17 (A.A.) — Avam ka- marasında bahriye bütçesinin mü- zakeresi srasında muhafazakâr saylav Dechair, demiştir ki: — Büyük Britanya denizalti ge- milerine karşı reflektör şuaları sis- temine istinad eden gayet mües- sir bir silâha maliktir, Eğer bir denizaltı gemisi diğer bir ge- miye torpilini atmak için icab eden mesafe dahilne girerse der- hal bu şunlar altında imha tehli- kesine maruz kalır. M. Maksimos Yunan mebusu divanı âliye sevkini kini istiyecekmiş Atina 17 (Apuyevmatini) — Burada çıkan Aneksartitos gaze- tesine göre, mebus M. Melosın teşebbüsile eski Yunan dış bakanı M. Maksimosun divanı âliye sevki için meclise on beş imzalı bir tak- rir verecektir. Hükümet mahafilinde söylen- 'diğine göre M. Maksimosun eski kalemi mahsus müdürü olan Yu- nan şsefirlerinden M. Pipinelli va- zifesinden affedilecektir. Kafes ve ferace devrinde İstanbul NURUOSMANİ CAMİİ 5 Yazan: Ahmed Refik KÜÇÜK. İLÂNLARIMIZI okuyunuz! O sütunlarda istediğinizi bulmak ihtimali çoktur Telelon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 ( Klişe) münakaşalar « oldu Lokarno devletleri de toj toplandılar. Ingiltere, Fransa, Belçika birer proje verdiler Konseyin toplantılarını yaptığı Sen Ceymis sarayındaki kraliçe An salonu Londra 17 (Akşam) — no misakını imza etmiş olan dev- letler delegeleri bu sabah saat on birde hariciye nezaretinde toplan- mışlardır. İngiltere namına M. Eden, Fransa namına M, Flandin, | — On sekiz yıl Amerikada çalıştım!... — İhtsasınız?... Lokar- | Belçika namına M, Van Zelan, İtalya namına da M. Grandi top- lantıda bulunmuşlardır. Biraz son ra İngiliz başvekil muavini M. Makdonald, maliye nazırı M. Ne- (Devamı 8 inci sahifede) Şimdi vatanıma döndüm, iş anyoruml... — Alominyum #eacerelerin kulplarındaki delikleri açan otomatiğin düğmesini