17 Mart 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Mart 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Siyasi vaziyet çok gergin, Fransa Alman- Yaya karşı zecri tedbir alınmasını istiyor. İm 18 — No. 6253 — Fiatı ber yerde 5 bariş SALI 17 — MART 1936 İtalya ile Habeşistan arasında yarı resmi konuşmalara başlan- MIŞ. Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 meni Almanya mahküm edilecek Vaziyet çok ciddi, Miletler konseyi, Alman cevabını Fransız mahafili reddetti zecri tedbirlerin görüşülmesini istiyor, İngiltere bunun aleyhinde. Konsey Cenevreye taşını- yor, pazartesi günü toplanacak Londra 16 (Akşam) — Bu sa” İngiliz kabinesi toplanmış ve Yaziyeti tetkik etmiştir, Diğer de- eler aralarında konuşmalar yap- Muşlardır. Fransız o murahhasları Flandin ve Boncour, müşavir. | le beraber toplanarak Alman- Yanın cevabını tekrar uzun uzadıya! tetkik etmişlerdir. Bundan sonra - Flandin, İspaya, Sovyet Rus- | Ya. Romaya hariciye nazırı ve Ugoslav delegesi ile görüşmüş- tür. Küçük antant murahasları, Sovyet hariciye komiseri M, Lit- vinofla görüşmüşlerdir. Konsey öğleden sonra saat on beş buçukta Sen Ceyms sarayım- da toplarimıştır. Toplantıya Avus- turalya delegesi M, Bruce reislik etmiştir. Reis Almanyanın kon- seyde bulunmağa nasıl davet edil diğini hatırlatmış ve Almanyadan gelen cevabın okunmasını söyle- miştir. o (Devamı 7 nci sahifede) Tramvay şirketi Ankara- ya bir heyet gö gönderiyor Bilet ücretlerine hafif bir zam yapılarak yeni hatların inşasını teklif edecek Öğrendiğimize göre, tramvay #irketi nafia vekâletile şimdiki ih- Yiyaçlara uygun yeni Yapmak üzere Ankaraya bir he- Yet göndermeğe karar vermiştir. €yet, şirketin Belçikadaki Mayedar grupu mümessillerinden Suge, Brosens ve Specialdan mü- rekkeptir, | Delegeler ay sonuna doğru şeh- mukavele ser- Timize gelecekler ve şirketin sene- ik hissedarlar heyeti toplantısın- a'hazır bulunduktan sonra An- karaya giderek vekâletle müzake- Telere başlıyacaklardır. Şirket, ev- Velce anlaşmaya başlıca engel tin noktai nazarını kabul etmiş “ldüğundan * bu defa uyuşmanın Mümkün olacağı umuluyor. Şirket, müzakerelere esas olmak | zere bir proje hazırlamıştır. Mü- Bisesenin vaziyetini ve şebekesinin | faaliyetini gösteren bir takım is- | | | | | olan sermaye hususunda vekâle- | tatistikler de bu projeye bağlan- mıştır. Tramvay işletmesinin gün- lük masrafı 6000 lira tuttuğu, elde edilen kazancın ancak masrafı karşıladığı ileri sürülerek bilet ücretlerine hafif bir zam yapıl ması şirket tarafından istenilece- ği ve buna mukabil şirketin yeni hatların inşasını üzerine alacağı söyleniyor. Şimdi muhtelif mıntakalara gö- re her biletcinin 14 türlü bilet kulanmak mecburiyetinde olması dolayisile aktarma biletleri ihdas edilemiyor. Şirket, ücret bakımın- dan şehrin biri İstanbul, diğeri Beyoğlu tarafı olmak üzere iki mıntakaya âyrılmasını teklif et- mek niyetindedir. Bu takdirde ak- tarma biletleri e yapılabileceğin- den Beyoğlundan İstanbul tara- fına giden bir yolcunun aktarma (Devamı 4 üncü sahifede) Dün bir vapur çarparak köprünün hasara uğraması üzerine köprü üzerinde toplananlar, köprüdeki açıklık ve bu açıklıktan tahta iskelelerle geçenler, kazaya sebep olan sevim vapuru. itler dün de bü nutuk söyledi “Ey Alman milleti Fransızlarla anlaşmak ister misiniz?,, Londra 16 (Akşam) — M. | Hitler bugün Almanyada bir nutuk irad etmiştir. Nutkun en mühim noktası Hitlerin, nutku dinliyen O kalabalığa Fransızlarla anlaşmak isteyip, istemediklerini sormasıdır. Hitler; — Beni demokrasiyi kaldır- iL mış olmakla ittiham ediyorlar. Y Halbuki ben demokrasiyi kal- dırmadım, dim.. Dedikten sonra kalabalığa yalnız sadeleştir. | hitaben de: — Ey, Alman milleti. Siz | Fransızlarla anlaşmak istiyor musunuz? İstiyorsanız evet, istemiyorsanız hayır, deyiniz. Bundan sonra halk ortalığı çınlatan bir sesle bir ağızdan: — Evet.. Bir gazete ikinci tabı çıkarınca neler düşünülür?... Çocuklar — Çocuk bahçeleri | Mi açılıyor dersin? ..» Kese kâğıtçı — Acaba bir | | mecmua daha mı çıkıyor? ... Sihemadı — Çocukların sine- maya girmeleri yasak mı edil- di acaba?... Kadın — Yeni" bir modası çıkmış olmalıl... Köprüye çarpan vapur. fazla yüklü imiş Köprünün tamiri bir hafta sürecek ve 5000 lira sarfedilecek Dün sabah Köprünün açık bu- | lunduğu sırada Halice girmek üze- re hareket eden kreste yüklü, bay Abdi Vehbiye aid ve Hikmet kap- (Devamı dördüncü sahifede) omza means nsan arr ve sea 16 Mart ihtifali tanın idaresindeki Sevim vapuru- nun Köprünün açılan kısmındâki dubaya bindirdiğini, bu kazadan Milli talebe birliği şehitliğe giderken ve bir talebe nutuk söylerken ( Dünkü ihtifalin tafsilâtı üçüncü sahifemizdedir. | Kadın berberi — Eyvah, acaba çıkı)... mı girdi acaba?... uzun - saç modası mi şapka i F. K, — Yeşilaya bir âza i