17 Mart 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

17 Mart 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

5 Kuruş . Telefon: 23572 Fransızlar Alman hududuna Asker YIĞIyor Siyasi müzakerelere dair tafsilât 4 üncü sayfamızdadır 7 Çine sma sccatskkii. Fey nkak GAM, İİK, gevsiyfe, Olur şey değil! Tevfik Rüştü (paşa) oldu?) Hele şu meşhur Ingiliz gazetesinin devirdiği çama bakın: vlik Paşa) yapan News Chronicle gazetesi- Hakiki Tevfik Paşa nin bugün gelen nüshası. Niyuz Kronikl isimli İngilizce bir gazete elimize geçti. Bu gaze- te İngilterenin merkezinde çıkma- sr itibarile münevver bir kütle ta- rafından neşredilse gerekti. Fakat ne görsek beğenirsiniz? Dış Ba- kanımız “Tevfik Rüştü Aras,, ın siyasi şahsiyetler arasında bir res- mi var. Ve bu resmin altında da “Tevfikpaşa,, yazılı... (Devamı 4 üncüde) ) 2000 Liralık müsabakamız 2000 liralık büyük müsabakamıza gelen defterlerin tasnifi bitmiştir. & Neticenin gecikmesi gelen cevapların 2500 ü geçmiş olmasından ileri gelmiştir. Hediye kazanan okuyucularımızın numaraları önümüzdeki pazartesi günü ilân edilece ktir.. 17 Mart 1936 SALI Sene: 5 » Sayı: 1507 Bir Ingiliz muhafazakâr mebus, Avam Kamarasında ifşa etti: Ingiltere, bir şua ile Düşman tahtelbahirlerini Torpll endahtı hududuna girer girmez Londra: 17 (A.A) »- Avam Kama» rasında Bahriye müzakeresi sırasında Muhafazakâr saylav Dechair, demiştir ki; Büyük Britanya denizaltı gemilerine karşı reflektör şualar sistemine İstinat €den gayet müessir bir silâha maliktir. Eğer bir denizaltı gemisi, diğer bir ge miye torpilini atmak için icabeden mesa fe dahiline girerse derhal bu şualar ak tında imha tehlikesine maruz kalır. Dİ- ğer taraftan amirallik, hava tâarrüzle rma karşi Jimanları çok müessir bir tarz da müdafaa için yeni tipte gemiler hazır lamıştır. Acaba palavra mı ? HABER: Bu sözlerin İngilizler tarafından say rulan bir bİĞf olması İhtimali de var dır. Malüm olduğu üzere, İngiltere, harp #çin hazırlıksız bulunduğunu hissetmek” te ve teslihatı son derece (o ilerliyen re» kiplerinden korkmaktadır. Bunun son zamanlarda hararetle (hazırlanıyor Muhafazakâr bir mebusa bu çeşit bir söz söyletip dostu düşmanı O tereddüde düşürmek için “balon uçurmuş,, olması da çok muhtemeldir. Bunu teyit eden bir hâdise de, İtal yanların Habeş harbi başında, Markonti nin bir icadından bahsetmeleridir. Sözde | İtalyan keşfi, dünyayı dehşete salacak»! ti. Halbuki bir şey çilemadı Şirket Tramvay ücretini arttırmak istiyor Tramvay şirketi yeni mukave- leler yapmak üzere Nafia Vekâle. tiyle yeniden temaslara girişmek için Ankaraya bir heyet göndere - cektir, Heyet şirketin (o Belçikadaki sermayedar grupu o azalarından teşkil edilecektir. Bunlar bu ay 80- nunda şehrimize gelerek şirketin senelik toplantısında bulunduk - tan sonra Ankaraya gidecekler - dir. Şirketin Nafia Vekâletine ya- (Devamı 2 incide), için, ai Derhal mahvedebilirmiş! KEZ Eski acı hatıralar yüzünden İngilizleri hâlâ düşündüren yepyeni model bir Alman tahtelbahiri. Süreyyapaşa fabrikasının 600 işçisi İşlerine devam etmemekte maalesef ısrar ediyorlar Buna sebep, kırk beş gündenberi paralarının verilmemiş olmasıdır Müdiriyetin kapıya astığı ilânda ameleyi müteessir etti Süreyyapaşa : mensucat fabri- kası işçilerinin haftalardanberi bi- rikan yövmiyelerinin verilmemesi üzerine çalışmamaya karar verdik- lerini ve fabrika müdürü Hayrinin vaadi karşısında tekrar işe başla. dıklarını dün yazmıştık. Bu sabah öğrendiğimize göre yekünu 600 e varan işçiler yeniden çalışmama kararmı vermişlerdir. Bu karar şu sebepten doğmuştur: İşçilerden gündüzcüler' dün fabrikada çalışmışlar, gececiler de Balattaki kahvelerde oturarak iş başı saatini beklemişlerdir. Ak- şam üstüne doğru fabrikanın dış kapısına bir kâğıt yapıştırılmıştır. Bu kâğıdın başında fabrikaya iş- çi çocuk alınacağı yazıldıktan sonr ra ameleler hakkında da şöyle bir kayıd vardır: İşbaşı yapmak isteyenler eski şartımıza göre gelip çalışabilirler. İstemeyenler de çalışmıyabilirler, Bu kâğıdı okuyan işçiler, fab- rika müdürünün sabahleyin verdi- ği vaadinden döndüğüne kail ol. muşlar ve aralarında görüşerek greve devam kararını vermişler « dir. Bu karar üzerine saat yedi bu. çukta işbaşı yapacak olanlar fab rikaya girmiyerek evlerine gitmiş- ler, kahvelerde oturarak vaziyet etrafında görüşmüşlerdir. Bu sa- bah erkenden iş alacak olanlar da fabrikaya gelmemişler ve ge- cecilerle birleşmişlerdir. (Devamı 2 incide)