17 Nisan 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Nisan 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İtalya sulh müzake- resini Adis Ababada yapmak niyetinde imiş Sene 18 — No. 6784 — Fiatı her yerde 5 kuruş AK CUMA — 17 NİSAN 1936 Fransada Milletler ce- miyetinin istikbali şüp- heli görülüyor Telefon : 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 ( Klişe) Ingiltere talebimizi kabul etti Zecri tedbirler komitesi salı günü toplanıyor Son sulh teş«hbüsü bir netice vermedi zecri tedbirri:.n arttırılması muhtemel Bir İngiliz gazetesi “Her hangi bir ihmal Ingiltereyi dünyanın maskarası yapacaktır,, diyor Cenevre 16 (Akşam) — İtalya ile Habeşistan arasında sulh mü- Zakeratı için zemin hazırlamağa şalışan 13 ler komitesinin mesaisi maalesef müsbet bir netice vere- miyecek gibi görünüyor. İtalya sulh müzakeratına başlamak için pu şartları öne sürmüştür. 1 — Müzakereler esnasında hiç bir Milletler cemiyeti delegesi bu- lunmıyacaktır. 2 — Sulh şartları, Habeşistan- dan başka bir memlekete bildiril. miyecektir. 3 — Müzaherat Cenevrede ya pılmıyacaktır. 4 — Sulh müzakeratına başlan- madan evvel mütareke yapılmıya- caktır. İngiliz mahafilinde söylendiği- ne göre, İtalyanların bu şartları ü- zerine, uzlaştırma gayretleri suya düşmüş telâkki edilebilir ve bu sebepten zecri tedbirler konferan- sının 18 ler komitesinin toplanma- sı lâzımdır. B. Eden 13 ler komi- tesinde bu mealde bir beyanatta bulunmuştur. Daha evvel B. Paul Boncouwr, İtalyan şartlarının baz larının hafiflettirilmesi için B. Aloisi ile temasta (bulunmuştur. 13 ler komitesi içtimaa başladığı Kalyanlar tarafından işgal edilen Dessiede çarşı meydanı anda, B. Aloisişnin Romaya tele- fonla yaptığı talebin ne netice ver- diği belli değildi. Habeş delegesi M. Mariam İtak yanın şartlarını kati surette reddet- miş ve Habeşistanın ancak Millet- ler cemiyeti paktı dahilinde mü- zakereye girişebileceğini söylemiş» Cenevre mahafili yapılan konuş- mala-ın hiç bir netice vermediği kanaatindedir. Burada büyük bir bedbinlik vardır. (Devamı 4 üncü sahifede) Erkânı harbiyelerin konuşmaları bitti Kara, deniz, hava delegelerinin tekliflerile umumi bir plân yapılacak Londra 16 (A.A.) — İngiltere, Fransa ve Belçika erkânı harbiye» leri arasındaki müzakereler bu akşam bitmiştir. Geç vakit, kara, | Bay Amcaya Göre deniz ve hava delegeleri daha bir iki gün Londrada kalacaklardır. Evening Standard gazetesinin (Devamı altıncı sabifede) YEŞiL ELMALAR Yarın başlıyacak olan YEŞiL ELMALAR BAY AMCANIN FİKRİNİ DİNLEYİN. o HAKKINDA || Mın daha iptidada Cemiyete girme- || ingiltere hükümeti istikraz Çanakkalede mü- dafaa tedbirleri | Taymis gazetesine göre nelerden ibaret olacak? Taymis gazetesinin İstanbul muhabiri çektiği bir telgrafname- de Türk matbuatının boğazlara dair notaya ait ilk mütalealarını İ we bilhassa Akşam gazetesinin mütaleasını naklettikten sonra i diyor ki: (Devamı altinci sahifede) Milletler cemiyeti tehlikede mi? Fransada bu müessesenin jistikbali şüpheli görülüyor| Paris 16 (Akşam) — Milletler cemiyetinin akibeti burada şüpheli görülmeğe başlanmıştır. Amerika- mesinden, Japonya ve Almanya- nın çekilmesinden sonra bu mües- sese çok zayıflamıştı; Şimdi İngil- terede, Fransada ve İtalyada Mik (Devamı altıncı sahifede) i Habeşistana para Landrada 500 bin ingiliz liralık istikraz yapıyor Londra 16 (Akşam) — Habeş İİ külcümeti Londrada 500 bin ingi- | / liz liralık bir istikraz yapacaktır. | için muvafakat etmiştir. İstikrazı Ha- | tere bu cevabında “İnsiltere, notamıza dün cevap | verdi Talebimizi tetkike hazır bu- lunduğunu ve hareketimizi muvafık görd Londra 17 — İngiltere hükü- meti, boğazların tahkimi hakkın- daki Türk notasına cevabını dün Ankaraya göndermiştir. İngil Türkiyeye bu meseleyi Milletler cemiyeti kon. seyi huzuruna çıkarmak hakkını İ tanıyor, Türkiye tarafından takib edilen usulü tamamile tasvib edi- yor ve meseleyi diğer devletlerle ar “. bildirdi meğe hazır bulunduğunu bildi. riyor. | Maamafih İngiltere hükümeti, evvel emirde dominycnlara danış- mak hakkin: muhafaza ediyor, Bi- naenaleyh Lozan muahedesini im- zalamış olan diğer devletler de muvafakatlerini bildirdikleri tak- dirde meselenin Milletler cemiye- ti konseyinin mayıs toplantısında birlikte Cenevrede müzakere et- (Devamı 2 nci sahifede) “Bereket versin İngiltere Türkiye ile dost Deyli telgraf Boğazlar meselesi müna- sebetile yazdığı makalede böyle diyor Taymis, gazetesi de “ Türkiyenin ileriye sürdüğü sebepler hazin bir hakikattir, diyor Deyli Telegraf boğazlar hakkın- | © Almanyayı takiben Avusturya daki notamız münasebetile yazdığı | da Senjermen muahedesinin bazı makalede diyor ki: Türkiyenin, | kısımlarını kaldırdı. Türkiye ise Çanakkale ve Karadeniz boğazla- | bu talebini devletlere teklif et- rının tahkimi memnuiyetinin kal. | mekle kanuni yoldan yürümüştür. dırılması hakkında devletlere yap- tığı müracaat, son iki senenin hâ- diselerinden sonra Lizi Ohay- rete düşüremez. Almanya, Versay muahedesindeki askerlikten tec- ride aid ahkâm ile gayri askeri mıtakaya aid maddeleri biribirini (Devamı altıncı sahifede) Notamızın tesiri | ) , Romanya, Amerika ve Alman gazetelerinin maka- lelerini 7 nci sahifemizde & müteakip yırtmakta kendisini se- okuyunuz. lâhiyettar görmüştür. | Me 0 A 4 4 0 7 “ 7 7 j Wİİ “a MÜ 4 7 4 Ee Geli ML Ölüler sınıflara ayrıldıktan sonmş | — Bugün yandaki evde bir cenaze var)... 4 | . — Kaçıncı sınıftan? İ