8 Mayıs 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

8 Mayıs 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ingilterede zecri tedbir- lerin devamı cereyanı ” tekrar kuvvetleniyor. Sene 18 — No. 6305 — Fiat ber yerde 5 kuruş — 8 MAYIS 136 İngilterenin Italyaya karşı politikası değişmemiş Zecri tedbirlerin kaldırılmasını istemekten vaz geçtiği söyleniyor Londra 7 (Akşam) — İtalyan as- körlerinin Adis Ababaya girmesi Y Dİ ve “ U b an » )| “Zecri tedbirler senelerce devam etmelidir ,, terketmesi üzerine İngilterede İtalya İle bir arilişma yaparak zecri tedbir- Cenubi Afrika başvekili böyle diyor derin kaldırılması lehinde bir cereyan Londra 7 (A.A.) — Cenubi Afrika | başlamıştı. Bu cereyan bir kısım na- Zırlar ve muhafazakâr mebüslar tara- başvekili general Hertzog, parlâmentodui söylediği bir nutukta demiştir kit Bugün vaziyette bir değişiklik ol. muştur. Buna sebeb gazetelerde ve halk arasırida bu eyhinde baş gösteren cereyandır. Dün münhel bir mebusluk için yapılan seçimde mu- halif işçi fırkası inin kazan- Ingiltere sual liste- sini dün Almanyaya verdi. —um OTOBÜS SEFERLERİ Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 ( Klişe) a — —— —— Istanbulda muntazam 12 otobüs hattı kuruluyor mağa kar KUR ge Belediye otobüs isletmek hakkını kullan- ar verdi, işe başladı Bugün işliyen otobüslerden bir kaçı fından himaye ediliyordu. £Cenubi Afrikanın Cenevredeki dele- ” Şehrimizde otobüs işletmek hakkı ikümetin zayıf politikasının fından tasvib edilmediğine I sayalmaktadır. Diğer taraftan İngiliz dominyonla- rından Cenubi Afrika hükümeti reisi M. Hertzogun zecri tedbirlerin deva- mını şiddetle müdafaa etmesi, Fran- sada başvekâlete gelmesi beklenilen sosyalist fırkası reisi M. Blumun Datiy Herald gazetesine beyanatında Millet- ler cemiyeti nüfuzunun ve müşterek emniyetin müdafaası, bunun için İn- Eiltere ile Fra nın birlikte hareket Zecri tedbirlerin muhafazasını istiyen geleri Milletler cemiyeti konseyinin gele- cek toplantısında Milletler cemiyetinin nüfuz ve haysiyetini koruyacak bütün ted« birleri müdafaa için talimat almışlardır. Habeş meselesinde uğranılan muvaf- fakayetsizliğe rağmen, zecri müessir olmadığına hüküm vermek için pek erkendir. Eğer Milletler cemiyeti va- zifelerine sadık kalmak istiyorsa, zecri ted- birler siyasetini idame etmelidi ve icap senelerca idame ettirmelidir. İtalya günün birinde herhelda boyun eğe- (Devamı 4 üncü sahifede) Cenubt Afrika başvekili M, Hertzog yer © üncü sahifede) || Cenubi Afrika başvekili M. Balkan antanti kuvvetlendi Yunan başvekili böyle diyor Eski baş vekil general Smuts da, zecri tedbirler siyasasına taraftar oldu- ğunu söylemiş ve demiştir ki: #Tâtbik edilmekte olan zecri tedbir- ler giddetlendirilmezse bile herhalde ida» me olunmalıdır. Eğer İalya wuvaffakı- yetlerini hiçbir maniaya uğramada, mar edecek olursa dünya vahim bir kriz Karşısında bulunacaktır.» Habeş Imparatoru Kudüsten Cenevreye gideceği haber veriliyor Londra 7 — Habeş imparatorunun bindiği Entreprise kruvazörü bu sa- bah Port Salde vasıl olmuştur. Gemi ye kimsenin edilmemiştir. İmparator kendisile gö- rüşmek istiyen gazetecileri kabul et- memiştir, Kruvazör kısa bir müddet durduktan sonra Hayfaya doğru yolu- na devam etmiştir. Yarın sabah Hay- İaya varacaktır, Habeş imparatorunun Kudüste aj lesini yerleştirdikten sonra Cenevreye gideceği ve memleketinin davasını Milletler cemiyeti nezdinde müdafan- ya çalışacağı söyleniyor. Vehib paşanın | beyanatı Habeşlerin mağlübiyeti neden ileri gelmiş? Paris 7 (Akşam) — Cibutiye gelen Ras Nassibunun müşaviri Vehip paşa, kendisile görüşen gazetecilere şu be- yanatta bulunmuştur: «Habeşistanda harp eden İtalyan askerleri intizam ve zabtı rabt nokta- sından Kaporettada Avusturyalılarla harp eden İtalyan askerlerinden daha Yukarıda M. Titülesko, Tevfik Rüştü Aras, M. Metaksas ve M. Stoyadinoviç görüşürlerken, aşağıda Tevfik Rüştü Aras ve M, Metaksas Kral Aleksandrın mezarını riyarete giderlerken geçerek tekrar Galataya gelecektir. Galatadan aksi istikamete, yani Ka- sim yölile Ga belediyeye verilmişti. Belediye bu hak- kı kullanmağa ve işe başlamağa karar vermiştir. Yapılan projeye göre İstan- bulda 12 otobüs hattı kurulacaktır. Bu hatlar şunlardır: Başlanğıcı Eminönü olmak üzere Topkapı, Edirnekapı, Yedikule, Rami, Eyüp, Kocamustafapaşa, Bakırköy Yeşilköy ve Florya, bu hatlar kısmen tramvay hattı olan, kismen olmayan yerlerden ge: kti şı tarafa gelince, Gal yokuşile Bey- Harbiye, Nişantaşı, Maçka, Valdeçeşmesi, Be- şiktaş, Kabataş, Fınlıklı, Tophaneden bataş, Beşiktaş, Maçka, Harbiye, Tak- ataya inenbir hatta bulunacaktır. Bundan ba r - Şişli - Mecidiyeköyü, Karaköy - Kur- tuluş hatları bulunacaktır. Boğaz olobüsleri mecidiye köyünden kalkacaktır, Mecidiyeköyü ile Büyük- dere ve İstinye arasında iki hat işli yecektir. Belediye şimdilik yalnız Beböğe 0- tobüs işletmeyecektir. Bunun sebebi Ortaköy ile Bebek arasında yolun da— ralmaşıdır. Cenevrede Italya aleyhinde nüma- yişler yapıldı Halk Italyan konsolosunun arkasından “ yuha,, diye bağırdı Cenevre 7 (A.A.) — Adisababanın İtalyanlar tarafından alinmis olduğu ha- besi gelir gelmez İtayanlar aleyhinde bir takım nümayişler yapılmıstır. Sösyalistlerden M. Nicolevn riyaset duğu Cenevre kantonluğu si- de etnskte kantonluk n Adisabal iyle bayrak çeki yasi depari n İt sak etmiştir. İtalyan konsolosu velâ kanton departmanı ve müteakiben federasyon siyasi departmanı nezdinde protesfoda bulunmuştur. Sol cenaha mensub rümayişçiler, dün Cenevredeki Casa d'İtalia önünde has- mane nümayişler yapmıslar, ve konsolos haneye en konsolosun arkasından (Devamı 4 üncü sahifede) yanaşmasına MÜSARĞE | sememememammmamtiennam manas «yuha» diye bağırmışlardır. lr Atina 7 (Akşam) — Başvekil M. Me- taksas Atinaya gelmiştir. M. Metak- sas Belgraddaki konuşmalardan ve «ide edilen neticelerden çok memnun olduğunu, Balkan antantının kuvve- tinin arttığını söylemiştir. Yunan başvekili, beynelmilel vaziyet dolayı- sile Boğazların tahkimine Jüzüm gö- rüldüğünü, Yunanistanın da Limni ve Semadreği tahkim etmesi lâzım gel- diğini söylemiştir. B. Metaksas , Balkan devletlerini muhtemel tehlikelere karşı müdafaa için siyasal ve sücl tedbirler kararlaş- tardığını kaydetmiştir. i (Devamı 4 üncü sahifede) iyidirler, Fakat Habeşistanın mağlü- biyeti modern silâhları olmamasından ve dahili ihtilâflardan ileri gelmiştir. İmparatorun Habeşistanı bırakıp git- mesi de bu ihtilâfların neticesidir.» Cibutiye gelen Ras Destanın karde. şi de demiştir ki: «İmparator Habeşis- tanda daha bir kaç gün kalsaydı öl dürülecekti.> — Yaz sebzeleri bollaşmaya başlamış!... — Tilo vakası mı var?...