23 Haziran 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

23 Haziran 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Boğazlar projemizin UMUMİ münakaşası- Na bugün başlanıyor ber yerdö 5 kuruş Projemiz Hariciye vekilimizin söylediği SALI — 23 HAZİRAN 1936 o. nutuk büyük tesir yaptı İtalya politika vaziyeti aydınlanınca konferansa iştirak edeceğini bildirdi M. Titülesko söylediği dokunan herşey Romanyanın Balkan paktı Konferansın toplandığı Montreux palas one İrtix 22-(ikşumy — Boğarlar til ye isnm toplanması münasebe- itibaren Mon- yet vardı. Muh- arında hususi orlardı. Fransız mu- il Poncour İngiliz, Sov- 1, Romanya ve Yugoslavya sabahten rde takip 8 muşulmuştur, NS TOPLANIYOR I Boneour, İngiltere namina e müsteşarı Lord Stanhop, Ja- Yugoslavya namına bu hükü 1etin Milletler eti nezdinde da» (Devamı 4 üncü sahiefde) Konferansı açan M. Motta Esad Mahmud Bütün kahramanlarını yaşı- yanlardan, hayatın içinden seçen bu nefis eser, sİZİ Büyükadanın çamlarla ör- tülü sahillerinden alarak, Beyoğlunun izbe, karanlık doktor odalarına kadar götürecektir! | Y. 5. Çıldırtan bir aşk, Msi öldüren bir istirab! nutukta diyorki : “ Türkiyenin emniyetine da emniyetine dokunur demektir. ile Türkiye ve Romanya birleşmiştir , Projemizin metni Lozan muahedesinin Boğazlar hakkındaki maddeleri yerine kaim olacak ahkâm Hariciye vekilimiz tarafından dün konferansa verilen projenin metni yedinci sahifemizdedir Montreux de Akde- niz meseleleri de görüşülecekmiş? Fransız ve İngiliz gaze- telerinin verdikleri haberler T Boğaz- lar konferansından bahsederken diyor ki: «Fransız murahhasi Paul Boncour Montreuxde Rü Aras ve Titülesko ve Litvinof ile Akdeniz meseleleri, kar- şılıklı yardım ve bundan tevellüd ede- cek muhtemel neticeler hakkında uzun uzadıya gö ktir, Bu meyanda Milletler cemiyeti paktının ıslah işi de görüşülecektir.» Londra 22 (A.A.) — Gazeteler 'T' Gazetelerin gönderdikleri larda Montreux konferansının Afrika ihtilâfının fer- dasında Akdenizdeki beyne! | ziyetin heyeti umumi | için bir vesile teşkil edeceği suretinde- | ki şayialara büyük bir ehemmiyet ve- İ rilmektedir. Türkiye tekrar boğazlar bekçisi oluyor Fransız gazeteleri bunu muhakkak sayıyorlar Paris 22 (A.A) — Montreux kon- feransının bugün Yapılacak açılışın» dan bahseden Echo de Paris diyor ki: «Moskova, Ankara, Bükreş, Atina ve Belgrad hükümetleri anlaşmışlar. dır, Türkiyenin Boğazlar hakkındaki metalibalı bilkuvve kabul edilmiş de- mektir. Bu işde Fransanın faal bir ro- lü yoktur. Binaenaleyh Türkiye tek- rar Karadeniz kapılarının bekçisi ol- maktadır.» A DEBATSNIN MAKALESİ Paris 22 (Akşam) — Debals güze- (Devamı yedinci sahifede) Montreuxde Akdeniz meselelerinin de gö- rüşüleceği bildiriliyor Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) » 24248 (Matbaa) - 20113 (K konferansa verildi. Atatürk dün Floryada deniz köşkünden otomobille İstanbula inmiş, Bahçe- kapıda bir kundura mağazasına girmiş ve şehirde bir gezinti yapmıştır. Yu- karıdaki resimlerde Atatürk Floryada otomobile binerken, Bahçekapıda kun- dura mağazasından çikarken ve mağazu önünde toplanan halkın coşkun tezahüratı görnüyor, Başvekil Istanbula geliyor Montreux konferansının sonuna kadar kalacak /'nkara 22 (Telefon) — Beşvekil İsmet İnönünün gitraesi muhtemeldir. Ismet Inör bugünlerde İstanbula sının sonuna kadar nbula giderken Izmit- , — Şu dakikada, zatıâlinize karşı olan saygımın büyüklüğünü gösteremedi. gim için, bilseniz ne kadar üzülüyorum bayım!...