6 Temmuz 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Temmuz 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Zecri tedbirlerin ne zaman kalkacağı hakkında bugün karar verilecek Sene 18 — No. 6363 — Fiatı her ye, Boğazlar konferansı bugün yeniden umumi toplantıları- na başlıyor rde 5 kuruş > ——— PAZARTESİ — 6 TEMMUZ 1936 Telefon: 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) « 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Boğazlar mukavelesinin cumartesi - günü imzalanması bekleniyor İngiltere, mukabil projesini verdi. Bu projede Karadenizden büyük harp gemilerinin Akdenize geçmesi maddesi yok Murahhaslarımız Necmeddin Sadak ve Numan Menemencioğlu Milletler Cemiyeti binasından çıkarlarken Montreux 6 (Akşam) — Boğazlar konferansı bugün öğleden Sonra saat beşte toplanacaktır. İngiliz murah- hası Lord Stanley, Boğazlar muka- velesine ait İngiliz projesini kanfe- rans riyasetine vermiştir. İngiliz projesi, ana hatları itibarile Türk projesi gözönünde tutularak küleme alınmışlır. Yalnız büyük to- nilâtoluk harp gemilerinin Karade- nizden Akdenize çıkması hakkındaki »çebilecek hârp ge- min tonajı 15,000 ton olurak tes- r. Karadenizde bir anda toplanabilecek harp gemilerinin to- hajı İse (30,000) tona çıkarılmıştır. Ancak Karadeniz devletleri filolarını arttırırlarsa bu miktar azami 45,000 Boğazlardan tonilâto olmak üzere mütenasiben | arttırılacaktır, Konferansın bugünkü toplantısın- da Akdenizden Karadenize geçecek harp gemileri meselesi müzakere edi- Jecektir. Cenevrede başmurahhaslar arasın- da vuku bulan konuşmalarda en mü- him meseleler halledilmiş olduğundan işlerin süratle yürümesi ve yeni Bo- ğZazlar mukavelesinin önümüzdeki cumartesi günü imzalanması bekleni- yor. İtalyanın konferansa göndereceği söylenen delegenin Montrcuxye yarın geleceği rivayet olunuyor. Hariciye vekilimiz dün akşam gel miştir. Diğer murahhaslardan kısmı dün akşam, bir kısmi bu s8 bah gelmişlerdir. Eden döndü Ingiliz hariciye nazırı Pariste durmadan Londraya gitti Paris 6 (Akşam) — Fransız harici- ye nazırı M. İvon Delbos ile Ingiliz ariciye nazırı M. Eden buraya gel“ dir, M. Eden burada hiç dür- zın tayyare İle Tondraya git- dg 8-8 Londra 6 (Akşam) — İngiliz harici- ye nazırı Paristen tayyare ile Groy- dona gelmiştir. Ingiltere - Almanya İngilterede Almanya aleyhinde cereyan uyandırılıyormuş Berlin 5 — Alman gazeteleri İngik terede Almanya aleyhinde bir cereyan uyandırılmağa çalışıldığından o bahsedi yozlar. Berliner Tageblât gazetesi di- yor ki: «İngiterede halka Almanya sulhün hakiki düşmanı diye gösterilmek» te ve bu fikrin yayılmasına çalışılmak» tadır.» Alman gazeteleri bu hareketi protes- to ediyorlar, Tufanı andıran yağmur Alibey köyüne düşen ölümüne, 3 kişinin yar İstanbul halkı dünkü tatil gününü pek neşesiz geçirmiştir. Buna sebep, kısa fasılalarla mütemadiyen yağ- mur yağmasıdır. Sabahleyin hava ka- pal idi. Fakat yağmur olmadığından birçok kimseler erkenden yiyeceklerile Florya, Boğaziçi, Adalar gibi nisbeten uzak yerlere gitmişlerdir. Saat on buçukta ortalık çok karardı ve şiddetli bir yağmur başladı. Bu yağ- de şiddetli idi, Birkaç metre ilerisini | k kabil değil Bardaktan bo 'asına yağan yağmurdan “caddeleri” seller kapladı, çukur yerler birer göl ni aldı Yağmur esnasında birçok yerlere yıldırım düştü, Bunlardan biri Kâğıt- hane civarında Alibey köyüne düşe- bir yıldırım bir kişinin lanmasına sebep oldu rek bir kişinin ölümüne, üç kişinin ya- ralanmasına sebeb oldu. Ölen Yorgi isminde biridir. Yorgi, diğer beş arka- daşile birlikte sabahleyin erkenden Alibey köyüne gitmiştir. Burada yağ» mura tutularak büyük bir ağacın al tına sığınmışlardır. Bu sirada ağaca yıldırım düşmüş, Yorgi hemen ölmüş- tür. Arkadaşlarından Şemseddin, Stra- to, Kemal muhtelif yerlerinden yara lanmışlar ve Cerrahpaşa hastanesine kaldırılmışlardır. Kasımpi da yaşlı bir kadın sel- lere kapılmış ve denize sürüklenmiştir, Denizde; sandalcılar kendisini baygın bir halde kurtarmislardır, Yağan yağmurlara rağmen hava Si- Zecri tedbirler ne zaman kalkıyor? Bugün toplanacak olan komite tarihini kararlaştıracak Paris 6 (Akşam) — Milletler ce- miyeti asamblesi tarafından 7e€- ri tedbirlerin kaldırılmasına ka- rar verilmesi üzerine M. Vaskon- sellosun reisliği altındaki tanzim komitesi bu sabah saat on buçuk- ta toplanarak vaziyeti tetkik ede- cek ve zecri tedbirlerin ne zaman» dan itibaren kaldırılacağını ka- rarlaştıaracaktır. Evvelce söylendiği gibi bu ted- birlerin 10 temmuz cuma günün- den itibaren kaldırılacağı tahmin ediliyor. o Maamafih komitenin zeeri tedbirlerin hemen kaldırı masını kararlaştırması da muhte- meldir. Cenevre 5 (A.A.) — Milletler ce- miyeti karar suretinin dün sabah B. Musoliniye arzedildiği ve ken- disinin bunu bilâitiraz tasvip ey- lediği haber alınmıştır. Habeş imparatoru Londraya gitti Londradan sonra nereye gideceğini kararlaştıracak Habeş imparatorile birlikte Cenevreye giden ras Nasibu Milletler cemiyeti binasına girerken Cenevre 6 (Akşam) — Habeş dava- sını Milletler cemiyeti nezdinde mü- dafaa etmek için buraya gelmiş olan Habeş imparatoru, dün gece saat on- da Londraya hareket etmiştir. İmpa- rator, çocuklarını İngüterede yerleş- tirdikten sonra nereye gideceğini ka- rarlaştıracaktır. Bir rivayete göre doğruca Londra- dan tayyare ile Habeşistana gidecek- tir. Habeş imparatorunun yanında ras Kassa ve Londra Habeş elçisi M. Mar- tin olmak üzere on kişi vardır. Konseyin gelecek töplantısi Paris 5 — Milletler Cemiyeti konse- kıntılıdır, Termometre akşam üzeri | yi gelecek toplanlısim 18 eylülde ya- 21 derece idi, pacaktır. | nülmesini, Istanbulun imarı işi Galata ve Beyoğlu şim- dilik olduğu gibi kalacak Yalnız Surp Agopta, Mecidiyeköyünde ve Bomontide yeni mahalleler teşekkül edecek | | Şimdilik olduğu gibi kalacak olan Harbiye mektebi arkasındaki bostanlar cak olan şehircilik mütehassısi M. Proste'un Parise gittiğini ve eylülde tekrar İstanbula geleceğini yazmıştık. M, Proste o zamana kadar, İstanbul- da yaptığı ilk tedkiklere istinaden imar plânının esas hatlarını hazırli- yacaktır. Haber aldığımıza göre M. Proste Galata, Beyoğlu gibi şehrin çok dar ve çok'sıkışık kısımlarının şimdilik olduğu gibi bırakılmasına tarafdardır. Çünkü buraların imarı için yapılacak istimlâk yüzlerce ınilyon Jira sarfına mütevakkiftir. Belediyenin bu kadar masraf etmesine tabii imkân yoktur, M. Proste ileride, belediyenin vari- datı arttığı zamanlar bu işin düşü- şimdilik yalnız pek dar olan bazı caddeleri genişletmek ve umumi”münakalâtı tanzim eylemek için tedbirler alınmasını muvafık gör- mektedir, M. Proste Beyoğlu cihetinde henüz İstanbulun imar plânını hazırlıya- a e Kd mahalle halini almamış olan Sürp Agop mezarlığı, Harbiye mektebi ar- kası ve Nişantaşından Dolmabahçeye kadar inen bostanlaria meşgul ok muştur. Buralarda mahallelerin ne suretle teşekkül edeceğine dair bazi esaslar hazırlamıştır. Yeni mahalleler daha ziyade bahçeler ortasında ey- lerden terekküb edecek, meydanlar, parklar vücude getirilecektir. O za- mana kadar bu semtlerde inşaata mü- saade edilmemesini muvafık görmek- tedir, Harbiye Belvü gazinosunun aşağı- sında Yusuf İzzeddin veresesine âid bostanlar ifraz edilerek satılığı rılmıştı. Belediye, şehrin imar p: Mmonti tarafında te mahalleleri de umumi plânda göste- rTetektir. (Devamı 5 inci sahifede) BN rm — Dün senin Müjgünı ev halile gördüm!... — Çıplak mı? — Hayır, giyimlil...