6 Temmuz 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

6 Temmuz 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

©N YEDİNCİ YL. No: 5366 ADIMIZ, ANDIMIZDIR. Cenevre asamblesinin kararından sonra Delegeler Hubeşistanm istikraz talebini reddettiler, ilhakın tanınmaması hakkında da fikir yürütmediler Konsey Danzig hâdiseleri beokkında. muhtelit bir komis yardımıyla leh hükümetinin tahkikat yapmasına karar verdi Cenevre, $ (A.A.) — Asamble ka- Tarını verdikten sonra, başkan B. Van Zecland, delegelere, Habeşistan tara- fından teklif edilen şu iki nokta hak- kındaki fikirlerini söylemelerini iste mişt 1. — Tihakın tanınmaması, 2. — Habeşistana on milyot liralık bir borç verilmesi. Birinci noktada, asamble susmuş ve böylece, esasen halledilmiş bulunan bu “meselenin tazelenmesine lüzum olmadı. Şant anlatmıştır. Borç müsteni miştit. Toplantının sonunda B. Van Zee- dand, asamble azâsını, nankör bir vazi- feyi yapmak hususunda — gösterdikleri iyi niyet ve celâdetten dolayı tebrik etmiştir. Zecri tedbirlerden bahisle demiş ki: “— Bunların Habeşistana yardımı olmuştur, ancak ekonomik tedbirler hiç bir zaman toplarla tankların yerini tü “*tamıyacağı için kati bir tesir yapama- mıştir. Her halde zeeri tedbirlerin, bilhassa İ müstakimane tatbik edildikleri ândan Tülbiren. büyük gelince; “bu teklif 25 karşı 23 rey ile reddedil. “Ta bunlar, milletlerarasf munasebetlere P kükim olan yeni zihniye süretiyle “ileride - dünyan fanliyetine düzen vermei diği takdirde milletler ce göstermek ekonomik fuz ve kudreti ne olabileceği hakkın. Yetinin yerini başka hiç bir kurum tu. tamaz. Önün içindir ki onun - bakasını 6 Negüs asamblede Cenevre: 30 Haziran 1936 Bugün Milletler Cemiyeti asam- ölesinde 40 dakika Negüs'ü dinledik. Negüs asamblede kendi diliyle yavaş fakat güç konuştu. Hiç jest yapma- dı. 40 dakika Milletler Cemiyetini itham etti. . Negüs mü, Milletler Cemiyeti mi haklı? İtalya - habeş harbında mağ - Tübiyetin mesulü Milletler Cemiyeti mi yoksa Negüs müdür? Eğer Negüs memleketinin müda- İaası için Milletler Cemiyetinin vaid ve kararlarına değil de, habeş ordu- larının müdafaa kudretine inansaydı vaziyet gene böyle mi olurdu?. Milletler Cemiyeti belki Negüs'ü hiç tekzib etmiyecektir. Fakat Cemi- Montrö mektubları kendisinin yapacağını da belki söy lemiyecektir. Negüs'ün - Milletler — Cemiyeti asamblesinde söylediği nutukla h beş davasına kazandırdığı şeyler şimdiden tahmin - edilemez. Fakar bu nutkun habeş - italyan — ihtilâfmı beynelmilel emniyet davası halinde Milletler Cemiyetine getir - nebilir. Kim bilir belki yarın, devletler, bu beynelmilel emniyet işinde kı di hisselerine düşen mesuliyetleri te- ker teker söyliyecekler, ve yeni ted. birler arıyacaklardır. legüs asamblede sempatik mi idi. bunu pek bilmiyorum. maşkat Negüs asamblede - tahkir Külkdikten sonra çok sempatik oldu. Matbuat tribününe yerleşmiş birk: an Negüs'ü küreü (Sonu 2. ( yonun Konsey konuşmalına mevzu olan Danzingden — bir temin uğrunda hiç bir yey esirgememe- diyiz. Ti im komitesinin toplantısı Cenevre, $ (A.A.) — Tanzim komi- tesi dün toplanmıştır. B. Musolini asamble kararını tasvib etti Asamıble Başkanı Van Zöeland #olini'ye gösterildiği ve kendisinin bu- Nu itirazsız tasvib ettiği haber alınmış. Şili, delegesinin istif kabul etmiy Santiago, $ (A.A.) — Şili hüküme- ti, Cenevrede delegesi bulunan B. Rivas Vikuna'nın istifasını kabul etmemeğe karar vermiştir. BB. Delbos ve Eden Cenevreden ayrıldılar Paris, 5 (A.A.) — B. Delbos ve £ görünüş den bu sabah &, 30 da trenle cenevreden buraya gelmişlerdir. (Sonu 3. Üncü sayfada, G TEMMUZ 1936 PAZARTESİ Son haberler üçüncü sayfamızdadır HER YERDE Sovyetler - birliğindeki havacılarımız Merkez tayyare kufübünün bu vesile ile verdiği ziyafette dostça nutuklar söylenildi Moskova, $ (A.A.) — Merkez tay - yare kulübü, pilot derslerini muvaffa - kiyetle bitiren türk spörcuları şerefine zlyafet vermiş ve bu ziyafette Osso- him erkânı, Türkiye Büyük Elçi- Diş Komiserlik delegesi, türk elçi - Tiği ve komiserlik ileri gelenleri, türk tayyarecileri ve tanınmış Sovyet pilot- Yarı ve paraşltçüleri hazır bulunmuş - tur, Türkiye elçisi ile Eidemann sami- n silkuklar tenti etmişlerdir. Türkiye elçisi Apaydın türk sporcu- Jarının - gördükleri” dostça / kabul ve özenden dolayı Sovyet hükümetine, Oa- soviakhim'in merkez komitesine ve merker tayyare kulübüne minnetlerini bildirmiştir. Türk aporcularının yetiştirllmesi - 'ne nezaret etmiş olan Vastrebof — Tase Ajansı muhabirine yaptığı — beyanatta Ali'nin 84 santlik 319 müstakli uçuş, Ferld'in 83 santlık 311 uçuş ve Tevfik - in de 89 saatlık 328 uçüş yaptığını ve her üçünün de dersleri “pek iyi” dere- ce ile bitirdiklerini söylemiştir. Said, Muammer ve Hilmi bütün dersleri “iyi” derece ile bitirmişlerdi İtalyanların doğu Afrikasındaki tedbirleri Roma, $ (A.A.) — Bakanlar kurulu, doğu Afrikasının tensiki - ve ezcümle sağlık, tecim, mekteb ve tüze sömürge kurumları hakkında bir takım tedbirler kabul etmiştir. Ekonomi alanında, bütün hususi te- şebbüsler devlet tarafından kontrol & dilecek ve kooperatif sistem kurulacak. tır, » © B. Grandi Romada Roma, 5 (A.A.) — İtalyanın Londra elçisi B. Grandi ve karısı bu sabah Lon- dradan buraya gelmişlerdir. DÜNKÜ SPOR HAREKETLERİ Ş—Ahnkaragücünü ve Galatasaray- Güneş muhteliti Fenerbahçeyi 3.2 yendiler Bisiklet koşuları- Atletizm müsabakaları. Boçkay - Ankara Gücü maçına saat 17 de beşiktaşiı Nurinin hakemliği ile başlandı. Macarlar dünkü — kadrolarını muhafaza ediyorlardı. Ankara Gücü ta- kamı ise: Osman, Ali Rıza, Enver, han, Semih, Nazmi, Abdi, Bilâl, Fahri ve Hamdi'den müteşekkildi. Hakemin düdüğü ile beraber güçlü - ler hücuma geçtiler. Top, sağdan macar ların kalesine kadar indi. Kaleci - bunu güçlükle uzaklaştırdı. Ankara Gücü, oyunun neticesi hakkında ümid verici güzel akınlarla, arkası arkasına Boçkay kalesini sıkıştırdı. Dördüncü dakikada sağdan inen Abdiye ayak koydular. Ha- kemin verdiği favulu Orhan çekti. Ka - denin önü karıştı. Şampiyon takımın üç ortası mühim bir fırsat kaçırdılar. şar Bu tehlikeyi atlatan macarlar, topa uzun bir vuruş yaptılar, Ali Rıza ken « dilerine hemen — mukabele etti. Top şimdi Hamdide.. Hamdi ilerliyor, Hafr ve beki atlattı. Çektiği şütü kaleci çel « di. Bu sefer Yaşar, hücumda, ne yaz ki üstün oynayan Ankara Gücü fırsat- ardan istifade edemedi. Macaj . Ten baskıdan sonra, ksa ve - seri paslarla Ankara Gücü kalesine kadar yladılar. L kilde gol atmağa imkân bulamıyorlardı. Boçkayın bu üstünlüğü de çok az sürdü. İki takım mütevazin bir oyun gösteriyorlardı. ir defa, Yaşar yerden çok güzel bir ut çekti. Boçkay kalecisi güzel bir kur- tarış yaptı. Halk kendisini alkışladı. Gene bir akın esnasında Güç lehine bir korner oldu. Abdi topu kalenin ortası- 'na düşürdü. Ne yazık ki macar kaleci topu uzaklaştırdı. aşlarından bi estantane: Bockay ü imdkr Boçkay akınları, dünkü gibi, hep sağdan oluyor. Markuş, topu her yaka- Jadığı zaman Ankara Gücü kalesine bir tehlike yaratıyor. Fakat, Nazmi ve Ali Rızanın fedakâr oynz oluyordu. Kaleci Osr da fena değili 37 inci dakikadayı (Sonu 5. inci sayfa, — ve Ankara eücü takımları Bir arada * .ı."sı..(.———J