6 Temmuz 1936 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

6 Temmuz 1936 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 6

Ç (asu) SAYFA & Hava Okulları Komutalığından Hava okulları için 126 lira ücretle bir mimar alınacaktır. Şerait Ücretlerine gösterecekleri iktidar ve liyakate gö- Jat veçhile iki sencde bir zam yapılacaktır. Teteklilerin ae e diğet evrakı ile beraber Eskişehir Hava Okulları Komutan. Tağına müracast etmeleri lüzımdır. 4 — Hüsnühal varakası ve sıhhat raporu almak $ — İki sene hizmeti teahhüd edeceğine dair Noterlikçe musad- dak senet vermek. (3577) 1—2ms Ankara Valiliğinden : 1 — Hazine namına müsadereli Ankara orman müdüriyı larında mevcut bulunan 18,975 metre mikâp çam kerestesinin her metre mikâbı 18 liradan, 333 adet çam sırığının beher adedi 10 kuruştan 29595 kilo mahlüt odunun beher kiolsu bir kuruştan 14022 kilo meşe kömürünün beher kilosu 2,5 kuruştan 152 kilo çam kömü- Tünün kilosu 3 kuruştan 320 kilo çıranın beher- kilosu 2 kuruştan 'adet çam sepetinin beher adedi 5 kuruştan 303 çift çam düğ. minin beher çifti 3 liradan 15 gün müddetle açık artırmaya konul- muştur. 2 — Artırma 20-7-036 pazartesi günü saat 15 de Ankara orman müdürlüğünde yapılacaktır. 3 — Artırmaya iştirak edeceklerin 9, kara Orman müdüriyetinde müteşekkil ilan olunur. (4603) 17.5 teminat akçelerile An- komisyona - müracaatları 2—2833 Emniyet İşleri Umum üdürlüğünden : Motosiklet, Bisiklet ve ' yazı makinalarının tamiri ve bunların Kkullanılması işlerinde çalışmak üzere ayda (80) Tira ücretli vazife- e müsabaka ile bir makinist alınacaktır. İsteklilerin vesikalarile birlikte 16-7-036 tarihine kadar ile Umum Müdürlüğe müracaatları, (1574) 2—28214 MAL SAHİBİ VE KİRACILARIN NAZARI DİKKATİNE Ankara Belediye Reisliğinden : - Kiraya verilen ve verilmek istenilen gayri menkuller için yapılan mukaveleler- den müddeti hitam bulanlar ile mukavele- yi yapmamış olanlar 20 temmuz 936 ta- rihine kadar Noterlikçe tasdik edilmiş mu- kaveleyi yapmış olmaları lâzımdır. Bu müddetten sonra umumi surette yaptırı- “lacak kontrolda mukavele göstermiyen Mal sahibi ile kiracılar cezalandırılacak- lardır. (1510) 1-2699 Askel İstida 1 Fabrikalar Sigorta “ Sandığı Reisl “Askeri fabrikalar tcavün ve sigorta sandığı tarafından Kırıkkalede bir sinema binası ile bir fırın ve bilahare tekarrür edecek müteaddid evler yaptırılacaktır. Bu işlerle uğrasmış ve asgari olarak seksen bin liralık bir teahhü- dü ifa ettiğine dair ehliyeti fenniyesini ibraz edecek mütcahhidlerin bu husustaki resim ve tafsilâtı almak Üzere her gün istasyon civarın- daki askeri fabrikalar umum müdürlüğü binasında bulunan teavün Ve sigorta sandığına saat 13 den sonra müracaatları. (1561) 1—2771 g e TIT AT NT , KIZILAY HASTABAKICI HEMŞİRELER Okulu Direktörüğünden : Yeni ders yılına hazırlanmaktadır. Okul geceli - ve para- sızdır. Okul, genç bayanların hastabakıcı ve ziyaretçi hemşi- re yetiştiretek, hastanelerde ve umumi sıhhatle alâkadar olan mücsseselerde çalışmalarına mahsustur. “Tahsil müddeti üç yıldır. Teorik ve pratiktir. Dersler hu- susi doktor profesörler ve muallimler tarafından verilir. İsteklilerin iyi ahlâklı ve sıhatli ve en az orta tahsili - bi- tirmiş olmaları şarttır. Diğer yartlarırkızla fazla izahat için İstanbulda Aksarayda Haseki caddesinde ine müracaat edilmesi. 15 Eylâl 1936 dan sonra müracaatlar kabul edilmiyeceki 22817 M CAT CNK AL AA Antalya Valiliğinden : 1 — Vilüyet emlâkinden Antalya / iskelesinde günde otuz ton buğday üğüten un fabrikasının mülkiyeti yüz yirmi bin lira mu- hammen bedelle 19-8-036 çarşamba günü saat 12 ye kadar kapalı zarf usnlile arttırmaya konulmuştur. 2 — Muvakkat teminat yedi bin iki yüz elli liradır. 3 — İhale bedeli peşin olduğu gibi senelik yüzde altı faize tâbi olmak Üzere sekiz senede ve sekiz müsavi taksitte de ödenebilir. 4 — Taliplerin teklif mektuplarını 2490 sayılı kanunun tarifi Gairesinde o günü saat on bire kadar Vilâyet makamına vermeleri Tzundır nden : iplere kolaylık olmak üzere * Ankara, İetanbul. İzmiz, Adana Vilayetlerine de gönderilmiştir. 1—2693 ULUS Devlet Hava Yolları İşletme İdi Alım ve satım komisyonundan : Ankarada istasyon civarında, eski koşu meydanında yaptırılacak betonarme tayyare hangarı için (4600) lira bedel tahmin. edilmiş ve inşaat kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 13. 7. 936 tarihinde pazartesi günü saat 15 de Taşhanda Hava Yolları Devlet İşletme İdaresine ait dairede yapılacaktır. Proje ve şartnameler 233 kuruş bedel mukabilinde Bayındırlık Ba: kanlığı Yapılar Unum Müdürlüğünden alınabilir. Talip - olanların 3487,5 liralık muvakkat teminat makbuzu veya Banka mektubu. ve gartnamede gösterilen vesikaları ihtiva etmek üzere 2490 No: lu kar Sumun 32, 33 üneü ve müteakib maddelerindeki tarifat dairesinde hazırlıyacakları teklif mektuplarını yukarda yazılı eksiltme saatin den bir gaat evveline kadar komisyon reisliğine vermeleri ilân olu: nur. (1455) 2634 « esi Adliye Vekâletinden : Bütün mehakim ve devairi Adliye ihtiyacı için B4 kalemde 14,125,000 adet matbua, 29.000 adet Koçan, 8,150 adet defterin bas- tırılması kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 22- 7936 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 de Ankarada Adliye Vekâleti levazım müdüriyeti odasında toplanacak eksiltme komis- yonu tarafından yapılacaktır. Muhamden bedel 7.800 liradır. Umumi ve hususi şartnameler vekâlet levazım - müdüriyetinde ve İstanbulda adliye levazım memurluğundadır. Eksiltmeye iştirak edecek istekliler fazla malümat almak için her gün bu dairelere gelerek şartnameleri imza mukabilinde para- Sız alabilirler Eksiltmeye girecek isteklilerin eksiltme günü saat 14 de kadar şartnamedeki sarahat dairesinde, İstenilen vesikaları teklif mek- fuplarile bedeli muhammenin 96 7,5 gu nisbetinde 585 liralık temi- natlarını komisyon riyasetine vermeleri ve 2490 sayılı kanunun 16 ner maddesinin (E) fıkrası mucibince nakit veya nakit maka- mında olan tahvillerin aynen teminat olarak verilmesi istenilirse daha evel maliyeye yazılarak makbuzun teklif mektubile birlikte tevdii ilan olunur. — (1596) 1—z829 Ankara Valiliğinder Mevküi veya Kapı Metruke bedeli - Miktarı Mahallesi Sokağı No, No: Cinsi Müştemilatı Lr. Kr. Lr. Kr. » Aşağı 360 —» B oda, 1 mut. 15 00 13 50 dere bah, halâ banyo » Aşağı 360 —4 3oda, mut- 15 00 13 $0 Ayrancı bah, | halâ, odunluk, kömürlük Yukarda evsafı yazılı evlere talip zuhur etmediğinden .şamla günü saat 15 de ihalesi yapılmak üzere 16-6-036 tari itibaren bir ay müddetle pazarlığa kalmıştır. İsteklilerin sözü geçen gün ve saatte hizalarında gösteri pozito makbuzlariyle beraber Defterdarlıkta - kurulan - Kor Müracaatları. (1386) İseztoz Ankara şehri İmar Direktörlüğündeni 1 — Eksiltmeye konulan iş Ankara mezarlık duvarı kapak taş ları olup keşif bedeli - 21075 lira 31 kuruştur. 2 — Bu işe ait şartnameler ve evrak şunlardır : 2. Eksiltme şartnamesi b. Mukavele projesi c Nafia işleri şeraiti umumiyesi d. Hususi şartname € Keşif cedveli £ Proje İstiyenler bu şartnameleri ve evrakt 1 lira mukabilinde Ankara imar müdürlüğünden alacaklardır. 3 — Eksiltme 10 temmuz. 1936 cuma günü saat on altıda Anka- ra imar müdürlüğünde yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulile yapılacaktır. $ — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 1581 lira muvakkat teminat vermesi, bundan başka aşağıdaki vesikaları haiz olup ek- siltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. Eksiltmeye en azı bir parçada beş bin liralık temiz duvar ve taş işi yapmış olduğuna dair vesikası olanlar girebilirler. 6 — Teklif mektupları yukarıda 3 üncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Ankara imar müdürlüğüne getiri siltme komisyonu reisliğine makbur — mukabilinde — ven Posta ile gönderilecek mektupların nihayet üçüncü maddede yaz saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile i patılmış olması lâzımdır. Postadan olacak gecikmeler kabul edilmez. (1433) 1—2597 ı Hava Okulü Komutanlığından Hava okulları talimatının 86 mcı maddesinde yazılı şartları haiz üsteklil k kâğıdı ve vesikaları ile temmuzun başlangıcından ağustos sonuna kadar okula başvuranlar okulun bulunduğu yerin dışında bulunanlar dilek kâğıtları ile vesikalarını posta ile okula gönder der ve alacakları karşılığa göre hareket ederler. Madde 86 — Hava Okulları Gedikli kısmına girme şartları şun- dardır A - Türk olacak B - Orta mektep “Lise sekizinci sınıf, tahsilini bitirmiş en az 17, en çok 20 yaşında olmak. C” Sıhi vazi ilukta ve uçuş işlerinde kullanılmağa el- verişli olduğuna dair mütehassısları tamam olan bir hastanede hat heyeti raporu almak. Dutarda bulunanlar Bulundukları yerin askerlik şubelerine müracaat muayeneye gönderileceklerdir. Tam teşkilâtiı sıhi heyet bulunan yerlerde o ye- rin en büyük kumandanına müracaatla muayeneye gönderilirler. D - Ahlâkı sağlam olduğuna ve hiç bir suretle suçlu ve mahktüm olmadığına dair bulunduğu yerin Emniyet ” Müdürlüğünden veya Polis âmirliğinden tasdikli vesika göstermek. E - Mektebe alınacak okuyucular: Gedikli erbaşlar hakkındaki 2505 sayılı kanun mucibince muamele göreceklerini mektebi bitir. diklerinde 12 yıl müddetle Hava Gedikli Erbaş olarak vazife göre- ceklerini teahhüt etmek. F - Mektepçe yapılacak seçme imtihanında kazanmak. H - İstekli adedi çok veya imtihanı kazananlar alınacak mik- dardan fazla olursa bunların içinden riyaziye bilgileri daha iyi ve yabancı dil Hava mektepleri okuyucuları Askeri . Kitap ve diğer ders kiyetle bi irenler arasında kabiliyetlerine göre uçucu makinist tel. siz fotoğrafçı atış ve bombardımancılığa ayrılırlar, (376) — 6 TEMMUZ 1936 PAZAL Çanakkale Vilâyeti Daimi ğ Encümeniden : Keşif bedeli Muvakkat T. 20264 L. 35 K. 1S19 L 83 .K ESİ Yapılacak iş Biga — Karabiga yolunun 6.600:21-979 Kilometre'eri arasında 9954 M. kısınının tamiratı esasiyesi 1 — İstekliler bu işin keşif, şartname ve diğer evraklarını Anka- ra, İstanbul, İzmir, Çanakkale Nafıra Müdürlüklerinde görebilirler. ksiltme 31.7936 cuma günü saat 15 de kapalı zarf usuliyle Daimi Encümende yapılacaktır. 3 — İsteklilerin müracaatları 2400 sayılı kanuna uygun olmakla beraber şosa inşaatı yapmış olduklarına dair N afıa Vekâletinden verilmiş ehliyeti fenniy vesikasını teklif mektuplarına koymala: Ti lâzımdır. (3637 794 Milli Müeafaa Vekâleti Denız Merkez Satın Alma Komisyonu Reisliğinden: 1 — Tahmin edilen bedeli 108.000 lira ve ilk teminatı da (6650) lira olan (6000) kilo mazot 20 Ağustos 936 perşembe günü saat 14 de kapalı zarfla satın alınmak üzere münakasaya konmuştur. 2 — 540 kuruş mukabilinde şartnamesini almak istiyenlerin An- kara'da Milli Müdafaa Vekâleti binasında müteşekkil komisyonu- muza müracaatları, 3 — Münakasaya gireceklerin 2490 sayılı kanum hükümleri da- hilinde ve yukarda yazılr günde saat on üçe kadar kapalı zarfları: 'mt komisyona vermiş bulunmaları. (1579) — 12823 Kapalı zarf usuliyle eksilt me ilânı Gümüşane Nafıa Müdür! 1— Eksiltmeye konulan iş: Gümüşane Vilâyetinin Trabzon - İran Transit yolunda yapılacak tesviyei turabi- ye, imalâtı sınaiye, silindiraj, sığnak binaları ve işaret lev- haları. Bu işlerin keşif bedeli: Üçyüz seksen bin altı yüz kırk dört lira dokuz kuruştur. 2 — Bu işe aid şartnameler ve evrak şunlardır. A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Nafaa işleri şeraiti umumiyesi D — Tesviyei turabiye şose ve kârgir ve betonarme in- şaatına dair fenni şartname E — Hususi şartname G — Tahlili fiat cetveli İstiyenler bunları 950 kur - mukabilinde Gümüşane Naft Müdürlüğünden alabilir. 1 Ve Tstanbul - Tei Erzurum ve Ankara Nafra Müdürlüklerindesmitüz— bilirler. 3 — İhale: 20-7-936 pazartesi günü saat 15 de Gümüşa: ne vilâyeti odasında komisyonu mahsusu tarafından va: ptlacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklinin 19000 lü muvakkat teminat vermesi ve Ticaret Odasına kayıtlı ol- duğuna dair vesikayı haiz olup göstermesi lâzımdır. Bun- dan başka Nafta Bakanlığının 24-4-0936 - günlü talilfatna- Mmesine göre bakanlıktan bir vesikayr haiz olması şarttır. '6 — Teklif mektupları yukarda üçüncü maddede yazılı Ssaatten bir saat evveline kadar Gümüşhane Vilâyeti ek- siltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde verile- cektir. Posta ile gönderilecek mektupların nihayet üçün- cü maddede yazılı saate kadar olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada - ola» cak gecikmeler kabul edilmez. (1604-3698) rlüğünden : Ankara Valiliğinden : Nühiye- -Merkli Mühemesen Diposita Kapu- Metrüke Cinsi Müştemilâti Bedeli Miktarı Ne No ÜaK Lira K, Zit mabiyesi Köy 2 18i — Bahçe 0 0 00 7s. Kutme. Öuk hallesi * z 50 00 03 28) Yukarda evsafı yazılı bahçeler 15.7.936 çarçamba günü saat 15 de ihalesi yapılmak üzere 26.6.936 tarihinden itibaren 19 gün müd- detle açık artırmaya vazolunmuştur. #öcüra Sörü geçen gün ve saatte hizalarında göst-rilen di makbuziyle Defterdarlıkta kurulan komisyona müracaatlar, 2—2785 Ayancık Belediye Reisliğinden : 1 — Ayancık "asabası elektrik tesisatı nafta vekâletince musad- dak Proje şartmanıc mucibince açık eksillmeye konulmuştur. Tesisat Zingal santralı tevzi tablosuna ilâve ilk tıranafor on kasaba tıransformatör isatsyonu tıransformatör istas. yonları rabıt hattı hava hattr kablo ve teferrüatı şehir şebekesi ie bunların malzeme tesisi ve montajları ve sair bilcümle teferrüatındar ibarettir. Muhammen bedeli 5150 liradır. 3 — Bu işe aid evrak şunlardır. A: Ekı Mukavele projeleri, C: Fenni şartnameler, D: Proje ve plânl Keşifnameler ve teferrüatı ve saire. 4 — İstekliler bu evrakt Ayancık belediyesinden görebilecekler iyenlere de birer sureti bilâbedel gönderilebilir. — Eksiltme müddeti 20 haziran 936 tarihinden itibaren 2 gün olup ihale 10 temmuz 936 cuma günü saat 14 de Ayancık bele diye dairesinde encümence yapılacaktı 6 — Eksiltmeye girebilmek için taliblerin keşif bedelinin 967 u nisbetinde muvakkat teminat akçesi yatırmaları veya banka mek Kubu ve ihtisas vesikalarını ibraz etmek şarttır. ( 7 — İşbu eksiltme ve ihale 2490 sayılı kanun dairesinde yapılaca Aımdan talib olanların muRyyen günde müracantları ilân glumük, (3592) 1—2736 İtme şartnameleri, B E: gibi