7 Ağustos 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

7 Ağustos 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İspanyada şiddetli harb başladı, met kuvvetleri hükür- bazı muvaffakiyet elde etti 395 — Fitti her yerde 5 kuruş Kapatılan mebusan meclis binası Atina 6 — Yunanistanda tahaddüs eden yeni siyasi vaziyet üzerine na- zırlar, istifalarını başvekile vetmişler- dir. Başvekil, bu istifaları kabul et- miş ve yenilerini tayin etmiştir. Ye hi naşırların kral huzurunda tahlif- Buğdaylarımıza rağ- bet fazla, Fransadan da buğday almak için müracaatlar başladı 24240: (İdarı ara) - 24249 ( Tahrir) - 24248 (ilana) - 20113 ti) 2 Telefon leri yapılmıştır. M. Zaviçanos başvekii muavinliği- ne, maliyeye ve Iktisat nezareti ve- | killiğine, amiral Rediadis maliye müs-| teşarlığına, general Papavasiliu ha» | (Devamı 5 inci sahifede) Şark şimendiferleri imtiyazı hükümete geçiyor Dünkü toplantıdan iki görünüş: Yukarıda Paristen gelen delegeler, aşağıda içtimada ekseriyetin temin edildiğini gösteren salâhiyetnameler tetkik ediliyor Ver bakalım bir sigaral... (Yazısı dördüncü sahifemizdedir) Yunan başvekili İlimle karşı mücadele açıyor Siyasi vaziyet üzerine nazırlar istifa etti. M. Metaksas bir kabine teşkil etti Selânikte birçok komünist tevkif edildi, umumi grev teşebbüsü neticesiz kaldı, M. Metaksasın beyanatı Trakyada büyük manevralar başladı Mareşal Fevzi Çakmak ve kumandanlar bu ere Alpulluya gittiler aları Hayrebolu cis varında birinci ordu müfettişi Orge neral Fah ı Altayın idare lis Bıyıkday, diğer £ sını ikinci kolordu komutanı Korge- neral Sabit Noyon ifa etmektedir. Bugün Mareşal Fevzi Çakmak ile ikinci ordu müfettişi Orgeneral İzzed- din Çalışlar ve üçüncü ordu müfet- tişi Orgeneral Kâzım Or ve erkâ- ni harbiye ikinci reisi 'neral Asım Gündüz Alpukuya hareket eylemiş lerdir. Yarın da Mili müdafan vekili gene- ral Kâzım Özalpın hareket edeceği işitilmiştir. Cim Londos geldi Cim Londos vapurdan çıkarken (Muharririmize beyanatı ikinci sa- hifemizdedir.) son, baydan bana bir bi Dilenci tipleri: «4 — Realistler!» Norveçliler milli takı- mımızı 4-0 nasıl yendiler Ilk devrede takımımız fena oynamadı fakat ikinci devrede çorbaya döndü Sporcularımızdan bir kısmı Berlin (Hususi muhabirimizden) — Mum: indayız. Zümrüt gibi 3 şil a 20,000 kişi âlabilir. Fakat ancak 3000 kişi kadar seyirci var. Sant tam 17,30 da evvelâ Nirveçli- ler, arkadan bizimkiler çıkarak halkı selâmladılar, Türk milli takımı: Cihad - Hüsnü, Yüşar - Reşad, Lütfi, İbrahim - Niya- gi, Said, Hakkı, Rebii, Fikret, Buğday yeniden Berlinde Olimpiyad köyünde Hakem; İtalyan Skarpi Yan hakemleri: , oyuna Nor zden aşan top kaleci “Ciha- lerinde kaldı. 5 dakika müddet- le Nofveçlilerin “Bâkimiyeti altında devam eden oyun, Sol Fikret va- sıtasile yaptığımız iki güzel hücümla seyrini değiştirdi, faıkıye$ bize geçti, (Devamı 4 ncü sahifede| ihracatına başlandı İlk partiler Almanya ve İsviçreye satıldı, Fransada buğday istiyor Bir senedenberi Oinkıtaa rayan buğday ihracatına yeniden başlanmıştır. İlk partiler Almanya ve İsviçreye satılmıştır. Fransanın buğ- day ihtiyacının bir kısmını temin eden Cezair de bu sene mahsul çok bozul- muştur. Her yıl mühim miktarda buğ- day ihraç eden Cezair bu sene ithalât yapmak mecburiyetindedir. Fransızlar | bu ihtiyacı temin etmek üzere Türkiye | Ziraat bankasile temasa girişmişler ve | eski mahsulden 6000 ton buğday iste- mişlerdir, Fakat elde bu kadar ihracat yapacak eski buğday mevcud olmadığı için Fransizların teklifi kabul edilmemiş ve yeni mahsul üzerinde görüşülebile- ceği bildirilmiştir. Bunun üzerine Fransizların memleketimize gönder- dikleri mümessil ile banka arasında temaslara girişilmiştir. Yunanistan da buğday istemekte. dir. Çünkü Cezairden ümidini kesmiş- tir. Dünya buğday fiatleri 5 kuru: yüksek olduğu için vaziyet ihracat yap- mağa müsait telâkki ediliyor ve mah- sulümüz, geçen senekinin iki misli ol- ması dolayısile milyonlarca Jiralık buğday ihraç edileceği umuluyor. Bundan başka memleketimizde buğ- day istihlâkini arttırmağa ve musır sarfedilen mıntakalarda buğdayın ter- cih edilmesi için tedbir almağa ehem- miyet veriliyor. (Devamı 5 inci sahifede) Meşhur Lorando - Tubini davası Yüz elli bin liralık alacak nasıl T kiz yüz bin liraya çıktı? Hususi bir dava nasıl siya- si bir mesele oldu? Osmanlı ve Fransız devletleri arasında siyasi münasebetler na- sıl kesildi? Fransız donanması nasıl Midilliyi işgal etti? Yüz elli bin lira yerine nasıl yarım mil yon lira verildi? Yarından itibaren Saray ve Ba- biâlinin iç yüzü sütunlarında oku- yunuz, neyim bari!,.,