13 Ağustos 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

13 Ağustos 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Merkez bankası his- se senetleri bir hafta- da 10 puan yükseldi İspanyol asileri mu- vaffakiyet elde ettik- lerini bildiriyorlar —— —— — — Sene 18 — No. 6401 — Fistı her yerde 5 kuruş Telefon: 2424) (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Kile) — Dün Trakyada yapılan büyük geçid resmi münasebetile iki intiba: Solda kahraman piyadelerimiz bir geçid resminde, sağda ağır tanklarımız geçerken Geçit resmi dün yapıldı Binlerce vatandaş Türk ordusunu saatlerce alkışladı ? Ordudatam bir zindelik göze çarpıyordu Motörlü vasıtalarımızla iftihar edebiliriz Babaeski 12 (Sureti mahsusada giden muharririmizden) — Sabahın alaca karanlığı... Geçid resminin yâ- pılacağı Havza civarında Hasköy sâ- hası ve yollar Trakyanın her tara- fından gelen kalabalık bir halk küt- desi ile dolu Herkes 'Türk ordusus nun büyük resmi geçidini görmek için sabırsızlanıyor... Saat dokuz.. ordu geçid resmi ha- zırlığını ikmal etti, Mareşal Fevzi Çakmak ve maiyetindeki generaller | halkın coşkun tezahüratı ve alkışları arasında otomobille sahaya geldiler ve geçid resmini takip edecekleri ye- ri aldılar. GEÇİD RESMİ BAŞLADI | at dokuzda baş- | | | | Geçid resmi ladı, İlk piyade fırkası göründü. sert mlarla ilerliyor. meydanı doldu- rli ve köylü binlerce vatan- Yaşa;.. Varol Sesleri bu geniş sahayı çınlatıyor... Piyade kıtalarını topçular, süvari- Erkek doğdu, bir müddet | sonra kız oldu, şimdi tek-: Yukarıda bir ta; filo: yyare filomuzun uçuşu, ortada büyük erkânı harbiye reisi Fevii Çakmak ve kumandanlar Edirneye ler, istihkâm, muhabere,, nakliye kıta- larile tayyare filolarımız, kamyon nakliye kuvvetleri, motosiklet, zırhlı otomobiller, tanklar takip ediyor, Halkın sürekli alkış ve takdirini ka zanan erlerimizde tam bir zindelik göze çarpıyor. Motörlü vyasıtalarımız cidden gö- güslerimizi iftiharla kabartacak ka dar heybetli ve kuvvetli... MEYDAN İSTİKLÂL MARŞI İLE ÇINLIYOR Geçid resmi bitti, şimdi bandolarm çaldığı istiklâl marşına halk ta Işti- râk ediyor ve geçid resmi meydanı İs- tiklâl marşı ile çınlıyor... Kıtalar yerlerine gitmek üz ola çıkıyorlar, Mareşal Fevzi Ç geçit re3- mindeki irtizamdan çok memnun ok muş ve Korgeneral Halisi tebrik et- miştir. Büyük erkânı harbiye reisi ve maiyeti öğle yemeğini Havsada ye- dikten sonra Babaeski yolile Alpullu- ya hareket etmiştir. rar erkekliğe döndü! Belgrad 12 (Akşam) — Burada çi- kan Vreme gazetesi, Yugoslav tıp mahafilini çok mlâkadar eden şu hadi- seyi yazıyor: Saray Bosnada demiryolları müdü- riyetinde çalışan Mustafa Popoviç adında birinin 15 sene evvel bir ço Cuğu doğmuştur. Çocuğun tenasül Uzvunun gayrı tabilliğinden kız mi, erkek mi olduğu bir türlü anlaşıla- mamıştır, Bu sebeple bir aralık ebeveyni, ç0- Cuğa “ne isim vereceklerini de şaşır- Des'avdır. Nihayet, doktorlâra da Müracaat etmişler ve çocuklarının er- kek olduğunu anlıyarak Enver ismi- Mİ vermişlerdir. Çocuk iki yaşına geldiği zaman di- ik a ti göstermiş ve 7 yaşında rak şil ktebe kız talebe ola termeğe başlamıştır. Çocuk, tam beş sene kız olarak büyümüş, bundan sonra yeniden erkekliğe dönmüştür, En nihayet çocuğun anası ve babası, tibbın yardımına koşmağa mecbur kalmışlardır. Belgradda marul doktorlardan mü teşekkil bir tıp heyeti çocuğu mua- yene etmiş ve kendisinde erkekliğin daha fazla olduğunu anlamıştır. Bu- nun üzerine çocuğa tekrar eski ismi | olan Enver adı verilmiştir. Olimpiyad mektupları Güreşleri seyrederken Yazan: Esat Mahmut Karakurt ——e Yaşar dünya şampiyonluğunu nasıl kazandı? Yazan: Ahmet Âdem Göğdüm (8 inci sahifemizde okuyunuz. ) | - Bi nz giderlerken, aşağıda topçular geçiyor Kıbrıs adasında büyük hazırlıklar Kıbrısta Mağusadan Mançester Gu- | danı hav: , - a baş mareşalı sir Brooke we gazetesine 5 ağustos tarihile | Aerodrom inşaat şefi ile birlikte bir şu telgraf çekilmiştir: hafta Kıbrıs adasını teftiş etti. Mare- İngiliz hava kuvvetleri baş kuman- İspanya'da durum: Hükümetçilere göre!.. şal adada tayyare meydanı olmağa müsald yerleri gezdi. kararlaştırılmıştır. Komşulara göre! Kıbrısın şarki Akdeniz havzasında * hava ve deniz üssü haline getirilmesi