12 Ağustos 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Ağustos 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İ i okuyunuz! m — — Sene 18 — No. 6400 — Fi İspanya Avrupada siyasi vaziyet yeniden karışıyor Almanya Fransız teklifine cevap vermiyor Fransa serbesti hareketini . v geri almağı Londra 11 — İspanya işlerine ka- rışimaması hakkımda Frcnsa tarar fından yapılan teklifin uzun müzâ- lere sebep olacağı anlaşılıyor. Al- , Amerikanın da bu anlaşma” ğe çağırılmasını istemiştir. Ayni zamanda İspanya için iane top- lanmamasını da talep etmiştir. Portekiz de İspanya hudutlarının zman altına alınmasını istemiştir. İngiltere, Portekiz nezdinde teşebbüs- te bulunacak, bir sol hükümetin Pörtekiz için faşist hükümetinden dâha tehlikeli olmıyacağını anlata- caktır. İtalya henüz cevap vermemiştir. Sovyet Rusya ve İskandinav devlet- leri muvafakat cevabı vermişlerdir. Liberal gazeteler Almanya ve İtak Yanın anlaşmaya mâni olmak İste- diklerini yazıyorlar. Berlin 11 (A.A.) — Havas ajansın- dan: Siyasi mahafil Almanyanın İs- Panya işlerine karışılmaması hakkın- daki Fransız tekliflerine cevap verme- muhtemel olduğu zannındadır- M. Hitler halihazırda tamamiyle 0- Radyo mütehassısı dün sabah geldi Ankarada biri kısa, diğeri uzun dalgalı iki istasyon yapılacak Nafıa vekâleti, memleketimizin rad- Yo istasyonlarını islâh etmek üzere esaslı bir program hazırlamıştır. Prog- Taiın tatbikatında kendisinden istifa» de edilecek olan Hollandalı mü- tehassıs dün sabahki ekspresle gelmiş» «tir. İlk olarak Ankarada biri kısu, di- | Ğeri uzun dalgalı neşriyat yapmak ü- İ Rere iki büyük radyo istasyonu vücu- | sıkı tedbirler alınacağı temin ediliyor. KÜÇÜK İLÂNLARIMIZI O sütunlarda istediğinizi bulmak ihtimali çoktur is her yerde 5 kuruş ÇARŞAMBA — 12 AĞUSTOS 1936 Yaşarın başına çelenk takıldı, başlamıştır, Galatasaray izcileri muzikaya ağızdan istiklâl refakat etmişlerdir. rasimde Berlindeki bütün Türkler bulunmuşlardır. rik etmişlerdir. ihtilâli Bugün büyükgeçit resmi yapılıyor Trakyanın her tarafından halk Havsaya, geçid resmini görmeğe koşuyor Edirne 11 (A.A.) — Trakyadaki ma nevralar sona erdiğinden geceyi Edir- nede geçirmek Üzere başta genel kur- may başkanı mareşal Fevzi Çakmak ol- mak üzere generaller vö umumi müfet- tiş Kâzım Dirikle Trakya valileri vilâyet hududunda baş muavin Sabri ve Edirne valisi Şahin baş tarafından şehir methalinde mektepliler asker ve çok kalabalik bir halk tarafından çoşkun tezaltüralla karşılanmıslardır. Şehir kenarından başlıyarak İstanbul yolunu ve Saraçlar caddesini takiben halk tarafından lâmlanan komut çine giderek bir müddet istirahat ct- mişler ve buradan zirant buhçesine gidereke şereflerine verilen ziyafette hazır bulunmuşlardır. Konuklar gece- yi burada geçirecek ve yarın sabah saat 9 dn Havsada yapılacak olan büyük geçid resminde hazır bulunmak üzere Edimeden lacaklardır. Ma- nevralar Trakyada derin ilgi ile karşı- lanmıştır, Ve halkta büyük bir sevinç uyandırmıştır, Büyük geçid resminde hazır bulunmak üzere halk Trakyanın her tarafından akın akm Havsaya git- düşünüyor Olimpiyatlarla meşgul olduğu İçin | mektedir. Fransız teklifini henüz tedkik ede- miyon, M. sililer Donanmamız lmpiyad oyunları ile meşgul bulun- makta olup meselenin müstaceliyeti- (Devamı 4 üncü sahifede) Akdenize çıktı İzmir 11 (Telefon) — Başta şanlı Yavuz zırhlımız olduğu halde limanı mızda bulunan donanmamız bugün Olimpiyadda dün | şanlı bayrağımız merasimle çekildi bir meşe fidanı ve altın madalya verildi Berlin 11 (Akşam) — Grekorumen güreşlerde şampiyonluk kazanan milletle- | rin bayrakları bugün olimpiyad stadında merasimle çekilmiştir. İptida 56 ki- lo, sonra 61 kilo şampiyonları sahaya çıkmışlardır. 61 kiloda şampiyon Yaşar, ikinci ve üçüncü arasında İlerliyerek şeref mevkiine çıkmıştır. İkinci Pinlandi- yalı, üçüncü İsveçli, Yaşarın karşısında birer basamak aşağıda durmuşlardır. 61 kiloda cihan şampiyonluğunu Yaşarın kazandığı haber verilince muzıka İstiklâl marşını çalmağa ve şanlı bayrağımız Olimpiyad direğine çekilmeğe Bu sırada bir Alman kızı Yaşarın başına defneden yapılmış bir çelenk tak- muş ve uzun ömrün rümüzü olarak küçük bir saksı içinde bir meşe fidanı hediye etmiştir. Aynı zamanda Yaşara altın madalya verilmiştir, Stadı dol duran yüz binlerce halk şanlı bayrağımızı ve sporcumuzu alkışlamıştır. Me- Yapıdan merasimden Yaşar pek müteheyyic olmuş ve sporcunun gözüne yaş gelmiştir. Merasimde bulunan Türkler kahraman güreşçimizi hararetle TAYYARE PIYANGOSU Kazanan numaraları Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) kendisine marşını söyliyerek İ Bulgaristan binlerce vagon meyva ihraç ediyor 'Meyva ve sebze memleketi olduğumuz halde neden ihracat yapamadığımız araştırılacak bir meseledir Sofya 11 (Akşam) — Son seneler- de zahire flatlerinin çok düşük oldu- ğunu gören Bulgar köylüsü, memle- ketlerini, bağ, bahçeye çevirmiş ve hiç boş yer bırakmamıştır, Bunların yetiş- tirdiği meyva, sebze, üzüm mahsulâtı bugün Bulgaristanın, ihracatının bü- yük bir kısmını teşkil etmektedir Ta- ze meyva, taze sebze, taze üzüm ihra- catı, Bulgaristana, zahire ihracından ziyade kazanç getirmiştir. Bu yazın ilk olarak harice vagonlar dolusu pek çok taze çilek, sebze ihraç edildi. Şimdi de kırmızı domates ihra- catı yapılıyor. Düne kadar yalnız Pi- levne sancağından ihraç edilen doma- tesler 60 vagonu bulmuştur. En ziya- dn Almanya, Lehistan ve Avusturya- ya ihracat yapılıyor. Güriderilen doma- tenler taze ve temiz olduklarından bu- ralarda derhal salılmışlardır. Bulga- ristan 1985 te 503 vagon domates ih- raç etmişti. Bu sene ise şimdiye ka- dar 800 vagon taze domates ihraç edil- miştir. bulgaristan, ayni zamanda domates Memur hayatından iki enstantane: Akdenize çıkmıştır. Almanyanın Londra sefirliği Löndra 11 — Alman ricalinden von Ribentrop Almanyanın Londra sefir- liğine tayin edilmiştir. Olimpiyad mektupları Basketbolcülerimiz Şili takımına nasıl yenildiler? Yazan: Esat Mahmut Karakurt Beş güreşçimiz dömifinalde nasıl tastiye edildiler? Yaran: Ahmet Âdem Göğdüm | de getirilecektir. Bunların şariname- | leri ikmal edilmiştir. İki aya Kadar | müngşkasıları yapılacak vebu sene inşa edileceklerdir. İstanbulda yapıla- cak büyük istasyon gelecek seneye bi- rakılmıştır. ; Maamafih mevcud istasyonu işe ya- rar bir hale getirmek için vekâletçe radyo idaresine el konulduktan sonra (7 nci sahifemizde okuyunuz.) Olimpiyadlarda gülle atmak müsabakası: Alman Voelke kendisine birincilik ve altın madalya temin eden alışı yapmağa hazırlanıren 8 inci sahifemizde okuyunuz salçası ihracı Için pek çok salça ima- Tâfhaneleri ve fabrikaları kurmuştur, Bunların adedi gittikçe çoğallılmak- tadır. Hâlen bu fabrikalarda ihraç içini 4-5 milyon kilogram domates sâlçası hazırlanmaktadır. Böylelikle Bulga- ristonım bu seneki domates ihracatı, geçen seneye risbetle 15 misli olarak çoğalmıştır. Bulgarların Avrupaya serinletici va sıtalarla ve büyük bir itina ile gayet temiz, çürüksüz ve taze olarak sev- kettikleri meyva, sebze, üzüm mahsu- lâtı birçok yerlerde diğer memleket- lerin bilhassa Macarların meyva ih- racatını baltalamıştır. Bulgarların bu seneki üzüm ve yu» murta ihracatı da 12 bin vagonu bu- lacağı ümid edilmektedir. Bu sene yalnız üzüm ihracatı 4 bin vagonu bu- lacaktır. Üzüm ihracatına Bulgar vagonları kâli gelmediğinden Bulgar-demiryolk ları nezareti; geçende Almanya, Belçi- ka ve Yugoslavyadan pek çok vagon- Jar Kiralamışlır.