4 Aralık 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

4 Aralık 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün sahife sahi Sene 19 — No. 6514 — Fiatı ber yerde 5 kuruş Yunan kralı Yavuza ayak basarken, Yunan kralı Sancak Türklerinin evleri basılıp eşyaları yağma ediliyor Halk, yiyeceksiz kaldı kuru ekmeği bile güç halle buluyorlar Halebe kaçan Sancağın yeni mebusu, oğlu ile beraber halkın kininden ve takibinden gizleniyor Bütün Sancaklılar şapka giydiler TÜRKLER KURU EKMEĞİ BİLE Halep 3 (Hususi muhabirimizden) —| GÜÇ BULUYORLAR Saicağın yeni mebusu Adalı Mehmed | Siird mebusu Halepe kaçarken oğlu Nafii de beraber | götürmüştür, Baba oğul şimdi bura- da bir otelde saklanmışlardır. Halkın kininden ve takibinden gizlenmek ih-— | tiyacını duymuşlardır. Hama 3 (Hususi muhabirlmizdön) 1 Sancak köyleri hararetli bir surette şapka tedarik etmektedirler. Köyler- de ve şehirlerdeki münevverler fakir- lere kendi aralarında para toplıyarak binlerce şapka hediye etmişlerdir. Köylüler arasında en makbul hediye Şapkuadır. Orta Kuseyir nahiyesi aha- lisi kâmilen şapka geymislerdir. Bun- İ lara civar olan Arap köyleri de şapka | & eğe başlamışlardır. TAZYİK ÇOK ARTTI Kilis 3 (A.A) — Sancaktan kaçıp buraya gelenlerin miktarı arlmakta- dır. Sancakta tazyik azalmamış arttı- Tlmıştır. Hiç kimse malından, canın- dan emin değildir. Mezbahada kesilen keçi, manda etleri ne oluyor? Ankarada olduğu gibi Istanbulda da keçi eti satan dükkânlar ayırlmalıdır hayvanlı miktarı ve aytı bir | . halinde de muhtelif cinsteki etlerin bir aylık toptan ve perakende flatleri gösteritiyor. Cetvellerde mez- Kilis 3 (AA) — Sancak nahiye- lerinden bazılarında dolaşmış olan bir zat Ordu nahiyesinin Bayırbucağı muntakasında gördüğü manzarayı şöy» le anlatmıştır: Merhumun cenazesi Evler kısmen harap bir hale girmiş- tir. Bu harap evlerden birinin tahta- yarın kaldırılacak boşunda ekmek pişiren bir kadından | -$ a şoförüm ekmek istedi. Kadın önünde- | ki ekmeği verdi. Parasını kabul etme- di. Şoför katık olucak bir şey de is- tedi. Kadın yok dedi. Şoför çökelek de yok mu diye sorunca kadın ağlıyarak cevap verdi. İşte elimizdeki şu arpa ekmeğinden başka bir-şey yok. Dün mebus seçimi için köyü bastılar, ev- lerde, anbarlarda ne varsa hepsini alıp götürdüler. Esasen 16 senedir bu mıntaka aşar ve vergi yüzünden kâfi derecede ha- rap bir hale konmuştur. Son soygun halkın elinde, avucunda kalan son eş- yanın da kaybolmasına sebep olmuş- tur. Mahmud öldü Merhum B. Mahmud Soydan On dört gündenberi hastanede te- davi edilmekte olan Siirt mebusu Mahmud Soydanın dün akşam saat İ 17 de vefat ettğini büyük bir teessür- le haber aldık. İstiklâl harbinde Atatürkün refa- kat zabitliğinde bulunmak şerefine mazhar olan merhum, milli mücadele- mezbahasında gesilen hay- | nin devam ettiği müddet içinde mem- lekete büyük hizmetlerde bulunmuş, (keçi) ve (manda) etleri de vardır, Bu cetvele güre geçen teşrinlevvel ayında 827 tane keçi, 280 tanede manda eti kesildiği. anlaşılıyor. Ka- | raağaç yanların etleri harice ve başka bir (Devami 13 üncü sahifede) (Deyamı 13 üncü sahifede) ME ayi Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) - 24243 (Matbaa) - 20113 (Klişe) maa — —— iz - ve vellahdi amiralin delâletile Yavuzu geziyorlar. Donanmamız dün Falerden ayrıldı Yunan başvekili Meclis reis vekilimiz ve mebuslarımızı kabul etti Yavuz 3 (A.A.) — Anadolu ajansının hususi muhabiri bildiriyor: Donanmamız bu sabah dokuzda F'a- lerden hareket etmiş ve dost Yunan donanması tarafından parlak bir su- rette selâmlanmışlır. Erkin gemisi ve Denizaltı filomuz daha evvelden hare- ket etmişti. Sekiz buçukta Atina elçimizin ami- ralımız Şükrü Okanı ziyaretini müte- akip Yavuz ve filotilla demir almışlar ve Yavuz başla, filolilla dümen suyun- da prova hattında Averof, sancakta dört Yunan muhribi olduğu halde M- mandan çıkmışlardır. Her iki donan- manın köpeşlelerinde asker ve muzika mevki almıştı. Sahilden beş mil mesa- fede Averof 17 topla donanmamımızı uğurlarken Yunan torpidolar: da ak- (Devamı 13 üncü sahifede) Yunan kralı ve veliahdi Yavuzda amiralin salohunâ çıkıyorlar ŞA.