5 Aralık 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

5 Aralık 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

ugün "sahife m Sene 19 — No. 6515 — Fiatı her yerde 5 kuruş CUMARTESİ — 5 KÂNUNUEVVEL 1936 “Mülkiyelilerin altmışı nci Y dün Ankarada tezahüratla kutlandı girerek bir nutuk söyledi “Vatandaşlar, yarın memleketin istikbalini mülkiyelilere emniyet edeceğinden geniş yürekle haz duyacaklardır. ,, Ankara 4 (Telefon) — Mülkiye- iler . bügün mekteplerinin 60 inci kuruluş yılını büyük tezahüratla kut- lamışlardır. Mektep - müdürü - B. Eminin -bir nutku ile başlıyan ve en kıdemli mülk kiyeli olan B. İhsan Toksöz ile en genç mülkiyeli bir talebenin hitabe- #inden'sonra başvekil İsmet İnönü- hün. sürekli alkışlarla karşılanan ve genç mekteblilerimizin çok içten he- yecanlı tezahüratletine vesile veren Nutku ile sona eron bu merasimde B.M. M reisi B. Abdülhalik Renda İle bütün vekiller, Ankarada bulu- nan Yaülkiyeliler hazır bulunmakta idiler © Bugün mekteplerinde samimiyet havası içinde mülkiyenin Kuruluşunun yüdönümünü kutia- Yalş olan müllkeyliler gene bu akşam Ankarâpalasta © verdikleri xiyafette bu güzel hadiseyi bir defa daha tesid etmişlerdir. BAŞVEKİLİMİZİN NUTKU Başvekilimizin omufkunu “âynen büyük bir Mülkiyeyi 60 ıncı senesinde Cum- huriyet (Omerközinde — selâmlıyöruz. mülkiyenin Cumhuriyı merkezine gelmesini #öhelerdenberi hasretle | değil, Başvekil İsmet İnönü bekliyorduk, Bunu, yalnız istikbali- mizi idare edecek olan arkadaşları- mızın iyi şartlarda, rahat ve bol malzeme ile çalışmalarını temin için ayni zamanda Cumhuriyet Silâh kralının varisleri Zaharofun akrabaları neler anlatıyorlar? Zaharof akrabalarından birine : “Kork- 5 Kurtuluşta yeşil boyalı büyük eski bir dükkân... Üzerinde bir tabelâ.. <İç- Kili kahve... Manol>.. İşte meşhur silâh kralı, Montekarlo Gazinosu sahibi, milyoner Bazil Zaha- Tofun İstanbuldaki mirasçısı Manol bu- Tada oturuyor... İçeri girdim. Bir tah- ta masanın etrafında hareretli bir ko- Kuşa... Beyaz bıyıklı bir ihtiyar yü- Züme «ne istiyorsun?» gibi baktı: — Bu içkili kahvenin sahibini, Ma- Rolü arıyorum.., Masada otaranlardan biri gülümse- ARİ kes emaye Bazil Zaharofun varisleri muharririmizle konuşuyor mayınız hepinizi düşündüm,, demiş imiş — Milyonerin miras yedisini mi?, — Tâ kendisini. Bu sözü söyleyen beyaz biyıklı adam şakacı bir tavırla elile göğsünü işaret etti; — Benim... — Anlat bakalım Manol... Demek Bazil Zaharofun yakın akrabasından ve mirasçısısınız. — Hem de yakın akrabasından.. ana cihetinden... Bazli Zaharof benim da- yım oluyor... (Devamı 5 inci sahifede) merkezinin zihniyetini, anlayışını on- ların genç ve yetişme hakkında zihinlerine yerleştirmeleri için de is- yiyorduk Büyük Millet Meclisi Cumhuriyet hükümeti, mülkiye (o mektebine ilk gündenberi sevgi ile ehemmiyet ve kıymet veren hususi bir nazarla bakmıştır. Eğer bu sene sizi rahat çalıştıracak bir binaya malik edebil- seydik, emin olün ki yakın bir za- manda, yine sizin sahenızda olmak üzere bunun gibi daha bir kaç bina vücuda getireceğiz Mülkiyelileri, idare, maliye ve si- yasi sahasında memleketi idare edecek olan başlıca bir unsur Ola rak sayıyoruz. Bunun içindir ki Arzumuz, yârın memleketi idare, mâ liye ve siyaset sahalarında idare edecek olanları bir zabit gibi en kü- çük seviyesinden mülkiye mezunu olarak başlatıp en yüksek derecesi- ne kadar yetiştirmektir. Memileke- tin iyi idare olunması, muktedir ve fazileti memurlar elinde bulunması, o memleketin hayatı için en büyük ve en mühim teminattır, OSMANLI TARİHİNİN SON SAFHASI adaşlar, eğer Osmanlı tarihi- son asırlarını dikkatle okursa- (Devamı Sinci sahifede) A hin Cevabi notamız Dün Paris elçiliğimiz vasıtasile Fransız hü- kümetine bildirildi Ankara # (Telefon) — Fran- sanım cevabi nolasına mukabil hükümetimizce hazırlanan ceva- bi nolamız bugün Paris elçiliği miz vasıtasile gönderilmiştir, Şark demiryolları satın alınıyor Satınalma müzakerelerine pazartesi başlanıyor Şârk demiryollarının hükümetçe satın alınması müzakerelerinin ikinci ve son safhasına önümüzdeki pazarte- si günü Ankarada başlanacaktır, Şir- ketin mevcud bütün malzemesine kıy- met takdiri için tedkikat yapan heyet de çalışmalarını bitirmiş ve neticeyi Nafıa vekâletine arzetmek üzere dün akşam Ankaraya hareket etmiştir. Hükümete yapacakları teklifler hak- kında şirketin merkezinden talimat almak için Parise gitmiş olan murah- haslar ad bugün geliyorlar, Gene bu- gün Sirkeci istasyon binasında direk- tör Paskalın iştirakile bir toplantı ya- pılacak ve murahhasların merkezden aldıkları talimat üzerinde görüşüle- cektir. Bu konuşmalardan sonra mu- rahhaslar akşam İrenile Ankaraya ha- reket edeceklerdir, Pazartesi günü baş- Jayacak müzakerelerin başlıca mevzu- unu pazarlık meselesi teşkil edecektir. Pazarlıkta uyuşulduktan sonra ödeme şekli tesbit olunacaktır. Telefon: 242409 (İdare) - 24249 ( Tahrir) - 24243 (Matbaa) Donanmamızın İzmniri İzmir 4 (Hususi mubaribimiz- den) — Yavuz zırhlımız, dört torpi- domuz ve dört denizaltı ve Erkin denizalli ana gemimiz bugün öğle üzeri İzmir limanına gelmiştir. Şiddetli yağmur yağmasına rağ- Antakya ve Iskenderun Seçilen mebuslar Sancak Türklerini temsil edemez Türklerin bu yolda Martele gönderdik- leri protestolar nazarı itibare alamıyor Beyrut (Hususi (o muhabirimiz- den) — İnlihabat münasebetile An- takya halk mümessilleri tarafından Kont de Martole gönderilen protes- tonun metni aşağıdadır: Kont de Martel Sancak halkının iradel umumiye- si aleyhine gayri meşru vasıtalara NA MN / TM V ldönümü | Donanmamız dün izmir limanına vardı Halk şiddetli yağmura rağmen donan- Başvekilimiz alkışlar arasında salona) mamızı parlak tezahüratla karşıladı | İHSAN KURUKAHVECİOĞLU Kahvenin en iyisini halis olarak sahibi olduğu Kurukahveci hanı altında AZ MASRAFLA DAİMA EN UCUZA SATAR, - 20113 (Klişe) ziyaretinden bir intiba men halk Kordon ile meydanlara, İskelelere toplanarak donanmammı coşkun tezahüratla ve alkışlarla kar- şılamıştır. (Devamı 5 inci sahifede) istinaden hükümetin yapmak istedi- ği mebus intihabının defaatle pro testo ettiğimiz halde nazarı dikkate alınmadı. İntihabata fşlirâk etmiyen Oköy- ler namına intihap sendıklarına sahte o pusulalar atıldı. Birer ikişer (Devamı 5 inci sahifede) AS