6 Aralık 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Aralık 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Donanmamız salı gü- İzmirden kalka- rak'ğarşamba günü İstanbula gelecek nü —— Sene 19 — No, 6516 — Fiatı her yerde 5 kuruş AKŞAM PAZAR — 6 KÂNUNUEVVEL 1935 Telefon: 24240 (İdare) - 24249 ( Tahrir) - Madrid cephesinde çarpışmalar geçtikçe çok şiddet- leniyor gün 24243 (Matbaa) - 20113 ( Klişe) Donanmamız çarşamba günü | Istanbulda bina inşaatı İzmirden İstanbula gelecek Amiralimiz bu akşam İzmirliler şerefine bir ziyafet ve balo verecek |! Dün belediyenin denizcilerimiz şererine verdiği ziyafette Türk denizcilerinin sella kizli hakkında hararetli MELER söylendi İzmir 5 (Telefon) — Maltâda İn- güterenin Akdeniz donanmasını ve Falerde de Yunan donanmasını zi- yaretten dönen donanmamız şerefi- ne bu akşam Kültür park gazinosun- da Belediye tarafından bir ziyafet ve- rilmiştir, Amiralimiz Şükrü Okan ve mai Yeti saat 19 da ziyafete şeref vermiş- Ziyatette bir çok generaller, vali müstahkem mevki okomu- Belediye relsi, mülki ve &skeri erkân şehir meclisi âzaları ve denizcilerimiz hazır bulunmuşlardır. Ziyafet çok samimi ve seyahate nit bir çok enteresan -hatıreların hasbi- hâileri ile geç vakte kadar devam et- fetin aş Be- İediye reisi doktor Behç tuk irad e Kamlamıştır. İZMİR BELEDİYE REİSİNİN NUTKU nutkunda miştir Belediye reisi ezcümle demiştir ki; — Trük tarihinin çok şerefli gün- lerini hatırlatan, bütün milleti, mil- letimizi sevindiren Türk milletinin İzmirden bir yüksek meziyetlerini bilhassa harice karşı gösteren bir seyahatten dö- nüyorsunuz. Hoş geldiniz. Atatür- kün yeni bir varlıkla yeniden kur- duğu Türk milletinin kendi varlığı içinde yaptığı yeni ve büyük işlerden haberdar olmıyanlara bunu böyle güzel vesilelerle anlatmak bir vazife- Asri bir balıkhane inşası kararlaştı İnşaata başlamak için şehir mütehassısı M. Porstun mütalâası bekleniyor Balıkhane binasının bugünkü vaziyeti İstanbul av vergileri müdürlüğüne tayin edilen Samsun Defterdarı bay İrfan Yelkin İstanbul balıkhanesinin 1slahı etrafında esaslı çalışmalara baş- lâmiştır, Yeni bir balıkhane binası in- $ası sureti katiyede kararlaştırılmış- tir. Ancak bu binanın şehrin neresine Yeni balıkhane asri bir şekilde inşa Sâilecektir, Fazla tutulan balıkların Muhafazası için halıkhınne dahilinde temin maksadile akar su tesisati yapi- lacak, büyük lavabolar bulundurula- caktır. Balık tuzlayıcıları mutlaka ba- lukhane civarında olacaktır. Yeni ba- lıkhane inşa edilinceye kadar şimdi- diki balıkhancde de bazı tadilât yapıl- ması kararlaştırılmış ve işe başlanmış” tir. Dün müstakbel balıkhanenin yeri etrafında fikirlerini sorduğumuz alâ- kadar gevat balıkhanenin şiradiki bi- na civarında veyahud eski balıkhane- nin bulunduğu yere inşasına taraftar- dırla Birçok bukımdan şimdiki mahal görünüş dir, Siz denizcilerimiz bu güç vazi- İeyi bu ağır yükü büyük bir muvaf- fakıyetle başardınız. Biz İzmirliler tarihe ün salan Türk denizciliğinin 'Türk denizcilerinin bu yeni muvaf- fakıyetini ilk Türk limanında alkış- lamakla büyük bir bahtyarlık hisse- diyoruz. o (Devamı 4 üncü sahifede) Başvekilimiz Dün Fransız sefirini kabul ederek görüştü Ankara 5 (Telefon) — Başvekil İs- met İnönü bugün saat 12 de Fransız sefiri Ponsoyu kabul etti ve bir saat kadar kendisile görüştü, . .. . Umumi müfettiş- ler toplantısı Dahiliye vekilinin riyase- tinde dün ihzari bir toplantı yapıldı Ankara 5 (Tslefon) — Uumum! müfettişlerin hepsi de Ankaraya gelmişler ve bugün Dahiliye vekâle- tinde Dahiliye vekili B. Şükrü Ka- yanın riyasetinde toplanmışlardır, Bu ihzari toplantıda Emniyet umum müdürü B, Şükrü, jandarma umum kumandanı general Naci, gümrük muhafaza umum komutanı general Seyfi de hazır bulutmuşlardır. Toplantıda âsayiş işlerinin görü- şüldüğü tahmin ediliyor. Nufusu on binden fazla olan vilâyetlerde spor sahaları yapılacak Ankara 5 (Telefon) — Belediyeler imar heyeti, nüfusu 10,000 den fazla olan şehirlerde vücuda getirilecek spor sahaları için program hazırlıya- uhtelif tiplerde spor mey- ları yapacaktır, Makedonya meselesi Bugünden itibaren: Saray ve Babıâlinin iç yüzü sütunlarında! — son zamanlarda azaldı Inşaat malzemesinin pahalılığı yüzünden kimse ev yaptırmağa kalkışmıyor Bir kaç sene evvel İstanbulda görülen inşaat faaliyetinden bir manzara Son senelerde İstanbulda bina in- Şaatı nazarı dikkati celbedecek dere- cede azaldığı gibi tek tük yapılan in- şant da geçen yıllara nisbetle çok pa- halıya mal olmaktadır. İnşaatın azal- masındaki âmillerin en mühimlerinden biri de, şüphesiz, bu pahalıya mal ol- ma keyfiyetidir. Bu mevzu etrafında kendilerile gö- rüştüğümüz bazı mimarlar ve diğer alâkadar kimseler inşaatın azalmasını ve malzemenin pahalılığını muhtelif sebeplere atfetmektedirler, Evvelâ ev İnşaatında eh mühim unsur olan ser- maye meselesini ileri sürerek diyorlar- ki; — «Dört sene evvele nazarn, bugün ipotek yapan müesseseler faizi gittik- çe arttırmışlar, yüzde on ikiye kadar çıkarmışlardır. Bu başka memleketler- le kıyas kabul edilemiyecek kadar yüksektir, Çünkü İstanbulda emlâk yüzde beş ve ya altı gelirmek- tedir. Yalnız ev buhranı yü zünden .mütemadi inşaat İsteyen aaa bu miktar yüzde o ipotek akdetmek kârlı bir iş değildir. (Devamı 4 üncü sahifede) Antakya ve ve Mekalileksin Kırk bin nüfustan yedi mebus çıktı Bu yedi mebus da Kuseyri, oğlu ve uşaklarından ibaret! Kilis 5 (Hususi muhabirimiz den) — Antakyada mebus intihabı günü kırk bin nüfus halktan ancak yedi müntehibi sani intihaba iştirâk etmiştir. Onlar da şunlardır; Antakyadan mebus diye gösterilen Mustafa Kuseyri, Kuseyrinin Oğ- — Bugün pazar mı?... ü 2. lu, kardeşinin oğlu, Kuseyrinin oda- başısı ve üç uşağıdır. Kilis 5 ( Hususi (O muhabirimiz- den) — Sancak halkının intihabda bütün tazyiklere rağmen gösterdiği vahdet karşısında Sancağı Suriye- (Devamı 4 üncü sahifede) Bİ rağ Berberlerin hafta tatili münasebetle;