4 Aralık 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

4 Aralık 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

$ Kuruş - Telefon: 23872 mma Yunanistanda hükümet darbesini Mihalâkopulos hazırlamış — Yazısı 2 nci sayfada — 4 Birincikânun 1936 CUMA Iskenderun ve Antakyada işkence bütün fecaatile devam ediyor Soyguncuların yaktıkları köylerde halk aç kaldı Pransiz Büyük Elçisi Ponsot dün a) tiye Vekâletimize giderek vekil! ik Rüştü Aras'ı ziyaret etmiş ve boylu görüşmüştür. Sancakta mevcut vaziyet | devam ediyor Antakya, İskenderun ve havalisinde Mevcut vaziyet bütün fecaatiyle devam | "mektedir. Bu hususta şu haberler| Belmektedir: Kilis, 2 (A. A.) — Sancak miiye| Madritte ölen milislerin cenaze merasiminde ağlıyan kadınlar rinden bazılarında dolaşmışolan bir zat Ordu nahiyesinin Bayırbucağı mmtakasında gördüğü manzarayı göy- le anlatmıştır: Evler kısmen harap bir hale girmiş- tir. Bu harap evlerden birinin tahta- boşunda ekmek pişiren bir kadından şolörüm ekmek istedi. Kadm önünde- ki ekmeği verdi. Parasını kabul etme- di. Şoför katık olacak bir şey de isle- di. Kadm yok dedi. Şoför çökelek de ptettiler (Yazısı 6 ımcıda) İ meb'us seç yok mu diye orunca kadın ağlıyarak cevap verdi. İşte elimizdeki şu arpa ekineğinden başka bir gey yok. Dün ni için köyü bastılar, ev- lerde, anb da ne varsa hepsini alıp götürdüler. Esasen 16 senedir bu mıntaka aşar ve vergi yüzünden kâfi derecede harap bir hale konmuştur. Son soygun hal kın elinde, avucunda kalan son öşya- nın da kaybolmasına sebep olmuştur. Mal ve can emniyeti kalmadı Kilis, 3 (A. A.) — Sancaktan kaçıp buraya gelenlerin miktarı artmakta- dır. Sancakta tazyik azalmamış, arttı- rılmıştır. Hiç kimse malından, canın - dan emin değildir, Medeniyet ve yeniliğe doğru Hama, 3 (Hususi) — Sancak köyle- (Devamı 6 ıncıda) Vekiller Heyetine Mareşal Fevzi (Şakmakta iştirâk etti Milletler Cemiyetine Hariciye Vekilimiz gitmiyecek Hariciye vekilimiz Dr. Tevfik Rüş tü Aras Milletler cemiyetinin bü #- yın onunda yapacağı konsey toplan- tamda bulunmıyacak ve memleketi- mizi daimi murahhasımız Necmeddin Sadık temsil edecektir. Vekliler heyeti toplandı Vekiller heyeti dün saat 16 da top lanmıştır. Bu toplantıda Genel Kur- may Başkanı Mareşal Fevzi Çakmak da hazır bulunmuştur. İçtima uzun ; üddet devam Doğumunun yıl dönümü hediyesi olarak LOYD CORC ZAHAROFA Anadoluyu hediye etmişti Casus Zaharof Harp içinde Bulgar doktoru üniformasile Almanyaya girerek ele geçirdiği evrakı Sürbüz ve Güzel Çocuk Müsabakamız Ş hizi PERİHAN 24 Çocuklarmızın muse iştirak edebilmeleri ponların toplanması lâzımdır. 11 yaşında için NR Hnizı misabakamıza İştirak ettiri. üye Hanlara Zirant ve Adapazarı ban. #umbaralar vereceklerdir. Klemanso ve Loyd Corca nasıl götürdü ? “Sir Bazil Zaharofun ölümüne kadar açılmayucaktır.,, Üç sene evvel hazırlanmış ve Lon- dra bankalarından birinin kasasından henüz çıkarılmış olaa bir zarfın üze- rinde böyle yazmak Mektup “Avrupanın gizli eli , diye tanmmış, beynelmilel şöhreti maliyeci Zaharofa aittir. Bu mektupta yazılı olanlar, meş- hur İngiliz kadın muhorrirlerden Ro- sita Forbs'a 1933 senesi teşrinisani ayında Zaharof tarafından anlatıl miştir. Anlatılan şeylerin Zaharofun ölü- müne kadar asla ifşa edilmemesi şart koşulmuştu. Esrarengiz zarf, İ.ondra bankasın- dan bundan üç gün evvel çıkmıştır. Ve Zaharofun ağzından nakledilmiş olan bu zarfın muhteviyatı asağıda veriyoruz: İngilizce “Sunday Kronikl.. gaze- (Devamı 6 mcda) haiz Zaharofun evlenmek için 30 sene beklediği kadın Londra 4 (A.A.) — Havas ajansın-) dan: | Öğrenildiğine göre, kralın taç | tahtından feragati içtinabı o gayrikabil bir hale gelmi: Kralm vereceği ka-| rar ancak pa günü resmen parla mentoya bildirilecektir. Londra 4 ÇA,A.) — Havas dan; ve ajansın- buhra- heye le acilen halledilmesi Jüzu- Siyasi mahafil, kanunu esasi nın husule getirmekte olduğu can dola tarafından Sene: $ - Sayı: 1756 İngiltere Kralı tahtından feragat mı ediyor? Kralın vereceği karar pazartesi günü parlamentoya bildirilecek bunun nazırlar tarafından krala arz€- iş olduğunu ve nazırların bu bapta iki gün zarfında bir karar (vermesini hükümdara bildirmiş olduklarını beyan etmektedir. Bu mahafil, daha uzun bir mühletin huzursuzluk tevlit edeceği mütalcasın- da bulunmaktadır. Öğrenildiğine göre nazırlar, kendi noktai nazarlarının kral tarafından ka bulü takdirinde bu mühlet uzatılabiles cektir. (Devamı 6 imcıda) Donanmamız Yunan sularından ayrılırken deniz ve hava filoları uğurlandı Yunan Krah Samajeste İkinci Jorj Yavuzda İstiklâl marşımız çalmırken lâm vaziyetinde Donanmamızın dün sabah saat 9 el Faler limanından hareket ettiğini yaz- mıştık. Donanmamız Falerden ayrılır- ken Yunan donanması tarafından peki parlak bir şekilde selâmlanmıştır. Denizaltr gemilerimiz ve ana gemisi daha evvel Falerden yola çıkmıştı. Saat (Devamı 2 ncide) Fındıklıda soygunculuk yapanlar yakalandı Odun deposu Bir hafta evvel Fındiklıda İlyas Çe- i Jebi sokağında 19 numaralı: evde otu - ran odun tüccarı Mustafanm evine üç meçhul ağam girerek ihtiyarın, 650 li- rasını almışlardı. Bu adamlar hizmetçi Nefisenin elleriyle ayaklarını bağlayıp alt katta arka taraftaki odanın yükü- ne köymüşlar, sonra da gelen Musta-| fanım üzerine atılıp hesap defteriyle cebindeki parasını alıp kaçmışlardı. Emniyet İkinci şube müdürü Necati ile birinci kisım merkez memuru Tev. fik bü soygunculuğun faillerini meyda- na çıkarmıya, Aksarayda Nadirenin 6- vine girip kadınm elleriyle ayaklarmı bağlayıp paralarmı alan soyguncuları meydana çıkaran ve bu yüzden birinci komiserliğe terfi eden Abdürrahman "Tosun ile üçüncü komiser İsmal), Meh. met, Vahdettin ve Kemali memur et- mişlerdi. Bu memurlar geceli gündüzlü tahki kat sonunda soyguncuları şöyle mey. dana çıkarmışlardır: Odun tüccarı Mustafanın yanında| sahibinin 650 lirasını nasıl aldıklarını anlatıyorlar bir sene evvel çalışanlardan Selânikli altmış beş yaşında Şakir memurlar ta- rafından takibe başlanmıştır. Müşteri- lere fena müamele edip kavga ettiği çin depodan çıkarılan bir adam olan Şakir takip odilmiş ve Galatada Hacı Mimi mahallesinde Mandıra sokağında Arnavut bakkal Rızanın yanında ya - maklık yapan Mihala giderek para is- tediği tesbit edilmiştir. Bü görüşmeden sonra memurlar Mi- halı da takibe başlamışlardır. Bir gün sonra Mihalın yanına Okmeydanmda Havuzbaşında bahçesi bulunan Demir Ali adımda bir Arnavutla Sirkeci Fa- zıl gelerek konuşmuşlardır. Bu görüş melerden sonra hepsi ayrı ayrı takip edilmiş, oturdukları yerler de anlaşıl- mış, nihayet dün Mihal, Demir Ali, Fazıl, Şakir yakalanmıştır. Demir Ali- nin üzerinde iki kurşunu atılmış bir na gant tabancası bulunmuştur. Bunlar soygunculuğu nasıl yaptıklarmı itiraf (Devamı 6 ıncıdaj)