December 4, 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

December 4, 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

JÖünya şampiyon- Pariste yapılan Serbest güreş Mehmet Arif müsabakaları Jsveçli rakibi ile berabere kaldı Deglan ve Kıvariani galip .. Gezen ayın otuzuncu akşamı Pariste) Palais des Sports salonunda çok mühim Kofesyonel serbest güreş müsabakaları Yapılmıştır, Fransız Değlane ile Amerikalı Brono VİSE arasındaki maç günün en heyecân- k t olmuş ve Fransız peh- livanı birinci o devrenin 16 dakika 46 Miniyesinde galip gelmiş, ikinci kısmın 9 uncu dakika 5 inci saniyesinde yenil- Miş; üçüncü ve son devrenin yirminci Öakike altıncı saniyesinde © gene galip Eelerek maçı kazanmıştır. Diğer müsabakalar da Bulgar Kons- İântinof Fransız H. Lefevreyi 14 dakika 7 saniyede yenmiştir. İspanyalı Fullaondo da Ermeni Ser- sırtmı on beş dakika 44 sani- Yde yere sermiştir. Şehrimizde Cim Londosa mağlüp ol- Muş olan Rus pehlivanı Kola Kıvaryani| luğu yolunda Şimeling Bradock'la Yapacağı maçın kunturatını bizzat imzalayacak Max Şmeling Amerikada Bradock i- karşılaşmak üzere bir kunturat imza *tmek üzeredir. Alman boksör Noel ve senebaşını ge- Gİrmek üzere memleketine gidecek ve “İtanda tekrar Amerikaya avdet etmiş İlinacaktır. Dünya şampiyonluğu nam: için ya- Pılacsk olan Şmeling — Bradock maçı Du taribten sonra olacaktır. Joe Louis | Bradock 20 şubatta döğüşüyorlar Boks şampiyonu Bradockun birkaç evvel Nevyorka geldiğini yazmış- Son gelen haberlere göre bu tanın- İS sampiyon 20 şubatta © Nevyorkta 106 Lonlu ile bir müsabaka yapacaktır. U maç hususimah iyette olacak Bra- Sek mağlöp © olsa bile şampiyonluk dnvanenı kaybetmiyecektir . Su haftaki lik ;naçları T. 8. K. İstanbul Bölgesi Futbol A ından: 512-1936 cumârteşi günü yapılacak k maçları; çe stadı: e) « Vefa B takımları saat 13,20 Xem: Kadri Celâl, yg eykoz « Topkapı B. takımları saat Feridun Krlıç. Seref stadı: yyl - Anadolu B takımları saat) 20 hakom: Ekrem Ersoy. i iç Yeymaniye - İstanbulspor B takım! Saat 15 hakem Saraim Talu. iy 21886 pazar günü yapılacak; 4 ka €nerbahge stadı: Alan gözcüsü Sa. lala Gençler birliği - Ortaköy Aİ dağ saat 11 hâkem: Saim Tur la - Vefa A takımları saat 12,45 Papi * Adnan Akın: Yan hakemleri idun Kile ve Rafkı Aksoy. Tef stadı: Alan gözcüsü Şazi Tep Anadoluhisarı - Doğan A takımla” De 1 hakem: Şazi Tezcan, Bi - Anadolu A takımları sazt keş ge akemz Sabih Fânl, Yan bakem- srik ve Halid Özbaykal. entazı ye - İstanbulspor A ta- tün, yi Seat 1490 hakem: Sadi Kar- Tai, an hakemleri Ali Said ve Samim Fransız Michotla karşılaşacakken Fran sız gelmemiş, onun yerine Litvanyak Passman ile güreşmiştir. Maç çok güzel olmuş Rus 18 dakika 56 saniyede Passmaânı mağlâp etmiştir. Fransızların Herkül ismi verdikleri Türk Mehmet Arif, rakibi İsveçli John Malmberg ile çok çetin ve (o zevkli bir güzeşten sonra berabere kalmıştır. Müsabakadan sonra Fransız gazete- cileri Türk OMehmetArifve o İsveçli Malmberg ile ayrı ayrı görüşmüşlerdir. Mehmet Arif: “Tabitdir ki gâlip gel- mek isterim fakat Malmberg sanatini çok bilen bir pehlivan. Bugünkü bera- berlikten de memnunsm;, demiştir. İsveçli ise: "müsabakadan evvel gar Libiyetimden emindim, fakat Türk Arif tosun gibi bir güreşçi.. Yapmak isteği- ğim bir çak oyunlara çok o mükemmel mukabele etti,, gevabını vermiştir. 'Kırıcı bir güreşten sonra Zaharia Amerikalı Deton'a mağlop oldu Amerikadaki Yunanlı © profesyonel serbest güreşçi Yorgos (o Zaharias son maçmı Sent Luizde Din Deton isminde bir Amerika ile yapmuş ve neticede! mağlâp olmuştur. Birçok maçlarda büyük (muvaffaki- yetler gösteren ve çok sert oyunile ta“ runmış olan Zahariarun bu mağlâübiyeti her tarafta hayretle karşılanmıştır. Sent Luizdeki müsabaka da çok kırı” cı derecayn etmiştir. Yunanlının sert bir güreşçi olduğunu bilen OoAmerikal müsabakanın daha ilk anımda Oomüthiş hücumlara başlamıştır. Bu hücumlar o kadar şidedtli olmuş- tur ki, maçı seyredenler pehlivanlardan birinin öleceğini veyahut muhakkak su- rette yaralanacağını ümit etmişlerdir. Her iki güreşçi de tekme, yumruk at mışlar, hattâ biribirlerini rscrmağa bile başlamışlardır. Nihayet hasmına nazaran daha genç ve daha canlı olan Din Deton 29 uncu dakikada; Cim Londosun meşhur tayya re oyununu tatbik ederek Zakaryanın Sirtnr yere getirmiştir. Yeni bir yüzme rekoru Alman yüzücülerinden Sehlauch 200 metre sirt üstü Avrupa yüzme rekorunu kırmağa muvaffak olmuş. tur. Schlauchun yeni derecesi 3, 32, 7/10 dir. Çeki Karlin maçları münasebetiyle zam mı yapıldı? Çeki Karlin takımının burada ya- ları bugünkü gazetelerde okuduk. Slavya, Sparta gibi Çekoslovakya nım en meşhur takımlarını yakından tanıyan İstanbul seyircilerini henüz birinci smıf takımlar arasında ismi namevcut olar Çeki Karlin ile yapıla cak maçlar için yetmiş beş küruş ver- meğe mecbur tutmak hem çok yan- İış hem de çok insafsızca bir hareket- tir kanaatindeyiz. Havalarm çok bozuk gittiği şu sıralarda Taksim stadının bir mezbs- leden farksız olan dubuliye tarafın. dan mac seyretmenin ne büyük bir iş kence olduğunu bilenler kırk kuruş-! luk duhüliyenin ne kudar fazla bir ücret olduğunu pek &lâ takdir eder- ler. Lik maçları için İstanbul bölgesi tarafından o kararlaştırılan — fiyatları tertip heyetinin nasil bir düşünce ile| değiştirdiğini bilmiyoruz. Yalnız mu- hakkak olan şudur ki herhangi bir ta" kımımızın Çeki Kar'in ile yapacağı maç bir Fenerbahçe — Galatasaary müsabakası şöyle dursun bir Güneş — Beşiktaş karşılaşması kadar bile! alâka uyandıramaz. İkinci kümeden alelâde bir pro- fesyonel takım olduğunu duyduğu- muz Çeki Karlin fazla bir ücret mu- kabilinde getirilmiş olsa bile (Fiyat ları arttırmakla hasılatın çoğaltılmr” yacağı birçok tecrübelerle anlaşılmış olduğundan) fiyatlar üzerinde ya- pılan değişikliğin seyirci adedini a- zaltmaktan başka bir işe yaramıyaca” ğı muhakkaktır. Zira bütün lik maçları devamm” ca kulüplerimizin pek muhtaç olduk. ları yirmi beş kuruşluk seyircileri a- rada sırada çağırdıkları bir iki ecnebi maçı için hususi bir tarifeye tâbi tut- maları kıymet bilmemezlik diye de tarif edilebilir. Hulâsa olarak diyelim ki: Çeki Karlin maçları münasebetiyle fiyat larm arttırılması hastlatı arttırmak şöyle dursun üstelik kulüplerimize çek candan bağlı bulunan parası az fakat hevesi çok yüzlerce seyirciyi maça gelmekten menedecek ve ku- Vüplerin birer epor tsşekkülünden zi- yade ticaret müessesesi oldukları ka- naatini de kuvvetlendirecektir. Binaenaleyh ikide birde ele alır” nan bu (fiyatlara zam âdetini) br. takmanın zamanı çoktan © gelmiştir. Çeki Karlin maçları tertip heyeti düş. tüğü hatayı bir an evvel tamir etmeli ve fiyatları indirmelidi gidişle Taksim stadı liden baska seyirci bulmak da çok müşkül olacaktır. o O KAVRAK Marsel Til mü kt S A Ss Her sene en büyük muvaffakıyet kazanan sporcuya verilmekte olan (Spor kâfatlandırı!dı : inene Fiyatlara gene o | mükâfatı) nı; Fransız spor muharrirleri 935 senesi için Fransanın göz be beği sayılan Boksör (Marsel Til) e vermeyi kararlaştırmıştır. Yukardaki resmimizde boksör (Til) e mükâfatı verilirken görülmektedir, İtalyanın seçicisi Vittorio Pozzo pacağı maçlar için tesbit edilen fiyat Senelerdenberi yükselmiyen çeklerin oyununa mukabi I Fransızların çok terakki ettiğini söylüyor Fransızların galebesile nihaystlenen Paris — Prag maçını görmeğe gelmiş olan seyirciler arasında bu müsabakadan en ziyade enterese olan insan şüphesiz ki, İtalyan tek seçicisi Vittorio Pozzo olmuştur, Buna da sebep İtalyan futbol takrmı- ni on beş gün sonra ayni Çekoslovak tekımile karşılaşacağıdır. V. Pozzo kendi oyuncularile iki haf- ta sonra çarpışacak olan rakiplerini iyi- ce tetkik etmek fırsatı elde etmiş bulun maktadır. Paris — Prag maçından Oo sonta'bu maç ve Çekler hakkında İtalyan tek s€- çicisi, Pransz gazetecilerine şunları söy demiştir ; *— Çekoslovak futbolü senelerdenbe- ri hep ayni vaziyette (kalmıştır. Yani ne terakki, ne de tedenni etmiştir. Pa- ris — Prag maçın da Fransız takım run gok yüksek bir oyun (o çıkardığını gördüm, Fransız futbolü son zaımarlars da çok ilerlemiş bulunmaktadır. Fakat Prag muhtelitinin de fevkalâde bir mü- dafaaya sahip olduğunu zikretmek meç buriyetiseyim, Bu müthiş müdafaa, Fransız muha- simlerine firsat verdirmedi.,, Fransız gazetelerinin Alman takır hakkında sordukları süale: “— Alman onbirinin de en kuvvetli | tarafı mlldafaa hatlarıdır.,, diyen Pozzo, İtalyan ekibi için sorulan suale (cevap vermemiştir, İtalyak tek © seçicinin bu sükünetini Fransız gazeteeleri; İtalyan takımı Pozzonun kalbindedir. O da, kalbini bu kadar kolay açamaz demek» tedirler, “Macaristan şam- piyonluk maçında Ferenşvaroş, . Ujpeşt Takımını mağlüp etti İstanbulun çok iyi tanıdığı iki Ma- cer klübü, bu pazar Peştede şampiyon- luk maçında kargılaşmışlardır. Macar likinin başında giden Frenp- varoş ile Ujpeşt'in bu maçı müthiş bir seyirci celbetmiştir. Müsabaka fevkalâde güzel ve heye - canlı olmuş, her iki taraf tamsmen mü savi bir oyun oynamışlardır. Faka: çok şanssız bir gününde olan Ferenş- varoş sıfıra karşı iki golle mağlâp ol- muştur, Japon atletleri 1940 olimpiyatlarına şimdiden hazırlanıyorlar 1940 olimpiyatlarına (o büyük bir faaliyetle çalışmakta olan Japonlar bu büyük işin organizasyon terafından maada spor kısmile de müthiş (surette uğraşmaktadırlar. Tokyoda mütemadiyen maçlar tertip edilmektedir; bunlardan, son defa ya- pılan atletizm müsabakalarının derece leri şunlardır; 100 metre Kir 10,9/10 400 metre: Mori 49 6/10 800 metre Kimoaita 1,51 8/10 5090 metre: Mura Koza 15, 5 5/10 10000 metre Mura Kozu 31, 19 6/10 110 metre manialı Foneti 15 3/10 400 metre manialı O Komura 56 Yüksek atlama: Kasima 1,96 metre Uzun atlama: Har 7,26 metre Uç adım atlama Tanta 14,45 metre Sırık atlama" Nisiuta 4,25 metre Disk atma; Manita 45,68 metre Maraton: İsuti 2 saat 39 dakika 56 saniye. Tenis Fransızlar Belçikayı yendi Brüksölde yapılan tenis müsabaka- larmda Fransız tenisçileri Belçikalı ra kiplerini ikiye karşı sekizle mağlüp etmişlerdir. Belçika Almanya Şubatt- karşılaşacaklar Belçika tenis federasyonu 13 ve 14 şubatta yapılacak olan Belçika - Al - manya maçı için oyuncularımı seçmiş- Norveç şampiyonu Isveçi yendi Geçen pazar Osloda Norveç ve İsveç futbol şampiyonu takımları karşılaş - muşlar ve çok gilzel bir oyundan son- ra Norveç şampiyonu Lin takımı, İs- veç birincisi Slemjiner on birini ikiye karşı beş golle mağlüp etmiştir. ingilterede futbol şampıyonluğunda Sunderland Bu senede birinci oluyor İngiltere futbol şampiyonluğu maç- ları, en heyecanlı devresine girmiş bu- Tunmaktadır. Şimdiye kadar birinci va ziyette olan Portsmouth son günlerde yerini geçen seneki şampiyon Sunder- land'a devretmiştir. Meşhur Arsenal! ile Erindford da son yaptıkları müsabakalarda daima ga - lip gelmekte, bu suretle ön safta bu- lunmaktadırlar. Son hafteki maçların neticesi şun- lardır: 3 Mitlesbro 5 Arsenal 0 Mançester City 2 Bolton, 2 Crimslev 3 Derby Conty, 0 Portsmouth 4 Everton. 2 Lits 1 Şefild. 0 Stok 3 Sunderland. Bu müsubakalarda Arsenalin Mitleş- bro, Sunderland'ın da Stok'u yenmele- ri; Portsmouth'un Evertona mağlüp | olması lik vaziyetini tamamen değiş « tirmiş bulunmaktadır. Avusturya Avusturya, Vacker'i 4 - 3, Admirs, Viyanayı 3 - 0, Favoritner, Rapid'l sr İri 2 - yenmişlerdir. Şimdiki halde: 18 puvanla Avusturya birinci, 17 puvan. ls Admira ikinci, 14 püvanla Vienna üçilacii gelmektedirler. Ispanya Barselon Bada'onayı 4 - 1, Geromg da Sabadell'i 3 - 0 yenmiştir. italya Bologna, Juventus ile bir bire; Ros ma da Cenova ile sıfır sifrra berabere kalmışlardır. Isviçre İsviçre şampiyonluk maçlarında da Youngs Boys Berne 14 puvanla ilk saf ta gelmektedir; bunu İl puvanlı Grasshopers ikinci, gene ii puvanla F. C. Lucerne de Üçüncü olarak takip etmektedirler. İlerle sanli Miili EİN ' Yunanistanda futbol , Yunanistanda şehirler muhteliti aras sında yapılmakta olan maçlardan Ati- na — Pire müsabakası geçti hafta icra edilmiştir. Atina karışık takımr, maçın başından sonuna kadar hâkim bir oyun oynamış ve Pire muhtelitini bire karş: beş sayile yenmeğe muvaffak olmuştur, |