18 Aralık 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

18 Aralık 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün sahife Sene 19 — No, 6526 — Fintı her yerde 5 kuraş CUMA — 18 KANUNUEVVEL 1936 ——. . Madridde harp yine kızıştı Asiler Boadillaya çok şiddetli bir taarruz yaptılar Hükümet, bütün taarruzların püskürtüldüğünü, asiler muvaffakıyet kazandıklarını bildiriyor Madrid 17 (A.A) — Havas ajansı muhabirinden: Hükümet Kuvvetleri, dün Madridin garbinde asilerin Boa- dila'ya karşı yapmış oldukları bir ta- arruzu püskürtmüşler ve bir kilomet- Te kadar ilerlemişlerdir. Düşmanın taarruzu, görülmemiş de- recede şiddetli olmuştur. Asiler, son de- recede modern silâhlar kullanıyorlardı, müfrezeleri fevkalâde talim ve terbiye görmüş efraddan mürekkep bulunu- yordu. Mitisler, ik safların tamamiy- ınlardan mürekkep olduğunu ı etmektedirler. . On gündenberi ilk defa olarak asile- tin teyyareleri, dün öğleden biraz son- ra payıtaht üzerinde bir uçuş yapmış- lardm, 18 maktul ve 50 yaralı vardır. 18 bombardıman tayyaresi ile 77 avcı tayya bu harekete iştirak etmiştir. Bu hava filosu; Pozuelo mmntakasına ve Princesa köprüsü yakınında kâin kış- Jada ve Cuatro-Caminos mıntakasına da bombalar atmıştır. «Hükümetin on beş avcı tayyaresi, hemen havaliharak âsi filoyu kövala- vuş ve bunlardan ikisini düşürmeğe | i le 4 t Müdridde tayyare bombalarile © yıkılan binalardan biri haleye müteallik müzakereler estiasın- da muhafazakârlardan M, Ramsay, M. Edenden Fransadan İngütereye gönderilmekte olduğu söylenilen mü- himmat hakkında bir suat sormuştur. İNGİLİZ MEBUSLARININ RAPORU Londru 17 (A.A.) — Geçenlerde İs- (Devamı 4 üncü sahifede) len bü mevki, ecnebi milislerle hücum kıtaatı tarafından müdafaa edilmekle olan bir mevzi idi. Sevilla 17 (A.A.) — Cadix ile Balea- res adaları arasında ticaret hava yolu tesis edilmiştir. ADEMİ MÜDAHALE MESELESİ | Londra VT (A.A.) — Avam kamara- sinde İspanya işlerinde ademi müda- | müvaffak olmuştur, ASİLERİN TEBLİĞİ Sevilla 17 (Â.A.) — Radyo ile neşro- lunan bir haberde Boadillanın zapte- dilmesi keyfiyetinin general Franko- nun kuvvetlerinin Madridin şimaline doğru süratle ilerlemelerine medar ola- câğı beyan edilmektedir. Zira elde edi- Bir köylü ikinci karısını (Akdenizanlaşma" v3 dep Je ee | sı hazırlanmış dağda boğarak öldürdü eni: iin edilmemesinin Kadının cesedi iki gün sonra ema yedi mn bulundu, katil yakalandı muhabiri, Akdenize dair olan İngiliz - İtalyan muvakkat itilâfının bilkuvve akdedilmiş olduğunu, ancak bunun Ersincan © (Akşam) —Erzincanın Yaşar, Fatmanın dağda kendisin | aşağıdaki sebeplerden dolayı resmen Başköy nahiyesine bağı Veringâh |'den ayrıldığı ve ne olduğunu bilme- | ilân edilmemiş bulunduğunu İstihba- köyünde feci bir cinayet olmuştur. diği cevabını vermiştir. ratına atfen bildirmekteğir: Aradan iki gün geçtiği halde Fat | 1— İngiltere ite İlalya Adis-Ababa- manın dönmediğini gören komşular, | daki sejaret meselesini halletmek arzu- şüphelenerek vaziyeti nâhiye müdü- İ sundadırlar. Bu mesele hali hazırda rüne haber “vermişlerdir. Bu ihbar Londra ile Roma arasındaki müzake- üzerine başlıyan araştırma ve tahki- | yölerin meouunu teşkil etmektedir. kat neticesinde Yaşarım Fatmayı Du- | (2 — İngiltere, kendisi ile İtalya ara- manlı dağda iple boğarak öldürdüğü | sne İspanya meselesi yüzünden. hiç anlaşılmıştır. bir ihtilâf çıkmamasından emir. olmak z istemektedir. Cinayet yerine giden adliye ve za- Son günlerde İtalya, İipanyaya kâr. bıta memürları, bin müşkllâtla Du- | şı hattı hareketini biraz de, Hiştirmiştir. manlı dağının Kale deresi mevkiine Bu hal, İlalyanın Alman nüfuzundan çıkmışlar ve kadının taşlara örtülmüş. | sıyrılarak bilarajlık meselesinde Fran- cesedini meydaha çıkarmışlardır. Ka- | sa le İngiltereye iltihak edeceğini ümid til Yaşar tevkif edilmiştir. ettirmektedir. Cinayet hakkında aldığım malümat şudur! Veringâh köyünde oturmakta olan | Bervs nami diğerle Yüşarın iki karısı varmış. Yaşarın ilk karsı Fatma ile bir müddet arası açılmış sonra düzel- miş. Vaziyet bu merkezde iken, bun- | dan bir hafta evvel Fatmayı süpürge toplamak bahanesile yanına alarak dağa gitmiş ve bir daha zavallı kadın- cağızın izi görünmemiş$ir. Yaşarın . tek başına eye dönmesi ikinci kanısı Zinonun nazarı dikkatini celbetmiş ve Fatmanın ne olduğunu kocasından sormuştur. (Telefon: 2424) (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24243 (Matbaa) - 29113 (Klişe Fenerliler Ankaragücünü -0 yendi "Galatasaray - Altınordu maçı sporcu- ların rahatsızlığı yüzünden yapılamadı Yukarıda başvekil İsmet İnönü Ankara Sladınm açılış resminde mikrofon önünde nutkunu söylerken, aşağıda Galatasaray - Ankaragücü maçından bir enstantane Ankara 1 den) Bayramın birinei ve ikinci gününün mağlüpları olan Galatasaray ve İzmirliler üçüncülük ve dördüncü- lük için bügün saat on İkide karşıla şacaklardı. Havanın soğuk olmasına rağmen on beş bin kişiden fazla bir halk kütlesi stadyormu doldurmuştu. Bazı oyuncuların rahatsızlığı dolayı- sile Galatasaray - İzmir karşılaşma- sının yapılamıyacağım, Fener - An- karagücü birincilik maçının da saat 14 de yapılacağını modem stadyo- mun dahili radyosu ile halka ilân et- tiler, Saat 14 ü sekiz geçe evvelâ Fenerii- ler ve peşinden Ankaragüçlüler saha- ya çıkarak yer aldıkları zaman ta- kımir şu vaziyette idi: Osman, Enver, Ali Rıza, Orban, Semih, Musa, Hamdi, Fahri, Yaşar Abdi Fenerbahçe: Hüsam, Yaşar, Fazıl, Reşad, Ayten, Cevat, Şaban, Esat, Ali Rıza, Naci, Niyazi. Hakem baş antrenör, yan hakem- Jeri Kemal Halim, İhsan, Oyuna saat 14 ü on geçe Ankara- (Spor muharririmiz- | | tebrik ederek birincilik ve kupalarını verirken halk Ankaragücü güçlülerin vuruşu ile başlandı. Çok Zevkli ve muntazam mukabil akınlar. Ja Ankaralılara şimdiye kadar gör meğikleri bir spor heyecan yaşatlı- lar. Dönrdüncü dakikada Fenerlile- rin müthiş bir akınını Ali Rıza kur- tardı. On birinci dakikada Fenerliler Esadın ayağı İle ilk ve son galibiyet gölünü yaplılar. Bu şekilde sıfıra karşı 1 ile Fener- lilerin galibiyeti le birinci devre bitli, İkinci devre çok ze bir şekilde devam ediyor, An üçlüler bara» berlik golünü temin edebilmek için mütemadiyen - akınlar yapıyoflarsa da bir netice vermiyor. Nihayet maç bu şekilde sıfıra karşı birle Fenerin galibiyeti İle bitti Kıymetli ; vekilimiz Saracoğlu ev- velâ Fenerlitere bilâhara Ankaragü- cüne spor tarihimizde büyük bir in- kılâp devresi olan stadyomun açıl- ma töreni münasebelile güzel ve zevkli bir oyun: gösterdiklerinden do- layı teşekkürle Klüp kaptanlarım ikincilik ve Feneri çılgınca alkışlıyordu.