17 Aralık 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

17 Aralık 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bugün sahife Sene 19 — No, 6525 — Fiat her yerde 5 kuruş Fransa hükümeti PERŞEMBE — 17 KANUNUEVVEL 1936 hariciye vekilimizi Parise davet etti Konsey dün mesaisini bitirdi ve şu kararları kabul etti: Suriye - Fransa istiklâl muahedesi meselenin halline kadar tasdik edilmiyecek, Fransız kuvvetleri Sancaktan geri çekilecek, Sancağa bir müşahit heyet gönderilecek 2 — Fransız kuvvetlerinin San- caktan geri çekilmesi, 3 — Sancağa bitaraf müşahede heyeti gönderilmesi. Bu tedbirler e heyetimizce gayri kâfi görüldü. Fakat lehimizdeki ha- vayı bozmamak ve yakında asıl me- Cenevre 16 (Hususi muhabirimiz- den) — Konsey bugün toplandı, Şu kararları kabul etti: 1 — Suriye - Fransa istiklâl müa- hedesinin Fransa meclisi e e meselenin halline kadar tasdik edik memesi. Sancak Türkleri matem tutuyor, bayram yapmıyor Mandater devlet, Arapları Türkler ve çerkesler aleyhine tahrik ediyor iyeni dair Sancağın Suriyenin parçası olduğuna mr toplanıyor Sancak halkı, mazbatalar muhteviyatını protesto ettiler ) sele hakkında Fransa İle aramızda başlıyacak o müzakereleri daha dos- İ tane ve müsait hava içinde yapmak üzere kararı reddetmiyerek bu ilk tec- rübeyi akim bırakmamak için sade- ee müstenkif kalmağı tercih ettik, (Devamı 5 inci sahifede) Eskikral Avustur- yada yerleşiyor Madam Simpson da yakında Avusturyaya gidecek Viyana 15 (A.A) — İnnsbruckdan bildirildiğine göre Dük dö Vindsor, Tirolda kâin Litzbuhelde Amerikalı Mac Cormicin malikânesini kirala- mıştır. Dükün malikâne civarında bir köşk daha kiralamış olduğu söylenmekte- dir, Bu köşk hiç şüphesiz madam Simpson içindir. Madamın 3 kânunu- sani bidayetinde Titzbuhele gelmesi beklenmektedir. TALÂK KARARI NE ZAMAN KATİLEŞECEK Paris - Soirin verdiği malümata gö- re madam Simpson bundan iki ay evvel aldığı boşanma kararının kat- #leşmesi için daha yedi ay beklemesi lâzımdır. Gene bu gazeteye göre ma- Antakyada tedhiş idaresi: Sokaklarda nöbet bekliyen askerler Şam 16 (Hsususi muhabirimiz için matem tutmuşlar ve bayram den) — Sancak Türkleri Antakyada | yapmamışlardır. 1 kânunuevvel hadisesinde şehit olan Ven i Türk gençlerinin hatırasını dam Simpson feragat beyannamesi neşredilmezden evvel sabık kral Ed- vard ile telefonla uzun müdded gö- rüşmüştür. O muhaverede sabık kral, damam Simpsona feragat kararının kati olduğunu söylemiştir. Kan 16 (A.A) — Madam Simpson şehirde dolaşmış ve Amerika konso- losluğuna da uğramıştır. M. Rogers, madam Simpsonun ta» lakı hakkında hiç bir resmi kâğıd im- zalamamış olduğunu beyan eylemiş- tir, Vergi tahsilâtı Ankara 15 — Maliye vekâleti yeni mali kanun lâyihaları hazırlıyor. Bu lâyihalarla vergi tahsilâtı daha pratik bir şekle konacaktır, Bugün sahife (Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24243 (Matbaa) - 26113 (Klişe Sancağa bir heyet gidiyor | Ankaradaki maçlar Fenerbahçe Altınorduyu 3-1 yendi Fenerbahçe birinci takımı Ankara 17 (Akşam) Yeni stadın | açılış turnuvasına dün de devam edil- di. Ve Altınordu - Fenerbahçe takımla- rı karşılaştılar, . Galatasarayın Ankaragücüne mağ- lübiyetinden sonra Fenerbahçenin Al tanordu karşısında nasıl bir netice ala- cağı merak ediliyordu. Stadda birinci günden fazla, on beş bine yakın bir se- yirci kütlesi Vardı. Ankaranın tanım- mış simaları maçta hazırdı, Tabii, spor- cu Adliye bakanı da maçta bulunuyor- du. Türk spor kurumunun çok kiymet li ikinci başkanı bu işin bir intizamla yapılması için durmadan oraya buraya koşuyordu. Evvelâ Galatasaray, Fenerbahçe te- kâaüdleri karşılaştılar, Her iki takım- da da eski tanınmış futbolcüler var.. Alâeddin, Mithat, Nasuhi Baydar, Be- leşçi Ömer, Obele, takımlarındaki yer- lerini almışlardı, Yirmi dakikalık bir 0-| yundan sonra maç bir bir beraberlikle neticelendi. Sıra mühim maça gelmişti. Tam iki- de iki takım sahaya çıktılar ve çok al- kışlandılar, Fenerbahçe takımında Fik- ret yoktu. Yerinde Şaban oynuyordu. Hâkem milli takim antrenörü Mister | Greenwell.. İ Oyuna Fenerliler başladılar. İki açık:! la Altınordu kalesine iniyorlar. ve hü- cumlar biribirini kovalıyor. Bir an bu tazyikten kurtulan Altınordulular hü- cuma geçtiler. Hakem oyunu çok fe- na idare ediyor. Ne favul görüyor ne de ofsayd.. nizamsız hareketlere ta- mamiyle bigâne.. Bu sırada başbakanımız stadı şeref- lendirdiler, bir alkış tufanıdır koptu. (Devamı 4 üncü sahifede) Maç çok heyecanlı oldu. Başbakan da maçı seyrettiler pa bir maçta sahaya çıkarken Almanya müstem- leke istiyor Londradaki sefiri bunu açıkca söyledi Londra 16 (A.A) Von Ribbentrop, İngiliz - Alman cemiyetinin ziyafetin- de söylediği nutukta ezcümle demiş- tir ki; «Alman milletinin hayat şartlarını yükseltmek için başlıca iki yol şunlar» dir: Ham maddeler tedariki ve beynel milel ticaret. Buna binaen, müstemleke mesele- sinin mantıki bir şekilde halli pek ziyade arzuya değer. Sor haberin büthiş ve feci hatası tekrar edilms- melidir. Aksi takdirde bu; cihan bok şevik ihtilâlinin âşikâr bir zaferi olacaktır.» Von Ribbentrop, Kominterin um- | desini şiddetle tenkit etmiştir. ÇEKOSLOVAYAYA DARBE Mİ Londra 16 (AA) — Mançester Gardiyan ve Morning Post gazeteleri, M. Hitler tarafından Çekoslovakyayı istihdaf etmesi muhtemel yeni bir darbede bulunulmasından korkulu» yor. Bununlâ betaber, bu gazeteler, Ak man erkânı harbiyesinin muhalefeti sayesinde tehlikenin şiradilik bertar raf olduğunu zannetmektedirler, Gazete sütunları ve karileri)., *