14 Aralık 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

14 Aralık 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

İHSAN KURUKAHVECİOĞUL Muhterem vatandaşlarının bayramını kutlular, Sene 19 — No, 6524 — Fiatı her yerde 5 kuruş Konsey Sancak meselesini bugün müzakere edecek Antakya ve İskenderunda tazyikler ve şiddet idaresi devam ediyor ere 13 — Milletler cemiyeti yarın toplanarak Anlakya ve konsey İskenderun “meselesini müzakere ede» | cektir. Konseyin Sancakta Lazyiklerin önünü almak için bilaraf müşahidler gönderilmesine ar verme$ dir. Mesrlenin esasına gelince, bata muharriri tayin edilmesi konseyin kânunusanide yapacağı adi içtimada bir karara bağlanması muhtemeldir, UYDURMA TEZİ YAPANLAR Halep 13 (Hsusi muhabirimiz. den) — İskendertin, Antakya ve ha- valisinin, Suriyenin bir parçası ok duğı Mületler Cemiyetine arzet- k üzere bir telgraf hazırlandığı ncağı hattâ temsile salâhiyet- tar olmıyan bazı kimseler tarafından imzalandığı omalümdur. Telgrafın me Halepte hazırlanmıştır. Sancağın Taşnak Mendubu Moses der Kalosiyandan sonra Antakyadan Halebe kaçan ve kendisini mebus Süyan iki zata da imza ettirilmiştir. Telgraf sureti Halepten Vatanile- rih mümessillerinden Mihsilyan ve Cabiri Zade Kemalin oğlu vasıtasi- İ6 4 kânunuevvelde Antakyaya gön- derilmiştir. Anlakyada örfi idare. vaziyeti | zilarma Türkler aleyhinde her türlü tedbiri riuh- | PAZARTESİ — 14 KÂNUNUEVVEL 1936 Antakyadâ askeri kuvvetler sokak başlarını tutarak halkı dağıtıyor almaktan çekinmediğinden telgrafı getiren iki zat mahalli hükümetin de yardımile ellerindeki kâğıdı An- takyada bulunan ve ruhani reisler- den ve Taşnak mensuplârından ba- imzalattırmışlardır. İmzalanan tölgraf metni Fransiz. ca olduğundan imzalıyanların he men hepsi mahiyetini tanımamakta idi. Hile ve tehdid ile imzalanan bu telgraftan dolayı bütün Sancak hal kı, hattâ telgrafı imzalıyanlar bile umumi bir teessür duymuşlardır. (Devamı 12 nci sahifede) Güzel sanatlar akademis ıslah ediliyor Mimari şubesi için mütehassıs geldi programlarda esaslı değişiklik yapılıyor Güzel sanatlar akademisinin cepheden görünüşü Maari! vekâleti güzel sanatlar aka- demisi ve mimar şubesinin memle- kele daha kıymetli elemanlar yetiştire* bilmesini temin için tedrisat program- larında ve mektebi alâkadar eden di- er hususlarda cezri bazı islahat yap- Mayı kararlaştırmış, bunun için de akademinin her şubesine birer ecnebi Mütehassısı şef olarak celbetmeği mu- vafık görmüştü, Bir müddettenberi ecnebi mütehas- #islarile yapılan temaslar netlcesin- de mimari şubesine mi Mâr Bruno Taut, resim opold Levy ve heykel şubesine 'eltraş Bellingin getirilmesi ka- rilmaş, bunlardan mimar Bruno Tat bir müddet evvel şehrimize sela: j rek mektepteki çalışmalarına başla- mıştır. Resim ve heykel için celbedileni diğer mütehassıslar da ay nihayetinde yeni vazifeleri başına geleceklerdir. Mütehassıs Bruno Taut mimari şu- besinde yapılacak islahat hakkındaki tedkiklerini bitirmiş, lüzumlu gördüğü (Devamı 5 inci sahifede) Pazartesi konuşmaları Işitmediğimiz bir ses Yazan: Hasan Âli Yücel (Altıncı sahifemizde okuyunuz | 1) Sakalı, bıyıklı kadınlar! Izmirde son zamanlarda bıyıklı kadınlar çoğalınış İzmir (Akşam) — Son zamanlarda Cushing-Kaşink hastalığına tutulan bazı kızlar, İzmir memleket hastane- sine müracaalla tedavi edilmeğe baş- Yanmışlardır. Bu şayanı dikkat ve na dir hastalık, doklorlür arusında çok alâka ile karşılanımışlır. Bu hastalığa yaknlanan kızların vücüdleri, bazi er- keklerde görüldüğü gibi kıllarla örtül- mektedir, yüzlerinde bıyık, saç, hattâ sakal çıkmaktadır. Bu hastalığa Lutu- lah kızların kol ve bacakları, çok ince olduğu halde bedenleri çok şişman ve yağlı oluyor ve kadınlık evsafı kaybo- Juyor. Memleket hastanesi dahiliye müte- hassısı doktor bay Kemal Saraçoğlu, bu hastalık hakkında memleket hasta- nesi salonunda doktorlara bir konfe- rans vermiştir. Dük de Windsor Sabık kral yolda neşeli görünüyordu Bale 13. (A.A.) — DüK de Windsorun (sekizinci Edvard) treni saat 8,11 de Zürihe gelmiştir. Tren, Büchs yolu ile Avusturyaya hareket etmiştir. Paris 13 — Dük de Windsör'ün tre- ni Fransadan geçerken birçok istas- yonlarda halk toplanarak sabık kral hakkında samimi tezahüratta bulun- muştur, Dük de Windsor bazı küçük istaş- yonlarda vagondan inerek İstasyonun nbtımında daolaşmıştır. Üzerinde kül rengi elbise, ağzında sigsra vardı. Sa bik kral neşeli görünüyordu. e e sa Bugün sahife (Telefon: 24249 (İdare) » 24249 ( Tahrir) - 24243 (Matbaa) - 29113 (Klişe Avcılık hakkında bir Jöğiha —— Hangi hayvanlar ne zaman avlanabilecek ? Yeni lâyihanın hedefi: Faydalı hayvan- ları çoğaltmak, zararlıları azaltmak İstanbul avcılarından bir grup Ankara 13 (Hususi muhabirimiz- | den) — Ay hayvanları ve kuşları mem-| ieketimizin tabii ve mühim servet kay- naklarından biridir, Avcılık her yerde yurd ekonomisinde çok iyiliği görül- müş ve bu bakımdan üzerinde ehemmi- yetle durulmuştur. Bizde şimdiye kadar avçılığın gelişi güzel yapılmakta olması faydalı bazı hayvanların neslinin tamamen tüken- | mesine ve bir kısmının da azalmasına sebep olmuştur. Bunun aksine olarak ormana, ve ziraata muzır ve bu itibarle nesillerinin tamameh imhası lâzım ve faydalı olan bir kisim haytah ve Kuş- ların sayısı gün geçtikçe artmakta bu-! Tunmuştur. Bu vaziyeti doğuran başlıca âmil, mevcud nizamların bugünkü ihtiyaç- ları karşılayacak bir şekilde olmamasi ve daha doğrusu bu işleri tanzim ede- cek nizam ve usullerin mevcud bulun- | mamasıdır, Filhakika bugün elimizde avcılık iş leri hakkında tatbik olunan tek bir ni- zamname vardır, 1297 tarihli olan bu nizamnamenin adı eZabıtal saydiye Tezatlardan: İsimle müsemmasıl... | encümenlerinde müzakere ve avladıkları yaban domuzları nizamnamesisdir. Bittabi çak mahdud bir görüş mahsulüdür. Hele tatbik ka- biliyeti bakımından hiç bir değeri yok- tur, Hülâsa, varlığı ile yokluğu müsa- vidir, denebilir. Memlekete fayda getirecek her mef- zu Üzerinde öhemmiyet ve hassasiyetle duran cumhuriyet hükümeti, avcılık işini de böyle başıboş bırakamazdı, Nitekim bugün Büyük Millet meclisi edilmekte olan bir lâyiha ile her memleket işi gi- bi avcılık işleri de teşkilâtlarıdırılmıştır. Bahis mevzuu lâyihada avcılık yalnız iktisadi bakımdan değil, ayni zamân- da içlimai bakımdan ehemmiyeti haiz bir iş olarak telâkki edilmiş ve lâyiha- ya ana göre hükümler konulmuştur. (Devamı 12 nei sahifede) AKŞAM Şeker bayramını karilerine tebrik eder Bayram münasebetile gazetemiz salı ve çarşamba günleri intişar etmiyecektir. NA A YAA