17 Aralık 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

17 Aralık 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

$ Kuruş - Teleton: 23872 Bugünkü Sayımız 16 Sayfadır 17 Birincikânun 1936 Perşembe Sene: 5 - Sayı: 1767 Almanya, Çekoslovakyaya taarruz etmek üzere! Milletler Cemiyetinde verilen kararlar: Sancakta bulunan Fransız askerleri geri çekilecek Suriye muahedesi meselenin halline kadar tasdik edilmiyeceki Antakya ve Iskenderuna bilaraf bir heyet gidecek Hariciye vekilimiz Pariste Fransa ile müzakerelerde bulunacak Antakya ve İskenderun havalisi etra- #ndaki Mi davamız pazartesi günü Mü letler cemiyeti konseyi fevkalide top- Başvekilin sporcu- dara iki-müjdesi: Istanbulda da bir stad yapıl ması için emir velildi Balkan kupası maçları ilk baharda Ankarada yapılacak | Büşvekil İsmet İnönü, Ankara stad. Yömunun açıldığı gün bir nutuk söy- liyerek demiştir ki: ceklerdir. (Devamı 10 uncuda) “Ankaralılar, bize bu güzel eseri Ankara valisi Tandoğan verdi. Huzu. Tünuzda da kendisine karşı teşekkür “derim. Türkiyeyi idare edenler, stadyomu <n kiymetli mektep gibi her yerde kur Baya çalışacaklardır. Türkiyenin is - Sürbüz ve Güzel Çocuk Msüabakamız lantısında görüşülmeğe başlanmış, me- (Devamı 19 uncuda) açık havada, açık meydanlarda yetişe- doyu muhasara ettiler dan ve yabancı milletlere mensup lej- yonerlerden müteşekkil ordunun mev ki muharebelerde bu ordunun 25 bin neferi maktul düşmüştür, Lano bugünlerde Berline giderek Ak maryadan yardım istiyecektir. Gumhuriyelçiler Burgosa 9 kilomeire yaklaşinar Paris 17 (Hususi) — Hususi bir ha- ber, İspanya cumhuriyetçilerinin iktisj. cilerin hükümet merkezi olan Burgos/ kasabasına dokuz kilometre yakınlaştık- ların: bildirmektedir. Burgosu: cumhuriyetçiler bombardı- man edebilmek kudretini haiz oldukları halde kasabayı yakmaktan çekinmekte oldukları için bundan sarfı nazar etmek- tedirler. Rehine mübadelesi Noel münasebetile iki taraftan 4000 Bişiyi ihtiva edecek olan bir rehine mü- Münbakamıza 97 numara ile iştirak *den Bay Saim oğlu 3,5 yaşında BÜRHANEDDİN Ban" * Kupon: 34 Çocuklarınızın müs bakamıza iştirak edebilmeleri için vu kuponların toplanması lâzımdır, sele şimdilik bir karara bağlanmıştır.|* tikbalini idare edecek olan genç nesil, | Madrit 16 — Asi general Frankonun | Madrit önlerinde tahşit ettiği Fasllar. cudu 80,000 kişidir. Madrit cepbesinde- | Söylenildiğine göre asi generallerden i 4. onyanın tamimak istemediği Çe- koslmakya ve Lehistan hudullarım Bayram Güzel havalarla neş'eli geçiyor Almanlar ie diyorlar ki “Hiç bir kuvvet Almanyayı, Lehistan ve Cekosiovakya hudutlarını lanımağa mecbur edemez?!,, Alman askeri ataşe- leri Berline çağırıldı Sovyet Rusya, Almanya ve Japonyadan gelmesi muhtemel hücumlara karşı müdafaa hattı yapıyor Prag, 16 (Hususi) — Buradaki gazetelerin yazdıklarma göre, Çekos. lovakyanın Paris sefiti Osuski, Fransız hükümetine müracaatla, Japon — AL man misakı (mucibince, iki devlet ta rafında Sovyet Rusya üzerine yapılacak bir hücumda Almanların (Çekoslovak. ya üzerinden geçerek (oOkranyayı zaptetmek istiyeceklerine dair söylenen sözlerden (o Fransız hükümetinin malö- mattar olup olmadığını öğrenmek iste. miştir. Çekoslovakyadaki oşayialere göre, Almanlar bu maksatlarna vüsul için Çekosloyaklarla bir ibtilâf çıkaracaklar ve bundan sonra büçum edeceklerdir. o hükümet mahafili, |J Maametih, Bayramda eğlenen Küçükler (Yazım 10 uncuda) Ispanya dahili harbi Asiler Madritte 25000 maktul verdi Ihtilâlci generallerden Lano Ber- line giderek yardım istiyecekmiş Hükümetçiler Oviye- 5 Madridde bir bombardımandan sonra badelesi yapılacaktır. Bu hususta müzakereler başlamıştır. Moskova 17 (Radyo) Şimal cephe. sindeki hükümet kıtaları Astüri mınta- kasmın en mühim şehri olan Ovicdoyu muhâsara etmişlerdir. Şehrin bir iki gün içinde teslim olma- 5 beklenmektedir. Diğer taraftan, şimal cephesindeki faşist mevzileri hükümet tayyareleri tarafımdan şiddetle bombar- dıman edilmiştir, | Hakiki hayattan bir film Sevgilisinin başını kestiren casus kadın Vicdan azabından kurtulamadı Almanyadan kaçarak Isviçrede pek kolay olmıyacağını ve Fransa ila İngiltereye İstinat edecek olan — Çekos- lovakların Oo Almanlara şiddetle musa“ vemette bulunabilecekleri kanaatinde « dirler... Alman erkânıharbiyesi muhalif mi ? Londra, 16 (A. A.) — Mançester Gardiyan ve Morning post gazeteleri, Hitler tarafından Çakoelovayayı istih- daf etmesi muhtemel yeni hir darbede bulunulmasından korkuyorlar. Bununla beraber, bu gazeteler, Alman erkânrharbiyesinin o muhalefeti sayesinde (tehlikenin şimdilik bertaraf olduğunu zânnetmektedirler, . manastıra kapanıp rahibe oldu Vicdan azabından kendini bir tür. lü kurtaramıyan Alman gizli istih- bahrat şubesinin en yüksek maaşlı casuslarından matmazel Maria Lou- ise Backendorfi istifa ederek İsviçre- de bir manastıra çekilmiştir. Eski bir Alman ailesinin evlâdı olan bu güzel kızın, kendisinden en ziyade istifade edileceği bir zamanda vazifeden çekilmesi, Alman gizli teşkilâtınm bütün âmirlerini fena hal de üzmüştür. İngiliz casus teşkilâtma hizmet etmekte olan genç bir Almanın, Mari Luiz tarafından nasıl aldatılarak ge- çen ay kellesi balta ile kesilmek sure tiyle idam edildiğini okuyucularımı za bildirmiştik. Fakat idama mahkümiyet kararı verildiğinin ertesi günü uyanan Mari Luiz güzelliğiyle teshir ederek idama kadar sürüklemiş olduğu ademin, bütün kalbiyle sevdiği adam olduğu- nu anlamış ve derin bir acıya düş- müştü, Bu anlayış çok geç kalmış olmak- la beraber Mari Luiz büyük şeflei koştu. Almanyaya ifa etmiş olduğu büyük hizmetleri ileri sürerek mer. hamet dilendi; sevdiği adamı affet tikleri takdirde onunla birlikte İsviç- reye çekileceğini söyledi. Robert Wendell'in bir daha ca- susluk işlerine burnunu sokmıyaca: ğma, kendisinin ise yaşadığı müddet- çe Almanya nam ve hesabına para- sız pulsuz ajan provokatörlük yapa. cağma dair söz verdi. Bütün yalvarmalarına karşı ku- laklar sağır kesilmişti. İdamdan bir Moğhur Alman casusu Mari Eee kaç saat evvel Mari Luiz devlet reisi Hitlerin karşısma çıkarak yalvardı, yakardı. İstifa edeceğini (söyledi. Bunun da bir faydası görülmedi. İs- tifa ettiği takdirde kabul olunmya- cağı ve : memleketten dışarıya çık- mağa uğraşırsa hapse dıkılacağı ken- disine anlatıldı. Resmi makamlarm bütün tedbir. lerine rağmen Mari Luiz gecen hafta İsvicreye kaçarak bir manastıra gir- miştir.