17 Aralık 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

17 Aralık 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

53 defa katil Azılı bir haydut Romanyada | © muhakeme ediliyor Bükreşten yazılıyor: manı,, dünyanın en rak tanılan 53 katil ve 587 # culuk süçundan maznun Corç K un mubakemesine başlanmıştır. vada tam 480 şahit dinlenec Da oydu? Korlu süngülü muhafızlar arasında hapishaneye götürülürken | Polisin dediğine bakılırsa, Koriu. | dökmüş olduğu kanlardan müthiş bir “azaba uğradığı için böyle hareket et- tir. * Grta boylu, siyah saçlı ve gâyet isk kars gözlü olan Koriu bir ço wn oğluydu. Gençliğini davar güt-| mekle geçirmiştir. 1931 yılında yirmi | 5 büsirica"dskerliğe (alınmıştı. ine inzıbâtma bir türlü isınama için kaçmış ve sevgilisinin bulun uğ'a köye gitmiştir. Çe: geçmeden jandarmalar onu ya- iamış ve zar zor kışlasına İade et işlerdir. Burada altı ay münferii pse mahküm olmuş, ve fakat hücre Aikıldıktan üç gün sonra gene kaç- iştir. Kışladan çıkarken de kendisi- i durdurmıya kalkışan nöbetçiyi öl üüştür. İşte kan dökmek hırsı Ko- bu dakikadan itibaren sarmış- Kadtığınn ilk haftasmda üç kişi öldürmüştür. Ö: ,Kiyafet takımları satınalabilecek lar para soyabilmiştir Bundan pe kâh bir jandarma neferi, kâ» güvari yüzbaşisı ve bazan bir pa- kılığında görünmüş ve bütün bu iiyelleri esnasında bizim paramız 850 lira kadar o para biriktirme | la böraber, muvaffak olmuştur. Elde para olduktan sonra, Korlu iki hafta zarfında hepsi de kati'- olmak şartiyle yirmi beş kişi- bir çete vücuda getirmek ve bu duğu mıntakayı dehşet içinde bi- mak pek de güç bir iş olmamıştır tiği her yerde katil ve soygunculuk ri bırakmıştır. Altı aydan az bir b zarfmda çetesi yirmi beş ki- öldürmüş ve 175 soygunculuk vak & yapmıştır. Jandarma İle birlikte omânya ordusundan bilhassa seçi- bir tabur asker bu çeteyi takib: ur edilmiştir. Hattâ takip için ler bile gönderilmi, E ükümet bu adamı ölü veyahut di getirecek olana bizim paramızla MÜ lira para mükâfatı vaadetmiştir. ikat onun nerelerde bulunacağını İlenler pek çok olmamakla beraber, deszenesusaimansezetaninnann eriyene HABER ! Istanbulun en çok satılan ha-: j ki akşam gazetesidir. İlânla »İ nı HABER'e verenler kâr e lerler, emeli kimse ağzını açip söz söylemeye cesa. ret edememiştir. y meyhane yakalıyamaz. im!,, diyerek Koriu her uğradığı sinde: “Beni hiç kim ben kanunun fevk 1 kaplanlar gibi dö ler, içlerinden on bir müsademe- Luk, nihayet onu adale! ürmüş, fakat tevkifha gece misafir vaffak olmuştur. Kaçtığınm ertesi öldürmüş. bir hafta bir çete kurmu çok gitmekte u kı alarak kaçmıya ma günü sevgilisini İçinde de Ikinci yahlarm en x mmtaka rı söy yerlere girip çıkmaktan hiç ır ve meyhanelerde sik Fakat bulunduğu yer tarafından okuşatılınca gitmenin yolunu bulur. sık görünürdü. jandarmalar dalma sıvışıp Bir defasında da aliya. Ne kadı : maktan ku ken tabane dının sırtma sunu yaşlı ka ştı. Kadmcağız # araştırın kadm ağzımı bile açmamıştı. Köri luk oldukça tı yurdu açmak üzere dağlara giden v9 içlerinde bir de resmi memur buluna 40 kişilik bir heyeti Korlu çevirmişti Bünlarm hde para çik yette bi K de alarak, bunu hizmeti- olduğu zaman kene aitm saat ne muhtaç toğraf çekmu aade etmiştir. Geçen hafta teslim olan bu azılı haydudun muhakemesi Rom ada büyük bir heyecanla be pençesine | ede ancak | bir sağlık! ÖHABER — Akşam Macera düşkünü ressam kadın Ressam Madam Maller Bütün dünyayı gezip dolaşarak tab- lolar yapmış olan kumral saçlı, parlak elâ gözlü güzel bir İsviçreli kız, vesim- lerini teşhir etmek Üzere bu hafta Lon- deaya gitmiştir. Bu kadın, madam Çiçi- yo Hallerdir. Parisin ve Londranm lüks ve ihtişa- ayna alışık olan, bu güzel madam tek başına bütün Fast dolaşmış, Hindi Çini de esrar kahvelerini gezmiş ve Siyam da küçücük bir adada tar, Kendisile görüşen bir İngilir gazete si muhabirine, seyahatlerini anlatırken şöyle söylemiştir: — Fasta bir sene kaldım. Refakatim- de Mehmet adında yerli bir çocuktan başka kimse yoktu. Onu da sokakta pe- rişan bir halde bulmuştum. Bir defasında polis beni bir Arap ca- sahili açıklar yerlilerle yasa İİ sus sanarak tevkif etmeğe kalkışmıştı Mehmet entarisinin altından çektiği ko- caman bir pala İle imdadrma yetişti. Siyamda Fransız hükümetinden bir adacık kiraladım. Mobilyalı bir ev ve on tane hizmetçitile adanın aylık Kirdsi üç İngiliz lirası idi. Bundan daha ucuz bir şey tasavvur edebilir misi: Hindi Çininin Saigang şehrinde epey kaldım, Burası müthiş bir yerdir. Afyon ve esrarkeşliğe karşı hiçbir yasak yok- dirler. Otuzunda olan bir adam altmı- şında gibi görünür. Esrarhanelerden bir r. | çoğunu ziyaret ettim.,, EDEN BAZİ SİNEMA ARTİSTLERİ 100 Meşhur bir sinemacı: Bugün Ho'ivud'da yalnız klâsik güzellik kifayet elmiyor. diyor ve ilâve ediyor: “Zamanımızda sinema stüdyolarında klâsik güzellik günde $ “olar ve zekâ 100 dolar kıy” mettedir. Güzel yüzler ise, zekâdan ve gençleşmiş bir tenden daha fazla, 1000 dolar kıymetindedir. Sinema artistlerinm yakıcı ve kuv vetli projektörleri altında çalışırken onlarm yüzlerini çabuk soldurarak sertleştiren ve buruşturan bu projrk- ir. Birçok yıldızlar, yüzlerini düzeltmek ve güzelleştirmek için gü” #ellik müesseselerinde bütün servetler rini feda ediyorlardı. Fakat. bumün.. Her yıldız. kendi kentine tevepsill ade ceği basit bir tedbir sayesinde ciltleri" | ci ve gençleştirici Biocel cevheri şim HAF TADA 1000 FRANK KAZANIYOR nin taravetini vikaye edebilirler. Ve yana Üniversiesi (profesörü doktor Stesj tarafından (okeşif ve genç hay vanlardan istihsal! edilen cildi besleyi di pembe rengindeki Tokalon kremin de mevcuttur. Gece yatmazdan evvel kullandıkta, siz uyurken (o cildiniz. besler ve gençleştirir. Buruşukluklar ve çizgiler silinir. Bu sayede her kadın birkaç hafta zarfında 10—15 yaş genç teşmeğe muvaffak olabilir. Gündüzler ri ise (yağsız) beyaz rengindeki Toks lon kremi kullandıkta . bütün sivah benleri giderir, ve acık mesamatı kape tır ve cildi beyazlatıp gençleştirir, tur. Bütün yerliler dejenere bir halde- | 17 Birincikânun — 1935 — 47 47 457 a laa, Beynelmilel maçlar — rm ama amaaan amm Italya Çekoslova'xya Maçını sıfıra karşı iki golle Italyanlar kazandı italya ve Çekoslovakya “milli futbol takımları arasındaki müsabaka Ceneve- de bay Mieszin hakemliği ile yapılmış- tar, İtalyan on biri Olivieri — Mouzeglio, Allemand; — Neri, Piccini, Varglien — Passinati, Marichini, Piola, Ferrari, Co- lansi, Çekler de: Riticka — Burgor, Cty- roky — Bouska, Kotazek, Truhlar — Horak, Drozd, Melka, Kasti, Vytlakil den möteşekkildi. Oyun seri olmuş, Çekler İtalyanlara bir hayli tehlikeli anlar geçirtmişlerse de gol çıkaramamışlardır, Birinci devrenin ortalarına doğru Çek tazyikmdan kurtulan İtalyanlar hü- cumlara başlamışlardır. 39 uncu dakikada solaçık Colanssinin ortaladığı topu sağaçık Pasinati bir ka- fa darbesile Çek kalesine sokmuştur, Bu sayıdan dört dakika sonra yani maçın 43 Üncü dakikasında İtalyan sol içi Ferrari sıkı bir şütle ikinci golü de yapmıştır. İkinci haltaym tamamen mütevazin geçmiştir ; İlk anlarda İtalyanlar devre- Mabede hediye edilen çocuklar Berlin olimpiyatlarında sırıkla yük- sek atlama birincisi Japonyalı Süwo! Oye: kendisine şampiyonluğu kazandır dığına inandığı surığı, doğduğu şehrin mabedine hediye etmiştir. Admıra - Strasburg Son halta içinde Fransanm muhtelif yerlerinden, birçok ecnebi takımlar maç yapmışlardır. Bunlar şunlardır: Kânunuevvelin on üçüncü günü oy- nanan Stranbouig takımı ile Viyananın on biri arasmda maç Viyanalı- iye karşı beş golle galibiyetlerile bitmiştir. Çok hakim oynayan Admira birinci devre 1-0 nihsyetlendirmiştir. İkinci kısımda Viyanalılarr — gevşe- mesine karşı Strasbourg takımı daha canlı oynamağa başlamı,lar ve bir sayı da kaydetmeğe muvaffak olmuşlardır. Neticede Admira bu maçı 5-2 kazan- mıştır, Uypeşt -Rauen Mazar futbol takımlarından Uypeşt klübü Rouen takımile yaptığı maçı sıfı- ra karşı dört sayı ile karanmıstır. Hungaria -Lilla Lilde oynanan Macar Hungarya ve Lil takımları müsabakası birinci devre- de takımlar beraber gibi görünürken ikinci kısımda Macarlarm baştan niha- yete kadar hakimiyeti altında cereyan etmiştir. Çok yüksek ve teknik bir oyun çıka- ran Hungarya klübü Lille takımını sıft- ra karşı yedi golle yenmiştir. Birinej haftayrm 1-0 Macarlar lehine bitmişti. nin sonlarına doğru da Çeklerin hücumları nazari dikkati celbetmi taraf da bu kısımda gol yı dığından meç 2-0 İtalyanların gal le bitmiştir, Polonya, Yonanislan ve Çekoslovakya karşılaşıyor Polonya, Çekoslı kya ve Yur futbol takımları nis“ leki Ati“ takar- önümü mayın 21 ve 23 üncl günlerinde na stadyomunda karşılaşmaları rür etmiştir. Macarlar Hollandayı mağlüp ettiler İngiltereden dönen Macar futbol takı» mı Hollanda da bir maç yapmışlardır. Milli takımından dokuz öyuncunun iştirak ettiği Macar takımı Üç milli ta- kım futbolcusunu havi Ho rini ancak sıfıra karşı bir golle yenebil miştir. Red Star - Uypeşt Fransız Red Star takımile Macar profesyonel İdüplerinden Uypeştin Pas risteki maçr çok güzel ve heyecanlı ols muş neticede Macarlar 4-2 galip gel mişlerdir. Maçın ilk anları takımların birbirini denemelerile geçmiş yirminci dakikşda Simonyi Fransız takımma ilk golü ka- zandırmıştır. x Macarlar otuzucuncu dakikada Kalai vasıtasile beraberliği temin etmişler ve birinci haftaym 1-1 nihayeti-nmiştir. İkinci devrede yine Kalai tarafından fkinci sayı da kaydedilmiştir. Bu golden i bikaç dakika sonra Macarlar üçüncü gollerini atmışlar, skabinde Fransız Mouletin ayağile ikinci sayılarını yap» mağa muvaffak olmuşlarsa da oyunun sonlarına doğru Uypeşt dördüncü golü de atarak macı 4-2 kazanmıştır. ——Belçikalların meşhur Kırmızı Aeytan Futbol takımı Hol: n- dalı'ara yenildi Belçikanın meşhur Kırmızı şeytan ta- Hollanda Zwaluven klü da Brükselde yapılan futbol maçını Hol- landa takımı kazanmıştır. Birinci kısım 3-1 Hollandalılar lehine nihayetlenmiş, ikinej kısımda Belçikalı lar iki gol yaparak 3-3 olmuşlarsa da Hollanda on biri iki sayı daha kaydede- rek “Kırmızı şeyvtanları,, üçe karşı beş golle yenmislerdir. Almanya bisiklet turu Gelecek sene tekrar başlıyor Birkaç senedenberi terkedilmiş olan Almanya bisiklet turunun 937 senesin- de tekrar başlanmasına karar verilmiş” tir. İnhisarlar U. Müdürlüğündeni Paşabahçe fabrikasında mevcut 600 adet boş bidon 328-12-930 tari hine rastlıyan pazartesi günü saat 10 da pazarlıkla satılacaktır. İstek lilerin bidonları görmek üzere her gün Paşabahçe fabrikasına pazarlık için de tayin olunan gün ve saatte yüzde 15 güvenme paralariyle bir likte Kabataşta İnhisarlar Levazım İ ki satış komisyonuna müracaatları. ve mübayaat şubesi müdürlüğünde" (3593) letanknl Defterdarlığından : Sirkecide Hocapaşa mahallesinin Hüdavendikâr caddesinde yeni 38, 40, 42 numaralı Karasi oteli ile altmdaki kırsathane ve salonun 13524 hisse itibariyle 672 hissesi parası peşin ve sırf nakit verilmek şartiyle 1312 lira 50 kuruş muhammen bedeli üzerinden açıkarttırma ile satılacaktır. İsteklilerin 21-12936 pazartesi günü sant 14'te yüzde ”S pey akceleriyle mili emlâk müdürlüğünde - toplanan komisyona gelmeleri. (T.İ.) (3450)