17 Aralık 1936 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

17 Aralık 1936 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

ZI Pİ Almanyanın harp hazırlığı Rus- yaya değil, Fransaya karşıdır! Fransız akademis âzasından meşhur muharrir Jorj Dühamel mühtelif memleketlerde yaptığı bir tetkik seyahatinden döndükten sonra Fransadaki parti kevgolarını mevznbahsederek müşterek tehlike kasında vatandaşlar rını birleşmeğe davet etmektedir. Bu müşterek tehlike Almanyadır. Düha- mel Almanyanın harp hazırlıkları hakkında son gelen telgraflar dolayısiy- le de ehemmiyet peyda eden bu yazısında diyor ki: “Bazı Fransızlar hayalüla kapılarak, Almanların yapmakta oldukları hazm- irkların Rusyaya karşı olduğunu iddia edip durüyorlar. Bu, gülünç bir noktai nazardır ki, bu hususta zamanın €n tanınmış İkumandanlarının fikirlerini aldım. Her şeyi ani bir hücumdan bekliyen bir memleket, işgali koluy bile olsu aradaki memleketlerden asker geçirmek suretiyle vakit geçirmiyecektir. Rusyaya gelince, burası her şeyi bir hamlede halletmek istiyecek bir or- du için hiç de elverişli bir harp meydanı değildir. Mütehassrsların fikirlerine nazaran, Alman ordusu ani harekât için yapılmış. tır. o Motörlü kuvvetleri mütiüm bir yekün müthiş fakat nazik harp öletlerini , kanlı bir şef, bu tutmaktadır. Tecrübeli ve soğuk yarım müddetince karla örtülü bulunan bir kıtaya sevketmiyecektir. Alman hava kuvveti ne kadar büyük v€ he küdar müthiş olürsa olsun, na mütenahi Slav ovalarmda, ve ekserisi büyük birer kasaba olan şehirleri üze- indi üessir ol Binâenaleyh © Almanya, bağıra bağıra Şarka doğru dönmek niyetinde oldu- ğunu ilân etmekle, herkesi aldatmış oluyor: Alman ordusu bir Frantız seferi için yapılmıştır; Alman ordusu tamamiyle Fransaya mütevectihtir, Bazı Fransızlar, bir müddet daha rahat nefes almak için, harplerin ancak ilkbaharda başlıyabileceğini söylüyorlar; Yanılıyoriar! Fransa, kış mevsiminde de harbe elverişli bir millettir. Verdön'ü hatırlayınız! O halde Fransa, ani bir baskına mefuzdur. İyi malümat almış olanlar, bu hücumu, modem Almanyanm âdetleri veçhile habersiz olacağını biliyor- lar, İlk hedefi, herkesin bildiği ve anladığı sebepler dolayısiyle, açık (şehirler teşkil edecektir. Meşhar bir kumandan bana ilk harp gecesinin Fransaya bir milyon insana Mef olabileceğini söylemiştir.,, Insanların tabii ömrü 120 senedir?! Meşhur Voronof böyle iddia ediyor Maymun guddeleriyle insanları gençleştirmek için ilk yaptığı tecrü- beden on beş yıl gectiği halde profe- sör Serge Voronoff o işinin esrarmı bütün dünyadan gizli tutmuştu. Ge- hafta ise kendisini ziyaret eden İngilizce Sunday Chronicle gazetesi- nin hususi muhabirine oturmuş ve ilk defaya mahsus olmak üzere mes. leğinin sırlarmı anlatmıştır. “— Keşiflerim neticesinde şimdi tamamiyle kanaat getirdim ki her normal erkek ve kadm için 120 yaşı- na varmak çok mümkündür. Ben insanlara on beş senelik ye- ni bir hayat vermeğe muktedirim. Dediğim gibi beşer hayatmm normal uzunluğu 120 yıldır ve hepimiz bu yaşa varmalıyız.., Meşhur doktor, cenubi Fransada- B şatosunun yüksek duvarları arka. sanda bundan on beş sene evvel may» mrün guddeleri nazariyesine gülmüş olan âlimleri mat etmiş bulunmakta- dır. Voronof bundan iki sene evvel evlendiği yirmi iki yaşmdaki güzel Viyanalı karısiyle birlikte yaşadığı şatonun yanı başımda, geniş bir kafes te, birçok maymunlar beslemekte. dir. Doktor, âlim, artist, tüccar, s0sye te kadını gibi s#iirü sürü güzidelerden mürekkep müşterilerini doktor Voro- nof maymun guddelerini aşılamakla! gençleştirmektedir. *— Gençlik aramak için dünya- nım dört bir köşesinden buraya insan- İar akın etmektedir. Çünkü ben gud. delerin bütün vücut vazifelerini tan: zim ettiklerini kati ve şüphe götür- miyecek bir surette ispat etmiş bu- İunmaktayım. Gençliğin sırrı işte bu guddelerdedir. Anna ve babanızdan milyonlar tevarüs ©deceğinize, iyi guddeler tevarüs etmek çok daha ivi- dir. Fakat tıpkı otomobillerin aşmıp yeni parçalara ihtiyacı olduğu gibi bizim vücudumuz da yıpranır ve ye- ni guddeler ister. Doktor Voronof ve genç karısı Bu guddeleri nereden tedarik et. tiğimi anlamak istiyorsanız buyuru- RUZ.,, Voronof, gazeteciyi bahçenin u. zak bir köşesindeki kocaman kafes- lere götürmüş. Burada büyük, kü. çük erkek, dişi düzünelerle maymun oynaşıyordu: — Aldığım neticeler hayrete de. ğer. Ameliyat yaptığım bir kadın 68 yaşında idi. Maymün guddeleri- ni kendisine aşıladıktan sonra her gören onu 40 azami 45 yaşında sa- nryordu. Ameliyat için yalnız mahalli bir anestezi lâzımdır; sekiz on gün sonra da hasta klinikten çıkıp gitmektedir. Ameliyattan üç ay sonra insan daha genç görünmekte, kendisini da-i ha genç hissetmekte ve hakikaten de gençleşmektedir. Bu yeni gençlik ise altıdan on seneye kadar devami etmektedir. Hatta hastalarımdan bazısı kere dilerine iki ve üç defa gençlik aşısı ameliyatı yaptırmıştır.,, yolları olmıyan ve senenin | HABER — Akşam yor Sojyadan yazılıyor: Sofyada Banka kâtiplerinden yir-| mi bir yaşında Bösilko Stoyanoff bun - dân giti gene evvel bir ameliyat netice- sihde kızken erkek olmuştu. Şimdi ise erkeklikten bıkıp © usanmış bulun- maktadır. o Genç bir delikahlı ile evle- sebilmek için O tekrar kız olmak isti- yor! Bu sebeple lâzım olan smeliyat için parayı bulmak üzere ilk ameliyatı yap- İ muş olan doktordan sarar ziyan dava | etmiştir. Bosilko oh âltı yaşında iken bir kız mektebindeydi; Hastalık yüzünden has- tahaneye yatmıştı. o Hastahanede ise bir doktor Onda bazı erkeklik izleri gördüğünü sandı, O vakitler adı Basilka idi, Ameli- yat yapıldı, erkek oldu, adı da Basit koya değiştirildi. o Bosiko mükemmel Kız iken ameliyatla erkek olmuştu Altı sene sonra erkeklikten ibıkarak bir delikanlıya aşık oldu Şimdi ameliyatla gene kız olacak! İ bir delikanlı halinde yetişmeğd başla- dı. Sporlara mtrak & futbolcu oldu. Atletizmde Ge pek iler Hattâ tam erkek olluğunu gös için bir dö sakal balrverdi... | Ancak 21 yaşına vardığı zaman, sakal yok olmağa ve vücudunda kızlık| alâmetleri daha hâkim bir vaziyet alma. ğa başladı. Bosilko da kadınlığın en bariz izle rinden biri de, genç Aşık olmasıdır. niden| ameliyat masasma (yatırarak (o tekrar kızlığını iâdeye karar vermişlerdir. Fa-| kat zayallınm parası yok İlk ameliyatı yapmış otan doktor| za kat İyi bir ledi. termek bir delikanlıya! Doktorlar onu ye da ikincisini bedavadan yapmağ iyen yanaşmamaktadır. Bazı (Omütehassısların dediğine bakılırsa doktor, Bâsilka'yı Basilkoya tahvil ederken çok büyük bir tabbi ha- taya düşmüştür. Binaenaleyh kızm istemeğe hakkı vardır. Sabık İngiliz krak Edvardın sev-| gilisi madam Simpson hâlâ Fransa- nın Kan şehrinde bulunmaktadır. Madam Simpsona ait üç haber gelmiştir. 1) İngiltere hükümeti kral Ed- vardın himayesine tahsis edilmiş ve! kral Edvard tarafmdan Madam Simp; sonu himayeye memur edilmiş sivil polisleri geri almıştır. 2)-Madam'Simpsona akım akm tehdit mektupları gelmektedir. 3) Bir deli Simpsona hücum et: Sekizinci Edvard artık Vindeor Dükası olduğu için İngiltere hükö- meti onu hususi bir fert sıfatiyle res- mi polisle emniyet altında bulundur. mak lüzumunu hissetmemiştir. Esasen bu polisleri kral Edvari Madam Simpsonu himayeye memur etmişti. Fakat polisler çekilir çekil- mez Madam Simpson müvazenesi bo zuk birinin tecavüz tehlikesi karşı- sında kalmıştır. Ve şimdi Fransız hükümeti Madam Simpsonu kon. mak üzere iki sivil memur tayin et. İ miştir. Çin isyanı Nankinde örfi idare ilân edildi Çin hükümeti Sianfu mmtakasmda çıkan isyan hareketini bastırmak için tedbirler almaktadır. Eiyevm mühim âskeri hareketler vukubulmaktadır. Hükümet kuvvetleri her taraftan sü ratle isyan mıntakasına ilerlemekte- dir, Gelen malâmata göre Sianfu mu- hasara edilmiğtir. 'Nank'in şehrinde örfi idare ilân e - dilmiştir. Mareşal Şan - Kay - Çek'in Kralı feragate sevkettiği için Madam Simpson tehdit ediliyor sıhhatte olduğu beyan edilmektedir. .çerlde * Harcrrahlar hava kuvvetlerine yardım vergisinden istima edileceklerdir. * Türk , İtalyan ticaret anlaşması için Romada ösreyan edeti mizakereler bitmiş, tir. Anlaşma bugütlerde imzalanacaktır. * Yeri bir ihyibn üe pasaport harçları in, dirilmektedir. * İş bürosunun İstanbul şubesi yurmdan iibaren çalışmağa başlayacnktır. * Evkaf idaresi okçuluğun ihyası için Ok #seydunmda yeniden tesisat yaptırmaktadır. Dışarda : * Bükreşte yakmda bir Sosyalletler kon, gresi toplanacaktır. * Amerika cümhürre'si akları azaltmak için bütün dünyaya hitaben bir beyanname Deşredecektir. İngilterede sekizinci Edvard ta- raftavları Edvard krallıktan vageçirt- tiği için Madam Simpsona tehdit mektupları göndermekte ve ezcümle demekredirler ki: -— Bilerek veya bilmiyerek kra- mi düşinanlarna âlet oldunuz ve kra- k tahttan koğmalarma vesile verdi- NİZ.,, 17 Birincikânün. — 1936 Doğru mu değil mi? Emir herkes içindir ! Beyrüseferin intizaminı temin İÇİN her memleketteki gibi, bizde de bafl tedbirler alınmıştır. Bunlar, dar W kalabalık caddelerden geçecek nakil vasılalarının muayyen bir istilkametf doğru gitmeleri caz olduğu halde mr kabil tarajtan gelecek olanların başl | tutulmalarıdıf. | Caddeleri bizim kadar dar olmıya" şehirlerde bile büyük bir titizlik her arabadan tatbiki istenen bu emi den bizde, bası müztesmi tutulduklarım ve emrin tatbilande gevşek davranıldığım görüyoruz. Arabaların nasıl hareket etmeleri lâzmgeldiğine dair ortaya bazı kaide" ler konulmuş olması kasaların önünü | almak içindir. i Muayyen bir plâka taşıyan birka ârabâ mevcut ki bunlar, Beyoğlu ogd desinden, Taksimden Tünele doğru serbestçe gidebiliyorlar. Emir emirdir ve herkes içindir. Ka yol takibine mecbur arabaların züların önünü almak düşüncesile ko nulan laidelerde: “Şu araba kaza yi par, şu yapmaz!,, diye bir şaz mevcuf olamaz ve olmamalıdır. Halk... Dostu şe a İLAN Hülde 28 No. da icrayı ticaret eden Kemali Akpmar buradaki muamelesib8 nihayet vermiş olduğundan idaremiz deki taminatı iade edilerek ilişiği ke“ sileceğinden mezkür yazıhaneden ela" caklı bulunan müstahsil varsa evrak! misbitelerile birlikte nihayet 15-1-931 tarihine kadar idaremize müracaatlari ilân olunür. HABER'in izm e — HABER'in Ilsnn dereleri en kolay bir metoğla verilecektir. İngilizce, Fransızci ** Almanca derslerini bu gördüğünüz resimler kiti hayat sahneleri ilzerinde öğreneceksi"i” Hedef konuşma ve okuduğunuzu anlama olac: eğlenceli olduğunu daha İlk derslerde anlsyac: la. cümleler teşkil edebüaceleiniz. elemize abone olacaldar hangi dersleri takip edeceklerini bize bildirmelidir. tam olarak edinebiteceklerdir. Bu deriler Aylık abune $le bir dersik formalarını kitap şeklinde çıkaritmayacaktır. ktm. Metodun na kadar kolsy ve ne Ki k ve daha fik dersten başlayarak kolayı” ve DU bilmiyenler bir, bir dü bilenler il, tki dil bilenler üçüncüsünü öğreniniz.