28 Aralık 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

28 Aralık 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Hataylılar dün büyük merasimle Hatay bayrağını çektiler. Sene 19 — No. 6536 — Fist her yerde 5 kuruş PAZARTESİ — 28 KÂNUNUEVVEL 1936 İngiliz - italyan anlaş- ması yakında Roma- da imza edilecek. (Telefon: 2424) (İdars) - 24247 ( Tahrir) « 24243 ( Matbaa) - 29113 (Klişe Hataybayrağımerasimle çekildi Bayrak Antakya ve İskenderun ufuklarında da dalgalandırılacak Dünkü merasimde heyecanlı nutuklar Atatürk demokrasisi hem referandum ve hem de kanuni teşebbüs esaslarını ihtiva eden bir rejimdir söylendi, İstanbulda bulunan Antakya Ve büyük merasimle Hatay erginlik ce- miyetinin Eminönündeki binasına kırmızı beyaz ay yıldızlı Hatay bay- | rağını çektiler. Merasim saat 14 de yapılacağı hal- de daha saat 13 den itibaren cemi & - yetin bulunduğu Eminönü hani hın- cahınç dolmuştu: Merdvilen basa- maklarına kadar her yeri Hatay öz Türk eylâtları doldurmuştu. Hataylı üniversite gençleri ve ni- hayet Hataylılar yüzlerce istiklâl ve Hatay marşını söylüyordu. Daha Köprünün ortasından: «Yepyeni hız aldıkça Atatürkün sesinden? «Yurdumuz kurtulacak düşmanın çizmesinden.» tufan dolu, içimiz ateş dolu» Je savasın yolu? Nerede kurtuluş yolu?» Diye devam öden marş duyuluyor- du. Bayrak çekilmeden evvel cemiye- tin relsi bay İhsan davetlilere gel- dikleri için matbuat erkânına ve me rasimde bulunanlara teşekkür etti ve ateşli bir nutuk söyledi. Bay İh- san dedi ki: «İstiklâl savaşından sonra koca bir devletin taahhüt senedile hususi bir idareye tabi tutulması lâzım ge- len Antakya ve İskenderun havalisi taahhütlere tamamen aykırı bir ida- ağızdan Hataylılar and içtiler İskenderun Türkleri dün saat 14de | Merasimden bir kaç intiba ” re altına konulmuş ve kurtuluşu gününü beklemiş iken başka bir milletin istiklâl pazarlığına kurban verilmek istenilmiştir. Eski tarihlerdenberi her türlü sad- melerin ezici Utazyiklerine boyun eğmemiş olan Hatay Türkleri istiklâl (Devamı 6 ncı sahifede) Ankara vilâyet parti kongresi Parti genel sekreteri Şükrü Kayanın bir nutku Ankara 27 (A.A) — Cumhuriyet Halk partisi Ankara vilâyeti kong- gresi vesilesile kongre murahhasla- rı şerefirie vali ve parti başkanı B. Nevzat Tandoğan . tarafından dün akşam Şehir lokantasında verilmiş olan ziyafette Dahiliye vekili ve parti gcnel sekreteri B. Şükrü Kaya $u nutku söylemiştir: Arkadaşlar, Sizi Cumhuriyet Halk-partisi An- kara vilâyeti kongresi üyeleri ola- rak hürmetle ve muhabbetle selâm- larım, Türkiyenin bütün vilâyet parti Üyeleri, vilâyet kongrelerinde top- lanmış bulunuyorlar, Sizin yüksek şahsiyetlerinizde onları da selâmla- makla müftehirim. Büyük Türk küt- lesinin “siyasi ve idari işlerinin me- Suliyetini üzerine alan Halk parti- si mümessilleri memleketin küçük, büyük bütün işlerini müzakere etti. ler, ediyorlar. Müzakere mevzuu meseleler, memleket idaresine taal- lük eden bütün işlerdir. Bu işler arasında cn ücra ismi bilinmiyen köylerin ve köylülerin bile işleri, düşünceleri ve derdleri, âti- ye ait fikirleri, idealleri ve görülmek- teolan işlere ait tenkitleri, mülâ- hazaları vardır, Bu, Türkiyede görülen ve görül mekte olan her iş, geçen her hadi- Se ve vakla görüşülmüş, tekrar ye. Dİ baştan mütalâa ve mülâhaza edilmiş, görülecek işler birer, birer (Devamı $ inci sahifede) Sulama işleri Ege mıntakası zahire ve pamuk ambarı olacak Yalnız Gedizden açılacak kanallarla 100 bin dönüm araziden istifade mümkün olacak İngiliz - Italyan anlaşması! alma bugün . . İ arp €de b Romada imza edilecek İp iyii primin e Anlaşma hiç bir devlet aleyhinde ordusu henüz hazır değildir değildir. Iki devlet sulhü muhafaza etmeği teahhüd ediyor Ingiltere Hayfada, Italya 12 adada başladıkları işlere devam edecekler Roma 27 (AA.) — İtiyan - İngi- Mi muvakkat itilâfanamesi, tesvide rüüteallik bazı noktaları ikmsl edildik- ten sonra Romada imza edilecektir. Hâlen Londradan gelecek cevap bek- lenmektedir. Fakat projenin kati metni üç gündenberi müzakerecile- rin elinde bulunmaktadır, Metin, dört veya beş maddeden mürekkeptir. Bunlardan statükoya müteallik olanının tanzimi çok nazik Paris YI — Londrada çıkan Sunday Express gazetesi diyor ki: «Fransız or- dusunun başında bulunanların, Ak manyanın İspanyayı işgal etmesine müsade etmeleri muhtemel. değildir. Fransada iş başında kuvvetli bir hükü- met vardır, Almanya bugün harp ede. mez. Çünkü ordusu hazırlanmış değil. dir» p TEVKİF EDİLEN ALMAN VAPURU Berlin 77 — Alman harp gemileri #on süratle Bilbao limanına doğru gi- diyor. Bu gemiler, zaptedilen Palos a- dındaki Alman vapurunun serbes bi- rakılmasını temin için gitmektedir. İzmir (Akşam) — Hükümetimizin Türkiyenin her tarafında Yapılacak büyük sulama tesisatı için beş yıllık mühim bir proje hazırladı, bu proje ye göre 5 senede 31 milyon Türk lirası sarfile memleketimizin her yerinde âçı- lacak kanallarla geniş arazimizin su- lanacağı ve yer yer mevcud bataklık- yapılan temizlik ameliyesi ların kurutularak meydana çıkacak geniş araziden istifade edileceği ya- zılmıştı. Bu projede Türkiyenin en mü- him istihsal mıntakaları olan büyük ve Küçük Menderes mıntâkâlarile Ge- diz ve Bakırçay vadilerine ve Koma çayına mühim yer verilmiştir. ÇO Meri