27 Aralık 1936 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Aralık 1936 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

leri ihdasını altına alındı Maarif vekâleti mek- teplerde izcilik ders- karar iskenderun Türkleri aç 5 Köylünün yiyeceğine varıncaya kadar herşeyi pazarda yok bahasına satıldı Tazyik çok şiddetlendi, Türk şoför ve otomobillerini de yok edeceklermiş Sancağa gidecek bitaraf heyete izahat vermek üzere delege Doryonun teşvikile bir komisyon seçildi Lârkiye 26 (Hususi muhabirimiz» den) — Delege Doryo, Sancağa g& len Havas ajansı muhabirine, An- takya belediye reisinin ağzından Tür kiyedeki Türkler aleyhinde şiddetli ten- © kidde bulunmuştur. Doryo muha- bire bir takım uydurma vesikalar da göstermiştir. Antakya belediye reisi, Sancağa gelecek bitaraf müşahidlere icap eden (izahatı hazırlamak — üzere deere Doryonum teşviki ile bazı Ale- vi ve hıristiyanlırdan mürekkep bir komisyon kurmuştur. Bu komisyon simdiden faaliyete geğmiştir. HER ŞEY YOK PAHASINA SATILIYOR Humus 26 “lisi muhabirimiz- den) —Vergi borçları baküyasının tâh- sili bahanesile Sancağın her köşesinde şiddetli tasyik ve takibat devam et- mektedir. Bu hal bilhassa Reyhaniye mınlakasında pek şiddetlidir. Tahsil darlar köylülerin borçlu olup olma- dıklarını sormadan bütün köyün hay- yanlarını, evlerdeki eşyayı ve bü- tün yiyeceklerini toplamakta, borâ- berlerinde gelen jandarmalar ve mi- isler tarafından derhal . pazarlara sevk olunmaktadır. Borçları olmadığını iddin eden halk devlet dairelerinden dayakla ko- ğulmakta ve malları yok pahasma satılmaktadır. Sancağı Suriyenin biz m şek- i termek istiyenlerin VU pe fi çare boşa çıkmaktadır. Bir çok köylüler soyulmuş ise de halk karadan caymamışlır. TÜRK KÖYLÜLERİ AÇ KALDI Malep 26 (Hususi muhabirimiz- dön) — İskenderunda tahsildarlar, vergi tahsili bahanesile köylülerin *& zahire ve hayvanlarını musadere et- mektedirler, Köylüler aç kalmışlar: dır. MEMNUNİYETLE VERİLEN CEZALAR Halep 26 (Hususi muhabirimiz- den) — Mebus seçimine iştirâk etmi- yenlerin muhakemesine 24 ânunuev- velde başlanmıştır. İşkenderun © mahikemesnide altı Türk seçime iştirik etmediklerinden ittiham, edilmişler ve birer Suryle Ji- rasi cezayi nakdiye mahküm edil. mişlerdir. Mahkümlar, mahkeme kararını öğ- rendikleri zaman: “— Biz, rizamızla bu intihabata iş- tirik etmdeik.. bu yolda her türlü cezayı memnuniyetie kabul ederiz, (Devamı 4 üncü sahifede) Türk-Fransız misakı niçin akim kaldı? Vu mecmuası mesuliyeti, Fransız siyasetinin tereddütlerine atfediyor t Rusya ve Romanya ile akdetmiş > ik yardım paktlarından muz karşılıklı olduğu- istifade etmemiz, Türk dostluğu ile kabil olacaktır diyor Pariste çıkan Vu mecmunsi dün- kü postaile gelen son nüahasında Miçhel Pobers .imzasile yazdığı bir makalede Sancak meselesini hallet mek -için Pariste başlamiş Olan olduğunu ve bu it asi k Tunduğunu mra diyor bi: «Fakat bunun fazlası da vardır. Mantrö- konferansı iki netlee ver- mu. maiştir: 1 - Türkiye Boğazlar munta- kasını tahkim etinek salâhiyetini al mıştır. 2 - Türkiye, alâkadar bütün devletlerin - muvafakatile. Boğazlar üzerinde kontrol ve mürakabe hak- kımı istirdat etmiştir. bulunacağı surs edilmistir. Fakat sırf hükulki bir mahiyeti haiz (Devamı 6 ncı sahifede) İL Ee yn am il Müşahidler Bugün Sancağa hareket ediyor Cenevre 26 (A.A) — Türk - Fransız anlaşmazlığının halline intizaren İskenderun ve Atak: ya Sancağma gidecek olan İs- viçreli, Holandah ve Norveçli üç bitaraf müşahid, bugün Cenev-' rede toplanmışlar ve Milletler Cemiyet genel sekreterliğinden kendilerine refakat edecek olan Norveçli M. Anker ve İsviçreli M. Mettier ile temasa gelmişlerdir. Heyet, yarın hareket edecek ve 31 kânünuevvelde Sancakta bu- Tunacaktır. Ezcilik talimatnamesi 13 yaşına giren her talebe izcilik derslerini takib edecek Ankara 27 (Telefon) — Kültür ba- kanlığı yeni bir izlicik talimatnamesi hazırlamaktadir. Esasları kısmen tes- bit edilen bü talimathameye göre 13 yaşına giren her talebe tahsilini biti- rinceye kadâr İellik yapmıya mecbur olacaktır. Ders programlarına bir izcilik dersl ilâve edileök ve haftada yarın gün bu dersin kmeli ve nazari bir şürekte na tahsis edilecektir. rsinin gayesi talebeyi Haya ta ve hayatla mücadeleye hazırlamak oli Her mektepte bir izci müze- k her müzede nebatat, ta- sl ve rair köşeler buluna- er izöllerim bizsat toplya- lerle doldurulacaktır. eden terbiyesi hocalarının bilgile- | TİNİ arllırmak üzere muhtelif merkez- (ok izcilik bilgileri kursları Almanya, İspânyaya gönüllü sevkine de- vam edip etmemeği: tetkik ediyor Sporun inkişafı için osaslı tedbirler alınıyor urumun ikinci reisi B. Halid Bayrak muhabirimize beyanatta bulundu Güreşçiler Şubat ortalarına doğru Finlandiyaya oradan -Berline gidecekler. Fransa ve Londra da güreşçilerimizi davet etti Ankara 28 (Telefon) — Türkspor ER kurumu ikinci başkanı Beyand me- busu B. Halid Bayrakla görüştüm. Halid Bayrak Türk sopur kurumunun bu sene yeniden yapılacak spor saha- ları için bütçesinden 100 bin lira ayır mak suretile bu işe verdiği büyük chem- miyetten ve her sene bu vadide yapı- lacak yardımlarla memleketin saha ihtiyacının pek yakın bir gelecekte tamamen temin edilmiş bulunacağın- dan bahsettiklen sonra küplerin tek- nik faaliyetlerini arttırmak için bu sene Şehirler arası ve ecnebi takım- larile müsabakalara fazla ehemmiyet verileceğini söylemiştir, B. Halid Bayrak muhtelif spor iş- leri etrafında da şu izahatı vermiştir; SİVİL İŞLERİ — Türk sporu kurumundaki sivil iş- lerini daha mükemmel bir hale ko- yari bütün pürüzleri kökünden hal- leden ve basitleştiren esaslı ve şümul lü bir talimatname hazırlanmıştır, Spor kurumu ikinci reisi Byazıd mebusu B, Hâmid Bayrak çialimatname yakında mevkli tat Vazolunacaktır. (Devamı 6 ncı sahifede) Almanya, gönüllü sevkine devam edecek mi? Berlinde Ispanya işleri için M. Hitlerin riyasetinde mühim bir toplantı yapılıyor (Yasıns ö ncı sahifede) A PR Ak'la Karat... (Birbirini çekemiyen iki arkadaş) SPOR LEVAZIM,