20 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

20 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

i 20 Kânunusani 1937 AKŞAM AKSAMDAN AKŞAMA, Kazalar Amerikalı meşhur aslan avcısı İohnson, son defa tayyareye biner- İ ken, vahşi ormanlara gitmekten ne den korkmadığını soranlara demiş ki: «Vahsi orman, medeni şehirlere Misbelle daha emniyetlidir. e Geçen- İetde az kalsın bir taksi altında ezi- İnsan, vahşi ormanlarda daha az tehlikeye maruzdur, elverir i Ki dürüst hareket etmesini bilsin. ” Amerika, en medenf memleketlerden "lduğu için, dünyanın en tehlikeli Yeridir.» Aslan avcısı Johnson bu san tay- Yare kazasına kurban gitti Sağ kal- Saydı, belki de bir aslan veya kaplan a , yahut bir filin ayakları al Yanda değil, bir taksi tekerleği altın- da can verecekti. « , Bereket, biz, Amerika kadar me deni değiliz de İstanbulda günde 350 “tomebil kazası olmuyor. Fakat «karınca kararınca» feh- Yasına göre gene otomobil kazaları- €yaletinde hızlı giderken yakalanan Şoförlere çok garib bir cea tatbik hire... Suçlu şoför, boynunda bu teşhir yazısı ile şehrin en kalabalik gezöiriliyor. Böyle bir cezaya taraftar değiliz. Esasen sade şofürlere ceza vermek. e - bu ceza ne kadar ağır olursa ol Elektrik şirketi Jdare meclisi reisi istifa idare meclisi ro- isliğini yapan M. Veyl elektrik şir- keti idare meclisi relsliğinden isti- fa etmiştir. M Veyi istilana - mesinde işlerinin çokluğundan do- layı elektrik şir- 'keti işlerile meş- gul olamıyacağını bildirmiştir. Yeni meclisi idare relsi, önü- müzdeki martta toplanacak olan hissedarlar Oheyeti oumumiyesinde seçilecektir. M. Hansensin vefatı Üze- rine inhilâl eden umumi müdürlüğe idare meclisi tarafından bir zat intihap edilecektir. Gerek meclisi idarenin yeni müdür hakkında vereceği karar, gerek heyeti umumiyenin meclisi idare rels- liğine getireceği yeni reis Belçikadaki şirket merkezi tarafından tasvip edil- dikten sonra tasdik edilmek üzere Na- fıa vekâletine arzedilecektir. Gelin kaynana.. Ev temizlemek yüzünden kanlı bir kavga İstifa eden M. Veyl | 1 fi Ml il ş ; j ii İ İ Ni ir NN N Sahte mekteb şahadetnamesi Bir genç yakalandı, sorgudan sonra tevkif edildi Müddelumumilik yeni bir mektep $6- badetnamesi sahtekârlığı tahkikatına el koymuştur. Antalyadan Asım adın- da bir genç lise mezunu olmadığı hal de ihtiyat zabiti olmak istemiştir. Asım, lise şehadetnamesi olmadan ihtiyat za- bit mektebine giremiyeceğini bildiği için kendisi İzmir lisesi müdürlüğüne hitaben bir istida yazmış ve bu istida- sında İzmir lisesinden 1932 senesinde mezun olduğu zaman aldığı şehadetnas)| meyi kaybettiğinden şehadetnamesinin bir sureti çıkarılarak kendisine gön- derlimesin! istemiştir. Halbuki kendisi İzmir lisesinden mezun olmuş değildir. Asım bu istidayı yazdıktan sonra is- tidanın bir köşesine güys İzmir lisesi müdürlüğü tarafından yazılmış gibi daktilo ile bir cevap yazmıştır. Bu ce- vapta İzmir lisesi müdürlüğü Asımın, 931-932 senesinde İzmir lisesi edebiyat şubesinden 397 numara le mezun oldür. Eunu bildirmektedir. Asım kendi kendine bu cevabı da yar zıp altını sahte mühür ve imzalarla tasdik ettikten sonra bu istidayı bir no- tere götürmüş ve gerek istidanın, gerek altındaki cevabın bir suretini çikarttır muştır. Bunu bir şehadetname gibi kul- lanan Asım ihtiyat zabit mektebine müracaat etmiş ve ihtiyat zabiti stajı görmek üzere mektebe girmiştir. Geçenlerde mektep müdüriyetine bir ihbar yapılarak Asımın şehadetnamesi- nin sahte olduğu bildirilmiştir. Zaten son günlerde maarif idaresi de bazı şehadetname sahtekârlıkları tah- kikatile meşgul bulunduğundan yapı- lan ihbar ihtiyat zabit mektebi mü- dürlüğünün nazarı dikkalini cölbet- miş ve derhal İzmir lisesi müdüriyeti- ne yazılarak keyfiyet sorulmuştur. Ya- pılan tahkikat neticesinde Asımın İz- mir lisesinden mezun olmadığı ve ken- disine de böyle bir kâğıd verilmediği an laşılmıştır. Bu vaziyet karşısında ihtiyat zabit mektebi müdürlüğü zabıtaya müraca- at etmiş ve Asım evrakile birlikte müd, deiumumiliğe teslim edilmiştir. Dün geç vakit Asım birinci sorgu hâkimi tarafından sorguya çekilmiş ve hak- kında tevkif kararı verilmiştir. Asım sahtekârlık suçundan mâhkemeye ve- rilecektir. Han kapıları Belediye buralarının kira- lanmasını menetmek istiyor Bazı büyük han ve apartımanların kapılarında eşya, erzak ve saire satılı- yor. Bu yerler, bunları satanlara bina sahibi tarafından kirlanıyor, Belediye bu vaziyette iki mahzur gör-i müştür. Bu gibi binalar umumi met haller mahiyetinde bulunduğundan ge-! lip geçenin serbesçe girip çıkmasına mâni olmaktadır. Bundan başka bir yangın zulhurunda itfaiye bu binalara güçlükle gireceğinden ateşin büyüme- sine de sebebiyet vermektedir. Belediye bu mahzuru görerek bu gi- bi binaların methellerindeki bu kabil eşya ve saire satışının meni için daimi eencümenden bir karar alacaktır, ille Şehir meclisi Şubat toplontısı için hazırlıklar başladı Şehir meclisinin şubat devresi top- lanlısı hazırlıklarına başlanmıştır. Meo Msinin bu toplantısı bütçenin tedkik ve müzakeresine (hasre- dildiğinden . içtima müddeti bir ay sürecektir. (Bütçenin daimi encümende tedkik ve müzakere edilen kısımları basılmak üzere şimdiden mat baaya verilmiştir. Bütçe, tam olarak meclise verilecektir. Maamafih meclis yalnız bütçe iştle meşgul olmıyacaktır. Şehir mütehassı- sı M. Proste tarafından hazırlanan İs- tanbulun mevzi! imarına alt bazı pro- Jelerin de şubat toplantısında görüşül- mesi inhtimali çöktur. Bundan başka bir müddetenberi ha- zırlanan yeni belediye zabıtası talimat namesinin de mecliste müzakeresine başlanacaktır. Selâmi İzzetin konferansı Arkadaşımız Selâmi İzzet Sedes, ya- rın akşam beş buçukta, Cağaloğlunda, Eminönü Halkevinde tiyatroya dair bir konferans verecektir. Selâmi İzzet mevzuunda, tiyatronun muhtelif devirlerde nasil inkişaf etti- Zini, bizde sahne sanatinin diğer batı memleketlerine göre neden geri kaldı- ğını ve bugün ilerlemesi için neler mak lâzım geldiğini anlatacaktır. Konferansı dinlemek için davetiye yoktur. Herkes girelblir. Kanlı şaka Bir işçi arkadaşını ağır surette yaraladı Galatada bir çörekçi fırınında çalı- şan Şeref ve Osman adlarında iki işçi dün şakalaşırlarken Osmen bir yumruk vurarak Şerefi yere yuvarlamıştar. Bun” dan hiddetlenen Şeref de tezgâhın üze“ rinden aldığı bıçakin Osmanı sol ku- lağının arkasından tehlikeli surette yar Ekmek ve francala fiatleri değiştirilmedi On beş günde bir toplanan ekmek narh komisyonu ekmek un ve buğday Sahife 3 — m — İSTANBUL HAYATI; ——— (Komik seyrediyoruz, elbette güleceğiz !) Soğuktan morarmış burunlarım çeke, çeke sinema kapısındaki resim- leri baştan aşağı gözden geçirdiler, Şişmancası oarkadaşının kolundan çekti: — İşte burası iyi. Komik var. Biraz güleriz de gönlümüz açılır. Öteki itiraz etti: — Bu tanınmışbir komik değik Resimlerinden de pek iyi bir şey ol madığı anlaşılıyor. Başka bir yere gi i li