20 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

20 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Lig maçlarına devam edilecek Haftanın en mühim maçı Galatasaray - Istanbulsp Geçen hafta, havaların fena git- mesi ve sahaların bozuk olması dola- yısile üç staddaki lig maçları tehir edilmişti, Havalarla beraber sahalar da geçen haftaya nisbetle düzelir gi- bi olduğu için, haber aldığımıza gö- re, futbol ajanlığı bu pazar lig maç- larını devam ettirecektir, Bu hafta yapılacağını tahmin et- tiğimiz dört maç, evvelce tehir edil- miş olan maçlardır. Bu maçların Anadolu - Fenerbah- çe, Galatasaray - İstanbülspor, Be- şiktaş » Hilâl, Süleymaniye - Beykoz maçları olması lâzmm gelir. Bu dört yiağ hakkında bildikleri- mizi ve düşündüklerimizi yâzalım. Fenerbahçe şimdiye kadar sekizini oynamış bulunmaktadır. Anadolu ile yapacağı bu maçtan sonra Topkapı ve Gealatasarayla olmak üzere iki maçı kalacaktır. Fenerbahçe yaptığı sekiz maçta, malüm olduğu üzere, hiç gol yemeden dalma galip gelmiş ve 24 puvanla birinciliği muhafaza et- miştir. Fenerbahçenin, daha kuvvetli rakiplerini yendiktten sonra bu haf- ta Anadoluyu da mağlüp etmesi bek- lenilen bir neticedir. Sekiz maçta otuz gol çıkaran Fenerbahçe muha- cimlerinin Anadoluya da bir kaç gol yapmak imkânını bulacakları kabul edilmelidir. Anadoluya gelince bü takım şim- de yenilerek ve birinde hükmen mağ- Yüp olarak ön dört puvan almıştır. 'Anadolunun İstanbülspdra 5-0 yeni” Yip Süleymahiyeyi 5-0 yenmesi, Vefa- ya 2-1 galip gelmesi bu takimin sk dığı anormal neticeler sayılabilir; GALATASARAY - İSTANBULSPOR Bu haftanın en enteresin maçı hiç şüphesiz Galatasaray - İstanbul- spor mâçidır. Çünkü, lig maçları bâş- Jangıcında yalnız Beşiktaşa yenil mekle böraber aldıği hetiöelerden bâ- nları Galatasarây tâkıntınin tat Ve yahut istenilen randımanı yefmedi: ini gösteriyordu. Fakat maçlar iler- « Dünyada ski meraklıları artıyor Geçen seneki Galatasaray - İstanbulspor )ig maçından bir sahte ledikçe daha idmanlı hale gelen oyun- cularia daha güzel bir çekil veri- len Galatasaray takımı sonlara doğ- ru memnuniyete ve dikkate değer bir kalkınma gösterdi. Bu suretle eğer İstanbulsporu . ve, Fenerbahçeyi ye- nebilirse Beşaktaşın ve Güneşin üstü- ne geçmek tehlikesini göstermeğe baş- ladı. İşte bu noktadandır ki Galata- sarayın geri kalan üç maçı, yani Eyüp, İstanbulspor ve Fenerbahçe ile olan karşılaşmaları hususi bir ehem- miyet kazandı. Galatasaray şimdiye kadar yaptığı sekiz maçtan yalnız birinde mağlüp ve birinde beabere olmak üzere öte- ki maçların hepsini kazanarak yir- mi bir puvan almış bulunmaktadır. Bu maçlarda yatığı otuz üç gol, mu- hacimlerinin oldukça gol çıkarmak kabiliyetini. taşıdıklarını , göstermek- tedir. İstanbulspora | gelince bu takım lig maçlarına İha ye, Topkapıya 6-4 yenilmekle,başladı. . Fakat yavaş ya- yaş düzelen , İstanbulsporun Eyübe 5-1, Beykoza 8-0 mağlübiyetleri ne kadar ağır ise Beşiktaşla 0-0 bera- berliği, Fenerbahçeye 2-0 yenilmesi fena değil, . hattâ. İİ, anyılacak neti- celerdir. Acaba İstanbulspor büyük takım- lara karşı daha fazla ehemmiyet ve- Dünyada ve bilhassa Avrupada, ski sporuna olani heves ve merak geçen senelerin kat kat üstündedir. Bunun için Avrupanın kâr bulunan hemen her köşesinde, resimde görüldüğü gibi, hiç bilmiyenlere ski sporunu öğret- | mek ve bu sporu taammüm ettirmek üzere mektöpler tesis 'Gdlimiştir. or karşılaşmasıdır ok isi Terek onların karşısında dahâ canla başla oynadığı için mi, yukarıdaki ağır mağlübiyetlerle kıyas edilemiye- cek neticeler alıyor? Ve gene aca- ba Galatasaray karşısında da böyle bir gayretin mahsulü olan İyi bir nes tice mi alacaktır? Olabilir. Fakat man- tıki ölçülerle İstanbuİsporun Gâlata- saraya dâ yenilmesi düzım geldiğini kabul etmek lâzımdır; İstanbulsporün maçta yal- Miz iki galibiyeti, üç Beraberliği, dört mağlübiyeti ve 16 pufanı vardır. BEŞİKTAŞ -İHİLÂL Beşiktaşın Hilâlle yapacağı maçta galip çıkacağına şüphe etmek caiz değildir. Çünkü Hiâi, bu sene oy- nadığı bütün maçları; kaybetmek ta- Misizliğine uğramıştır. Yalnız Hilâlin geçen sene, hiç ümit. edilmediği bir sirada Beşiktaşla berabere kalmış ol- duğunu da, her iki tarafı ikaz için bir hatıra olarak kaydetmekten ken- dimizi alamıyoruz. Beşiktaş ta dokuz,maç yapmıştır. Yalnız Fenerbahçeye yenilerek ve İs- tanbulsporla (berabere. kalarak 24 puvan almıştır. Hilâlle yapacağı maçtan sonra pu- yanının 27 ye çıkararak kuvvetli bir vaziyete geçeceğini ve Fenerbahçeden sonra alacağı sırayı da Güneşle ya- pacağı maçla tayin edeceğini söyle- “mek yanlış olmaz. EYÜP - SÜLEYMANİYE Eyüple Süleymaniyenin yapacağı maç, hemen hemen mütevazin sayı- Jabilecek iki kuvvet arasında olaca- ğından hararetli ve heyecanlı olaca- ğı tahmin edilebilir, Eyüp oynadığı dokuz maçtan üçü- nü kazanmış, ikinde berabere kal- mış ve dördünde yenilmiş olarak 17 puvan almıştır. Süleymaniye de -dokuz maçtan iki-' sini kazanmış, birinde berabere kal- mış, beşini kaybetmiş ve birinde hük- men mağlüp olmuş bulunmaktadır. Puvani on üçtür. Eyübün Güneşle 00 beraberliği, Süleymaniyenin Galatasaraya 2-1 ve Fenerbahçeye 2-0 -mağlübiyeteri iyi neticelerdir. GERİ KALAN MAÇLAR Bu hafta yapılacak yukarıdaki döt maçtan başka geri kalmış yedi maç dahâ vardır ki şunlardır: Anadolu - 'Topkapı Güneş - İstanbulspor Süleymauiye - Beykoz Fenerbahçe - Topkapı Eyüp - Galatasaray Güneş - Beşiktaş Fenerbahçe - Galatasaray Bunlarm en mühimmi ve lig maç- larınm en büyük hadisesi her halde en sonra ve &yni günde yapılacak olan Güneş * Beşiktaş, Fenerbahçe - Galatasaray “maçları olacaktır, Bu iki maç, geçen senede ayni günde yapılmış, fakat galiba mayısta çok güzel bir havada oynandığı için “Taksim stadına sekiz on bin meraklı toplamıştı. “Bu sene de bu yeküna 20 Kânunüsani 1937 © Fransa ile ticari mür- nasebetimiz azalıyor Ticaret anlaşmasının müddeti bitti, yeni anlaşmanın ne zaman başlıyacağı belli değil Türkiye - Fransa arasındaki ticaret anlaşmasının müddeti evvelki gün bitmiştir. Yeni bir ticaret anlaşması yapılıncıya kadar Fransız ithalâtı, gümrüklerimizde azami tarifeye tâbi tutulacaktır Anlaşmanın bitmesi dolayısile, her iki memleket arasındaki ticaret mü- nasebetleri hakkında yaptığımız bir tetkiki aşağıda neşrediyoruz: Son yapılan istatistiklere göre, 936 senesinin on ayı içinde Fransaya 3 milyon 45 bin liralık ihracat yaptık Bu müddet zarfında Fransadan olan ithalât 2 mi 82 bin liradan iba- rettir. Bundan evvelki istatistiklere göz atacak olursak, Fransa ile aramızda- ki ticaret münasebetlerinin gittikçe azaldığını görürüz, 935 senesinde Fransanın bize olan ithalâtı 4 mil- yon 184 bin liraydı. 934 senesinde 6 milyon 439 bin lirayı bulmuştu. Dİ- ğer taraftan ihracat ta azalmaktadır. 935 senesinde Fransaya 2 milyon 29 bin liralık mal satınıştık, 934 senesin- deki ihracatımız 3 milyon küsur lira- yı bulmuştu. Rakkamların küçüktmesinden bir daha anlıyoruz ki, her iki memleket arasındaki münasebetler azalmakta- dır. FRANSAYA NELER SATIYORUZ? Ticari münasebetlerin ozalmasın- daki sebepleri izah etmeden evvel, Fransaya neler lâzımdır. Fransaya en ziyade hubu- bat, kuru meyva gönderilmektedir. Bunlardan başku yumurta da Fran- saya ihrac ettiğimiz maddelerin ba- şında gelirdi, Fakat son bir kaç sene içinde yumurta ticaretimiz için, Fran— &iz pazarları kapanmıştır. Fransa hükümeti her üç ayda Türkiye yu- murtalarıma kontenjan ayırdığı hal de, şimdiye kadar bir türlü tatmin edilememiştir. Fransızlar, Türkiye yumurtalarına karşı müşkülât çıkar- maktan geri durmamışlardır. Esasen Fransanın yumurta simsek için or- taya koyduğu şartlar, bizim yumurta ihracatı şekillerimize uygun gelmi- yor. Meselâ: Son zamanlarda kirik yumurta istenilmektedir. Bu nevi malı Türkiyenin ihrac etmesine im- İ kân olmadığı için, verilen kontujan- lardan istifade etmeğe imkün hasıl ola mamıştır. Fransaya kuru meyva satışlarımız da, mühim bir yekün tutardı, bilhas- 89 Karadeniz havzasının yetiştirdiği fındık, en Ziyade Marsilyaya giderdi. Fakat Mazsilyadaki firmaların, Türk tacirlerine çıkardığı müşküller yü- Zünderi, fındık ve diğer kuru meyva- larımızın ihracatı da azalmıştır. Kereste ihracatı için, Fransanın Türkiyeye verdiği kontenjan miktarı da, pek azdır. Bundan da şimdiye ka- sattığımızı yazmak | | İ İ dar pek istifade vd Son senelerde ihracat daha, ziya bi madd bu münas memiştir. Fransaya NELER ALIYORUZ? ithalâtı G8 Fransanın biz Bu malla r gelirdi olan azalmaktadı ipekli ve y nelerde yük tesir yapmıştır. Diğer manifatur ra eşyasına gelince, Fransız malları, diğer memleketlerden gelen mallara; nisbetle piyasada pahalı görülmekte-| dir, Bu zaruret yüzünden: ithalât ta cirlerimiz, diğer. memleketlerin mal- larmı tercih etmişlerdir. Fransa ile aranızdaki münasebet lerden biri de Marsilyanın ihracati mallarımıza - mutavassıt ooluşuydu. Bilhassa Türkiye yumurtaları, Mars silya vasıtasile İspanyaya (satıbrdı Fransa, bizden aldığı fındığın bir kıs” mını da merkezi Avrupa memleket> Son senelerde klsring arada bir lerine satardı. sisteminin tatbiki üze mutavassıta lüzum kalı dan doğruya o memleketlere ih yapmak imkânlarını temin etti yüzden, Marsilyayla olan ticaret mü? nesebetlerimiz de azalmıştır. Türkize - Fransa arasında yeni bif | ticaret anlaşmasuun ne zaman yapı lacağı belli değildir. Herhalde, böyle bir anlaşmanın yapılabilmesi için; iki memleket arasındaki umumi me- selelerin halledilmesi lâzımdır. H, A. Bu akşam Nöbetçi eczaneler Şişli: Maçka, Taksim: İstiklât caddesinde Kömal Rebul, Kurtu- luş caddesinde A. Galapulo, Bey- oğlu: Galatasaray, Posta sokağin- da Garih, Galata: Topçular ;cadde- sinde Hidayet, Kasımpaşa; Vasi, Hasköy: -Hahcıoğlunda — Barbut, Eminönü: Agop Minasyan,. Hey- beliade: Tomadis, Büyükada: Mer- kez, Fatih: Saraçhanede İbrahim Hilil, Karagümrük: Ai Kemal; Bakırköy: İstepan, Sarıyer: Asaf,” Tarabya, Yeniköy, Emirgön, Ru- melihisarındaki eczaneler, Aksa ray: Cerrahpaşada Şeref, Beşik taş: Vidin, Kadıköy: . Söğüdlü- çeşmede Hulüsi Osman, İskele cad- desinde Saadet, Üsküdar: Mer- kez, Fener: Balatta Hüsameddin, Beyand: -Asadoryan, Küçükpazar: Necati, Samatya: Yedikülede Te- ofilos, Alemdar: Cağaloğlunda Ab- dülkadir, Şehremini: -Topkapıda Nazım, Aydın (Akşam) — C. H. P. Aydın ilyönkurul üyeleri KİR SON iş bölümü” aralarında yakın > bir. merakli “kütlesinin bu | yapmışlardır. Sağışman ve sekreterliğe Halim Aysin, Halkevi başkanlığına: vü? maçları görmeğe geleceklerine pek | kat Neşet Akkor, Hâlkevi- başkan vekiliğine Bthem Menderes seçilmişlerdir. şüphe edilemez. * Resmimizde Aydın'parti iiyönkurul üyteri ve vali birarada görünüyorlar.