26 Ocak 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

26 Ocak 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Mühim bir iki noktada henüz mutabakat yoktur Sancak meselesi hakkında dün sabah ve akşam müzakerelere devam olundu Birçok...
 Dün kar durdu, fakat buz yüzünden sokaklarda yürümek güçleşti Dün sokaklarda düşenler üşenler çoktu. İki kişi ağır surette
 Kızlarımız tiyatroya niçin intisap etmiyorlar Mütehassıs Karl Eybert diyor ki: “Bu gidişle erkekleri kadın rolünde oynatmağa
 Rüştü Aras - Ciano mülâkatı 3 şubatta Milânoda olacak Görüşülecek mevzular arasında Italyanın Montrex mukavelesine iştiraki

AKŞAM'ın Küçük İlânlarını Mutlaka Okuyunuz! Bugün KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ Pazar, Salı ve Perşembe günleri çıkar, sahife il Sene 19 — No, 6565 — Fiati her yerde 5 kuruş SALI — 26 KANUNUSANİ 1937 mutabakat yoktur Ni soslı meselesi hakkında dün sabah ve akşam müzakerelere devam olundu Birçok noktalarda itilâf hasıl olmuşsa da müzakerelerin neticesi pazartesi veya salıya belli olacak Cenevre 25 (A.A) —Anadohu ajansı- hin hususi muhabiri bildiriyor: Türk - Fransız heyetleri arasında İngilizler de hazır olduğu halde bu sabah ve akşam müzakerelere devam olunmuş- tur, Bu hususi konuşmalar bazan çok Setin olmaktadır. Bir çok meseleler- de İtilâf hasıl olmuş isede mühim Dir iki noktada henüz mutabakat yoktur, Hususi müzakereye yarın sabah de- vam olunacaktır. Cenevre 25 (A.A) — Anadolu ajan- & muhabiri bildiriyor; Fransız mat- buatı umumiyetle mikbindir. Bazı Pa- Bazeteleri meseleyi tamamen bit- “iŞ gibi gösteriyorlar. Burada Türkiye heyeti mahafilin- e öğrendiğime göre bazı esaslarda görülmekte - ise de müzakere ş devam etmektedir. Ancak pa Martesi veyahut salı günü netice hak- Türk ve Fransız murahhasları toplantı halinde kında bir fikir edilmek mümkün ola- caktır, Paris 26 (AA) — Cenevrede İs- Dün kar durdu, fakat buz yüzünden sokaklarda yürümek güçleşti Dün sokaklarda düşenler çoktu. Iki Ni kişi ağır surette yaralandı A ci Dün sokaklarda bin bie ibtimamla yürüyenler ve kızakla kayan bir çocuk SÜŞ gündenberi devam eden kar fir- ps dün haffilemiş, öğleden sonra ha- 4 açmışlır. Fakat soğuk elân şiddetli- | N Dün en fazla sıcaklık sıtırdı. Geçö- | a terinometre sıfırdan aşağı 7 de | “eye kadar inmiştir, Bugün havanın lı olması muhtemeldir, Maamafih Yağması ümid edilmiyor. BUZDAN DÜŞENLER Dün karların donması yüzünden s0- kaklarda yürümek güçleşmişti, Sık sık ayağı kayıp düşenlere raslaniyordu. Hele yokuş aşağı inenler büyük bir ih- tiyatla hareket etmeğe mecbur oluyor- lardı. Dün ayağı kayıp düşenlerden iki kişi ağır yaralanmıştır. Bunlardan biri Şiş- lide oturan Mithat adındadır. Beyoğ» | lunda Toygar sokağından geçerken dü- (Devamı 4 üncü sahifede) kenderun Sancağı hakkında hasıl olan anlaşmadan bahseden le Jour- nale gazetesi bu hal tarzının müstak- bel Suriye devleti için de bir devlet tesis ettiğini ve Suriyenin arap olmi- yan diğer unsurlarının mütalebeleri- ne yol açmakta oldüğunu bildiriyor ve diyor ki: «Fransa, bu sistemle, nazari bir Suriye birliği ile fil bir ayrılık kan- şıklığını idame edecektir. Bu hal bir Türk tehakkümünü ve Türkiye ile arap Suriye arasında anlaşmazlıkları intaç edecektir.» Sancak meselesi Başvekilimiz bugün mühim beyanatta bulunacak Ankara 26 (Telefon) — Cüm- huriyet Halk partisi grupu bugün toplanacaktır. Başvekilimiz İs- met İnönünün bu toplantıda bil- hassa Sancak meselesi hakkında mühim beyanatia bulunması kuvvetle muhtemeldir. Telefon: 24240 (İdare) « 24249 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) Mühim bir iki noktada henüz Rüştü Aras - Ciano | mülâkatı 3 şubatta Milânoda olacak Görüşülecek mevzular arasında Italyanın Montrex mukavelesine alan mahafii, doktor Tevfik Rüştü Aras ile Kont Ciano arasındaki mü- lâkatın 3 şubatta Milânoda vukubu- lacağını zannelmektedirler. İtalyanın Montrö konferansına ilti- hakı fki devlet adamının bu mülâ- katı esnasında hiç şüphesiz temas edecekleri mühim meselelerden birini Ankara 25 (Telefon) — Maarif ve- kâleti, Ankarada kurulacak Devlet tiyatrosu etrafında tedkikler yapma- ğa başlamıştır. Bu tedkikler bittik- ten sonra tlyatronun tarzı idaresini tesbit edecek bir kantin lâyihası ha- İ zırlanacaktır. Bu Jâyihanın ihtiva iştiraki de vardır Avrupanın en büyük istasyonu olan Milâno şehrinin yeni istasyonu Ankara 25 (A.A) — İyi malümat kında olacaktır. Kızlarımız tiyatroya niçin intisap etmiyorlar Mütehassıs Karl Eybert diyor ki : “Bu gidişle erkekleri kadın rolünde oynatmağa mecbur olacağız ,, Hükümet tiyatroculuğu “kuvvetle ele almıştır. Devlet tiyatrosu hakkında bir lâyiha hazırlanack edeceği mühim esaslardan biri de Devlet tiyatrosu müntesiplerinin dey- let memurlarının iaalik oldukları hak- lara tamamen malik olmasıdır. Ankarada kurulan tiyatro mekte- bi, Devlet tiyatrosuna lâzım gelen (Devamı 4 üncü sahifede) — Ayın yirmi altısında gelip alacak istenir mi be adam?. Elektrik şirketi misin sen? re azmini ra 7