January 26, 1937 Tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

January 26, 1937 tarihli Ulus Gazetesi Sayfa 1

ON SEKİZİNCİ YIL. NO: 5567 ADIMIZ, ANDIMIZDIR. 26 SONKÂNUN 1937 SALI HER YERDE 5 KURUŞ Sancak hakkındaki müzakereler devam ediyor Pr M.E. Bozkurd Hatay hakkındaki konferansını ? Siyasal bilgiler okulu konferans salonunu dolduran yüzlerce dinleyici konferansı heyecan ve dikkatle takip ettiler Dün saat 15.30 da Siyasal Bilgiler Oku- dunun konferans salonunda, Profesör, İzmir saylavı B. Mahmud Esad Boz- kurd Hatay hakkında bir konferans ver Miştir. $00 kişilik salonda oturacak ve verdi İzmir mebusu Profesör Mah- mud Esad Boz- dün, Siya- çiler Oku- dunda verdiği bir konferansda San- cak davamızı tari. bi, hukuki ve/ si. yasi delillere İsti nad ederek izah etmiş ve pek çok alkışlanmıştır. Sık sık alkışlarla ve bıravo sesleriyle ke- siliyor ve salonda misli çok az görülen bir heyecan hüküm sürüyordu. Hatib, İstiklâl mücadelesi sahneleri- ne kısaca temas ederek sözlerine şöye Sancak davamızı izah eden Profesör Mahmud Esad Bozkurd münevver bir kalabalık tarafından dikkatle dinlenmiştir. hattâ ayakta duracak yer kalmamıştı. Profesör şiddetli alkışlar arasında kür- süye geldi. Hatay meselesini tarihi devletelrarası hukuku ve iktisadi bakım- lardan mütalaa etmeye başladı. Tarihi bakımdan Hatayın 5000 sene- lik bir türk ülkesi olduğunu deliller ve eserler zikrederek isbat - etti. Atinadaki kitab ve resim sergimiz çok beğenildi Atina, 25 (A.A.) — Anadolu Ajan- #ının husust muhabiri bildiriyor Sözleri Türk ressamlarının tertib eti Sim sergisi Parnassos cemiyeti — salo. Nunda açılmıştır. Seeğide Sa Majeste Kıral, Veliaht, hemşireleri prenses İ- zen, amcaları prens Jorj, Başvekil Me- taksas, eski başvekillerden - Mihalako- Ppulos, diğer nazırlar ve kordiplomatik hazır bulunmuşlardır. Parnassos cemi. yeti reisi tarafından bir nutuk söylen miş ve elçimiz tarafıncan kırala hita ben mukabil bir nutuk irad / oluamuş. tur. Salon davetli ve ziyaretçileric hı çahınç dolu idi. Cidden memnuniyeti mucib bir manzara gösteren - sergimiz Majesteden itibaren herkesin alâkası. ni celbetmiştir. de devam etti : “— Türk milleti başta Atatürk bulunan bir granit, kaya gibi bütün bir dünya- 'nan önüne dikildi. Bahri muhitlerden ko. pan dalgalar bu kayaya çarptı, çarptı ve tekrar kendi üzerine dönüp kendi kendi ni boğdu. Bu dalgaların bir an için bu (Sonu 2. inci sayfada) Aras - Ciano konuşması üç şubatta olacak Ankara, 25 (ALA) — İyi malümat alan mahfiller, Doktor Rüştü Aras ile Kont Ciano arasındaki Mülâkatın 3 şubatta Milano'da vuku bu- hacağını zannetmektedirler. İtalyanın Montrö konferansına ilti. hakı iki devlet adamının bu görüşme sıra- sında hiç şüphesiz temas edecekleri e- hemiyetli meselelerden birini teşkil et- mektedir. Londra, 25 ÇA.A.) — Observer ga- zetesinin dış bakanlığı vasıtasiyle aldı. &t malümata göre, İtalya ve Türkiye Milletler Cemiyeti toplantısı akabinde dir. Bu görüşmeler İtalyanın Montrö mukavelesine iltihakr hakkında olcaktır. ye girişmeyi kararlaştırmışlar- Cenevre, 25 (A A.) — Anadolu Ajan. #ının hususi muhabiri bildiriyor : Fransız matbuatı umümiyetle nik- bindir. Bazı Paris - gazeteleri meseleyi tamamen bitmiş gibi gösteriyorlar. Bu- rada Türkiye heyeti mahfillerinden öğ- rendiğime göre bazı esaslarda itilâf gö- Tülmekte ise de müzakere henüz devam etmektedir. Ancak pazartesi veyahud salı “günü netice hakkında bir fikir e- dinmek mümkün olacaktır. SON DAKİKA Cenevre, 25 A.A.) — Anadolu Ajansmnın hususi muhabiri bildiri- yor : Türk - Fransız heyetleri arasın- da ingilizler de hazır olduğu hal- de bu sabah ve akşam müzakere- lere devam olunmuştur. Bu hususi konuşmalar bazan çok çetin ol maktadır. Bir çok meselelerde hasıl olmuşsa da mühim bir nokta: Hus iki henüz mutabakat yoktur. müzakereye yarın da de- “vam olunacaktır. HATAY HABERLERİ ğancak’ta silâh dağıtılıyor geeer DF TuUrK kadınını öldürdüler İstanbulda arkadaşımız, Hataya dair ora gazetlerine gelen aşağıda- ki haberleri ize dün akşam tele- — İstihbarat zabitleri siyet ettikleri her şa- hiza vesika ile silâh dağıtmakta- dırlar. Bunların arasında lekende- run istihbarat zabitinin - otomobili ile alenen silâh taşmmakta ve iste- diklerine dağıtılmaktadır. Hama, 25 (Hususi) — 4 son kânunda İskenderun'da yapılan nümayişe (Sonu 6. ıncr sayfada) Moskova, 25 (A. A.) — “Muvazi merkez” maznunlarının muhakemesine dün de devam edilmiştir. Radek sorgu hâkimi önünde verdiği ifadeyi - teyid Moskovada muhakemeleri icra edilenler: den Radek, Sokolnikov, Piyatakotf Nevyork, 25 ÇALA.) — İngiltere ile Gal memleketinden daha geniş bir saha- yi tahrib eden tuğyanın bilânçosu $00.000 meskensiz, sular altında kalmış, “Amerika Birleşik Devletlerini şimalden cenuba doğru kateden ve bu devletlere den 48 ini sulayan Missisipi nebri ile 1500 kadar kolu, büyük gölleri Meksika körfezinde birleştirirler, - Yukarıdaki barita bu büyük nehrin geçtiği yerler den bir kısmını göstermektedir. Moskovadaki muhakeme devam ediyor Maznunlar suçlarını birer birer itiraf ettiler ederek 1023 denberi Troçki taraftarı ol duğunu, 1929 da kusurunu itiraf - ile komünist partisi neşriyat mekle beraber Troçki ile alâkasını kes memiş bulunduğunu, — Kirof'un - öldü- rülmesinden sonra Buharin'le konuşa- zak, bu öldürme hâdisesinin matlüb te- siri vermediği neticesine vardıklarını, bununla beraber tethiş - hareketlerine devama karar verdiklerini anlatmıştır. 1934 senesinde Troçki'nin direktif- derini kabul ettiğini anlatan fakat an- cak 1935 de, Troçki'nin Sovyetler Bir« Tiğinde yabancı kapitalizminin - hege- monyasını kurmağa uğraştığını anlat. miş olduğunu ilâve etmiştir. — Radek, Rusyanın paylaşılması — için yabancı diplomatlarla konuşmalar yaptığını da anlatmıştır. Piatakof'un itirafları Piatakof, Troçki teşkilâtı tarafın- dan Okrayna'da, Sibirya'da ve Ural'da yapılan tahribatı anlatmış - ve Radek (Sonu 6 ıncı sayfada) Amerikadaki tuğyanda 150 şehir ve kasaba su altında ve 500.000 kişi yersiz yurtsuz kaldı İki milyon kişi içecek sudan mahrumdur 150 şehir ve kasaba, içecek sudan mah Tum iki milyon kişiye baliğ olmaktadır, Nev - York, 25 ÇA.A.) — Ohye havzasındaki taşmalar dolayısiyle Lu. isvil — şehrinin — elektrik — santralr faaliyetini durdurmak mecburiyetinde kalmıştır. 40 bin metre murabbar saha- sında bir mıntaka, elektrik cereyanından mahrumdur. Felâketsede mıntakada sae hil muhafızı gemilerin yüzlerce sandalı ile bahriyenin ihtiyat sandalları tahlisi- ye işine iştirak etmektedir. Bu tahlisiy işi, bahriyenin tayyareleri tarafından i- dare olunmaktadır. Şimdiye kadar yapı- lan tadada göre 400 kişi melcesiz kal- nuş, 100 kişi de telef olmuştur. Fırsattan istifade eden haydad çete leri, Portsmouth da sahibleri tarafından birakılmış meskenleri” yağma etmişler. dir. Nev - York, 25 ÇA.A.) — Tuğyan Bittikçe vehamet kesbetmektedir. Om iki devletin arazisi sular altında kal miyecek kadar çoktur. Lulsvil Ahalisim 'den 300.000 kişi şehri terketmeğe ha (Sonu 6. 1ncı sayfada) klarlı Sınıfsızlık Rusya'da bir sınıf diktatoryası varz yıllardanberi, - herkesi / işçileştirerek, 'yeni sınıfsız cemiyete vücud vermeğe galışıyor. Faşizm dahi İtalya'da —artık smef kalmamış olduğu fikrindedir: ne patı ton amelesini kovabilir, ne amele grev yapabilir. Devlet, bütün ekonomi bayan tının köşebucaklarına girmiştir. Paşizm i, yüksek devlet imam u içinde kaynatmak davasındadır. Nasyonal - sosyalizm dal bunların hepsi, milletleri sınıflara pane çalıyarak boğazlaştırmak mesuliyetini, demokrasilerin sırtına yükleyip durur dar. Öyle ise pek âlâ Eduard Herriot da geçenlerde bir ziyafette nutuk verir « ken, cumhuriyette sınıflar olmadığımı söyleyivermiştir; “Cumhuriyette sınıf- lar yoktur. Sınrf mefhumu eski za « mana, eski rejime aid bir şeydir!” Ve Leon Blum'un gazetesi Herriot 'nun bu sözlerini şu çığlıkla karşılıyor: “Crest la vöritt eriantel” Demek Avrupa'nın sınıfsızları aran sına Fransanın da katıldığını görüyor ruz. Acaba İngiltere demokrasisi aynı resmi tebliğde bulunabilecek bir tekik mül haline henüz varmamış mıdır? Zavallı İspanya, galiba sınıflıliğin cezasrnı yalnız o çekiyor. Fakat yukatı da saydığımız devletlerin gönüllülerik ni de, İspanyada, şu veya — bu sımıfın cephesinde görmekteyiz. Kelimeler, yuvarlak, kaygın, alat diğine lâstikli, bir sürü kelimeler: turların kafalara yumrukla yerleştiril. mekte olduğu bir devirden, ilim fazik ik detçiliği mamena, — daha” <ne beklenebir lir? « Fatay ———T