4 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

4 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

amam Stanbul bir şehir midir? dei yazim i i ; j hi İşi : ğ bütün sularının gayet pis ol- ĞU bizzat belediye reisi tarafından üşserilere bildirilmiştir. Sularımızın mikroplarile dolu olduğu o kadar ki İstanbulu arada sırada yyüret eden ecnebi gemilerin müret- İM 2r8 matralarile çıkmak ve ia & Hava gazı Beyoğlunda ücretler 31 para indirildi Yedikule ve Kadıköy hava gazı flat- rinin indirildiğini yazmıştık, Dolma- bahçe hava gazı şirketi ücret tarife u da toplanmış ve ücretleri “üşürmeğe karar vermiştir. Verilen ka- Beyoğlu hava gazı ücretleri 6 > Bizim sokağın da ismini değiştir- paradan 5 kuruş 37 paraya | Kişi tarafından yapıldığı anl İhdirilmiştir. Yeni tarife şubatın birin. | bunlardan Artin yakalanır: itibaren tatbik edilecektir. Tramvay ücretleri 20 para ile 50 para arasında tenzilât yapıldı Tramvay ücretlerini tesbit etmek Üzere tarife komisyonu dün de toplan- mış ve kararını vermiştir. Komisyonun verdiği karara göre birinci mevki ârü balarda 6 kuruş 10 par yerine 5 kuruş 30 para, 8 kuruş 80 para yerine Tâ ku- tuş alınacaktır. İkinci mevki arabalarda $ kuruş 30 para yerine 3 kuruş 10 para, 4 kuruş 10 para yerine 5 kuruş 30 para alıma- caktır. Bundan başka yalnız ikinci mevki arabalarda muteber olati asker ve p& solu mektep talebesinden alınan 100 paralık biletler de 2 kuruşa indirilmiş- tir. Komisyonun verdiği kararın raazba» tası bugün hazırlanacak ve tasdik edil mek üzere Nafıa vekâletine gönderile- cektir, Yeni tramvay ücretleri 1 mart- tan Itibaren tatbik edilecektir, Bir gazete, tramvay ücretlerinin ten zilile Tünel fiatlerinin de yazıyordu. Tünel tarifesi elekirik şirke-| tinin tarifesine bağlı olmadığından bu haber doğru değildir. Tünel bilet ücret- leri ayrı bir formüle tabi olarak tesbit edilmektedir. Nitekim, tünel üvretleri , de son günlerde yeniden tesbit edilmiş ve fiatler değişmemiştir. Tramvay arabaları Bütün arabalar tedricen yeni şekle sokulacak "Tramvay arabalarının benler: tadil ediletek birinci ve ikinci mevkileri bir- leştirilmşti. Yapılan tedkik ve tecrübe- ler neticesinde bu tramvayların gerek kazalar ve gerek muhtelif noktalardan! elverişli olduğu anlaşıldığından izam- vay şirketi Nafıa başmüfettişliğine mü- racaat ederek diğer arabaa'r, yeyder- Dey bu şekilde tadli için müssade iste- miştir, Tramvay şirketine istediği mü- saade verilmiş v6 şirket 6 arabayı daha bozarak yeni şekle sokmağı başlamış» tar, Deniz tarife komisyonunun toplantısı yarına kaldı Deniz tarife komisyonu dün Deniz ticaret müdürlüğünde toplanarak A- kay, Şirketi Hayriye ve Haliş vapr üc- retlerini tesbit edecekti, Görülen iü- zum üzerine bu toplantı yarına bırokıl- miştir, Iki hırsız yakalandı Kalyoncu civarında Kerçpi odnda birinin dükkânından son bi İm. da birçok hırsızlıklar olmuştur. Zabı- tanın tahkikatı neticesinde bu hıriiz- lıkların Artin ve Dimitri adlşrında iki ta Dimltriyi de arıyor, Balık akını başladı Birkaç gündenberi bol bol torik tutuluyor Havalar müsald gitmekte olduğu için birkaç gündenberi bol bol torik tutulu- dan ayrıldığı görülmektedir. Son üç gün zarfında 300,000 çifte yakın torik &Y- lanmıştır, Fiatlere şimdilik toptan çifti 25-30 kuruş olmak üzere yüksektir. Fakat balıkçılar bu bolluk karşısında fiatle- rin düşeceğini muhakisak görüyorlar. Bunun için kabzımallaria balık tutu- cuları arasında bir anlaşma yapıldığı haber alınmıştır. Bu anlaşmaya göre Hatler 25 kuruştan aşağı düşürülmiye- cek, icap ederse fazla, balıklar denize dökülecektir. Bugün toriğin çok tutulacağı söyle- niyor. Fiatlerde sukut istidadı görüldü- ğü takdirde anlaşına kararının bugün tatbik edileceği zannedilmektedir. İstanbul yollarının tamiri İdarel hususiyenin yaptırdığı asfalt yolların tamir işleri şimdiye kadar bir müteahhide ihale ediliyordu. Bundan sonra asfalt yollar müteahhide ihale edilmiyecek, doğrudan doğruya vilâyet vesaitile tamir edilecektir, İcab eden alât ve edevatın tedariki için bütçeye tahsisat konacaktır. Hava tehlikesinden korunma komisyonu dün de toplandı Hayz tehlikesinden korunma komis. yonu dün de vilâyette baplanmıştır. Komisyon vaziyeti yeniden tedkik et- miş, zehirli gazlardan korunma tedbir. Jerine dair verilen konferanslar iyi ne ice verdiğinden bunların çoğaltılması- na karar vermiştir, Elektrik şirketi Hesaplardaki küsuratı müşterilerden almıyacak Elektrik şirketi şimdiye kadar abo- nelerinin sarfiyat bedellerini hesap ederken yirmi parayı tecavüz eden kü- sürat halk aleyhine olarak yükseltili- yordu. Meselâ 15 kuruş 30 para olan bir borç 16 kuruşa iblâğ edilmek suretile alınıyordu. “Şirket, bu usulü tatbik ederken vergi tahsilâtındaki muvazenel umumiye ka- hününa istinad ettiğini ileri sürü- yordu. Belediye şirketler komiserliği, elek- trik şirketinin hesaplarında muvaze- nel umumiye kanununa istinad edeme- yeceğini ve bir imtiyazi mahsus olan hak ve salâhiyetlerinin tayin ve tahdiğ edildiğini bildirerek bu usulün değişti- rilmesi hususunda şirket nezdinde te- şebbüste bulunmuş ve bu teşebbüs şir- ket tarafından kabul edilmiştir. Verilen karara göre şirket, hesaplar» da görülen küsüratı abonelerden almı- yacaktır. Bay Amcaya göre... Otobüs meselesi Belediye dün kati kararını verdi Otobüscülerle belediye arasında çi- kan ihtilâfı ve şoförlerin, belediyenin hisse istemesi etrafındaki itirazlarını dün hülâsa etmiştik, Belediye, otobüs- çülerim itirazlarının varid olmadığını, otobüs işletmek hakkının kanunen kendisine aid olduğunu ve bu haktan dilediği gibi istifade edebileceğini ileri sürmüş, on ve kati kararını vererek hazırlıklarına başlamıştır. Belediye, taahhüdnamelere ve beheri 90 kuruş kıymetinde bilet koçanları bastırmıştır. Yarından itibaren emni- yet müdürlüğü altıncı seyrüsefer şube- si otobüs sahiplerini birer birer çağıra- cak ve otobüs işletmekte devam etme- leri için bu taahhüdnameleri imza et- meğe, bilet koçanlarını satin almağa davet edecektir. Otobüscüler bu 90 kuruşluk bilet ko» çanlarını 100 kuruş mukabilinde satın alacaklardır. Bu suretle belediye bilet koçonlarını satarken yüzde on hissesi- ni almış olacaktır. Belediyenin istediği bu hisse biletlere zam yapılmak su- retile yolculardan alınmıyacaktır. Belediye, bu karara muhalif olarak taahhüdnameyi imza etmiyen ve yahud taahhüdnameyi imza ettiği halde hü- kümlerine riayet etmiyen otobüslerin işletilmesine mâni olacaktır. Belediye bu hatlar için diğer müracaat eden otobüs sahiplerine ruhsat. verecekti. Yüzünü ısırdı! Sokakta bir kıza sarkıntılık eden genç yakalandı Kadıköyünde Kurbağlıdere civarın- da bir evde hizmetçilik yapan Hamdu- ne adında 17 yaşında bir kızdün ortalık karardığı sırada çalıştığı yerde işini bitirerek kendi evine gitmek üzere Zorla bir eve giren iki sarhoş yakalandı Beyoğlunda Sazlıderede Nadide ile Annesi Nasip ve komşularından Melâ- hat dün gece evlerinde otururlarken © Civarda oturan Mehmed ve Ferid adla- rında iki sarhoş kapıya gelmişler, içe- riye girmek istemişlerdir. Nasip kapıyı biraz açarak bunlara ne istediklerini sorarken iki sarhoş zorla kapıyı itip eve girmişler ve kadını döğmeğe baş- lamışlardır. Nasiple diğer kadınların bağırmala- rı üzerine polisler yetişerek sarhoşları yakalamışlardır, Mehmetle Ferid kara- kolda da bağırıp çağırmışlardır. Bu iki sarhoş mahkemeye verilmişlerdir. 4 ma Şubat 1937 K AKŞAM Sahife 3 Aramızda dolaşacaklar Şimdi de sinema dünyası «müces- sem films o meselesile meşgul.. İlk Mmücessem filimler yapıldı ve gösterik di. Bunlardan biri de şehrimizde güs- terilecek. Bir çokları mücessem filmin nasıl olacağını, şimdi gördüğümüz, seyret- tiğimiz basbayağı filmden ne farkları bulunacağını bir türlü kestiremiyor- lar. Bu İşlerle uğraşan bir sinema sa- hibi: çıkıp aranızda oynuyor gibi olacaktır, Zaten mücessem filmin gayesi de budur. Kahramanları tam mânasile Seyircilerin arasında, ta yanıbaşında oynatmak. meselâ bir bar sahnesi mi seyrediyorsunuz.. #iz âdeta bu barın içinde bulunacaksınız. Kahramanlar yanınıza oturacaklar. Kıskançlar için tehlikeli bir şey... Mücessem filim böyle tekâmül ede ede bir gün bakımız ne olacak: Bir bar sahnesi seyrediyorsunuz değil mi?. Bardaki kızlar şarkı söyliyerek per- deden çıkacaklar. kısacık mayolarile vücutlerini binbir şekille kıvıra kıvıra ta sizin yanınıza kadar gelecekler. sşaaâaps yanağınızdan, bir öpüvere- cekler o Olur mu? Olur.. sinema böy- le dev adımlarile terakki ettikten son- ra bir gün filim kahramanları seyir. cilerle konuşacaklar, seyircilerle aşık» daşlık edecekler... Böyle bir vaziyette filim kahraman- larından biri sirin yanağınıza bir bu- #ecik kondurmuş çok mu?.. Lâkin eğeş muhterem bayan zevcenizle sİnema- ya gelmişseniz yanağınıza konan sa- dece artistin busesi olmıyacağına şüp- he etmeyiniz. Mutlaka öteki yanağı- nizda bir de tokat şaklıyacaktır. Artık genç kızlar arasında kayga- lar: — Şari Bunye bana baktı. — Hayır bana baktı. — Benim yanımda oturdu. — Bana göz kırptı. Haydi saçsaça başbaşa kavgalar. herhalde bir çoklarının güzelliklerine hayran oldukları sinema artistlerinin aramızda dolaşmaları meraklı netice ler verecektir. — H. F. Esnaf cemiyetleri bir b adi toplanacak Esnaf cemiyetlerini ayni bine dahi- hilinde toplama düşüncelerinin tahak kuk etmekte olduğu görülüyor. Mey» cud 33 cemiyetin on beşi dördüncü va- * kıf hanında bir daire kiralayarak «Bir- dır. Bu büronun cykafla olan kontrat müddeti haziranda biteceğinden bütün cemiyetler icin müsaid bir bina aran- masına başlanmıştır. Cemiyetler daha ziyade belediye ve sıhhiye ile alâkalı olduklarından bina- nın bu daireler semtine yakın olmasını, çalışılacaktır. Bir çocuk tramvaya atlarken düştü, ağır yaralandı Alber adında on üç yaşlarında bir ço- cuk dün Fatihte huzla giden bir tram- yaya atlarken düşmüş başından tehli- keli surette yaralanmıştır. Alber ifa- de veremiyecek bir halde hastaneye kaldırılmış, vaka etrafında tahkikata başlanmıştır.