5 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

5 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

En Sağlam, En Ucuz Hesap defterleri AKŞAM matbaasındadır, Bugün sahife Sene Milino 4 (Akşam) — Türkiye ha- Tsiye vekili B, Tevfik Rüştü Aras unlinodan -hareket etmiştir. B. Tef- k Rüştü Aras Eelgrada uğrıyarak Stoyadinoviçle görüşecektir. Roma 4 (A. A.) — Havas muhabiri bildiriyor; Rüştü Aras - Ciano konuş- Romaya dönmüştür. ğunu takviye eden ve Akdeniz hak- klaki noktal nazar (birliğini te- €yleyen bu konuşmalardan mem- Mundurlar, ama 4 (A.A) — Diş işleri bakanı nt Çiano, Milânodan buraya dön- Müştür, CERRİERA DELLA SERANIN MAKALESİ Roma 4 (A.A) — Milâno mülükatıs Mi tefsir eden Cerriera Della Sera ga“ Zetesi exeâmle diyor ki: Bu konuşmaların hedefi, İtalya ve Türkiyenin hakiki siyasi temayülle- TİNİ aydınlatmak ve tam bir emniyet» ten mülhem yapıcı münasebetlerin yeniden başlaması için bir esas bul Mak idi. Türkiyenin, İtalyaya karşı Olan sulzannnın tamamen haksız ol- duğunu, tanıması çök mühimdir. Türkiyenin Çanakkaledeki müdafaa tibatı meselesinin tavazzuhundan #ohra, Roma ve Ankara, iki memleke- menfaatlerine karşı yaziyetlerinin lti lâzım gelen meseleleri, normal VA Temps gazetesinin Roma muhabiri bildiriyor; Türkiye hariciye vekili Milânoda ont Ciâno ile görüşüyor. Bu hadise- Bin ehemmişeti nedir? Evvelâ şunu kaydedelim ki, Türkiyenin İtalya ile 1928 de akdelmiş ve 1932 de yer Miş olduğu dostluk paktıma rağmen Türk - İtalyan münasebatı tavzihe muhtaçtır, Türk Cumhuriyeti sene- ii. mülâkatından dan sonra, M. Ciano bu sabah * f Siyazl mahafil, Türk - İtalyan dosie Hariciye vekilimiz dün Milânodan hareket etti İtalya hariciye nazırı kont Ciano da dün Milânodan Romaya vardı Italyan gazeteleri Tevfik Rüştü Aras - Kont Ciano hararetle bahsediyorlar CUMA — $ ŞUBAT 1937 “âlilânoda Piazza Vittorina meydanı dilomatik yolla, daha kolayca tedkik edebileceklerdir. GÖRÜŞMELERİN NETİCESİ Milâno 4 (AA.) — Popolo Ditalya gazetesi, kont Cano ile B. Rüştü Aras arasındaki görüşmelerin netice- sini hülâsa ederek bu görüşmelerin, İtalyanın Ege denizindeki deniz üs- lerinden Türkiyenin zararına olarak istifade etmekte olduğu yolundaki endişelere tamamen nihayet verdiği- Milâno görüşmesi Ve ecnebi gazeteleri Temps, bu mülâkatın Türk -Italyan münasebatını aydınlatacağını söylüyor l Rüştü arasın şerefine bir müsamere verilen Milânonun meşhur Scala operası lerce, bir İtalyan tehdidinden şüphe etmiştir. Bu şüphe, Ankara hükümet adamlarının Anadoludaki Yunan is tilâsının (o ferdasında herkese karşı memleketlerinin istiklâlini korumak hususundaki haklı kaygularından ile- ri geliyordu. Bir çok defalar, İtalya hükümeti resmi ağızlardan şarkta faşizme atfedilen projelerden Türk (Devamı 13 üncü sahifede) ni müşahede ve tespit etmektedir. Korriere Della Sera gazetesine gi re, Milâno Mülâkatı Alıkara hükü- metinin İtalyaya karşı bütün fikri sa- bitlerini terketmiş olduğunu göster- miştir, N Gazete diyor ki: «Boğazlar meselesi henüz bir tarzi halle bağlanmamıştır, fakat bu nok- tal nazar teatilerinde geniş bir KAr- şılıklı anlayış kaydedilmiştir; Suriye heyeti Bu akşam Cenevreye müteveccihen hareketleri muhtemeldir Cenevrede Hatay anlaşmasına bağ- li müzakerelerde Suriye hükümeti na» muna bulunmak üzere Suriye Vatant- ler partisi erkânından B. Cemil Mur- dim, Sadullah Cabiir ve Necipten mü- rekkep bir heyet dün akşam Toros eks- presile şehrimize gelmiştir. Suriye heyeti istasyonda vali muavini Hüdai tarafından karşılanmıştır. Heyet Perapalas oteline inmiştir. Ağ- lebi ihtimal bu akşamki ekspresle Ce- nevreye müteveccihen hareket edecek- lerdir, Yevmiye, kebirler, muavin defterler İngiliz prese kartönu iledir.) Kasa defterleri, Defteri (Cildleri 120, 150, 200 kuruş Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) | Yeni iktisad fakültesi dün merasimle açıldı Üniversite rektörü ve fakülte dekanı bu ilim müessesesinin hangi maksatlarla kurulduğunu anlattılar İktisad fakültesinin açılma resminde İstanbul üniversitesinin yeni ikti- sad fakültesi dün büyük merasimle a- çıldı. Üniversitenin Türk ve ecnebi pro- fesörlerile, memleketimizin İlim haya- tına mensup bütün tanınmış sahsi- yetleri yeni fakültenin açılış merasi- minde bulunmak üzere üniversiteye davet edilmişlerdi. Merasime üniversite rektörü Cemilin Üniversite rektörü nutuk söylüyor ettikleri nutuklarda iktisad ilmine verdikleri büyük ehemmiyeti işaret e- den cümlelerini sırasile tekrarladıktanı sonra memlekette bir kilisad fakülte- si kurmak fikrinin iik defa, bundan altı sene evvel Ankarada ortaya atıl- dığını, son zamanlarda iktisadın bütün dünyada kesbettiği ehemmiyet dola- yısile bir iktisad fakültesi tesisinin ni- g- | bir nutkile başlandı. Rektör, büyük | hayet memleketimizde de bir zaruret şef Atatürkün ve başvekil İsmet İn- | haline geldiğini kaydeti. önünün muhtelif münasebetlerle irad (Devamı 13 üncü sahifede) Teşkilâtı esasiye kanununun değiştirilen maddeleri Değişen maddeler bugün Büyük Millet Meclisinde müzakere edilecek Ankara 4 (Telefon) — Başvekil İs- met İnönü ve 158 mebusun, teşkilâtı €sasiye kanununun bazı maddeleri- nİn değiştirilmesi hakkındaki teklifi teşkilâtı esasiye encümeninde görü- şülmüştür, Değiştirilmesi. istenen kanun mad- deleri 2, 44, 47, 48, 49, 50, 61, 74 ve 75 inci maddeler idi. Teşkilâtı esasiye en- cümeni bu maddeleri değiştirmiş ve bu hususta hazırladığı esbabi mucibe mazbatasını Meclise tevdi etmiştir. Kanun teklifi Meclisin yarınki ruzna- mesine alınmıştır. Yarın (bugün) he- yeti umumiyece müzakere edilecektir. Teşkilâtı esasiyo encümenince de Riştirildikten sonra maddeler şu şekli almıştır: İkinci madde — Türkiye devleti, cumhuriyetçi, milliyetçi, halkçı, lâyik ve inkılâpcıdır, Resmi dili Türkçedir. Makarrı Ankaradır, ” Kırk dördüncü madde — Başvekil, Relsicumhur -canibinden ve Meclis âzası meyanından tayin olunur. Sair vekiller başvekil tarafından Meclis Azası arasından İntihab olunarak he- yeli umumiyeşi Reisicumhurun tas- diki ile Meclise arzolunur, Meclis müo temi değilse arz keyfiyeti (Meclisin içtimaaina talik olunur. Hükümet hattı hareket ve siyasi noktalnazarı- nı âzami bir hafta zarfında bildirir ve itimad taleb eder. Siyasi müsteşar. ları başvekil, Meclis âzası arasından seçerek Reisicumhurun tasdikine ar- zeder. (Devamı. 13 üncü sahifede) NA BEBEBERAAAEERAAEEENEEERA BAS SSAAAANA